Fórum - Téma


Bouchání v přední nápravě N15


Fórum Almera N15 Bouchání v přední nápravě N15

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

2008-10-02 20:32:42

Již asi měsíc duté bouchání z přední nápravy při přejezdu i malých hrbů. V neznačkovém servisu nezjistili žádné vůle v čepech ani ve stabilizátoru, tlumiče tlumí dobře. Akorát mi upozornili, že brzdové třmeny mají vůli, ať zkusím jet z kopce po nerovnostech a přibrzdit.Provedl jsem a během brždění ticho!! Takže co stím kolegové ? Nové třmeny kompletní (hodně peněz ) nebo stačí vyměnit dva čepy pohyblivé části třmenu?

Díky za radu

LUDA

tom
2008-10-02 20:53:39

Něco podobného mě dělalo horní uložení tlumičů. A ač vypadalo po vymontování jako nové,po výmněně je bouchání pryč.

2008-10-02 23:25:11

nam to taky dela ale už od malych rychlosti pravidelne bouchaní při otačení zrychlovaním se i bouchani zrychluje a při přišlápnuti brzdy se to stratilo nikdo zatim nato nepřišel sundal jsem i kotouče a oklepal rez ofrezoval rozbruškou a nikde nic a dela to znova přitom homokinetaky jsou v pořádku vule nikde skoušel jsem tim mlet a tak nevim mam podezření na brzdy nebo neco v převodovce zapoměly utahnout když tam delaly simering

2008-10-03 12:38:56

tak podobně se choval vadný tlumič v mém nissanu

2008-10-06 16:04:47

mel jsem stejny problem jako popisuje zakladatel vlakna, v servise mi menily kotouce a vubec se nezatezovali se podivat jak na tom ty sourby co drzi tremeny jsou, takze reseni: rano nez budes pojedes ( aby jsi se nespalil o trmeny ) tak vem trem do ruky a zacloumej s nim - tak poznas ktreje z tech dvou klepe, pak ho povol, ty dva srouby co ho drzi poradne ocisti dej na ne pastu aby se zase nepovolily a podle predepsaneho momentu ( v manualu ) dotahni - klepani zmizelo.

2008-10-07 17:43:18

Přesně ten stejnej problém mám i já. Taky asi poslední měsíc se mi ozývají popisované zvuky od př. nápravy a při mírném přibrždění je ticho. Vše začalo tím, že jsem měl pocit, že auto táhne při prudkém brždění na stranu a když jsem rozhodil brzdy, tak jeden ze čtyř šroubů plovoucích třmenů na předku byl natvrdo zarezlej. Podařilo se mi jej rozdělat a vyčistit, ale patrně tam čištěním a tou korozí vznikla ta vůle, která se mi teď ozývá na dírách a hlavně na dlažbě a pěkně mě se... Takže buď sehnat jiný kus z bouračky nebo si na to sednout a vymyslet nějaké vymezení. Teď na to nemám čas, tak až přes zimu. Kdyby tě něco napadlo, tak dej vědět. Dík.

2008-10-07 19:42:56

Nazdar Stan34,mal som ten isty problem.Da.sa to riesit tak ze na sustruhu najprv vytocit na hrubo cely taky vodiaci trn,z zakalitelneho materialu 0.50 mm hrubsi priemer a zavit M8,potom zakalit.Po zakaleni vysustruzit o 0.10 mm hrubsi priemer ako je dobry trn.

2008-10-07 22:21:38

Ten samej problém, stačilo vyměnit tyčky stabilizátoru. Náklady 1000,- Kč a je to pryč. To samý co popisuješ.

2008-10-08 19:21:53

Byl jsem v jednom servisu , kde byl jiný zákazník a ten jednoznačně řekl, že to jsou šroby po kterém jezdí pohyblivá část třmenu. Měl ten problém na Peugeotu. Stačilo dát šrouby nové, včetně nových prachovek a je prý po problému. Jdu do toho, objednal jsem celkem 4 šrouby

2008-10-08 19:39:37

Co ty šrouby stojí? Teď jde ještě o to, abys neměl vydřený nebo vymačkaný plochy uvnitř, kam ty šrouby zasouváš. Já mám teď další problém. Při rozjezdu se mi ozvalo od přední nápravy ťuknutí, ale jen jedno a pak nic. Dneska se mi stalo, že klepání se mi ozývalo při pomalé jízdě bez kvaltu, nepravidelně a cítil jsem to i trošku ve volantu, ale nikam to netahalo. Tak doufám, že nemám v pr.... poloosu. Fakt super, když už se něco s..., tak vždycky pořádně, ať to stojí za to. Má to najeto 160 tis., takže se musí počítat se vším.

FOR KLEKY Já na 1.4 N15 žádný stabilizátor nemám, takže o starost míň.

FOR MIROS Taky by se dala ta součástka pochromovat a tím vymezit zmíněnou vůli. V případě, že by to tam nechtělo jít, tak by se díra vystružila na průměr pochromovaného trnu.

