Fórum - Téma


Brzdový pedál


Fórum Almera N16 Brzdový pedál

Informace o modelu: Nissan Almera N16

Diskuze o vozidlu

2001 Almera N16

103 diskuzí

Výkon motoru 81 kW (110 PS) . Točivý moment: 230 Nm (170 ft/lb) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec, 16-ventil.


1  2  3  4  5

2014-08-11 15:46:27

Jsou to bezva rady ale je vidět že ten člověk tomu vubec nerozumí .Samozdřejmě bez urážky.Nebylo by lepší dát to opravit nějakému odborníkovi.Přece jde jen o brzdoví systém a to není sranda

NO_HITS  
Laďa
2014-08-11 15:48:17

berip: má údajně ,,mechanika,, ale podle toho co mě tady popsal si myslím že by měl hledat nějákýho jinýho, kterej není samozvanej

2014-08-11 16:22:23

Jsem stejného názoru

2014-08-11 16:42:58

Tak budu reagovat na všechny... :-D

Samozřejmě, že mně bylo doporučeno udělat tu repasi hned, protože si myslel, že to pročištění, které se provedlo bez úplného vytažení pístku ven nebude účinné. Nicméně jsem chtěl vyzkoušet i tuto možnost...

Dneska jsem objednal sadu (i s pístkem), tak uvidím, jestli ta repase zabere na 100%.

K úplnému vytlačené pístku nedošlo, protože mně mechanik říkal, že ta gumička, co je uvnitř pístku se pak zvětší a že už je problém to pak smontovat dohromady. Tak teď už budu mět gumičky náhradní, tak snad nebude žádný problém.

Doufám, že mě nepotká problém se samotným třmenem, že by byl nějak "zdeformovaný" nebo něco...

Jinak všem děkuji, že se zapojují do diskuze

2014-08-11 16:50:34

Nemáš zač.Od toho jsme tady i mi občas potřebujeme poradit

2014-08-11 18:27:15

almera123: Gumička se nejspíš nezvětší (aspoň jsem se s tím zatím nesetkal, na rozdíl od různých nabobtnalých prachovek), pokud myslí ten těsnící kroužek uvnitř válce. Má menší průměr, než pístek, ale to proto, aby ho těsnila. Víc práce dá zastrčit do válce správně okraj manžety, nasazené na pístku, to mi věř. Ale když se třmen rozebírá, dává se většinou nový kroužek i manžeta. Hlavně pak musí správně ustavit zářez v pístku proti kolíku na desce, aby se seřídil samostav a nebylo to šikmo - no a samořejmě zašroubovat pístek až na konec, už se tu objevil i nešťastník, co to neudělal a trápil se, že mu prodali špatný desky, protože mu nejdou vsunout mezi kotouč (byly prej "tlustý").

NO_HITS  
Laďa
2014-08-11 22:46:24

janis: zajímavá příhoda, toho si ani nepamatuju :D

2014-08-14 18:32:41

Zdravím Vás pánové...

S těžkým srdcem musím konstatovat, že repas třmene proběhl, ale výsledek je nula. Jelikož se mně problémy s pískáním destiček projevovaly vždy až tak po ujetí více jak 30 km, tak jsem to hned vyzkoušel a bohužel problém je tam stále a zvuky jsou ještě horší. Samozřejmě, že s tím souvisí také hřátí samotného kola/liťáku.

Repas byl podle mě provedený dobře. Pístek šel zatlačit hladce pomocí té násady, možná by se dal zašroubovat i "rukou", kdyby nebyl natřený tou červenou vazelínou nebo čím.

Po nasazení kola se s kolem otáčelo pěkně, dokonce bych řekl, že mělo delší setrvačnost, než to druhé (za spolujezdcem), které problémy nedělá a to jsem samozřejmě zkoušel několikrát pošlapat po nožní brdě a také ruční. I potom se kolo točilo "bez přibržďování".

Ale jak jsem napsal, problém je stále tu a teď jsou zvuky ještě horší. Hřát se to hřeje asi tak nějak stejně.

Logickou úvahou tedy docházím na to, že problém nebyl a ani nebude ve třmenu, ale někde jinde...

Nemůže být problém v poměru tlaků? Rozděluje to nějaká kostečka, ne? Nemůže být špatná?

Co hlavní brzdový válec nebo samotný posilovač?

Další věc, kterou jsem si všiml, že pomalu ale jistě mně jde pedál víc a víc dolů, už ho sešlápnu až na podlahu a to se nemusím ani moc snažit.

Odvzdušnění bylo provedeno. Žádný vzduch se nepodařilo vytlačit. Vytékala pouze brzdová kapalina.

Kapalinu jsem zatím neměnil, chci ji vyměnit až bude vše fungovat, tak jak má...

Díky všem za pomoc.

2014-08-14 20:11:12

Skus len povolit odvzdusnovak na tom kole. Ak tam bude tlak moze to byt aj hadicka.

2014-08-14 20:13:41

lakinooo: Kdy? Když zastavím někdy u cesty v době, kdy destička píská během jízdy? Nebo je to jedno kdy? Jedno to asi není, protože když je auto "studené" tak to nedělá. Pískání se začne projevovat až po více jak 30ti ujetých kilometrech...

2014-08-14 20:23:39

almera123: V prvom rade si vymen posilovač,je vnutri hrdzavy a netesni membrana

2014-08-14 20:26:18

sjaro: Podle mých příznaků se dá s jakou určitostí říct, že je to opravdu posilovačem?

