Fórum - Téma


Bouraná P12 podle Cebia. Je to vážný?


Fórum Primera P12 Bouraná P12 podle Cebia. Je to vážný?

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2

2013-06-17 19:59:32

Zdravím Vás,

mám akutní prosbu a problém. Zítra ráno si jdu do bazaru pro Primeru: http://www.sauto.cz/osobn...mera/13106221?goFrom=list

Teď jsem si ještě na poslední chvíli udělal výpis z Cebie, kilometry sedí, ale v "záznamech poškození" vylezlo toto. Nic podrobnějšího tam není. Co to může znamenat, je to bouraný?? Jsem dost zoufalej, na místě nic nepoznám. Poraďte mi prosím rychle, co to může znamenat, jestli je to vážný. V autě při zkušební jízdě blikala kontrolka airbagu. Jako je mi jasný, že bez detailních informací ze servisu se dozvím prd. Spíš jestli je to opravdu důkaz toho, že je auto po nějakém karambolu. Částka za opravu dohromady vychází kolem nějakých 90000 Kč podle toho výpisu, ale zaráží mě, že jsou tam dvě úplně totožné částky.

Číslo záznamu: 1 / 3

Datum škody 11/2010

Země ČR

Výše škody 973,-€

Statut poškození Oprava

_____

Číslo záznamu: 2 / 3

Datum škody 11/2010

Země ČR

Výše škody 1 312,-€

Statut poškození Oprava

_____

Číslo záznamu: 3 / 3

Datum škody 11/2010

Země ČR

Výše škody 973,-€

Statut poškození Oprava

2013-06-17 20:06:59

novak.vitek: Dle fotek má nárazník a kapota jinej odstín . Výpis podle mě nemusí znamenat nic , třeba jen byl špatněj kabel na sedačce. Zvlášť pokud blikal

Hlavně si zkontroluj ,že ti kontrolka airbagů zhasína poslední a samostatně . Zda volant neni dutej a když otevřeš motorovej prostor zda tam neni vidět něco vyloženě že bylo neoriginálně rovnané (pokřivené plechy) jiné barvy .

Pokud to bylo bourané a je dobře opravené tak to máš taky celkem fuk .

Horší jsou opravy třeba zadník blatníku, zadního čela... tam je nachylnost ke korozi.

2013-06-17 20:39:59

svobi: Mockrát děkuju!! Budu se řídit podle Tvých rad.

2013-06-17 20:56:26

Ještě by mě zajímalo, proč je v Cebii auto jako "NISSAN PRIMERA 2.2DI FEAP12", když to má být 2.2 dci, ale to už v tom asi moc šťourám

2013-06-18 10:58:41

novak.vitek: Ahoj. Airbag se stává, že bliká. Bývá to opravdu většinou kontakty pod sedačkou. \Na reset budeš muset asi na diagnostiku. Je vidět, že má stříklý přední nárazník. Podívej se, jestli v prostoru motoru není něco opravovaného - izolační hmota u spár. Neřeš přední čelo, dívej se okolo podběhů a uchycení motoru. Dobrým vodítkem je dezén na předních pneu. Pokud jsou z jedné strany (vnitřní či vnější) více sjeté, může to ukazovat na špatně udělanou geometrii, nebo hnutý předek. V takovém případě, pokud je hnutý předek se může objevit i zvlnění na střeše - karoserie jsou velmi kompaktní a jakýkoliv milimetr přebývající na jedné straně je okamžitě přebytek někde jinde. Ostatně to by jsi viděl i na rozdílu u spár na dveřích a kapotě. Při jízdě si povol volant a přibrzdi, zpočátku lehce a potom intenzitu brždění zvyšuj (ne to zaflekovat na pětníku!) Zjistíš, jestli "táhne" do strany. Asi vše.

Jinak vypadá velmi dobře, budeš spokojený.

