Fórum - Téma


Chladič oleje Murano Z50 (2005)


Fórum Murano I Z50 Chladič oleje Murano Z50 (2005)

Informace o modelu: Nissan Murano I Z50



2013-04-10 20:45:45

Ahoj,

nemate nekdo servisni dokumentaci na EVROPSKOU verzi Murana Z50 (2005) ?

Potreboval bych vedet funkci maleho olejoveho chladice ktery je v prednim narazniku pred levym prednim kolem (za dirou misto mlhovky).

Myslel jsem ze se jedna o chladic prevodovky ale ted o tom mam pochybnosti.

Z naseho Murana zacal kapat olej prave v okoli tohoto chladice, po rozebrani podbehu jsem zjistil ze problem je pouze v prechodu z hadicky do chladice a unik jsem utesnil.

Problem je, ze jsem pri tom prisel o nezname mnozstvi oleje (nejake kapaliny) ktery(a) mi ale nikde nechybi:

1) kapalina ktera z toho tekla byl urcite olej ( nazloutla barva a mirnym zabarvenim do cerna , zapach po oleji ) . Nemohla to byt NS-2 kapalina prevodovky jelikoz ta je ciste pruzracna jako voda - taky mi zadna na merce nechybi. Navic co jsem nastudoval ze servisniho manualu pro US verzi, chladic NS-2 kapaliny (vymenik) je namontovany na spodku vodniho chladice a teplo z prevodovky je predavano do vodniho chladice.

2) hladina motoroveho oleje je po horni rysku, ale maly unik oleje (1 -2 dcl ) bych asi na merce nepoznal, nicmeme 1dcl oleje by uz vytvorilo dostatecne velky flek na dlazbe srovnately s tim co jsem nasel ja (nevim ale jesti nejaky olej nevytekl nekde jinde nez u mne doma)

3) kdyz jsem hledal nahradni chladic na internetu (AUKRO v PL) nekteri prodejci tento chladic oznacuji jako chladic oleje prevodovky (??)

4) Podle tohoto clanku :

http://www.autorubik.sk/k...-a-skusenosti/#more-21934

ma evropske murano chladic oleje rozvodovky (transfer case) coz si myslim ze je blbost jelikoz napln transferu je jenom 0,3l oleje ( menil jsem, vyzkouseno) tak ze na cirkulaci pres chladic by to urcite nestacilo.

5) po nastartovani a bez jizdy se onen olejovy chladic chladic zacne zahrivat na vstupu i vystupu ( coz potvrzuje ze jim proudi olej) a po uplnem zahrati motoru byla teplota okolo 27°C (olejovy termostat temer uzavreny ??) a vice uz nestoupla ani po zkusebni jizde ( teplota okoli cca 0°C) ktera ovsem neposkytla podminky pro prehrivani.

Z vyse napsaneho usuzuji ze tento chladic je jenom chladic motoroveho oleje pripadne oleje pro menic krouticiho momentu na vstupu prevodovky coz by mnela byt jedna a ta sama olejova napln (zadny uzivatelsky manual - ani CZ - nezminuje specialni napln menice krouticiho momentu ) .

Chtel by si ale byt jisty ze nejezdim bez oleje v nejakem uzlu.

Vsechny servisni manualy co jsem na internetu nasel byly pro US verzi kde tento chladic vubec neni (Murphyho zakon) , takze bych se potreboval ujistit v evropskem servisnim manualu o funkci a zapojeni tohoto chladice. (Hledat to po hadicich by byla prace na cely den - vsechno pod krytama a je potreba zvedak ktery nemam).

Pokud nekdo mate EU servisni manual byl bych vdecny za info nebo kopii prislusne pasaze s timto chladicem.

Dik.

2013-04-11 11:17:17

To je chladič na prevodovku, tento problém mal aj kamarát.., asi ti moc nevytieklo, a v prevodovke je veľa oleja tak to nie je vidieť...

2013-04-11 12:18:46

danm: Jde to nekde zkontrolovat ? Hladina oleje ?

Barvu to mnelo jako mototrovy olej.

Dekuji za odpved

2013-04-11 12:41:05

áno hovoril mi že to malo nejakú tmavšiu farbu... - a dá sa skontorlovať, musíš si nájsť kde je otvor na kontrolu (normálne niekde z hora) a myslím že sa to robí keď je auto naštartované-sú tam rysky za studena a za tepla,

2013-04-11 12:41:44

on dolial 0,5L a mal maximum

2015-07-16 20:30:50

mike72: Ahoj, posílám plánek chladiče oleje.

2015-07-17 00:40:12

výmenník tepla musí mať 4 konce- 2x vstup výstup pre olej a chladicacu kvapalinu. Solo chladiče len 2. Predpokladám že prevodovka má len výmenník.... a že Murano nemá olej chladič pre motorový olej. Takže ak je to pravda tak je niečo zlé žiadna špinavá kvapaliny tam nemá byť. Problém výmenníkov je že môže dojsť k vzniku komunikácie olej...chladiaca kvapalna.

2015-07-17 14:00:57

plattfuss: Diky


Odpovědět