Fórum - Téma


Brzdová kapalina - přechod DOT3 na DOT4


Fórum Technický koutek Brzdová kapalina - přechod DOT3 na DOT4



1  2

2007-10-17 09:28:56

Zdravim , mam takový dotaz. Jak je to s brzdovou kapalinou jde mi o označení "dot 3" a "dot 4" rozdíl bude asi v zátěži ... zajímá mě co se stane kdyby se smíchaly, a ještě když dělám vyměnu a nevim jaká tam je, jak postupovat. dík L.

2007-10-17 21:14:09

DOT3 a DOT4 maju rozdielny bod varu.rozhodne ich nedoporucujem miesat.ked,tak vypustit staru,naliat novu a poriadne odvzdušnit system.DOT4 ma bod varu az 290 stupnov a viac a DOT3 ma len 210-240stupnov.zatazitelnost u DOT3 je podstatne niezsia.je nachylnejsia na prehriatie a brzdenie straca svoj ucinok.

2007-10-18 00:29:12

tak uvazovat mezi DOT 3 a 4 , tak si radsi priplatim 10 kc na pullitru za DOT 4

ted ale koukam po DOT 5.1 - asi by taky nebyla spatna ? jenze clovek muze hrabat jak chce a kazdy udava jinou hodnotu bodu varu ...

2007-10-18 07:12:59

Treba davat pozor pri vybere a riadit sa predpismi, ak vyrobca pise ze treba kvapalinu DOT 4 tak tam nemozete naliat DOT 5 lebo ta je ovela agresivnejsia a pravdepodobne by poskodila tesnia ktore nie su na tuto kvapalinu vhodne. Vacsinou to je napisane priamo na vicku pri hlavnom brzdovom valci. Ak chcete tvrdsie brzdy tak si skorej kupte kovove hadice namiesto gumenych a uvidite ako sa to pritvrdi. A ked je kvapalina strsia ako 5 rokov aj ak uz stratila niektore vlastnosti a treba ju vymenit celu takze treba kupit 1 liter a vymenit to komplet.

2007-10-18 07:50:46

to je ale ideální stav co úpíšeš, jsou lidi, kteří to nemění celou životnost auta. a taky to funguje. jsou tam 2 rozhodující faktory- bod varu kapaliny, pokud kapalina má dostatečnej bod varu není žáídné nebezpečí když se nevymění.

Kapalina je hydroskopická - absorbuje vodu, tím se snižuje bod varu a za druhé jsou náchylnější součásti brzd ke korozi, protože v brzdovce jsou antikorozní přísady.

2007-10-18 20:43:48

nebezpeci neni? ani nie je to podobne ako ijst s letnou gumou v zime v podstate sa nic nemusis stat ale ked sa stane tak je uz neskoro. ak niekto setri na takejto veci tak prosim pre mna sa to zda hlupost tak ako sme sa uz minule dotahovali.proste vyrobca odporuca raz za 2 roky vymenit alebo ak je pristup tak zmerat bod varu a ak mam dot 4 a bod varu sa dostane pod dot 3 tak by som ju menil za dalsie urcite to porspeje aj ochrane voci korozii.

a rozhodne by som zostal pri odporucanych dot 3 alebo dot 4

2007-10-19 07:25:10

pokud je dostatečný bod varu tak nic nebezpečné není. Doporučuje se to právě kvůli snížení bodu varu a kvůli vnitřní korozi. Pokudmáš nízký bod varu a budeš prudko brzdit z kopce dlouze, tak by ti mohla brzdovka u kotoučů (válkečků) začít vřít, tím pádem by se tam dostali bubliny a nezabrzdil bys. proto se to doporučuje. Ale málo lidí to dělá.

2009-01-15 13:34:41

Ahoj všichni, může mi tu někdo poradit? Nechtěl sem zakládat nové téma, tak to snad trochu souvisí s tímto. Moje drahá polovička byla natolik aktivní, že si chtěla dolít vyplýtvanou vodu do ostřikovače. Jenže, jak to tak bývá, místo aby jí nalila tam kam měla, nalila jí k brzdovce Nejhorší je, že s tím jezdila 5 dnů než mi to řekla... Dle jejích slov si mylslela, že je nádobka zamrzlá, neboť jí k brzdovce nešlo nalít víc jak dvě deci - to se divím. A po pěti dnech, kdy tam nalila opět jen deci, se svěřila. Asi Vás všechny dostanu tím, když jsem v autě místo glacidetu našel fridex. To, jestli si chtěla ostřikovat nemrzkou do chladiče jsem s ní už ale radši neřešil. Ale to už je jedno. Otázka je taková - auto pojedu dát do servisu na výměnu brzdovky, ale bojím se, aby se mi cestou něco nestalo. Vím, žena s tím 5 dnů jezdila do práce - ale jen 5 km tam a zpět. Uá potřebuju dojet do servisu mnohem dále, tak abych neskončil někde ve stromu nebo v pangetu. Díky za odpovědi a ženu moc nekamenujte, je jinak hodná, jen má občas delší vedení. Pavel.

