Fórum - Téma


brzdy, táhne to doleva-zatuhlý destičky?


Fórum Technický koutek brzdy, táhne to doleva-zatuhlý destičky?



1  2  3  4

2008-04-08 14:15:56

tak řidičák fakt 2 měsíce nemám... s primerou a předtím s toyotou za 4 roky cca 80t km... to že jsem to hodil do servisu bylo z důvodu toho, že dělám v praze a tak jsem se svezl se známým s tím, že jsem to nechal dovízt k člověku, který primery dělá, a sám jednu vlastní, tohle auto tam bylo dělaný i před tím než jsem ho koupil... stočení kotoučů ok... to avizoval, že je dočasný řešení a při další výměně už bude potřeba kotouče nové... taky mi moc nehraje, že by to bylo čepama... vakl tam prej byl...zase, osobně jsem u toho nebyl a auto projedu v pátek... tahle závada se normálně neprojevila, do rychlosti cca 90 ok, ale ze 130 při prudším zabrždění to prostě táhlo doleva... nevím co k tomu dál napsat...

2008-04-08 14:37:33

Ahoj. Necítím se odborník jako p. Cool a a ani nemám moc chuť radit, ale já po létech zkušeností: Nejprve po nějaké delší cestě (alespoň 10km kde je potřeba brzdit) bych auto odstavil a rukou zkontroloval teplotu kol. Měla by být stejná na předních kolech a o něco menší na zadních. Pokud by bylo jedno kolo znatelně rozdílné hledal bych v něm chybu. Pokud je chladnější nebrzdí- opak brzdí víc. Pokud brzdí víc- většinou přidřený pístek- (dá se doma opravit-demontáž a vyčistit). Pokud nebrzdí doporučuji servis - chyba bude v brzdovém válci ale i to jde dělat na "koleně", ale nelze doporučit.

2008-04-08 14:56:46

taky nejsem odborník, proto jsem to dal do servisu, kterýmu věřím.. nevím jsetli si Cool kupuje hajzlpapír u řezníka, ale já dám auto do servisu, pač si myslím, že tam tomu rozumí...

jasně, brzdy byly zahřátý asi stejně, to znamená tak, že na plecháči sotva udržím ruku... (obecně jsou brzdy u P11 1.6 celkem slabý..), tak jsem vyčistil uložení destiček,ale dál se fakt nepouštím... uvidim v pátek, pokud ta práce, kterou na tom provedli bude mít svůj výsledek, tak není o čem mluvit... pokud ne, bude to špatně, nechci předbíhat...

2008-04-09 06:29:43

No takto ta praca bude mat svoj vysledok pochybujem ze by to neaky servisak nezvladol je to len otom vymontovat streknut pod gumicky wd40 alebo origo sracku na to par krat vytlacit a zatlacit piest proste to rozbehat a odvzdusnit ... to pri predpoklada ze oblozenie je ok a ja som ti ani nahodou nepisal aby si to auto do servisu nedal apropo ked sa na to necitis daj to do ruk odbornikom je jasne ze toto neni 120tka, len sa mi nezda co vsetko ti chcel tvoj mechanik menit koli tomu ze pri brzdeni ta taha do strany tak neviem co tu riesis aj stym odbornikom na teple disky tu hore ja som len konstatoval ze koli tomu nechat auto tyzden v servise kde ti povedia ze su to CAPY sa mi nezdalo najlepsie riesenie ale je to tvoja vec a neboj urcite ti to "opravia"

2008-04-09 06:35:33

p.Pajdami Pokud brzdí víc- většinou přidřený pístek-keby to bolo tak asi by mu ten disk fungoval ako podsvietenie pod auto...a keby aj nie ze je to fakt len tak tak ..myslis ze by mu pomohlo stocenie kotucov? na takom kotuci uz najdes pekne drapance a to nehovorim a hadzavosti sposobenej rovinnostou kotuca..

