Fórum - Téma


Brzdenie motorom a vstrekovanie.


Fórum Almera N16 Brzdenie motorom a vstrekovanie.

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2007-10-02 22:33:12

Pri brzdení motorom autom so vstrekovaním odpojí riadiaca jednotka prívod paliva do motora. Dá sa tým šetriť palivo pri jazde skopca, dojazd ku križovatke... . To vieme. Ale kedy sa obnový prívod paliva? Niekde som čítal od kolegu z Almerou s palubným počítačom, že pri 1500 ot.min. To sa mi zdá vysoko. V tu stiahnutom manuáli som sa dopracoval k 1150 ot.min. To som aj skúšal. Na 3 stupeň po uvolnení plynu klesali otáčkya pri 1150 som cítil ako autom jemne trhlo. Dobre to cítit aj na riadiacej páke. Vie mi tie otáčky niekto potvrdiť? Alebo vyvrátiť?

2007-10-03 09:48:42

naco je taka informacia?

Ak chces usetrit nejake palivo hadam nebudes nasledne akcelerovat na trojke pod 1500rpm

2007-10-03 09:54:48

a ked Ti uz ide o to setrenie paliva tak z kopca na neutrali... sice na udrzanie volnobehu sa nejake palivo spali,ale bez brzdenia motorom zajdes vacsiu vzdialenost.

Ale o racionalite takeho setrenia znacne pochybujem

2007-10-03 20:24:04

No dolu kopcom nepodradim na 3 ale nechám 5. A ked vidim z dialky, ze je cervena tak tych dvesto metrov prejdem zadarmo. Ak nedam neutral. Ak sa s tym japonsky inzinieri tolko babrali tak to pouzijem. 4 a 5 su dost do rychla, takze Almera sa dokotula dost daleko.

Zabudol som motor : 1.5 benzin.

2007-10-04 21:57:52

ja som to skusal na 2 alebo 3 tusim a cuklo to niekde pod 1500 brzdim motorom len ked mam naladu v poslednom case pouzivam neutral a dojazd ale to nie kvoli setreniu.proste len tak

2007-10-05 09:58:05

'... bez brzdenia motorom zajdes vacsiu vzdialenost.'

A někdy i o dost rychleji...

Horské serpentiny kolem jadranského pobřeží, v Pyrenejích nebo Alpách jsou dekorovány mnohými, kteří by Ti to mohli dosvědčit. Teda kdyby mohli mluvit...

Mně osobně ani tak nejde o "taketo setrenie", o jehož "racionalite znacne pochybujes", spíš se mi fakt zdá zbytečné vyhazovat rychlost a stát jak vocas na brzdě tam, kde mi stačí dát nohu z plynu - nebo si dokonce i podřadit.

Každé ráno sjíždím pisáreckým tunelem, dálnice v obci, nahoře pětka a noha dolů = ustálených 80, když potřebuju, polechtám plyn nebo brzdu, auto spolehlivě pod kontrolou. Ani nevím, jestli šetřím benzín - ale svoje nervy a pohodlí určitě

2007-10-05 10:34:41

Treba jazdit tak, aby mal z toho clovek dobry pocit a samozrejme aby nenicil auto

2007-10-05 11:28:47

Uznávám, zkoušet akcelerovat s šestnáctiventilem do kopce z 1150/min, to už chce skutečnýho tvrďáka! (nebo tvrdolína?)

Ale sakra, snad ten motor musím SLYŠET, ne? (a ti, co mají Mazdu ("neslyším motor" ), ho musejí CÍTIT...)

Rop
Radek
2007-10-05 12:39:06

Kdyz vim, nebo vidim, ze to z kopce muzu pustit a dole me neceka omezena rychlost nebo zatacka tak samozrejme vyradim a jedu neutral tak dlouho jak tojde. V opacnem pripade pribrzduji motorem, stat jak vocas na brzde s vyrazenym kvaltem, je blbost. V tahlych serpentinach obzvlast.. Slysel jsem nazor jednoho technickyho antitalenta, ten v podstate brzdil motorem a brzdama jen kdyz uz to motorem nestihal. Pry setri brzdy . Ze podrazuje necitelne, řve mu motor a likviduje spojku a synchrony to uz mu nedochazelo. To je zase druhej extrém...

2007-10-05 13:24:15

Aby som uviedol veci na pravu mieru: dokazem radit nie len hore, ale aj dolu. Netaham 16 ventil od 1150 ot. na trojku a uz vobec nie na petku. Ak sa mi to zda vhodne tak brzdim motorom, ak nie idem na neutral. Zas ma tak nepodcenujte. Ten popisany sposob nie je moj sposob jazdy. To by chcelo "skutečnýho tvrďáka! (nebo tvrdolína?)" Bol len na to , aby som si overil tie otacky, ktore som zistil z manualu. nic viac, nic menej.

Rop
Radek
2007-10-05 13:37:14

V klidu, to sem nemyslel tebe toho technickyho antitalenta... tak se nečerti

2007-10-05 14:43:15

Jasně, robinatko, ani já jsem nemyslel v nejmenším Tebe Tím, že přeci nikdo, kdo má aspoň dva z pěti smyslů v pořádku, takhle akcelerovat nebude, jsem spíš reagoval na druhý píspěvek.

Ale nepovažuji za zbytečné, že se tu o tom bavíme. Myslím, že když "cítíš auto pod sebou", jako bys vnímal koně, nemůžeš mít problém poznat, kdy si dovolit dojíždět ke křižovatce na čtyřku a pak jen lehce polechtat pedál a klidně - třeba i ze čtyřicítky - se vrátit na cestovní rychlost. Stejně jako kdy má v zákrutách do kopečka smysl trojka, ba i dvojka a 4000/min, kdy motor reaguje skoro i na řidičovu myšlenku, a ne ho trápit v nízkých otáčkách.

To všechno ale chce i dívat se před sebe, přemýšlet co udělá silnice za tímhle brdkem, ale i v příštích vteřinách támhleten řidič stařičké dacie se značkou okresu, kde nemají ani kilometr čtyřproudovky a celkem dva semafory Ahoj M.

2007-10-05 16:23:29

No dobre, tak sa na vas nehnevam...

2007-10-07 21:32:18

joj kaslat na setrenie nie je nic krajsie ako pri 80-90 na 5 fuknut medzi plyn (3500-4000) za 3 uvalit tomu k cervenemu poli (120-130) a hodit za5 po predideni hmm alebo do zakruty brm medziplyn sup ho a ak su sirsie boty tak sa da aj brzdit aj hned aj supnut patou medziplyn a rychly vyjazd na spadnutie

2007-10-08 13:58:20

jo, tieto auticka sa lepsie citia vo vyssich otackach. Pri pripajani na dialnicu na trojke do 6000 so sportovym vzduchovym filtrom, zvuk motora ako orchester a vzdalujuce sa svetla "natunenej Tigry" ale neutral pred krizovatkou davam zo stvorky az okolo 1500.


Odpovědět