Fórum - Téma


brzdy - problém


Fórum Technický koutek brzdy - problém



1  2

2007-07-10 19:53:03

čus lidičky,potřeboval bych zase radu,při plném sešlápnutí provozní brzdy rukama pootočím zadními koly a přitom je to všechno 100% ovzdušněné a tenhle problém byl i před zmiňovaným ovzdušňováním,problém je pořád stejný před i po ovzdušnění,myslím si že by to mohly být zátěžáky brzdného tlaku,prosím zkuste poradit co s tím,děkan

2007-07-10 20:10:38

Jestli máš vzadu bubny, tak by to mohl být problém v samostavu - je to doseřizovací mechanismus, který nastavuje čelisti, aby byly co nejblíže ke stěnám bubnu. Pokud nefunguje správně, je v brzdách značná vůle a jejich účinnost slabá. Jak Ti funguje ruční brzda?

2007-07-10 20:13:45

ne,ne mám vzadu kotouče,ale radši bych byl kdyby tam byly bubny

2007-07-10 20:16:34

jo a ruční brzda funguje 100% líp než ta provozní,ale taky nejsem z ní moc odvázanej

2007-07-10 20:19:45

Pak by to mohlo být v omezovačích a taky záleží, v jakém stavu jsou kotouče/destičky a brzdové třmeny. Zadní brzdy bývají vždy slabší i na ručce, v bývalé P11 se nám ručka jevila na kotoučích slabší, než u P10 v bubnech.

2007-07-10 20:29:59

no to je moje řeč,destičky jsou na podzim dávané nové a kotouče no ty prostě dosluhují o těch já vím,ale přesto si myslím že to nemůže být až takový rozdíl,podle mě to asi budou ty omezovače,nechci kupovat nové,potřeboval bych spíš radu jak to nějak dát do kupy,jedna se mi nabízí vymontovat je páč tam mám dva a ve vnitřku provrtat ten pístek tak aby tam šel pořád plnej tlak a dát je zpátky,jenže vymontovat je bude asi problém,je to už v tak horším stavu,že bych to asi všechno rozlámal a ztrhal i trubky,nevím,nevím

HSV
2007-07-10 20:33:59

boli uz menene vzadu kotuce alebo dosticky?

ja mam podobny problem a zadne mi brzdia nesumerne - dovod: chybaju tam nejake vymedzovacie podlozky, ktore bud prehrdzaveli alebo ich predchadzajuci majitel stratil, resp nevymenil. to sposobuje ze pri brzdeny dosticka na kotuc nedolieha uplne, resp az pri vacsom tlaku na pedal. aspon tak mi to vysvetloval servisak..

podla mna to bude aj tvoj problem. tiez by ma zaujimalo ako ho odstranit kedze nic take nikde nedostat

2007-07-10 20:42:45

jo destičky byly měněné a když se vyměnily tak to brzdilo super,ale postupem času to nějak pořád vadne a vadne

2007-07-11 20:44:03

Zdravím. Mám podobný problém. Minulý týden jsem byl 5krát na STK Vždycky mě vyhodili, že prej mi nebrzdí pravý zadní kolo ??? Dokonce se technikovi podařilo (když jsem tam byl potřetí) na brzdy "šlápnout" tak, že mi rupla brzdová hadice (nová) - cesta domů cca 12 km jenom s ručkou . Doma jsem zjistil prodření opletení hadice .

Kotouče i destičky jsou nový na celým autě, třmeny jou repasovaný ( nový pístky, těsnění, prachovky, vodící čepy... no prostě všechno) a stejně mi to nebrzdí Omezovače jsem kontroloval a mechanicky vypadaj, že fungujou (pístek chodí volně ). Jenom nevim jak vypadaj uvnitř a jestli je možný aby tlak kapaliny pouštěl nějakým způsobem jinam (nejsem automechanik ). Přitom bych řekl, že auto brzdí dobře. Na STK jsem byl dost vedle, když mi řekli, že mi PZ kolo nebrzdí. Vyzkoušel jsem už snad všechno ale už nevím co s tím a doufám, že někdo dokáže poradit .

