Fórum - Téma


Chladící kapalina u N15 - problém


Fórum Almera N15 Chladící kapalina u N15 - problém

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2007-12-03 18:08:47

Kolegové, zavzdušněné to nebylo. Dnes ráno nádržka plná, odpoledne, po ujetí 180 km nádržka prázdná. Jinak teplota ukazuje normál, Almera jela spolehlivě ( po dálnici 130 km/h). Mechanici v Nissanu mi rovněž potvrdili, že s takovou závadou se za posledních deset let u Almery potkali možná jenom 2 krát.. Trošku mě potěšili sdělením, že hlava by prasklá být neměla (nevědí o takovém případu). Ještě to dám natlakovat, aby bylo konečně jasno. Jinak děkuji za Vaše rady a informace, moc mi pomohli alespoň v některých otázkách.

2007-12-05 07:32:56

A jak vypadá víčko od oleje je hnědé s usazeninama??

2007-12-05 14:19:42

Víčko od oleje je bez usazeniny, akorát kolem výstupků zespodu víčka je světle hnědá tekutina (olej). Tedy na pohled vypadá šedě, když ji setřu, tak na prstu má světle hnědou barvu.

2007-12-06 10:40:10

Jestli je to pořád tak,jak popisuješ (tj.voda mizí,aniž bys měl mokro pod přepadem ze zásobní nádržky,teplota kapaliny v normálních mezích,auto mimo úbytku kapaliny bez problémů jezdí),pak se kapalina musí ztrácet do spalovacího prostoru a odpařovat se.Kdysi jsem se s tím setkal u jednoho auta s vadným těsněním hlavy - do jednoho válce pronikala voda,auto normálně jezdilo,teplota kapaliny byla o něco vyšší,ale nevařilo to.Když jsme u studeného vozu protočili naprázdno motor a potom vyšroubovali svíčky,na jedné byly kapky vody.Držím palce,ať je to jen to těsnění.

2007-12-06 20:57:32

Děkuji za podporu Janisi, doufám i já. Ještě takový dodatek. Vzpomněl jsem si na svého bývalého spolužáka, dělá soudního znalce v oblasti dopravních nehod a technického stavu vozidel. S diagnózou v podstatě souhlasil, ale dal mi ještě jednu naději, že by to mohlo být ucpaným chladičem. Tuto domněnku vyslovil na základě mého sdělení, že úbytek chladící kapaliny pozoruji až po vychladnutí motoru. S tím úbytkem chladící kapaliny je to totiž tak, že ihned po dojezdu je v nádržce kapaliny skoro stejně jako před jízdou. Úbytek kapaliny zjistím až po vychladnutí motoru. Např. před jízdou v nádržce doleji kapalinu po rysku MAX, po ujetí cca 50 km je úbytek asi 0,5 cm od rysky MAX, ale po vychladnutí motoru (tak za 2 hodiny) zjišťuji pokles hladiny o další asi 3 cm ! Takže když ujedu dalších 50 km, tak po vychladnutí motoru mám kapalinu už pouze vespod nádržky. A tak opět doleji a situace se pořád opakuje. Poradil mi abych zkusil po zahřátí motoru, jestli je chladič v horní části po celé délce horký. Jestli by tomu tak nebylo, tak vidí možnou příčinu zde. Co si o tom myslíte, je to možné?

2007-12-07 23:27:03

Baran, to že ti hladina klesne po vychladnutí motora je normál (Janis to tu aj spomínal). No, ja to vidím podla tých príznakov tiež na tesnenie.

Inak nejako sa tu roztrhol pytel s problémami chladiaceho okruhu u N15 ... Ja napr. zajtra mením termostat na mojej.

info pre houmiho11: mám orig termostat z Nissanu (aspoň teda krabička je orig, na termostate to nepoznám) a je na 82 stupňov.

2007-12-08 15:58:03

Baran: s tím chladičem netuším,zatím jsem se s podobnou věcí nesetkal,ale možné je všechno.Co se týká toho úbytku,tam je to asi takhle: když je motor zahřátý,kapalina je horká a roztahuje se (zvětšuje objem),tím stoupá tlak v chladicí soustavě.Zvýšení tlaku umožňuje i zvýšení teploty,kdy začne kapalina vařit - tedy ne už při 100°C jako při atmosférickém tlaku,ale třeba až při 105°C.Protože ale objem chladicí soustavy je víceméně konstantní (pominu-li roztažnost kovů při zahřátí),musí se "roztažená" kapalina někam vměstnat - k tomuhle účelu právě slouží expanzní a zásobní nádržka.Proti vysokému přetlaku je systém chráněný víčkem,respektive ventilem v něm - když stoupne tlak příliš,otevře si ventil víčka a obtokem unikne kapalina do expanzní nádržky,tím klesne tlak a ventil se zas uzavře.Pokud ne,přeplní se nádržka a kapalina pak vyteče do prostoru přepadem - totéž u systémů s uzavřeným chladičem,který je trvale spojen se zásobní nádržkou hadicí (Š1xx,Favority,Felicie atd) - tady kapalina unikne na zem víčkem.

Když naopak systém vychládá,kapalina se smršťuje a vzniká podtlak,který si z expanzní nádržky přisává zpět kapalinu nebo (u zmíněných škodovek) vzduch.

