Fórum - Téma


Brzdové kotouče


Fórum Technický koutek Brzdové kotouče



1  2  3  4

2010-06-23 21:46:05

Tak znovu.. neni to esteticka uprava. Jestli si videl nekdy pouzity kotouc, tak hlavne uvnitr (a nejen tam) hodne rezne. Jak to pak asi brzdi, je to vyzrane od rzi? Tohle jsou overene veci, zadne esteticke malovanky. Ale jak rikam - nikomu to necpu. Vazne nemam naladu se dohadovat, nemam chut ani potrebu to psat nejake duvody proc ano nebo ne.

PS: Takhle pripravene kotouce uz z vyroby dela par firem na svoje vyssi rady brzdovych kotoucu.

2010-06-23 21:54:17

a ja taky a zase a znova - pokud jezdim denne nema to vubec vyznam v tom se doufam shodneme - antikorozni ochrana z vyroby je u dnesnich aut na velmi dostacujici urovni - ne-li presahujici; protoze pak uz nevim - pravidelne je opotrebuju a za par let to vemu a vymenim - je to snad ta nejjednodussi vec na aute vubec co se nezmenila za 50-let a proc bych se stressoval tim ze to budu nejak lakovat??? fakt nevidim jedinej duvod. jasne ze pokud auto stoji celou zimu tak desticky zaseru ale to je otazka jestli je nezaseru treba supinkama z nekvalitni barvy vic... a jestli u veteranu atp. nema smysl spis auto na jare projit a "uvitat" na jaro - nevim me pripada jak kdybys delal dealera alkytonu - ale nebudeme se fakt doufam hadat to ani nechci - fakt si te vazim, ale tohle moc neberu...

2010-06-23 21:58:05

Je fakt ze jsem nevidel kotouc kterej by ze vnitr vyrezl,aby ho to poskodilo to ho driv probrousis na minimum. Ja je laknu kvuli dizajnu protoze mi cumi pod tima 17 rezava hrouda fuj. Podle me taky pokud ti desticka brzdi jak ma je to dizajnova zalezitost . Ale jinak bych si taky lak asi jen brzdice pokud bych mel jiny elektrony a kdyz zadny tak na to sr.. Ale vsak je to jedno kazdej at si udela co chce

2010-06-23 22:03:12

Kdyz to funguje po celem svete (puvodni navod mam z USA fora), tak nevidim duvod, proc ne u nas.. stalo me to par stovek a vim, ze tem kotoucum prodlouzim zivot a nebudou reznout a tim vice vadnout. Nevim.. jako vazne nikoho nechci do toho nutit, napsal jsem jake jsou moznosti aby se nestalo to, co na fotce, to je vse.

Samozrejme, ze nekomu to muze prijit zbytecne a radsi vymeni drive za nove, ale Nissany mam jako srdcovku.. rad se svezu na kopci, okruhu a potrebuju aby to auto fungovalo. Na aute na normalni jezdeni ke kteremu nemam vztah bych to taky asi nedelal, ale tady to vyznam ma.

Btw. Neni to alkyton, je to zaruvzdorny sprej a dealera jim fakt nedelam...

Svobi: samozrejme, ze kotouc ti nevyrezne uplne... ale rezne a ztraci material a samozrejme brzdny ucinek. Kotouc musi pohlcovat teplo a chladit se. Coz u rzi jaksi nefunguje.. nekdy mi prijde, ze na tom internetu mate potrebuju jen vse komentovat a nepremyslet nad hloubkou problemu.

2010-06-23 22:10:52

jj- kasleme na to ja proste uvazoval prakticky - taky nebudes preci omitat barak, ktery ma spatny zaklady... kdybych mel kotouce s zivotnosti 30 let, ktery nejdou nikde sehnat tak jo, ale... uz to nechme byt - dobrou

2010-06-23 22:13:47

Tohle se dela na NOVE kotouce, takze to neni zadny spatny zaklad... na pouzity kotouc by to delal blazen.

Na tomhle se neshodnem, ale vim, co funguje a to staci me. Pokud si z toho veme neco i nekdo jiny je na ostatnich. Ja to nikomu necpu.

2010-06-23 22:20:16

ja taky nic necpu jenom nemam korunky nazbyt - me to jen pripada prehnane - ale samozrejme ze proti tomu ciste teoreticky nejde nic rict jen mi to prijde jako vec, kterou bych prakticky neresil radsi bych si koupil kotuce na hranici zivotnosti nove nez je barvil a rozplyval se nad kazdym dnem co vydrzim dyl nez soused (temi "spatnymi zaklady" to jsem myslel spis tak, ze to proste driv sjedu - to je pro me limitujici faktor zivotnosti)ne my jsme tu rozebrali blbinu - porad mi radsi kde kupovat dily na nissany

2010-06-23 22:58:08

V Nissanu.

2010-06-23 23:19:23

Podle mě jsou ty kotouče už mrtvé a hotové. A basta.. Myslím si, že je celkem dobře vidět, že je to vyrezlé hodně více než povrchově (hlavně u kraje) a že deska nebere ani 50% brzdné plochy a ještě se to pěkně fláká, takže zarovnat desky nový kotouč a paráda.. V dneštní době to už není vůbec žádný problém a stojí to pár korun..

