Fórum - Téma


Brzdové kotouče


Fórum 370Z Brzdové kotouče

Informace o modelu: Nissan 370Z(Z34)



2015-08-15 13:10:25

Zdravím, řešil už tady někdo jiné kotouče? popř. jaké zvolit :)

2015-08-15 13:27:04

kevis: K jakemu vyuziti? Proc jine, nez seriove?

X let se tady snazim lidem vysvetlit, ze to, co brzdi je predevsim desticka, ne kotouc. Pokud ti brzdy vadnou a ucinek slabne, je to destickou a ne kotoucem.

2015-08-15 14:13:06

Poslednich x dnu když brzdim klepe volant. Při lehčím brždění to neni moc znát, ale když jedu rychleji a brzdím víc potukáva mi dost volant.. Bavil jsem se s klukama a říkali, že to vypadá na zohybané kotouče

2015-08-15 14:48:05

kevis: Stocit kotouce + poradnou desku...

2015-08-15 14:49:47

A desky? Feroda DS2500? :)

2015-08-15 14:54:40

kevis: Jo klidne DSka ,ale pokud uz ma kotouc hranu dej novej . Tim ze ho stocis mu akorat jeste vic uberes a bude se vic prehrivat a zase budes tam kde si byl zachvilku

2015-08-15 15:12:00

Hranu lehkou maji no .. A nejaky kotouce? Mtec, ebc?

2015-09-15 11:59:05

kevis: Žádné zohýbané kotouče neexistují. To je pouze mýtus. Na kotoučích máš nepravidelné nánosy materiálu destiček. To se třeba děje, když hodně ohřeješ brzdy a pak zůstaneš stát na brzdě. Stočení pomůže jenom na chvilku, protože je chemicky narušena struktura povrchu kotouče a ten se začne na tom samém místě znova "napalovat".

Čti, tady je vše vysvětleno: http://www.stoptech.com/t...rake-disc-and-other-myths

NO_HITS  
Laďa
2015-09-15 12:15:23

sumavacz: pokud vim tak pri srovnání kotouču na soustruhu odebere materiál i s jakoukoliv chemickou stopou. Samozřejmě se nesmí přestřelit minimální tloušťka kotouče. On nemyslel zohybany ale zvlneny kotouče, vlivem teplotniho soku a teplotní roztaznosti se kotouč zvlní.

2015-09-15 15:54:28

Jenže materiál je narušen chemicky docela do hloubky. Na soustruhu lízneš pár desetin a ne milimetrů, jinak riskuješ že se dostaneš pod limit kotouče. Si přečti ten článek, tam je to všechno vysvětleno.

NO_HITS  
Laďa
2015-09-15 16:21:20

sumavacz: samozřejmě pokud kotouč háže 3mm tak to na soustruhu neslízneš aniž by se s nedostal pod limit, o tom chemickým narušení do hloubky jsem nevěděl.

2015-09-15 17:58:37

Nepravidelné nánosy od brzdových desek, ba vůbec jimi způsobená nepravidelná struktura je jasná, stejně tak souvislost s teplotní degradací materiálu. Moje přední kotouče jsou na odpis, mají 40k km a 4 sady desek za sebou, nicméně na to, že jsou původní, tak klobouk dolů (když spočítám jejich život na kola na okruzích, z toho 4/5 na Nordschleife, tak pro ideální ilustraci převedu, že zažily jakobych ujel 300 kol na Mosteckém okruhu).

Vibrace a pocit "zvlněných kotoučů" přicházel od doby, co jejich povrch měl opravdu značně již na dálku patrné mikropraskliny. Poté se běžně stávalo, že někdy vibrolvaly téměř neznatelně a někdy více - to je otázka těch nánosů (mikropraskliny tomu dost přidávají), stejně tak vždy po zimě - po zimních driftováních auto chvíli stálo, potom se při rozjezdu odtrhlo od brzd jak přilepené a než jsem kotouče ojel několik desítek či stovek km tak to bylo šílené..., paralelně i zde jsem pozoroval, čím více povrchových mikroprasklin, tím hůře...

Samozřejmě ty nánosy jsou dělány typicky zahřátím na extrémní teplotu a přehřátím desek (i kotoučů) - tzv. pad glazing, kdy deska po kotouči skoro teče a jakoby se rozmazává - klouže... Čím horší desky (typicky origo nissan od výroby) a dále i ruku v ruce s neuměním brzdit to může přijít i po pár km, kdyžto s ideálním deskami, uměním brzdit a přípdně i dodatečným zajištěným přívodem vzduchu ke kotoučům se to celé dá xxx násobně oddálit ...záleží samozřejmě na jízdních podmínkách.

