Fórum - Téma


C13 - výkon klima vs. výkon motoru 1,2DIG-T


Fórum Pulsar C13 C13 - výkon klima vs. výkon motoru 1,2DIG-T

Manuály  |  Inzerce  |  Model Nissan Pulsar C13  |  Naše vozidla



2017-06-16 09:14:05

Ahoj všichni,

taky máte při venkovních 30°C a zapnuté klima, nastavené na 23°C pocit, jako když za sebou táhnete další auto? Mně prostě Pulsar v těchto podmínkách nechce pořádně jet. A to mám ještě pocit, že klima nechladí úplně tak, jak by měla (nebyla ještě doplňována a autu už jsou 3 roky).

Přitom při teplotách okolo 26°C je to ještě v pohodě, sice je cítit na výkonu, že klima běží, ale jinak je to celkem v pohodě. Už bych klimu dávno doplnil, ale je tam to nové chladivo, které je 10x dražší a navíc to neumí každý, kdo dělal R134a.

P.S.: Protože výkon, respektive chlazení nasávaného stlačeného vzduchu je přímo úměrné venkovní teplotě, uvažuji a výměně intercooleru za větší, případně o montáži ventilátoru před ten stávající.

Díky za zkušenosti!

CubaLibre, 2017-06-16 09:14:05 napsal:

Ahoj všichni,

taky máte při venkovních 30°C a zapnuté klima, nastavené na 23°C pocit, jako když za sebou táhnete další auto? Mně prostě Pulsar v těchto podmínkách nechce pořádně jet. A to mám ještě pocit, že klima nechladí úplně tak, jak by měla (nebyla ještě doplňována a autu už jsou 3 roky).

Přitom při teplotách okolo 26°C je to ještě v pohodě, sice je cítit na výkonu, že klima běží, ale jinak je to celkem v pohodě. Už bych klimu dávno doplnil, ale je tam to nové chladivo, které je 10x dražší a navíc to neumí každý, kdo dělal R134a.

P.S.: Protože výkon, respektive chlazení nasávaného stlačeného vzduchu je přímo úměrné venkovní teplotě, uvažuji a výměně intercooleru za větší, případně o montáži ventilátoru před ten stávající.

Díky za zkušenosti!

2017-06-16 09:40:39

To mas od vykonu motora.Tie 1.2tsi maju podobny problem v lete este 4 v aute s klimou slabe.Kamos v lete pred kopcami dokonca vypinal klimu mala pomoc.

1,6 190k v pohode zvlada klimu.

2017-06-16 09:51:53

radko: No jasný, to vím že výkon u 1,2 není zázrak, ale myslím, že při těch teplotách okolo 30°C to je prostě tím, že mezichladič stlačeného vzduchu už ho prostě nestíhá uchladit a do motoru se tak dostává objemově menší množství kyslíku = menší výkon.

Proto uvažuji buďto o větším chladiči nebo o doplnění aspoň výkonným ventilátorem.

Viz:

https://www.escape6.cz/mo...pred-chladic-12v-idk9049/

http://www.spal.cz/30-axialni-ventilatory

https://www.google.cz/sea...&biw=1920&bih=950#imgrc=_

https://www.escape6.cz/mo...ni-intercooleru-idk25767/

2017-06-16 12:47:27

cubalibre: Nie nemam ten pocit. Automaticka klima nefunguje stale naplno, cize ani vykon motora neodobera naplno. V lete sme boli v Grecku, vonku 38-45C, klima na cca 25C, auto v pohode na tempomat 130km/h. Zasa druha vec je ta, ze 1,2dig-t je ZAKLADNA motorizacia, teda ma vykonu/a hlavne kr. momentu tak akurat, navyse ma dost dlhu prevodovku, ktora zabija vykon.

Je dokonca dlhsia, nez pri vykonnejsom 1,6dig-t.