2008-04-09 09:45:15

to cool: auto bylo v servisu jedno dopoledne, týden bez něj jsem já... pokud bzdy spravil (rozchodil, stočil kotouče) + odstranil další závady (čepy a silentbloky, který já třeba nepoznal, byť v autě byl znát každej kamínek?? nevím - subjektivní pocit, když s autem jezdíš tak ti to pak ani nepřijde) ale za cca 2300 s prací mi to nepřijde takovej problém...

2008-04-09 12:44:19

Majkl: ten HAJZLPAPÍR by se mohl i někoho dotkout!! Tak pozor!!

Jinak bych to řešil jako ty. Snažil by se to opravit sám. Na nějakou složitou demontáž bych se vykašlal a dal to servisu. Já když dám do servisu auto, vždy objeví více než sčím jsem to tam dával.

2008-04-11 10:07:32

No len pre tvoju informaciu ZA 2300 rozchodil, stočil kotouče) + odstranil další závady (čepy a silentbloky tak to pochybujem. Jedine co urobil je ze to roschodil pretoze keby tieto veci menil tak 2300 by si dal len za material aj to je este malo.jedine ze by ti to opravil ale este som nevidel opraveny cap alebo silentblock a keby si tie zavady a aute mal tak by si to urcite poznal. na kotucoch zrazil hrany a finnito tych 2300 si dal len za robotu ....

Moj nazor..

Teraz ta asi roztrha co si to dovolujem pisat a tvojom mechanikovy ,ver mi je to tak ,nechcem tu nikoho kritizovat to ani nahodou ale podaktory vieme ako to vtejto brandzi chodi .

NApr Prides "nestartuje mi auto alebo zle startuje".mechanik vycisty kontakty na hlave rozdelovaca a palec .Jeho odpoved "mas to hotove menil som ,palec ozubene kolecko na rozdelovaci bolo tiez vydrate, nastavil som ti to nanovo a mal si uz preskocene rozvody tak aj to som ti spravil este som ti tam menil kladky.takze 4300 poprosim.." Nech je sranda ale som sa rozpisal co.neva sak som v robote co budem robit_??

2008-04-11 10:57:46

..ty musíš mít sakra pech na mechaniky, když je tvá nedůvěra taková, ale ok je to tvůj názor, jestli kotouče stočil a čepy vyměnil, poznám myslím jednoznačně... neboj, podám info

2008-04-11 14:09:13

Pohodaaaaa

2mato  
Mato
2008-04-12 17:48:30

v prvom rade zabudnite na vsetky teorie s loziskami ... ja som si dal povedat ze lozisko hucat nemusi ani vybrovat a moze byt zle ,pretoze som mal problem ze mi vysela lava brzda a po par km to zacalo neuveritelne vrieskat piskat stranse nieco a hlavne sa brutalne prehrievalo...vymenil som loziska v predu a trt nic tym starym nebolo su jak nove a takisto ked sa dali nove tak sa nic nezmenilo a robilo to to iste...takze pokial to nema loker .nehuci ,nevybruje na loziska sa vyserte !

2mato  
Mato
2008-04-12 18:00:44

Jo a este mam podobnu otazocku ako sa tu riesila,....

Vicistil som brzdove dosticky a pliesky dal trocha specialneho maziva ,vycistil som brzdove valceky ale neboli nejak moc zanesene ale pre istotu som ich skontroloval , vypustil som koplet kvapalinu cez hadicky a nevyzerali byt zapchate s kazdej islo priblizne narovnako (lava aj prava) zmontoval a to pistanie zda sa prestalo...lava strana totizto mala tuhe platnicky tak som to rozchodil...

