Fórum - Téma


Brzdy


Fórum Almera N16 Brzdy

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2014-08-01 17:54:22

Dobrý den, na své almeře potřebuju kompletně vyměnit brzdy.. Asi po 6 letech se mi zasekávají po jednom po každém prudším brždění. Vím, jsem blázen, že jsem to nevyměnil dřív, ale brzdí neustále výborně. Jen se prostě zasekávají a pak do toho musím praštit palicí, aby se uvolnily.

Nevíte, čím by to zasekávání mohlo být způsobeno? Všechny kapaliny včetně brzdové mám dolité na risku max. Do odvzdušňování si netroufnu, protože bych to naopak ještě více po**al.

Chci se Vás zeptat, kdybych potřeboval vyměnit jak kotouče vepředu, tak i destičky, na kolik by taková oprava s výměnou vyšla? Popřípadně bych potřeboval ještě nějak opravit ručku, protože se mi už ani nerozsvící kontorlka zabrždění, když ji zvednu a zabrzdím auto. Do kopce to ani nebrzdí. Používám ji málo, ale raději bych to udělal komplet. Tam mám bubny.

Co jsem koukal na netu, tak se dají sehnat po 2 kusech cca do 2000 Kč. Teď nevím, jaká značka by mohla být taková normální (Koukal jsem, že je tam nějaký bosh, Ate, Bolk a další krámy).

Mám ještě jeden další problém. Co kotouče, ty jsou v pohodě, ale když jsem jednou měnil kolo na rezervu, tak sem normálně vyšrouboval jeden šroub, aniž bych něco poškodil a pravděpodobně jsem strhnul závit. Koupil jsem si i nový matice, že to vyměním ale nejde tam ani ta nová ani stará. CO jsem koukal, tak ty kotouče se prodávají úplně zvlášť, takže bych ten úchyt na kola musel koupit zvlášť. Netuším, jak se to odborně jmenuje, takže nevím, co shánět. Hodlám se na to zeptat někde na vrakáči, ale musím vědět, jak se tomu nadává. Jenom ten díl, z kterého čouhají šrouby a na který se nasazuje kolo. Moc prosím o radu, díky moc

2014-08-01 18:00:19

Zasekávanie - vymeniť gumičky v strmeňoch, ak treba tak aj valčeky. Gumičky stoja cca 5EUR / koleso, valčeky cca 10EUR / koleso. Je dobré to spraviť vždy pri výmene kotúčov / platničiek. Stojí to prd, roboty s tým moc nie je. 95% mechanikov pri výmene valček len zatlačí dovnútra aj so špinou.

Strhnutý štift je celkom bežná záležitosť. Stči zhodiť kotúč, vyklepnúť ho z kladivom a dať nový. Stojí cca 1,5EUR.

Ručku bude treba len doštelovať.

2014-08-01 20:05:12

Ahoj, jsem rád, že jsi napsal takhle brzy. Vše si napíšu a pojedu si někam zjistit co a jak kde koupit a další info. Nějak se v tom neorientuju. Každopádně nevíte, jakou značku kotoučů bych měl koupit? Jsou taktéž potřeba koupit. Už jsou pěkně sjetý. S tím šroubem to zkusím vyklepnout, ale nechci se do těch brzd moc hrabat, protože když to zkazím, tak nedojedu ani do toho servisu.. Bohužel.

2014-08-02 10:41:14

corkacz: Jagy tady z fóra umí rozumné ceny za díly a doporučí vhodný díl s ohledem na využití auta. Bral jsem od něho komplet přední/zadní kotouče i obložení a jsem spokojený.

Tehdy jsem měl prasklou prachovku na pravém zadním brzdiči, tak se mi kvůli tomu zadíral pístek. Možná to bude i tvůj případ. Váleček stačí vyčistit a přetěsnit, ale lepší bude výměna za nový (teď je to rok a čtvrt od opravy a už to začíná znovu).

NO_HITS  
Laďa
2014-08-02 18:06:19

Brzdová kapalina se vyrábí s životností 1,2 a 3 roky, to že ju doliješ nic neřeší, po této době v sobě brzdovka může mít navázaný už nezanedbatelnný množství vody což může způsobit problém.

Důvod proč se ti zasekávají brzd je ten , že je nečistíš , ideální je provést čištění 2x do roka třeba před zimou a po (ale i 1x do roka je lepší jak nic) Máš zřejmě dost zarezlý ty dosedací plochy, po kterých jezdí destičky - zabrzdíš destička se pohne /vzpříčí a už se nevrátí zpět .

Co se značek týká tak jsem donedávna doporučoval desky kotouče a kapalinu ATE - mám s nima dobrou zkušenost - ale už jsem nezávisle na sobě slyšel od několika dodavatelů i včetně tady Jagyho , že přesunuli výrobu do číny aa zvedla se vlna reklamací,

Takže doporučím kombinaci - kotouč Brembo, desky ATE (sice špiní ale aspoň brzdí na rozdíl od těch co nechávají kola čistý) a kapalinu ATE typ 200(životnost na 3 roky , pixla je jen o pár korun dražší než 1 letá) a pořádný očištění brzd - pro představu viz : http://www.nissanclub.cz/...mages_category.php?id=142

  • - tuto kombinaci mám zatím vyzkoušenou jen jednou, nicméně když před slečnou zabrzdilo BMW , tak to ubrzdila v pohodě (pneu Dunlop Fastresponse) , bohužel ji zrušila zadek oktávka TDI, která za pískotu probrzdila pár desítek metrů na starých barumkách

2014-08-02 21:22:15

Ahoj, tak dnes jsem to rozebral, vše vyčistil, oklepal z kotouče hranku toho bordelu jemně kladívkem a pomohlo to. Brzdy brzdí o poznání lépe a kola nedřou. Musel jsem trošku očistit aj destičky, aby byly vsazené volně. Vše je zatím OK. Po testech prudkého brždění ve vysoké rychlosti nebyl žádný problém. Tak teď pouze potřebuji vyměnit zadní bubny. Ty mi dokonce vržou a pískají. Nevíte, kde bych je mohl sehnat nějaké nové? Určitě se pana prodejce, co je tady zeptám, ale raději bych nějaké doporučení. Přední brzdy nyní zatím neřeším. Díky

EDIT a abych ještě nezapomněl, tak závit se mi podařilo opravit. On ten závit na kole vypadá celkem v pohodě, ale prostě mi to zničí každou novou matici, co na to našroubuju. Tak jsem jednu obětoval a udělal sem si nový drážky v matici přímo na ten šroub z kola a podařilo se mi to bez rpoblému utáhnout i povolit. Takže to zatím mám také vyřešené, ale na výměnu nezapomenu.


Odpovědět