Otacky pri 130km h, radko oprav ma ak sa mylim:

1,2 dig-t 2800 ot

1,6 dig-t 3100 ot

O automatickej klime:

http://auto.idnes.cz/test...20724_144317_automoto_fdv

2017-06-16 13:27:01

kolecko: Aha, tak díky, mně totiž napadlo co by se teoreticky mohlo stát - představ si situaci, kdy klima hůře chladí (= méně náplně). Do cca 25°C je to OK, stíhá a kompresor nejede ani naplno. Ale pak je tepleji a klima nestíhá a kompresor tím pádem jede naplno a bere výkon stále. Je to jen teorie, ale třeba na starých Opelech Astra to opravdu bylo tak, že klima hůře chladila a pak chyběla třeba polovina náplně.

Zkusím jít nejdřív cestou doplnění klimatizace. Pokud to nepomůže, půjdu cestou testování a měření teploty, které leze z mezichladiče turba.

Nevím jak je to tady, ale Auris měl kompresor klimatizace variabilní a pokud si pamatuju tak běžel pořád i když A/C bylo vypnuto. U Pulsaru je jasně slyšet elektromagnetická spojka klima, hlavně první zapnutí je někdy skoro "rána".

2017-06-16 14:51:34

cubalibre: Samozrejme treba skusit ci neuniklo chladivo, mozem este skusit pomerat pri vyssej vonkajsej teplote teplotu vnutri. Otazka znie, nakolko to bude navzajom porovnatelne. Nase ma zatial klimu OK, auto ma rok a pol.

Kompresor je cez spojku, ale aj tak moze byt variabilny. Moze ho odpajat podobne ako nabijanie, z dovodu nizsej spotreby (len dedukujem, ziadny dokaz nemam).

2017-06-16 15:00:24

kolecko: Stačilo by, kdyby si dal klimu na dejme tomu 22°C zkusil změřit teplotu u středového výdechu nad rádiem. Já bych to zkusil porovnat se svým, samozřejmě při pokud možno shodné vnější teplotě.

2017-06-16 15:12:45

kolecko: je to pod 3000ot/min.V testoch co citam uvadzaju viac ale cca 2800ot/min je spravny udaj.V stredu som videl biely pulsar s spz Presov parkoval na chodniku smerom von z KE smer Alpinka/pri byvalej pumpe asi Slovnaft/

2017-06-16 15:53:24

radko: Presovsky pulsar v KE to je niekto iny z PO, tiez ho stretavam. Nas je kazdy den z PO smer PP.

2017-06-16 15:56:08

kolecko: Ak si Ke a okolie mozme stretko?

2017-06-16 17:59:25

Ani ja nemám problém s poklesom výkonu pri zapnutí klimy, nebadám nejaký rapídny pokles výkonu. To predtým u Corolly bol očividný pokles výkonu pri zapnutí klimy.

Na 130 točí mi okolo 2700-2800 ot.

2017-06-18 14:37:53

radko: PO, v stretku nevidim problem.

2017-06-19 20:25:26

Takže dneska bylo 32°C. Vyjel jsem z práce a hned jsem najel na dálnici a jel cca 120 km/h. Pokles výkonu se zapnutou klimou neznatelný.

Ale jakmile popojíždím po městě v těhle vedrech tak se podle mého nestíhá intercooler chladit a pak je pokles výkonu znatelný.

Takže jsem zkoumal možnosti a co jsem tak koukal, z dostupných řešení nejvíc funguje ostřik intercooleru vodou (kromě CO2). Jenže kdo by se s tím dělal, že jo...

Takže uvažuju o ventilátoru, jenže se nevejde sací, protože mezi chladičem a motorem je málo místa. A tlačný, namontovaný před chladičem bude sice fungovat, ale zase by blokoval proud vzduchu ve chvíli, kdy by neběžel. No a to mě taky neláká.. Tak snad jedině větší chladič..jenže to jsou zase hadice atd a to už by u auta v záruce nemuselo dělat dobrotu..

2017-07-02 22:15:45

radko: tak to budem asi ja ten biely pulsar (mam tmave okna vzadu presovsky chodim tam casto do tej modrej budovy :) na cermelskej, som inac kosican z furce a mozno by enbolo odveci dat dajake stretko a potarat trosku o tom nasom francuzovi v kimone :)

2017-07-03 09:36:18

magara: Cau dohodneme stretko.


Odpovědět