2013-06-18 14:23:21

Mockrát děkuji za rady, pomohly. Nakonec to dopadlo trochu smutně. Pro auto jsem byl s mým známým, který koupi nedoporučil - opravdu to bylo bourané, byly tam prý vůle v řízení, servo šlo ztuha... Bylo toho více. Vy všichni, kdo se Nissanům věnujete odborně a znamenají pro vás víc než jen auto, byste si s tím poradili a určitě to není špatné auto, ale já jsme přece jen laik a s těmi problémy, které asi v budoucnu auto mít bude, bych si tak snadno neporadil. Každopádně ještě jednou děkuji za pomoc, bohužel mi ale svět Nissanu minimálně na pár dalších let zůstane nepoznán, za pár hodin si jedu pro Renaulta. Mějte se skvěle!

2013-06-18 16:05:11

novak.vitek: Dufam že nie pre Renaulta ktoreho ti doporučil znamy s ktorym si bol pozerat Primeru.

P.S. Určite by si si skor pomohol s problemami na Primere ako s problemami ktore ta čakaju pri Renaulte.

2013-06-18 16:07:15

agu.sta: Na reset netreba na diagnostiku da sa urobit doma klučami v spinačke

2013-06-18 16:09:38

Vůle v čepech je otázka 600 kč a řízení je tužší u všech Nissanu nejsou tak přeposilovaný

2013-06-18 17:35:55

sjaro: Jaro, zkoušel jsem, ale bez úspěchu.... Nepomohlo ani odpojení baterie.

Možná jsem to dělal blbě, nevím. Dej kdyžtak info.

Díky

2013-06-18 22:32:54

agu.sta: http://www.nissanclub.cz/...lect=125028#message125028

Takto si to skušal?

2013-06-19 19:38:51

novak.vitek:

potom napíš niečo zo sveta renaultu... modlím sa aby ti ten super známi neporadil lagunu...inak preklepol si si takto aj ten renault??? alebo si dôveroval tomu známemu??? podľa mňa tej P12 nebolo nič vážne... nejaký ťukes tomu nevadí...

2013-06-20 07:03:14

chrener: Já bych se vrátil k první otázce. Je úplně jedno jak bylo auto nabouráno, ale záleží na tom jak je opraveno. Viděl jsem auto, který bylo bouráno málo a kolo bych si o něj neopřel a na druhou stranu jsou tzv. "totálky", které jsou opraveny velmi precizně a není absolutní problém. Jediná závada u všech havarovaných aut je ta, že v místě, kde se svařuje již nikdy není tak účinná ochrana proti korozi a rezaví to tam vždy rychleji než v místě kde se nevaří. Nejhorší opravy jsou bohužel takové, kdy pojiš´tovna napíše např výměnu zadního blatníku, v servisu ho vymění (samozřejmě že to pak rezaví), ale kdyby si s tím klempíř pohrál, tak to vyklepe a auto z hlediska další funkčnosti a koroze je po vyklepání na tom podstatně líp, než kdyyž se ten blatník vymění. Taky si musíme uvědomit, že dnes je totálka i auto, který není skoro nabouraný, ale má vystřelený airbagy. Stejně tak je podstatně lepší mít auto, který je totálka nepř nabouraný přes sřechu, kdy se mění pouze střecha, která se napojuje v místech která skoro nerezaví (sloupky), k tomu se vymění dveře, a další šroubované díly, než auto který na pohled vypadá podstaně lípp a třeba se mění jen jeden přední podběh nebo zadní čtvrtka s čelem. Ale je to vždy o posouzení.

2013-06-20 09:17:33

honzabk: Zkusím Ti oponovat. Plechy reznou, to máš pravdu. Největší problém i tzv. precizně opravené totálky je jinde: nosné části karoserie, sloupky, prahy, podběhy, všechny pevnostní díly jsou vařeny z různých profilů: L, V, H - vše kvůli tuhosti. Pokud ten plech - profil jednou "zmačkáš" a pak jej nevyměníš jako celek, třeba jen vytáhneš na stolici, bude v tom místě po pevnosti. Zatlač na papírovou roličku, bude držet. Pak ji v půlce ohni a opět narovnej do původního tvaru. Zatlač na ní a zjistíš, že při použití zlomku síly, kterou předtím vydržela se ti ohne přesně v místě, kde jsi ji předtím ohnul. Proto jsem radil, ať neřeší plechy, ale zkontroluje si hlavně úchyty, podběhy.... Jinak nevím, Nissan je dobrá volba. Sice mám dci, tedy made in frantíci, ale přesto se nemohu zbavit pocitu, že raději tak, než auto s k. na kapotě. Hezký den