2008-10-09 07:14:51

4 šrouby a 4 prachovky stojí celkem cca 1000.- Kč. Kdyby tam byla vůle (ve třmenu) šel bych cestou tvrdého chromu na nové šrouby. myslím, že vrtání třmenu a jeho vložkování je už zásah do konstrukce.

Dne sbudu štouby mít, Po neděli to vyměním , tak napíšu jak to dopadlo.

Prosím čemu říkáš tyčky stabilizátoru?

LUDA

2008-10-09 07:18:09

Tyčka stabilizátoru je taková kratká ytčinka, kde jedna starna je namontovaná přes 2 gumy do spodního ramenea horní část je kloubek namontovaný do stabilizátoru. měř cca 5 cm délky

2008-10-09 08:13:29

Tak to bude na sto procent poloosa. Furt se to zhoršuje a když jedu s mírně sešlápnutým plynem, tak to klepe celou dobu, ale jakmile začnu akcelerovat nebo brzdit motorem, tak klid. Je to čím dál horší, tak tipuju, že to dlouho nevydrží. Nebo máte někdo zkušenosti, jestli se s tím dá ještě nějakej čas jezdit? Jezdím skoro každý den do práce, tak nechci někde zůstat viset. Je rozdíl u vnějšího homokinetického kloubu poloosy mezi 1.4 a 1.6? Dík.

2008-10-09 09:17:30

Tak stejnej problem je na te moji co pises při pomale jízde to klepe pravidelně a při sešlápnuti brzdy (bez zařazenyho kvaltu ) to přestane jenže mš to klepe i při zařazenym . poloosu mam v pohode je tam prachovka neporušena a když vytočím plnej rejd a pomalu jedu tak nerachotí tak bych to taky ozkoušel tu poloosu a nebo za ni chyt a zamel

2008-10-09 17:02:05

Tak jsem zvedl auto a nechal točit kolo volně s motorem a jen levá strana je dost hlučná a zdá se mi, že u vnitřního kloubu to trošku háže. Vydělal jsem poloosu a jediná vůle je na vnitřním klubu, ale nezdá se mi zase tak strašná, ale je tam. Vnější je pevnej a bez vůle. Ale je tady problém v tom, že ty vnitřní klouby se snad ani ve druhovýrobě nevyrábí a nebo nevím o firmě, která by ho nebízela. MJ Auto a Matejček z Prahy ho nemají a Autokelly taky ne. Takže co teď? Dost mě překvapuje, že odešel ten vnitřní, manžeta je dobrá a vazelína v něm byla taky. Stalo se to už někomu a jak jste to řešili?

2008-10-10 07:29:02

Nevěřím že odešel vnitřní, to je moc velká vyjímka!

2008-10-11 19:24:34

Tak jsem nacpal do vnitřního kloubu speciální vazelínu a šoupnul jsem to do auta a světe div se, je ticho. Tak asi měl pravdu můj kámoš automechanik, když se mu nezdála kvalita staré vazelíny v kloubu a tvrdil, že z kloubu vytekla do manžety a tak došlo k vybracím křížku v unašeči. Vazelína to vytěsnila a snad bude pokoj. Dva dny jsem pořádně nespal z toho, že budu shánět jinou převodovku nebo tuhle opravovat. Doufám, že za týden nebude zase něco mlátit, bude chvilku trvat než auto získá zase moji důvěru. Teď už jenom pořešit volné třmeny. Jedinej problém je v dolití převodového oleje, nepodařilo se mi povolit šroub na přední straně převodovky, který slouží asi jako měrka a možná i k plnění. Všechny čtyřhrany jsem ukroutil a nic. Ve všem se asi dařit nemůže, to bych toho chtěl asi moc.

2008-10-12 10:21:32

Znám taky pořekadlo "Nešahej nato dokud to jede " . ještě že se toho nedržím :)

2008-10-12 13:46:14

On je problém v tom, že když se ti ozývají rány od nápravy, tak se člověk bojí, že se vys... něco většího a někde ho to zastaví. Vysypaná poloosa mě už kdysi na autě zastavila a v poslední fázi jsem měl co dělat, abych vůbec udržel řízení, jak to začalo s autem mlátit. Takže je možná lepší na to mrknout zavčasu, dokud to není fatální. A jezdit s autem co klepe nemůžu, to bych nevydržel. Jinak souhlasím, nevrtám se v ničem, co bez problémů funguje.

2008-10-16 20:11:01

Tak jsem si objednal soupravu QUICK BRAKE číslo 1325X je to sada 2 tyček, po kterých jezdí třmen přední brzdy, 2 ks prachovek na tyto tyčky a 2 ks upevňovacích šroubů. Je k tomu i spec. vazelina . Na jedno kolo to stojí cca 500.- Vyměnil jsem tyčky a zatím!! je téměř ticho. Žádné bouchání, doufám, že to vydrží.

LUDA.


Odpovědět

1  2  3