Jo abych nezapomněl po výměně brzd vše OK. Potom jsem ještě měnil hadice a od té doby nejde ABS. Byl jsem s tím minulý týden v servisu (Nissan - Kolín)- výsledek => NEVÍME CO S TÍM, POČÍTAČ ABS NEVIDÍ ??? Tak to jsem fakt nepochopil

2007-07-11 21:27:17

Pak mě ještě napadá hlavní brzdový válec i tam by mohla být zrada. Právě kdysi jsme řešili problém s nesouměrností zadních brzd, přední byly jakž takž, ale zadní měly propastný rozdíl. Nikdo nevěděl, co s tím. Vyměnilo se obložení, hadičky, prosakující brzdová prasátka v bubnech a seřídil zatuhlý samostav též v pravé zadní, vše se odvzdušnilo. Ale pořád tam bylo víc jak 30% rozdíl a na STK to znáte... Nakonec sem se naštvala a vyměnila jsem si svépomocí hlavní brzdový válec a vše odvzdušnila.Dočetla jsem se, že tam jsou dva okruhy a že stářím může vinou netěsností ubíhat potřebný tlak třeba z jednoho z nich jinam a ten okruh je pak slabší. No a světe div se, pomohlo to. Přední brzdí úplně stejně a zadní pravá měla maximálně do 15% slabší účinek, ale toto je dáno už méně funkčním samostavem, který se bude příští rok včetně původních bubnů měnit. Na loňské STK jsme prošli bez jakéhokoliv problému, jako s novým autem, což mě velice potěšilo. Mám takovou malou pomůcku, jak poznám, že to na obou stranách brzdí stejně - podle teploty, když se dotknu elektronů. Nedávno při výměně tlumičů opět "nastavili" samostav v PZ bubnu, co to šlo, a kola na obou stranách jsou stejně teplá po brždění, takže to nyní brzdí bez nesouměrnosti.

2007-07-12 07:25:34

No pises ze kotuce su v takom stave opotrebenom ze ich treba vymenit, neni to dovod preco to nebrzdi?

Niekedy na skodovke som mal tak vyjazdene bubny ze uz to nebrzdilo. :(

2007-07-12 18:13:38

Doris:

S tím brzdovým válcem mne to taky napadlo, ale pokud mám správné informace (podle servisního manuálu na Infinity G20 - viz. obr.) tak jeden okruh je LP+PZ a druhý LZ+PP - dokonce by se to tak mělo i odvzdušňovat. A přední mi fakt brzdí dobře. Ještě jsem si všiml, že "vyleštěný" pruh od destičky ja na PZ kotouči asi o 5-8mm menší než na LZ - tzn., že destička nedoléhá celou plochou na kotouč (jestli se nepletu ) . Jenom nevím jestli je to tím, že je nízký tlak v systému, nebo je problém jinde. Mimochodem - destičky jsem rovnal, ve třmenech chodí krásně volně, třmen je taky OK atd.... . Fakt nevím co s tím. Hlavně si myslím, že pokud by fungovalo ABS a pokud by jedno kolo brzdilo víc, snažilo by se to srovnat (nebo ne ) . Fakt nevím. A nejhorší je, že za 14 dní jedem do Chorvatska a bez 100% důvěře k autu to je trošku neveselý. Ještě možná o víkendu zkusím zkontrolovat třmen - takový ty "packy" co držej destičku jestli třeba na destičku netlačí "nějak šikmo" .

2007-07-12 18:44:37

Gregy: Ano, brzdí to do "kříže", a nám brzdilo slaběji i LP kolo, proto jsem nakonec vydedukovala ten hlavní válec a bylo to ono.

2007-07-12 18:51:52

Doris:

No jo, jenže mně předek brzdí bezproblémově Ale možná to zkusím. Zrovna jsem na mjauto.cz koukal na válce - maj dva a ten co podle obrázku vypadá jako ten co mám v autě stojí hříšný peníze . Tak uvidím co s tím vyvedu

HSV
2007-07-12 20:06:25

tiez som nepresiel STK na prvy krat vdaka nesumernosti (oalite) zadnych brzd. dokonca mi auto vyhodilo z pri brzdeni z valcov. rozdiel bol nejakych 28 % a to je vraj vela. potom som skusal brzdit na snehu, na mokru pri plnom brzdeni a nic. auto drzalo stopu, ziaden smyk ani vybocenie.... teda fakt nechapem.

ako vravim jeden servisak mi povedal ze dosticky nedoliehaju uplne (resp celo plochou ale sikmo) ale pri prudsom brzdeni dosadne naplno. dovod - chyba nejaka podlozka. dodnes neviem aka lebo nikde to nepredavaju ani mi to blizsie nespecifikoval. povedal len ze brzdy su uplne v poriadku... a tiez mam ten dojem.

ale viete , STK...