Pokud ti kapalina uniká do válce(ů) a vypařuje se při spalování,pak při vychladnutí motoru je podtlak větší o odpařenou a chybějící kapalinu,kterou si systém patrně vezme ze zásobní nádržky,proto ten úbytek.U fungujícího systému se hladina v nádržce pohybuje vždycky mezi dvěma mezemi - zahřátá stoupne,po vychladnutí poklesne.Přirozený úbytek (odpar z nádržky apod.) je minimální.

Uvidíš,ale věřím,že to nebude nic vážného a drahého ( těsnění zas tolik nestojí) - a držím pěsti!

2007-12-08 16:21:39

Tak to som zvedavy ako sa ti budu spravat vetraky... 82°C termostat ... Ja mam v nadrzke stale rovnako vody hadice su tvrdsie ked bezi motor.. Ale vetraky po zahriati nie a nie prestat.

2007-12-08 23:42:16

Tak som ho dnes vymenil. Ten co som vybal bol orig. Nissanacky - mal to tam vygravirovane - a bol na 82 stupnov. V servisnom manuali pre N15ky je teda asi nejaka nezovnalost. Ale 76 stupnov alebo 82 stupnov, podla mna to neni taky rozdie aby sa nad tym mal clovek nejako zamyslat.

Inak vetraky sa mi nepodarilo "rozchodit" aj ked som motor v garazi vyturoval - proste do chladica pri prevadzkovej teplote isla horuca voda a z chladica stale studena - stacil to uchladit. Vetraky teda svoju ulohu nepotrebovali plnit. Hold v garazi bola dost velka zima

2007-12-09 21:07:11

No dnes som bol na akcii s prace , koncorocne posedenie a v aute som mal troch pasazierov. Pri jazde na chatu som samozrejme chcel ukazat ze nissan nie je ziadne Becko. Chalani co isli za mnou na aute povedali ze ako som podradil vyletel obrovsky kudol . Takze mam podozrenie na tesnenie pod hlavou. Neviem farbu dymu lebo sme isli vecer a bola tma.Cez den som si vsimol ze ked idem do cerveneho tak vidim v spatnom biely opar dymu. Voda mi vsak nemizne .

2007-12-10 07:33:10

Pokud ti to spaluje vodu, tak je to krásně za autem cítit, je to úplně jinej smarad.

2007-12-10 16:07:43

HonzaBK: to ano,ale záleží na množství - jinak glykol z kapaliny v oleji tvoří příšerně lepivou směs,co ráda zanáší kanálky,takže bych s tím neotálel,aby se nakonec nemusel rozebírat a pracně čistit celý motor.Pokud už se něco do oleje dostalo,rozhodně vyměň náplň i filtr!Čistá voda (pokud je jí malé množství) se z oleje po zahřátí odpaří,ale glykol z nemrznoucí nikoliv,to neriskuj.

2010-08-15 20:31:11

Zdravím, mam podobný problém ako popisoval zakladateľ tejto temy, ale v mojom prípade su nejake odlišnosti.

Mam Almeru N15 1,4 64kW, r.v. 1998. Pred par dňami som spozoroval úbytok chladiacej kvapaliny. Neviem za aku dobu sa stratila ale dolial som tam 2 litre vody (do chladiča aj vyrovnavacej nadobky - nadobka bola po značku min). Po prejdení 30 km je ubytok vody cca 2 dcl. Ručička teplomera ukazuje normal. Včera som dal auto na kanal a dôkladne všetko prezrel. Ani pri studenom, teplom či rozturovanom motore nevidno aby to niekde unikalo. Olej neubuda ani neni v ňom emulzia. Voda je takžiež čista bez oleja. Dym z vyfuku je v podstate bez farby, ale priložil som ruku ku vyfuku a ostala trochu lepkavá. Všetky hadice sú rovnako teple a taktiež chladič je v každom mieste rovnako teply. Preto si neviem rady kde to unika. Čaka ma výmena oleja, ten stavajúci mam už 3 roky a nabehal som o viac než 1000 km viac ako sa malo. Predpokladam, že olej to ovplyvniť nemôže, alebo ano?? Vďaka za akúkoľvek radu.

2010-12-01 18:47:48

Může mi jen někdo napsat kolik se do motoru vleze vody? Mám almeru n16, 1,5......jinak měl jsem stejný problém s úbytkem vody, ale bylo to tím, že byl motor zavzdušněný. Nastartoval jsem, otevřel kapotu motoru a odšrouboval prostřední víčko hned z kraje motoru a čekal až vzduch vysyčí ven. Otázka cca 10-15 minut.

2010-12-02 09:10:15

Aj s vyrovnávacou nádržkou 6,7l

2011-04-02 12:36:28

Ahojte mám problém s chladením na Nissane Almera 1.5 r.v. 2001, prehrieva sa mi motor pričom chladiacej kvapaliny je dosť, nesvieti žiadna výstražná kontrolka no ukazovatel je v cervenom, no ked zapnem kúrenie nejde odtial teplý vzduch, po nejakom čase zrazu začne fúkať teplý vzduch a teplota ide do normálu..môžete mi poradiť v čom by mohol byť problém? Či je vadný termostat alebo zavzdušnený chladiaci systém prípadne čosi ine? Dakujem velmi pekne

2011-04-02 13:34:00

Po jake dobe se zacne prehrivat ? Zkoukni ten termostat, vodni pumpu zda ti neuletel od ni remen nebo se nejak nerozpadla

2011-04-02 14:56:17

No prakticky sa zacne hriat ihned ako prejdem par sto metrov....kde mam hladat termostat?

2011-04-02 14:58:53

Zajed radsi do servisu . Bych to typl spis na vodni pumpu


Odpovědět

1  2