Fórum - Téma


Chcípá za studena


Fórum Pathfinder Chcípá za studena

Informace o modelu: Nissan Pathfinder


1  2

2013-07-22 22:35:50

Zdravím, Vás, Dobrý den,

pokud jste se s tím již někdo setkal, prosím o radu s tímto mým problémem:

Mám Nissan Pathfinder r.v.2006 R51, 2,5 TDCI, japonský motor, najeto 210 tis. km. Při studeném startu a neutrálu jede motor cca 20 vteřin na volnoběžné otáčky (cca 700 - mezi 0,5 a 1) a poté náhle zničehonic chcípne, jako když ho vypnete otočením klíčku v zapalování. Není žádný postupný pokles otáček, ani divné zvuky prostě nic. Motor krásně přede a pak jako když utne. Pokud je už motor zahřátý cca po ujetí 1 km, je vše ok a motor už na volnoběh nechcípá. Byl jsem s tím v autorizovaným servisu, udělali diagnostiku, nic jim neukázala, jen, že je vše OK, přehráli nějaký SW, připojili na externí nádrž, ale nic nepomohlo. Závada se u nich taktéž projevovala. Komunikovali s nějakou hot-line přímo s výrobcem a domnívají se, že by to mohly být rozvody (vytahaný řetízek) - jejich odhad na práci a výměnu řetízku, vodících lišt a ještě něčeho činí minimálně cca 40 tis. Kč. . A to si nejsou jisti, že je to tím - jen se domnívají

Byl jsem i v neautorizovaným servisu, udělali diagnostiku, nic jim neukázala - jen že je vše OK. Na mou informaci, od autoriz. serisu, že by to mohli být rozvody, mi řekli, že je to nesmysl, protože kdyby s nima byl problém, byl by slyšet v motoru randál od řetízku a tatkéž že by se to projevilo na diagnostice.

V podstatě nikdo neví co s tím. Nechce se mi vyhodit 40 tis. jen pro to, aby někdo jen něco naslepo vyzkoušel, proto uvítám jakoukoliv informaci, radu, tip na to, co s tím, na co se zaměřit.

Předem moc děkuji.

Tony

2013-07-23 15:04:38

Mojou odpovedou ta nepotesim, lebo bude trochu odveci, ale podla mojho názoru, na tu vymenu rozvodov mas ten motor pravdepodobne, aspon podla kilometrov zrely. Co tu citam forum, tak v podstate pri cca 220.000 sa to zvykne robit, takze kazdopadne ta to neminiem.

Ale aj mne ako laikovy je dost jasne, ze to rozvody nemozu robit. Fakt divne.

Este taka podotazka. To ze to chcipne je pravidlo pri tom studenom motore? Je to vzdy po tych cca 20 sekundach? Alebo niekedy to aj vydrží a nechcípne?

2013-07-23 15:15:44

milanwow1: Díky za reakci. Chcípne to vždy při studeným motoru, těch cca 20 sekund je odhad, neměřil jsem to, ale je to vždy max. do půl minuty - opravdu velmi krátká doba. Abych se vůbec rozjel, musím dupat pořád na plyn a držet otáčky nad 1 000, jinak mi to chcípne - na křižovatce při neutrálu je to pak "fakt super"

Co se týče rozvodů, tak já tomu vůbec nerozumím (technický antitalent), asi mě to tedy brzo čeká, ale furt za to ty prachy dám radši, až to bude potřeba a ne jen tak naslepo, protože v autoriz. servisu si myslí, že by to mohlo být tím a pak prý budou zkoušet dál - jen tahají z lidí prachy

2013-07-23 21:06:15

pri zapnuti tlacitka na predehrev motoru to jede a nechcipne?

2013-07-23 21:50:13

milo9: přesně tak jede to a nechcípne - protože to drží otáčky nad 1 tis.. Ale jakmile zařadím rychlost a nešlápnu hned na plyn, tak otáčky klesnou nekam mezi 0,5 a 1 a zase to chcípne.

2013-07-23 22:02:53

TO s tymi autorizovanymi servismi máš pravdu, tie si vedia naučtovať prachy a im sa to vymysla, ked to neplatia.

Mna napadá, možno je to blbosť, ale nemáš zasvinený nejak mohutne vzduchový filter? Je to v tej plastovej škatuly, keď otvoriš kapotu motora napravo.

A ked je motor horúci, tak normálne chodí, turbo pracuje? Ked na to dupnes, tahá to normálne?

Stále mi nejde do hlavy, ako to , že pár sekund, to ide normálne. A až potom zdochne.

2013-07-23 22:23:51

Kdyby to byl řetěz,motor by šel blbě furt at studenej nebo teplej,takže tím to asi nabude,tak mě napadá,máš na autěDPF,jestli to nemá na svědomí třeba on,eventuelně palivovy filtr nebo EGR ventil

2013-07-23 22:32:55

Chlapi, mockrát Vám děkuju za postřehy, rady a tipy. Všechny Vaše informace předám dál do neautorizovanýho servisu, sou tam šikovný kluci a oni se na to podívají. Já jsem bohužel technický antitalent, tak se v tom radši vrtat nebudu, nerad bych něco zmrvil.

