Fórum - Téma


Chladící kapalina nissan micra k11


Fórum Micra K11 Chladící kapalina nissan micra k11

Informace o modelu: Nissan Micra II K11

Diskuze o vozidlu

2002 Micra II K11

12 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2016-10-05 08:31:45

zdravím Vás kolegové,

prosím Vás, jakou chladící kapalinu bych měl nalít do nissanka, je to 1,0 16V? V současné době je tam jakási čirá tekutina a v obchodě mají stáčenou "zelenou a růžovou". Předem děkuji za radu a typy

2016-10-05 08:35:51

kastanyi: Nedolievaj, ak sa Ti zdá podľa mierky na nádrži kvapaliny Môže byť kľudne na minime. Dôležité je aby v tom hrdle (čo je pri otváraní kapoty) bolo povrch.

2016-10-05 08:49:46

sifo: Myslím,že se pta jakou tam má dát na výměnunechtěl jen dolívat,je před zimou,tak to je logické. Hodně prodejců nabízí specifikaci podle které ti kapalinu doporučí. Ze zkušenosti jde hlavně o typ těsnění v motoru.Určitě bych šel do dražšího typu,podle specifikace výrobce,u japonce nejsou pokusy co vydrží na místě. Mně to taky čeká za týden.

2016-10-05 08:53:15

medvídek: Som nikoho nepočul, žeby mu na Micra ubúdala kvapalina. Máš také auto? Ja ho mám 4. rok. Nikdy som nedolieval, asi ani nemenil.

2016-10-05 09:00:16

kastanyi: Nissan použiva zelenu.

2016-10-05 09:44:28

sifo: Ne neubývá,to je fakt,taky o nikom nevím,ale měnit je ji třeba,alespoň jednou za 5 let.

2016-10-05 09:46:13

medvídek: tu o tom nepíšu? www.auta.vsevedko.sk ?

2016-10-05 12:03:34

Jak jsem psal, mám tam cosi čirého, což považuji za hodně zředěnou, auto parkujeme venku a nerad bych se dočkal zamrznutí. Nic přes léto neubývalo. Pokud je to zelená tak super, máme ji i v ostatních autech, takže beru kanystr a jdu nakupovat, nebo najdu někde specifikaci té kapaliny od nissanu?

Ještě jednou díky

2016-10-05 15:50:42

kastanyi: bacha na to, není zelená jako zelená. Jak píše Jaro, Nissan používá zelenou, což je u nás typ G48/G11 (ovšem obvykle v láhvi coby koncentrát - po naředění zmodrá) a v manuálu se dočteš, že výměna první náplně má následovat po 72 měsících a každá další pak po 48 (teda aspoň u Primery a QG motorů). Jenže G48/G11 je starší typ kapaliny a musí se měnit po 24-36 měsících. Takže Japonci asi mají nazeleno barvenou kapalinu novějšího typu, u nás růžovou a značenou jako G12+ a G12++. U té je lhůta výměny až 60 měsíců. Pokud měníš celou náplň, lze starší typ nahradit novějším a naopak, ale nejlíp je pokračovat v tom, co v autě bylo. Míchat starší zelenomodrou s růžovou se nedoporučuje, i když to žádnou sraženinu neudělá, ale inhibitory jsou rozdílného typu a lhůty výměny se pak zkrátí na oněch 24 měsíců. Jestli tam máš zelenou, bude to něco jako Nissan L248 coolant - v Nissanu by ti měli poradit.

2016-10-05 16:32:01

sifo: Taky neříkám ať si děláš jasnou představu podle jediného serveru,jak píše kolega tady níže,je potřeba dodržovat lhůty výměny,já sice tak podrobně neznám intervaly,ale věřím,že to tak bude. Hodně lidí,hodně názorů,ale nejpozději do 5ti let by se měla vyměnit každopádně,doporučená tím od výrobce určitě bude,z čeho by jinak žily autorizované servisy. Stejně jako brzdová kapalina,nebo olej nejdéle jednou za dva roky,každá kapalina má svou životnost,stejně jako třeba guma,nebo železo...

2016-10-05 17:34:32

medvídek: ta kapalina neztratí nemrznoucí schopnost ani po 5 letech, ale mění se proto, že se postupně vyčerpávají schopnosti inhibitorů účinně bránit korozi v systému, u staršího typu klesá pH a může docházet k elektrochemické reakci a poškození např. těsnění pod hlavou. Výrazně kyselá pak reaguje s hliníkem.

2016-10-06 07:40:30

janis: Děkuju,jsem rád,že jsem to konečně slyšel tak,že tomu člověk rozumí a přitom je to jednoduché i pro úplného blba :):) V podstatě po nějakých 5ti letech to vypadá jako by tam byla jen sůl a ta víme co dělá :) díky,ať se daří :)

Mates.


Odpovědět