To Doriska: Mno to mi budeš muset tu barvu asi podsunout.. protože já zkoušel už dvě a obě stojí pěkně za hov... na svoje nové přední kotouče jsem to dal a za 14 dní přes to lezla už rez.. a chytalo to "lišku"..

2010-06-24 07:53:33

Pokud si dobře vybavuju tu fotku tak já mám na autě ten přední kotouč co sem dával jagy vyfocenej No mám to tam teprve tak rok, ale zatím to opravdu nerezne nikde ani náznakem, a nemusíte mít obavy, žádnou 15ku jsem na to ještě nesbalil

2010-06-24 08:53:23

Vybordelne, takze jsem udelal dobre rozhodnuti, ze jsem objednal nove.Temahle budu hrat freesbie s ciganama :)) Tak a ted druhy dotaz.. Jak je dostat dolu z naboje abych neco nezprasil ? Prekvapive ani v servisnim manualu neni zadna zminka o demontazi kotouce. Osobne bych asi (nevim jak) sundal krytku naboje a stahovakem bych chytl kotouc oproti poloose a stahl ho dolu

2010-06-24 09:08:26

sundat trmen povolit zajistovaci sroubky a pak ho volne sundas pokud nepujde volne prastis do nej zezadu

velkym kladivem - zda se to byt trosku brutalni postup ale neni tam sance cokoli poskodit

2010-06-24 09:10:54

v brzdovem kotouci jsou dve diry se zavitem, tak M8asipuvodne zajistovaci ale zadne srouby v nich nejsou

krytka naboje je potreba sundavat nebo ne ?

2010-06-24 09:20:12

krytka je na naboji kotouc je pres takze teoreticky ne jedine snad kdyby presahovala pres naboj do kotouce, to z fotky nepoznam kazdopadne ta krytka kdyztak spadne no, jj. koukam na tu fotku zajistovaci sroubky mas pryc takze tak jak to je by to melo jit uz normalne sundat drzely to jenom stefty od kola. Sundej ten trmen (dva srouby do tehlice - potom si hlavne precti v navodu ktery srouby jsou potreba napatlat jisticim tmelem - obvykle prave ty dva co drzi trmen a pak dostanes novy sroubky i k destickam

2010-06-24 09:35:28

jeste mi napadlo ten zavit je tady v kotouci nebo v naboji? (pokud v kotouci a v naboji neni dira) mohly by to byt naopak dirky pro uvolneni kotouce a ne zajistovaci

2010-06-24 20:47:06

K tej prvej fotke asi toľko: Tak ako tu niekto písal pokiaľ je ten kotúč dostatočne hrubý tak by som ho tam nechal, a aby som nebol za blbca - pred výmenou dosiek by som ho hodil na sústruh... Na fotke niekto očividne dal nové dosky a sústruženie kotúča neriešil. Preto to brzdí nerovnomerne... Ak je dobrý kotúč, doska si sadne a kotúč sa vybrzdí... Dodatočné sústruženie je oničom lebo doska už nieje rovná ale každým brzdením sa prispôobí viac a viac kotúču...

Na druhej strane by som pri takto nerovnomerne vybrzdených kotúčoch riešil aj problém zapečeného strmeňa a jeho repas...

K jagyho fotke: Pekne upravený kotúč, ale povedzme si že aj toto je len povrchová úprava - neverím že dôkladne vysprejuješ aj vetranie kotúča z vnútra - a že tým odstrániš hrdzavenie... že je to lepšie ako nič je druhá vec...

Demontáž kotúčov: zhodiť strmeň, držiak strmeňa a kotúč sklepnúť z náboja - diery v kotúči sú na odlepenie pomocou šrúbov (dotiahnuť a klepnúť a musí zoskočiť) Pred montážou dôkladne očistiť plochu náboja a ošetriť (používam medenú vazelinu) - kotúč sa jednak neprilepí a jednak to na styku kotúča a náboja nehrdzavie...

2010-06-24 21:47:06

kotouc ma 9.5 mm,ale jsou v nem vyrezle casti a neni v celem rezu stejne silny, Desticky jsem menil, protoze jedna byla nasrot spatna s tim, ze jsem doufal, ze se kotouc znova ojede..bohuzel nedeje se, osoustruzeni kotoucu by bylo fajn, bohuzel nedam 280mm do soustruhu co mam.

Trmen jsem se nekolikrat projel dovnitr ven a jecisty a hybe se.. zkusim to zitra prehodit zda se pri zabrzdeni bude brzda uvolnovat. zrejme predchozi majitel jezdil s prazdnym kufrem, takze zadek temer vubec nebrzdil a takhle se to ojelo

2010-06-24 23:01:10

Jestli 9,5 mm, tak není co řešit, akademická diskuse končí a kotouč by měl navštívit nejbližšího dealera s ocelovým šrotem. Základem dobrého kotouče je kvalitní litina, dobře odlitý kotouč s homogenní strukturou by neměl příliš rezavět, pomůže i galvanika na povrchu (EBC) a rozhodně i spec.nátěry na bázi oxidicických či keramických fritů ....

2010-06-24 23:11:23

Presne tak 9,5mm je na výmenu...

2010-06-25 21:22:25

A hotovo, konecne zas rucka beha jak ma a brzdeni auta mi prijde taky docela ostrejsi..necekal bych, ze zadni brzdy maji takovy vliv


Odpovědět

1  2  3  4