Jinak motor když je zahřátý, tak je vše naprosto OK, vše funguje jak má, žádný divný zvuky, ani anomálie, prostě nic. Akorát to začalo zčistajasna zastudena chcípat, jako když to vypnete klíčkem, prostě najednou šlus.

2013-07-24 09:45:33

hancz: DPF je tusim montovaný od 2008 v nom by to nemalo byt. Skor ten palivový filter, alebo aj EGR, alebo nejaká iná kravina.

Sám som zvedavý, ako to dopadne, zárovaň prosím majitela toho auta, nech dá vediet, ako to dopadlo /ked na to nejaky servisak príde/, co to bolo, aby sme sa všetci poučili.

2013-07-24 11:01:08

milanwow1: můj patík z roku 2005 a DPF filtr má.

2013-07-24 21:35:28

david1976: to je zaujmave ... moj 2006 nemá. Ale niekde som cital, ze to davali od 2008. To ze ho tam mas je pre mna záhada.

Mozno ked montovali moj, akurat ich nemali na sklade, tak ich tam nedávali

2013-07-24 21:48:37

tony_at: 10/2006 a filtr pevných částic nemám, ale kdysi jsem se někde dočetl, že s filtrem pevných částic se nedá najezdit víc jak 200tis. km, pak jde výkon motoru dolu a filtr se postupně úplně zabetonuje, ale to by počítám zjistili na té diagnostice, určitě tam bude sonda, která ho vyhodnocuje pro řídící jednotku.

výměna řetězu u nás dost drahá záležitost, ale dá se v zahraničí koupit i celá sada jako na každé jiné auto do 10tis. kč na patíka (http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1438.l2648) a za práci i kdyby si někdo řekl i těch 10tis. tak se dostaneš na polovic, ale zřejmě bez záruky což taky není dobré i když pokud máš známého servisáka co by se do toho pustil tak proč ne.

před časem jsem výměnu řetězu docela investigoval a dospěl jsem k závěru, že bych se poptal v autorizovaném servisu v německu až se mě to bude týkat a stejně tak výměnu oleje v automatu. přeci jenom kolem každého většího německého města je nissan servis a patíků tam jezdí 100x víc než u nás. jinak dobrá zkušenost u nás s nissanem zrucký, jeneč u prahy.

ať pořídíš.

2013-08-18 19:36:27

Zdravím, tak problém byřešen. Byly to rozvody. Po jejich výměně je opět vše OK.

Díky všem!

2013-08-19 17:42:44

tony_at: Tiež ma čakajú rozvody, odkial si ich kupil / ebay, alebo ???/ a aku znacku? Co ta vysla cena práce?

LEBO co som pozeral, tak na ebay, tak tam su za 318,- eur s dopravou a servisak mi povedal, ze ked to naposledy menili na Navare, tak je to tak 15 hodín prace po 15eur, co je 225,-eur. TAK spolu mi to vychadza: 543,-eur, na české koruny: 14.040,- , čo je v celku v pohode. Vdaka.

2013-08-19 19:27:22

Já sem si nechal měnit rozvody v českým autoservisu ( né autozirzovaným) a vyšlo mě to všechno (materiál, práce) na cca 24 tis. Kč. Není to málo a rozhodně lepší než v autorizovaným servisu, kde mi to odhadli na minimálně 40 tis. Kč.

2013-08-19 20:20:38

OK, dakujem.

No dosť Ti narátali...., ale zas je pravda, ze keby si siel do Nissanu, tak ta natiahnu este viac... Hlavne, ze si spokojny a auto šlape jak má.

2013-08-19 20:52:29

Zdravím pánové ,pročítám co tady píšete ale nějak se mi nezdá že by rozvody měli příčinu poklesu otáček a chcípání.Jedná věc by byla možná vadný napínák řetězu a tím příčiny možné,ale jen tak tyhle závady to zase neee. Už jsem viděl přeskočený zub řemene a auto šlape menší výkon ale né váš popis.Je třeba hledat závadu od piky až do velké a někteří začínají hledat závydy úplně opačně než se má! Pokud ti to funguje buť rád a přeji ti mnoho zdaru

2014-06-15 17:17:11

Dobrý den,

prosím o radu. Patík mi začal no volnoběžné otáčky chcípat. zhruba po 5 vteřinách po vyřazení začne vynechávat jeden válec a po sešlápnutí plynového pedálu nereaguje. Musím motor vypnout a znovu nastartovat pak ok. Jízda ok. Díky na radu

2014-06-15 18:31:37

Zdravím je to zajímavé co popisuješ kdybych se zeptal kdy jsi měnil palivový filtr odpověď je jaká????

2014-06-16 14:46:35

Auto jsem kupaval ojeté v bazaru teprve před týdnem. Na zítra mám domluvený servis na výměnu náplní a filtrů. Zítra budu snad moudřejší


Odpovědět

1  2