2009-01-15 13:48:57

WOOOOOOW ..to je dobry..me draha polovicka male do auta nalila naftu...a matka zase special..nastesti jsem vse vzdy zpozoroval..a zatrhl...takova otazka k tomu..nedrzi se ten fridex porad v te nadobce? ze by jsi ho odsal.....aspon na ten dojezd..

2009-01-15 15:33:43

To sem jí říkal, že by to bylo sice o něco horší, ale poněkud standardnější a jednorázové. Přece jen s tím sem se setkal - se záměnou paliv. Ale to co uedělala ona, to je fakt moc i na mě... Dlouhodobá záměna mnoha úkonů už od pokladny. Díky bohu ale pravda - jezdí to a není nic s motorem.

No koukat sem se na to auto nebyl, protože už sem ho vzdal - je její a ať si ho klidně zničí. Tam je každá rada marná. Jediné, že jí s tím vždycky odjedu a přijedu ze servisu, aby si náhodou nenechala udělat střední opravu auta místo základní roční údržby. Ale díky za tip, půjdu se na to podívat, i když velice nerad, to auto už mui leze krkem.

2009-01-15 17:25:02

takže vsštci dávate DOT4ku?Inak sú nejaké rozdieli vo výrobcoch?

http://www.olejshop.sk/xV...ing-brake-fluid-600-500ml

2009-01-15 18:41:11

patricius: motul rbf - ko mam v GT-ku.

2009-01-15 19:23:26

powerflow,tak ju tam teda strčím aj ja.Kolko ti jej tam vošlo?

2009-01-15 19:56:10

pokial dobre pamatam tak nieco vysse 0,5 litra. ale mal som komplet rozobraty system, aj strmene a menene hadicky za pancierove.

2009-01-15 20:57:14

takže ked kúpim dve balenia po 500ml tak to by malo stačiť do celého systému

2009-01-16 07:19:15

mělo by ti stačit na výměnu jedno balení, ale je to tak na knop.

2009-01-18 21:39:24

Kapalina Dot 4,by měla být dostatečná,nejezdíme přeci na okruhu,a tedy mám na mysli do civilního auta,třeba Primery.U Z 350,už by to asi chtělo Dot 5....No jinak tady s tím....kapalina se měnit nemusí...To že to dělají všichni(že ji třeba nikdy nevymění)neznamená že je to nejlepší řešení...Já ji měním tak po 2-3 letech,a ještě to celé(více kapaliny)proplachuju...tzn,odpouštím do skleničky z brzdovkou...To pak je vidět,jaký vám z toho vyjede humus,a kaly....Taky(třeba u 10 letého auta)se pak podstatně(znatelně)zlepší krok na brzdě,i ůčinnost....

Ostatně v nekterých servisech i STK mají i přístroj,měřící stupen znehodnocení(zvodnatění,nečistoty)brzdové kapaliny...Takže kdo chce brzdit zvodnatělým humusem...klidně...já sázím na bezpečnost

2016-06-17 23:11:35

Nissan má doporučenie DOT4, Toyota DOT3 - čo som našiel tak USA,Canada drží DOT3... otázka je či viem bezpečne prejsť z DOT3 na DOT4 - nech kupujem jeden druh.. alebo nechať tak ako doporučuje výrobca?

2016-06-18 00:35:14

DOT3 je jiz zastarala norma nahrazena DOT4. DOT5 neni zamenitelna! Je na jine bazi.

Misto DOT3/4 muze jit jeste DOT5.1

2016-06-18 08:23:50

jagy: viem že najnovšia je 5.1, 5 má špeci použitie.... ale moja "nová" toyota má DOT3 tak môžem pri výmene urobiť "preplach" za DOT4 alebo to radšej nechať?


Odpovědět

1  2