Fórum - Téma


Brzdový pedál


Fórum Almera N16 Brzdový pedál

Informace o modelu: Nissan Almera N16

Diskuze o vozidlu

2001 Almera N16

103 diskuzí

Výkon motoru 81 kW (110 PS) . Točivý moment: 230 Nm (170 ft/lb) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec, 16-ventil.


1  2  3  4  5

2014-08-10 08:41:05

no_hits: Až tak? Může se stát, že budu potřebovat zabrdit a pak jen pedál půjde na dno a nic se nestane? Nebo to bude opačně? Že ho budu mít problém sešlápnout?

Takže asi problém bude na 100% v posilovači a né v brzdovém válci, že?

NO_HITS  
Laďa
2014-08-10 08:59:52

ještě me napadá - kdys menil brzdovku a pripadně jakou jsi použil ?

2014-08-10 09:05:25

no_hits: Brzdovka měněná nebyla. Jen se doléla. Brzdovka by to snad dělat neměla, ne? Že by dělala až takový problém...?

NO_HITS  
Laďa
2014-08-10 09:15:22

almera123: no doprdele. to nemyslíš vazně ze ne životnost brzdovky je 1-3 roky podle typu. většinou rok. vlastnost brzdovky je ze ne sebe navazuje vodu / vlhkost proniklou do systému. když je v brzdovce nezanedbatelny množství H2O , pri zabrzdění se voda zmeni na plyn a pedal spadne dolů. jak často dolivas a kolik?

2014-08-10 09:21:54

no_hits: Aha, takže by bylo asi nejlepší ji vyměnit. Kolik se tam vleze a jaká značka je nejlepší?

Myslíš, že když ji vyměním, že se ta situace s tím pedálem může rapidně posunout k lepšímu?

NO_HITS  
Laďa
2014-08-10 09:27:18

almera123: ja používám ATE typ 200 - 200/260ºC - Dot 4 životnost 3 roky menim po 2, je ji tam 0, 4-0, 5 L ted nevim musel bych se podívat

ještě jsi mě neřekl jak často a kolik dolivas

2014-08-10 09:31:35

no_hits: Tak já to auto mám teprv pár měsíců, takže se dolévalo pouze jednou a to protože se provedlo odvzdušnění na základě toho, že mně zadrhávala destička na zadním kole (za řidičem).

Jinak k úbytkům asi nedochází, nikde pod autem kaluže nemám. Myslím si, že se nemuselo dolét ani při tom odvzdušňování - nebyla hladina na minimální rysce a ani pod ní ne...

NO_HITS  
Laďa
2014-08-10 11:28:03

almera123: jo taak, v tom případě ale nechápu proč jsi tu kapalinu rovnou nevyměnil celou místo toho dollití podle toho že se ti zadrhávala destička soudím že bys potřeboval pročistit brzdy - to není chyba brzdovky už jsem tady několikrát i přímo v tématech o N15 psal jak, aji ve vlákně o svým autě foto pro představu zde :

http://www.nissanclub.cz/...mages_category.php?id=142

2014-08-10 11:31:51

no_hits: Pročištění už bylo provedeno, ale to přece nijak nesouvisí s tím, že mám pedál až na podlaze nebo téměř až na podlaze. Je to naprosto stejné nebo možná i o píď horší po tom pročištění. Teď už mně destička nezůstává viset...

NO_HITS  
Laďa
2014-08-10 11:34:40

Tady to prostě vypadá možná na víc věcí - pořádně vyměnit brzdovej válec a samozřejmě i kapalinu (tím válcem si nejsem jistej ale když to říká HonzaBK...) pak to teprv bude brzdit jak na řetězu a ne jak utržený z řetězu

V čem spočívalo to čištění? Použili jste po čištění měděnou pastu nebo podobný mazivo ?

2014-08-10 11:39:16

no_hits: To nevím, seděl jsem v autě a sešlapoval brzdu. Mechanik viděl, jak ten píst vypadá, prý byl trošku rezavý, ale jak ho očistil, tak nikde údajně zarezlý nebyl, tak nevim. Každopádně zatím vyřešeno. Už nezůstává viset...

No tak je pravda, že když trhnu s ruční brzdou třeba v 50ti, tak se nic nestane. Almera začne zpomalovat, ale zadek nejde do smyku. Myslím si, že by do smyku měla jít i přesto, že tam jsou koutouče a né bubny. U bubnů by mělo být snažší dostat auto do smyku přes ručku.