2013-06-20 09:23:31

sjaro: Ahoj Jaro, hele vyzkoušel jsem dnes ráno a k blikající kontrolce airbagu se mi přidala kontrolka motoru Docela mě to auto začíná bavit, žádná nuda

2013-06-20 13:08:50

agu.sta: Airbag

1. rozsvítit klíčkem kontrolku, počkat do prvního zhasnutí po 7 s, vypnout klíček

2. počkat nejméně 3 s

3. zopakovat body 1 a 2 dvakrát, tedy celkem to udělat 3x

4. počkat nejméně 1 s a zapnout klíček

blikání se nyní změní na diagnostické a kontrolka vyblikava kod poruchy,po prečitani chyby vypnut kluč,zapnut ,vypnut.

Ak je to bez poruchy tak po dalšom zapnuti klučov kontrolka zhasne.

2013-06-20 13:12:30

agu.sta: Diagnostika motora

3,5,7,10 zapmut kluce do kontrolek pockat 3 sekundy, 5x rychle zoslapnut pedal pockat 7 sekund zoslapnut pedal a mat zoslapnuty cca 10 sekund pokial sa nerozblika kontrolka....pustit pedal,prečitat chybu

,,, vymazavanie -znova zoslapnut plynovy pedal a drzat viac ako 10 sekund..... vypnut kluče.

2013-06-21 21:47:00

novak.vitek:

Bylo to bourané jistě na předek. 973,- je cena za světlo . Asi boural čelně, tak se měnily obě. Když jsem rozbil světlo, tak mi v Nissanu ,řekli že stojí 32tis. Změna barvy v lakování motoru neznamená, že byla bouraná. Nissan šetří a lakuje jen to co je vidět. Ostatní bere základem, který je levnější.

Jinak P12 má přeposilované řízení jako prase.

Problikávající kontrolka Airbagu je špatný kontakt pod sedačkou řidiče. Taky se mi to stalo.

2013-06-21 23:13:20

Děkuju za Vaše názory. Určitě máte pravdu v tom, že to asi nebylo nic vážného, to auto má před sebou ještě statisíce kilometrů. Mě ale odradil i přístup prodejce. Že je auto bouraný, to zamlčel. Zkoušel i různý fígle, jako když jsem chtěl vyzkoušet vyhřívání sedadel - prý to "hřeje, ale teď v tom vedru to není poznat". Samozřejmě to vůbec nefungovalo (Primeře, kterou jsme doma před pár lety měli, taky nefungovalo). Takový věci člověka odradí. A hlavně mě dost nasměroval jiným směrem ten Renault. Třídveřovej Megane, 2007, 30 tis. najeto. Oproti srdcovce Primeře je to samozřejmě dost konvenční auto, ale je skoro jako nový, po starém pánovi. Nakonec jsem prostě raději vsadil na jistotu.

Mimochodem, ještě k tomu airbagu. Podle prodejce to byla chyba softwaru kvůli tomu, že se auto často startovalo, to vybilo baterku a pomátlo to airbag.

2013-06-22 16:50:00

novak.vitek: No přeji Ti, ať slouží. Nissan taky žádná výhra není. Ale na Renaulta bych vážně neměl. Renault a Citroen mají u mně na garáži ceduli zákaz pohybu v okruhu 200 metrů. To je ovšem můj osobní názor, tím se nenech ovlivnit. Já když jsem zjistil, co je v Nissanu za motor akde to montují, tak jsem taky začal parkovat vedle baráku. Manželka mi řekla, že jsem starej magor. . P 12 dostane syn a bude klid...


Odpovědět

1  2