Fórum - Téma


čas žhavenia


Fórum Primera P10 čas žhavenia

Informace o modelu: Nissan Primera P10



2008-12-09 19:20:40

Ahojte, potrebujem vedieť ako dlho majú žhaviť žhaviče u P 10 2.0D - u mojej sa mi zdá doba akási krátka.

2008-12-09 20:15:03

Dle venkovní teploty,tak od 2 -5 vteřin

2008-12-09 21:02:57

to je ešte menej ako v mojom prípade

2008-12-09 21:07:05

V zimě cca 3-4sekundy, v létě někdy sotva 2s. Žhaviče jsou origo NGK. Startuje krásně.

2008-12-10 08:19:43

to že zhasne kontrolka žhavení neznamená že auto přestalo žhavit. U diesla v průměru žhaví motor cca 2-3 minuty. jestli ej to v závislosti an venkovní teplotě jsem nezkoumal. zkus si přiložit žárovku an žhavicí svíčkua auvidíš jak dlouho bude ještě motor žhavit po nastartování. Kontrolka ti ukazuje, to, že žhavicí svíčka je již dostatečně nahřátá k zapálení směsi a s délkou žhavění nemá nic společného - viz kníhy o teorii motorů! (i zpraxe)

2008-12-10 08:35:50

HonzaBK: JJ, to máš recht, přesto i po tak krátkém žhavení není se startem problém. Když jsou třeskuté mrazy, někdy to nechávám nahřát déle. Jinak startujeme hned po zhasnutí kontrolky. Myslíš, že právě v mrazech je pro motor lepší nechat to žhavit déle a se startem chvíli počkat nebo je to zbytečné?

2008-12-10 12:14:37

pokud jsou starší svíčky tak určitě lepší je chvilku počkat, možná i u novějších, přeci jenten malinký prostor ve válci se trošičku tou svíčkou vyhřeje. je to tedy jen můj názor.

2008-12-10 12:18:57

HonzaBK: Díky za názor. Je to rozumné a myslím, že pro start prochladlého motoru šetrnější. Budu to asi tak řešit, jak udeří silnější mrazy.

2008-12-10 18:43:00

To jsem nevěděl,že i po zhasnutí kontrolky žhavičky fachčí dále.Není nad kvalitní příspěvky od technicky kvalitních lidí

2008-12-11 08:01:48

Doris já když měl kdysi starý BX, kde motor nebyl v moc velké kondici, tak jsem nechal žhavit cca 2 minuty svíčky (i po zhasnutí kontrolky, pak na cca 5 sekund vypnula znovu zapnul a po zhasnutí kontrolky starttoval a šlo to určitě líp, než když jsem začal startovat hned po prvním zhasnutí kontrolky. To o čem se bavíme, to už snad ani není teorie motorů, ale termomechanika a šíření tepla v prostroru apod. top už hranočís fyzikoua do toho s emoc pouštět nechci, protože můj oblíbenej předmět to zrovna nebyl.

2008-12-11 09:12:43

Hmmm, má to určo něco do sebe. Akumulátor Ti to jinak zvládal v poho?

2008-12-11 20:37:09

U současných dieselů ovlivňuje délku žhavení jak před startem tak i tzv. dožhavování po nastartování motoru spousta faktorů. Graf kde jsou všechny tyto hodnoty uvedeny je skutečně nad moje chápání. V té souvislosti jsem si vzpoměl na manuální žhavení komůrkových dieselů. Nestartovalo se klíčkem ani tlačítkem ale páčkou na přístrojovce, při otočení do polohy 1 se sepnulo žhavení a drželo se tak dlouho dokud se nerozžhavila kontrolní odporová spirála (1-2 min.) potom se pootočilo do polohy 2 čímž se sepnul startér. Pokud se start nezdařil opakovalo se vše až do úplného vybití akumulátoru, načež následovalo lano. Tenhle system měly nejen náklaďáky ale i osobní Mercedesy. Jo, to byly časy. .

2008-12-11 20:57:40

Pavle taky se používaly zapálený noviny do sání.

2008-12-11 21:24:49

znamy ma 205 v dieselu a zhavi cca 5vterin a pak nastartuje bez jakyhokoli problemu,na to ze ma ten motor temer 500000km tak se az sam divim

2008-12-11 21:52:15

Já jsem úplný naftový nováček, mám ho asi dva měsíce, a to 1,9 Tdi ( prosím nekamenovat, koupil jsem ho jen a jen kvůli tahání domečku, což je moje úchylka, tudíš mám od doktora potvrzení, že s tím nejde nic dělat ). Co mne překvapilo, že mi to podle kontrolek vůbec nežhaví. Když otočím klíčkem, kontrolka se rozsvítí a ihned zhasne. Z manuálu jsem se dočetl, že svíčky začnou žhavit ihned s impulsem od centrálu, když odemykám. Pak trvá cca 1/2 aý 3/4 minuty, než nasednu a otočím klíčkem. Takže v této době musí být po všem. Je pravda, že jsem prozatím startoval max v -5 °C. Jinak auto chytá na škrtnutí, stejně jako P11 v benzínu.

2008-12-11 22:03:02

2L28036, takhle to u některých motorů funguje. Je to rychlé ,pohodlné ale vidíš o co přicházíš. Jenom takový tichoučký dotaz? Ten motor máš v Octavce nebo v Golfu?

2008-12-12 07:43:49

LOrry špatně nežhaví pět vteřin, žhaví cca 3 minuty, ale kontrolka zhasne po 5 vteřinách a to je velkej rozdíl

2008-12-14 19:44:02

to Pavel53, chtěl jsem tenhle motor 81 kW/235 N/m a nakonec jsem se rozhodnul pro Toledo. Vyjde skoro na polovinu oproti koktě a je stejný užitek. Přesednutí byl teda šok ( všeobecný design ), ale 200 N/m na volnoběh, je to pro mne prostě z hlediska funkcionalismu ideální a nebudu polemizovat o spotřebě.......... Na druhou stranu bojuju s korozí, podvozek tuhle porci krouťáku neunese......interiér z 80-tých let........prostě kompromis......


Odpovědět