2007-07-12 21:41:55

koukám že jste se pěkně rozepsali na to to téma a to je dobře,ale jak už tu je zmiňované mám úplně stejný problém,na podzim jsem dával nové zadní desky a brzdilo to super a postupem času to vadne a vadne je fakt že když jsem to měnil tak kotouče byly rezavé jak lišky a teďka to vypadá jako kdyby jedna strana brzdila víc a druhá míň podle toho vyleštěného místa na kotouči a přitom na ty kola použijí stejnou sílu k pootočení rukama při sešlápnuté brzdě a s tím ovzdušněním to jsem fakt nevěděl,dělal jsem to postaru od předu do zadu a tak jak bych to vlastně měl dělat,prosím radu,ale jak tady píšete předek mi taky brzdí super a ten hlavní brzdový válec já nevím to se mi nějak nezdá,když předek je super a ten zadek na nic a když to má ještě brzdit do kříže,to je proti logice,né

2007-07-13 09:59:49

Rozdělení brzdových okruhů do kříže (LP+PZ,PP+LZ) je z důvodu stability brzdění při poruše některého z nich - kdyby okruhy byly přední a zadní,v případě poruchy jednoho z nich by nebyla brzděná příď nebo záď auta a byla by větší pravděpodobnost smyku,proto ten kříž,vždycky aspoň jedno kolo vpředu a vzadu brzdí.

Brzdový válec není nutné kupovat celý,prodávají se i opravářské sady (kroužky a těsnění),kterými lze válec opravit,pokud už není vychozený vnitřní otvor pro píst.Je to podstatně levnější.

Link na opravnou sadu je třeba tady,schválně porovnej cenu s celým válcem:

http://www.automatejcek.c...est=podrobnosti&id=CD1005

Pořadí odvzdušnění brzd je u levostranného řízení takovéhle:

1)Pravé zadní

2)Levé přední

3)Levé zadní

4)Pravé přední

V případě ABS je ještě doporučeno vypnuté zapalování a odpojený minus pól baterie.

2007-07-18 11:39:04

Na zadní brzdy je omezovač tlaku, b tom bude asi problém.??!! U starších aut je namontovám mezi zadní nápravou a karoserií, u novějších jsou to válečky přímo na hlavním válci.

2007-07-23 18:59:08

Doris:

Hlavním brzdovým válcem to není O víkendu jsem ho přetěsnil - za použití opravné sady viz.:

Janis:

Díky za link na e-shop

HonzaBK :

Asi máš pravdu a bude to tím omezovačem brzdného tlaku.

O víkendu se mi totiž při plném sešlápnutí brzdy během odvzdušňování začalo ozývat "cvakání" od zadní nápravy. Když jsem "lehl" pod auto tak jsem celkem jasně viděl, jak se při sešlápnutí brzdy pohne celej mechanismus dolů (viz. obr. 01) a to by myslím nemělo, protože na levý straně se to ani nehne.

Jako přílohu ještě přikládám fotku kotouče (obr. 02) na kterým je vidět, že destička nedosedá celou plochou na kotouč. Nevím proč, protože na levým kole je to v pohodě, stejně jako na obou předních

Jo abych nezapomněl - při sešlápnutí brzdy vší silou se ozve odněkud z motorového prostoru takové slabé "pískání" - je to normální ? Teda dělalo to i předtím, takže nevím !

Takže výsledek po výměně brzd (kotouče, destičky, hadice a repase třmenů) = NEBRZDÍ PZ KOLO A NEFUNGUJE ABS !!

Že jsem se do toho pouštěl

P.S.: budu rád za každou radu

2007-07-24 19:59:44

vidím že v tom nejsem sám,mám úplně stejný problém a mé brzdové zadní kotouče vypadají ještě hůř aspoň ten jeden,jenže kde sehnat ty omezovače brzdného tlaku,jak jsem už jednou napsal nejlepší a nejlevnější řešení bude i porozmluvě s mechaniky to vymontovat,protože teď brzdí hlavně předek a tím pádem dostávají na prdel hlavně přední kotouče,jenže zase na STK s tím dělají cavyky,že to tam není a že by to mělo tam být a přitom sami moc dobře o tom problému ví


Odpovědět

1  2