Otazka znie ,bol som to prevetrat a dal brzdam poriadne pofajcit sice len 10 km ale brzda plyn a dva krat som si skontroloval ze LAVA BRZDA JE VIAC ZOHRIATA AKO PRAVA ASI TAK CCA 15-30 STUPNOV ,nebol to velky rozdiel ale spolahlivo spozorovatelny ci uz ked som chytil disk alebo prilozil ruku pri kotuce a citil salajuce teplo...ma to tiez tendenciu ked pustim volant a dupnem nato alebo skor ked len brnkam do pedala a prerusovane brzdim ze to tiahne kusok do lava ale ozaj len jemne aj to ked je pusteny volant,....ked brzim napr zo 100km/h na cca 50 tak to netiahne iba ked prerusovane...podotykam ze pri pustenom volante...cim to moze byt? lava platnicka aj kotuc je troska viac zodraty

2008-04-14 06:25:47

2mato v tom vrchnom prispeku moc nerozumiem co vlastne chces napisat co maju spolocne loziska z s tym ze ti visia brzdy?to co si napisal o tych loziskach je pravda .Tiez si myslim ze pokial to nehuci az prilis netreba to vymienat par 1000 km este nabehas a ked uz to bude citit aj ked tocis kolesom ked mas auto na heveri a je 100 % iste ze je to lozisko vtedy ho vymenim.A k tomu dalsiemu prispevku ked sa rozbiehas z 50 na 100 a nedrzis volant tak ta netaha do strany? A pokial je to len minimum na co to riesit?

2008-04-14 09:26:32

takže: výměna silentbkloku a čepů má vliv na jízdní vlastnosti, už to tolik nemlátí.. ok.. nicméně závada, se kterou jsem to tam dával odtraněna není.. , takže co s tím?? tak už snad jen ty gumový hadičky... záhada přetrvává..

2mato  
Mato
2008-04-14 16:10:55

Cool no myslel som tym ze teoria par ludi bola ,ze su to loziska v kybli a kotuc tym padom `plava`...pretoze to ze mi vysela brzda a pistalo to ked sa to prehrialo ,malo vplyv na to ako som tocil volantom....teda ides rovno - pisti ,pomykas volantom a jak si mykol prestalo alebo pistalo inac a ked si sa vratil volantom tak pistalo ako predtym...alebo do pravotocivej zakruty prestalo a vyrovnas a zas atd...a aj ked si presiel vacsi hrbol tak to malo vplyv...a preto povedali ze to budu loziska...no a neboli...

A stym tahanim dolava ked brzdim ,no nieje to dokonale ze ked pustim volant a brzdim ze to ide rovno jak po kolajniciach ale je to dobre myslim ,ze treba spravit geometriu ,asi ju tam este ani nerobili

Kazdopadne uz to nepisti a ani neprehrieva a asi to po chvili nejak sadlo a uz su obe brzdy teple rovnako ,podla poslednych zisteni

a ktomu mam este aj nove loziska

2008-04-15 06:48:11

No majkl to je presne to co som ti hovoril

Tak pokial ti vymenil capy a silentbloky urcite sa ti zlepsili jazdne vlastnosti aspon na nerovnostiach.

K tej tvojej zavade asi tolko ,skus zdvihnut auto na hever a potoc kolesom pozri ci sa niekde neotiera,nedre ,predpokladam ze platnicky mas dobre,ak by sa ti kolesa tocili volne ,potom ma napadaju uz len tlmice alebo v najhorsom pripade hlavny brzdovy valec ale to je skor nepravdepodone,skus tocit tymy kolami .vyzualne skontroluj kotuce ,nesmu mat ziadnu ryhu /nemyslim skrabance ale ryhy/.Ozvy sa...

2008-04-15 06:50:54

Majk a mozes s byt isty ,ze ti to mechanik poodvzdusnoval a rozbehal?

2008-04-15 06:53:41

A mato nerobil to len ten pliesok co by si mal mat na vnutornej platnicke co ti signalizuje opotrebovanie ?

na tej fotke ho nie je vidno mozno ti odpadol a preto to uz nerobi .

2008-04-15 07:39:59

Mr.Cool ja len taku drobnost... co pomoze odvzdusnenie v pripade zablokovaneho valceka,ci platniciek?

2008-04-15 11:05:49

kola jsem zvedlý měl obě a asi jsou ok, protočí se cca 2x 3x ... obě, destičky jsou taky ok, sjetý stejnoměrně... plíšky ve kterých chodí destičky jsem taky vyčistil, takže chodí volně, pokud by to byl válec, tak si myslím, že by to nebrzdilo celkově... nevím...


Odpovědět

1  2  3  4