Nebo jsi to myslel tak, že toto je jen počátek? Vyměnit posilovač a pak pokračovat dál?

Není divné, že tento problém s destičkama dělá jen kolo za řidičem???

2014-08-14 22:35:29

almera123: v tedy keď ti pribrzďuje koleso.

NO_HITS  
Laďa
2014-08-15 06:50:40

almera123: posilovač a BRZDOVKU. jakou barvu mela ta brzdovka? http://www.nissanclub.cz/..._6284_20140517-094114.jpg

a k tomu pískání po delsi trase. ses si iistej ze je to destička? neni to treba ložisko kola?

2014-08-15 14:48:35

almera123: almera123: Repas třmene proběhl a pístek šel zatlačit pomocí násady - jak zatlačit? Zatlačuje se u předních třmenů, vzadu je na šroubovici a šroubuje se točením pístku přes ta vybrání (4 nebo 2, podle typu pístku). Tohle máš na mysli?

Dál píšeš, že kolem šlo otočit lehce, i po několikerém prošlápnutí pedálu a potažení páky vše ok. To znamená, že pístek se vrací a táhlo brzdy taky. Pak to teda projeď a po nějaké době, jakmile to začne pískat, zastav někde na bezpečném místě, zvedni to na hever a zatoč kolem - jde ztuha? Jestli jo, může ti lítat ložisko nebo být křivej kotouč, postupným třením o desky se zahřívá a tím víc deformuje, až to píská. Když zchládne, stáhne se a kolem jde otočit bez problémů a pískání. Křivej kotouč bys měl poznat při sledování mezery mezi deskama a kotoučem (měnila by se), ložiskovou vůli zas vikláním a taháním za kolo.

2014-08-15 16:18:53

janis: Ano, myslel jsem to tak, že tam šel zašroubovat úplně hladce, skoro bez odporu.

všem: Tak pánové nevím, jestli jsem blbý já nebo kdo/co, ale dneska jsem to projel a jak mám vyzkoušené, že se objevuje pískání při vzdálenosti víc jak 30 km, tak jsem ujel cca 35 km a pořád nic, tak jsem zastavil, sáhnu na liťák a ejhle... liťák celkem chladný... Jdu ke druhému kolu (zadní za spolujezdcem) a liťák se mně zdál o pár stupňů teplejší-toto kolo problémy nedělá.

Po chvilce jsem ujel dalších 20 km a opět kontrola a stejný výsledek...

Pískání nikde a i teplota tatam

Je možné, že si to nějak "sedlo"? Že se to znovu hřálo třeba kvůli tomu, jak se odvzdušňovalo, tak šel pedál až na dno (několikrát)?

I jsem zkoušel 3x zabrzdit z vyšší rychlosti na smyka a všecko v pohodě.

Nevím, jestli mám vyhrané, ale pevně věřím, že tentokrát už to není náhoda a že se to konečně umoudří

Ale i pokud bude vše nadále v pořádku, tak by to určitě chtělo vyměnit tu brzdovou kapalinu a možná se podívat i na ten hlavní brzdový válec, abych neměl pedál tak nízko (pokud by to teda pomohlo).

Víte někdo o repasovací sadě na ten hlavní brzdový válec? Já jsem ji nikde nenašel. Frenkit dělá pouze na N15

NO_HITS  
Laďa
2014-08-15 16:32:42

almera123: já bych nejdřív vyměnil tu brzdovku ( je to jen asi 150-200kč za 1L pixli a potřebuješ jí 0,4-0,5L takže budeš mít i na potom, když se to nezlepší tak vymenit i brzdovej válec. Ale vyměň brzdovku v celým systému ne že ju vyměníš jen v nádobce :D :D

2014-08-15 16:37:17

no_hits: No jasné, to by mě ani nenapadlo... Stačí ji povytláčet stylem, že uvolním jednu nebo více hadiček od třmenu a opětovným sešlapáváním brdy ji vytlačím ven? Vytlačím všechnu tímto způsobem?

NO_HITS  
Laďa
2014-08-15 17:03:46

almera123: tím si to zavzdušníšresp než protahovat celým systémem starou a pak novou, tak je lepší tu starou co nejvíc odsát z nádobky, třeba stříkačkou, nalít co nejvíc novou a pak začít podle pořadí vyšlapávat.

Je to tuším zadní levý, přední pravý, zadní pravý, přední levý.

Dělejte to ve 2 - jeden našlape pedál do tvrda a stojí na něm, druhej pak povolí výpustňák nechá vytéct co vyteče skrz přiloženou hadičku třeba do sklinky od zavařovačky, a zas utáhne. teprve pak ten v autě může pedál pustit a znova našlapat, Tento proces se děje tak dlouho dokud z odvzdušňováku nevytíká nová kapalina bez bublinek.

Dobrý je před povolováním těch odvzdušňováků je nastříkat uvolňovačem šroubu a rzi ať je neurvete A hlavně kontrolujte hladinu v nádobce - budete muset často dolívat , docela to ubývá tak pozor ať si to nezavzdušníš

Výsledek stará vs nová bude zřejmě jak na té fotce 2 zavařovaček co jsem posílal

2014-08-15 17:08:13

no_hits: Tak to nevím... Špinavá nebo nějak tmavá vůbec není, světlostí odpovídá té na levé straně z té fotky. Jinak je to podle mě od kola, které je nejdál od hl. brz. válce, což je jedno ze zadních kol, pak druhé zadní kolo a to samé na předu...

Ale rozhodně nejdřív zadní náprava a pak přední...


Odpovědět

1  2  3  4  5