Stočení kotoučů může pomoci a mít význam, avšak je to něco jako se "zavařováním výfuku" - je to úkon před tím oddalovanou smrtí, brzdový kotouč má jen omezenou teplotní životnost a pokud je prostě již "protemperovaný" tak mu stočení nadlouho nepomůže, nehledě na to, že i brzdný účinek po zahřátí již není jako u kotouče na počátku životnosti. Nelze tedy od toho čekat dlouhodobé řešení.

Doporučuju DS2500 desky, při rozumném chlazení nemají problém ani s okruhovým použitím, nežerou kotouče nad míru, kotouče origo jsou výborné - zde nevidím důvod laborovat, ten komu se vibrace dějí nějak nad míru brzo a často by se měl zamyslet nad tím jak brzdí - přidat na tlaku a ubrat na době strávené na pedálu, no a ideálně bych spíše laboroval nežli jiné kotouče, zda si nepořídit např. Stillen brake cooling kit, nebo si to doma nesestavit a nevyrobit za 1/4 ceny... ...bude to mít lepší účinek a delší trvání než veliké přeplacení za pochybné aftermarketové kotouče do origo brzdičů... Samozřejmě pokud ani pak to nebude ono, tak nějaký závodní kit AP Racing to podtrhne

NO_HITS  
Laďa
2015-09-15 18:22:05

jen abych doplnil tu svou zmínku o soustružení kotoučů - já to nikdy nechápal , podle mě je lepší dat novej než se drbat se starým kterej stejně i tak už to má za sebou a časem se bude muset koupit novej, jak bylo napsaný nade mnou

2015-09-16 00:42:02

Stacel jsem kotouce nekolikrat, i na ostre jezdicich autech (okruhy, okresky, rally) a bez problemu. Kazdopadne jak je tu zmineno, problem je ve spatnych destickach a je treba vybirat desky umerne pouziti auta. Misto DS2500 radeji pouzivam Hawky HP+, ktere maji jeste lepsi vlastnosti a nizsi cenu.

2015-09-16 09:19:44

Přesně jak píše ImolaRed, brzdit se má krátce a intenzivně. Miluju, když jedu za autem, přijde sjezd z kopce a "řidič" stojí celou dobu na brzdě. Vždy říkám " Kdyby ty brzdy měly ruce, tak ho musí mlátit hlava nehlava... "

2015-09-16 10:06:00

Určitě možno stáčet, já neříkám určitě, že ne..., jen to beru jako "přechodné" řešení... Na čím méně opotřebovaném kotouči tohle řešení přijde, tím větší a dlouhodobější smysl má... Naopak z mého hlediska to vždy přišlo ve chvíli, kdy už kotouč měl solidnější hranu a teplotně už tolikrát hořel, že to bylo co do úvahy přirovnání jen oddalování smrti

Ty zmíněné Hawky bych zkusil, ještě jsem je v praxi nezažil a slýchám reference vesměs dobré.

Zajímá mě však jak je to s nimi (pokud možno v porovnání s DS2500) co do účinku za studena, co do žraní kotoučů a i životnosti desek? U DS2500 jsem spokojen, že fungují ihned, kotouče žerou minimálně, mizí tak nějak střídmě No a těch požadovaných 20km okruhového zápřahu dávají úplně stabilně...

NO_HITS  
Laďa
2015-09-16 11:29:37

sumavacz: hlavně když pak takovej člověk dupne na brzdu tak hrozí že do něj vletíš když mu ty brdy furt svítí, nehledě na to pokud takhle brzdi často a pak jede z dlouhyho kopce tak můžou ty brzdy odejít

2015-09-16 13:38:29

imolared: Ty pripady co jsem psal, tak vzhledem k vyuziti aut jsou to kotouce bez hranky, takze zanovni. Samozrejme jestli je hranka vetsi a cim je obecne ten dany kotouc tenci, tak tim mensi smysl staceni dava.

Ten tvuj popis sedi pekne prave na ty Hawky. Brzdi uz za studena (dle Hawku pisou od 37°), me osobne na cele sjete desky (okresky, track daye) neudelali na kotouci ani hranku a vydrzely necele 2 sezony vyse zmineneho jezdeni.


Odpovědět