Fórum - Téma


Chladicí kapalina


Fórum Technický koutek Chladicí kapalina



1  2  3  4  5 ......... 6

2013-11-25 12:44:38

bmarcellus: -60 Je kravina to tady nikdy nebude navíc ti to rozežere těsnění.

nobody12: A co si koupit hustoměr a změřit si to ? Stojí to 30 korun.

2013-11-25 13:01:20

sponge: i ty chytráčku

Příjeď se ke mě podívat,jak mám GTi jako řešeto ty kravino Do -60 ti rovnou odleju

2013-11-25 13:03:32

sponge: Hustoměr mám, dneska to prověřím. Ale kdoví, jak dlouho to předchozí majitel neměnil, takže to chci vzít komplet.

2013-11-25 13:30:45

bmarcellus: Tak mi řekni, jakou výhodu ti poskytuje -60. -34 až -38 je naprosto dostačující na naše podmínky.

Tak vysoká hodnota je prostě už hodně agresivní a úplně zbytečná.

nobody12: Když nevíš jak dlouho tam je, nic nezkazíš výměnou spíš naopak, takže klidně dotoho

2013-11-25 13:38:42

sponge: Presne tak... 3l + destilka je idealni situace.

2013-11-25 14:58:09

sponge: Jelikož arogantně zešměšňuješ to co znám,tak nemám potřebu vzdělávat zrovna typ člověka s tvým chováním.

2013-11-25 15:06:20

Ok. Mě to nevadí, nemám potřebu tě nějak přesvědčovat.

2013-11-25 15:17:57

bmarcelus: troufnu si nesouhlasit. používání čistého fridexu nemusí být úplně oukej z důvodu snižování tepelné kapacity motoru. čím více fridexu na úkor vody v autě je tím pomaleji se zahřívá motor. a vzledem k tomu že tepelná kapacita ethylenglykolu vůči vodě je poloviční tak si myslím že to není zanedbatelný údaj. v běžných podmínkách se to pozná horším a pozdnějším topením maximálně, ale v létě při velké zátěži mi příjde zbytečné tam mít -60 stupňů. osobně bych ředil 1:1 což u nás stačí. Tím že leješ čistej fridex si jen docela nemálo zvýšil tepelnou kapacitu (absorbci tepla chladící kapaliny), viskozitu (zhoršení proudění kapaliny v okruhu) a pár dalších nesmyslů. na okruhová auta bych fridex nedával, ale zase je pravda že ti zvyšuje bod varu kapaliny jenže to zas nahradší tlakem pokud je vše v pořádku.

Agresivní moc nebude sponge, dneska už to nejsou ty sračky co bejvávaly tenkrát, to co říkáš platilo tak před dvaceti lety

2013-11-25 15:24:02

chmeldoslav: nepsal jsem nic o poměru 1:0 přeci. Mám fridex,dal jsem ho 1:1 a je do -60 st C. Co je na tom divnýho nevím Značka i kvalita je shodná s tím,na co jezdíme všichni a není to drahá voda co nám cpou v supermárketech. Kdo dělá ve fabrice,ať se podívá,co se dává do mnohamilonových kompresorů.

Agresivní byl ten bílej fridex.

Apropo kolik je na chladiči při jízdě neohřátým autem třeba v 80km/h? -40 rozhodně nestačí,když bude někdy i víc jak -20 st C.

2013-11-25 15:28:38

bmarcellus: no nevím fridex do -120 až -130 jsem nikdy nekupoval, i tak obecně čím více vody tím lépe

2013-11-25 15:31:26

chmeldoslav: není do -120ti,protože se má každý ředit 1:1 a víc.

Proto je na obalu do -60 a naředíš si ho třeba jako do ostřikovačů,kde se běžně prodává do -80st C.

O výhodách fridexu v létě tu psal i Thommy.

2013-11-25 15:36:26

ja dlhodobo pouzivam Motul. Netreba to vobec riedit - je to uz nariadene od nich...

http://www.megalevnepneu....12x1l~z3374650006437.html

2013-11-25 15:42:05

bmarcelus: no já myslel že máš v autě směs do -60 ne že to máš naředěný ještě

2013-11-25 15:43:19

chmeldoslav: ono to není do - 120, kupodivu naopak ta nemrzka samotná mrzne při vyšší teplotě (bližší nule) než naředěná vodou

2013-11-25 15:50:52

bmarcellus: Tak to jsi to klukum asi spatne vysvetlil, protoze oni psali uz naredeny... ty co mame v praci my, tak na 1:1 jsou cca -40°C, coz je naprosto dostacujici.

A naopak i ted se delaji sracky. Zahlid jsem ted test ve Svete Motoru a snad pulka byla nevhodna...

2013-11-25 16:48:50

Jagy tohle je podobný.

http://www.auto.cz/test-c...i-vic-nez-nemrznout-78004

2013-11-25 17:45:26

ja to nako nehrotim naliju 3 litry modrasku zbytek vody a je hotovo kdyz je za cas malo tak to liju treba pulka toho a pulka toho a nikdy mi nic neodeslo akorat jsem mel zezacatku problemu z barvickama no tak jsem daval vsude ten ruzovej ted prej modrej no tak se uvidi

2013-11-26 09:19:10

Tak jsem to včera zkusil hustoměrem a podle stupnice ETHYLGLYCO to bylo jeste pod -29, coz jsem ani necekal, ale podle konzistence roztoku tam bylo nemrznouci relativne dost. Akorat nvm, jak dlouho tento hustoměr doma máme a jestli je ještě spolehlivý. Používáte někdo stejný?

2013-11-27 10:00:26

nobody12: je to v podstate plavák, vekom nemá čo na ňom starnúť, používam ho niekoľko desaťročí a v pohode, samozrejme, presnosťou sa nevyrovná digitálnym, ale na orientáciu stačí

2013-11-27 15:08:22

nobody12: jak píše silmar, je to plovák, kalibrovaný na hustotu kapaliny - podle obsahu nemrznoucí složky (etylenglykoly nebo metanoly) se zanoří do kapaliny a na rysce odečteš hodnotu odolnosti proti zamrznutí. Pokud ho nerozbiješ a nevypadnou z něj ty závažové kuličky, je nesmrtelný. Jinak je potřeba znát, jaký typ nemrzky mám - jestli etylenglykolovou nebo metanolovou a podle toho volit stupnici. Typ bývá napsaný na obalu kapaliny.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6