Ale možná že, jak u kterého auta...

 BERIP
Petr Kiriakovský
2014-08-10 17:21:39

Ruční brzda že nejde do smyku je většinou normální tak si z toho nic nedělej a ten pedál co ti padá i když ti to brzdí perfektně.Tak to jsem měl taky problem,mechanik mi řek že se to časem srovná a fat srovnalo.Tat jestli máš vše v pořádku-nikde ti neuniká kapalina a máš to řádně odvzdušněný tak to nechej tak.Čau

NO_HITS  
Laďa
2014-08-10 18:16:10

almera123: aha takže dosedací plochy destiček a plíšků + plošk na brzdiči nečeistil? nová teflonka ane měď ve spreji neproběhla ? Zkontroluj si okolí toho pístku, jestli ti to tam neprolíná a minimálně VYMĚŇ TU BRZDOVKU ! dřív než ti padne pedál dolů a nezabrzdíš když to nepomůže tak vyměnit brzdovej válec jak ti už radil honzabk

2014-08-10 21:14:47

no_hits: Dosedací plošky jsou vyčištěny, destičky jsou krásně volné.

Teď jsem dojel dom a bohužel i po vyčištění pístku po ujetí delší vzdálenosti se kolo znatelně víc hřeje a vysokofrekvenčně píská. Tak nevím, co je lepší... Udělat repas nebo celý třmen nový nebo z vrakáču?

Této větě moc nerozumím: nová teflonka ane měď ve spreji neproběhla ?

Jinak brzdovku určitě vyměním...

PS: bohužel se mně zdá, že se mně hřejí všechny kola víc, než by mohly (obzvláště ty zadní).

Může to být i tím, že tam jsou nové destičky i s kotouči, tak než se trošku sjedou?

2014-08-10 22:02:25

almera123: ste ten repas asi neurobili alebo áno? píšeš že sa iba vyčistil piestik od hrdze - to ale vonkoncom nestačí!

2014-08-10 22:05:29

chrener: Nene, repas jsme neudělali. Teď se dívám na ty sady... Mám tam pístek 34 mm, což nechápu, protože podle mě bych měl mít u 1.8ky 38 mm.

Nicméně je tam 34ka, tak si říkám, že bych koupil toto:

http://www.prodejdilu.cz/...ravy-brzdovy-trmen-234910

Co vy na to?

Jo a nemůže být špatný, třeba nějaký vydřený přímo ten třmen (že ani píst nový s gumičkama nepomůže)?

NO_HITS  
Laďa
2014-08-10 22:40:45

almera123: teflonka na ty kolíky po kterých jezdí třmen, a měděnka na ostatní kluzný a dosedací plochy

To že ti přibržďuje zadek - když jsi dal dozadu nový destičky, nastavili ste znovu ručku nebo ste to nechali při starým? šly ty pístky stočit zpět bez problémů nebo ne ?

2014-08-11 06:12:42

no_hits: na 99,9999 % to typuju na zadní třmen

2014-08-11 15:01:04

almera123: Za prvé musí perfektně volně běhat desky ve vodících drážkách (plíšcích) třmenu, po celé dráze k a od kotouče. Někdy je u druhovýroby třeba zabrousit nepřesný plechový výlisek, na kterém je nalepená brzdová hmota a který někde zadrhává. Vodící plíšky můžeš lehce máznout (nepřehnat, ať nezasereš desky a kotouč!). Stejně tak by měly být v pořádku vodící čepy plovoucího třmenu - při velké vůli se kříží a příčí a zasekávají. Ty se mažou víc, pod pryžovou prachovku.

Za druhé musí být čistá válcová plocha pístku i válce ve třmenu (ta ale dostává zabrat míň a obvykle jen u okraje s drážkou pro manžetu, zato pístek bývá vyžraný rzí od vlhkosti, proniklé pod děravou manžetu a zvlášť při ojetých deskách, kdy je velká část pístku venku z válce). Manžeta pístku musí být správně nasazená a neporušená, je dobré pod ni vrazit trochu silikonové vazelíny, která je tepelně odolná, neškodí pryžové manžetě a odpuzuje vodu a vlhkost, která by se jinak srážela na pístku a okraji válce a způsobovala korozi.

 BERIP
Petr Kiriakovský
2014-08-11 15:28:32

To bylo za prvé a druhé co bude za třetí Jinak s tebou sto pro souhlas


Odpovědět

1  2  3  4  5