Fórum - Téma


BMarcellus Almera N15 GTi SR20DE


Fórum O vozech našich členů BMarcellus Almera N15 GTi SR20DE


Diskuze o vozidlu

1998 Almera N15 2.0

57 fotek  |  1073 diskuzí

Výkon motoru 103 kW (140 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 185 Nm (136 ft/lb) při 4800 ot./min. Zrychlení 8.2 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 150 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, SR20DE (103kW).

Původem je Italka :-D Motor je měněný 2011 za stejný a 2014 nový těsnění pod hlavou se stažením hlavy o 0,14mm - najeto má o cca 40.000 km míň


1 ......... 40  41  42  43  44 ......... 54

2016-04-15 19:40:31

Pokud to není vyloženě okruhová hračka tak bych šel úplně stejnou cestou. Případně by se daly větší náklony řešit silnějším stabilizátorem, ale to asi na almaru nikdo nedělá...

2016-04-15 19:51:00

benycz: udělal bys dobře a byl velmi spokojený i přes nemalý nároky Kéž by se ještě někomu povedlo pořídit na Almeru DGR v týhle specifikaci,abych nebyl jediný..

 jagy
2016-04-16 04:27:23

benycz: Stabiky dela Whiteline... sam mam zadni na GTiR.

2016-04-16 10:22:15

stabíky nevyřeší nežádoucí pohyby kastle při brždění a akceleraci. Já k tomu můžu říct jenom to, že neprodávám sportovní podvozky, aby měly stejně tvrdý pružiny jako série. To jsem udělal v tomhle případě a víckrát to už neudělám. Kdo chce komfort, ať hledá jinde.

2016-04-16 10:38:01

tofoj: Jistě že neřeší, řeší jen náklony karoserie v zatáčkách, nic víc. Spíš jde o použití, pokud budeš mít auto nastavený na okruh tak ti to na okresce bude skákat a nesvezeš se. To není o komfortu.

2016-04-16 11:02:02

7/5 kg není okruhovej springrate na almeru.

2016-04-16 11:15:55

350z sériové je tvrdší než Almera s DGR to same kopírování silnice co vadí Marcelovi. A to nemluvim o 370z Nismo se kterim jsem ted jezdil tam je zajímavé ze i pres hodně tvrdosti oproti 350z neuskakuje atd.

2016-04-16 11:21:57

Jasně, není všechno jen o pružinách. Já řešil podvozek na motorce kde mám plně seřizovatelnej celou sezonu. Ono najít ideální kombinaci pružiny a rychlýho / pomalýho útlumu, odskoku není vůbec sranda. Jde o celou řadu protichůdnejch požadavků - kopírování silnice bez odskakování a zároveň co nejmenší ponořování při akceleraci a brždění. Naproti tomu člověk chce aby to z něj nevyklepalo duši.

2016-04-16 18:52:27

Jen pro pochopení.Možná se opakuju a v leckom zase vyvolám jen úsměv a pobavení,ale vidím to takhle: auta mýho typu mají podvozkově fungovat jako univerzál = street A tam už to chce víc přemýšlet,jak vyladit dotyčný auto. Já jsem rád,že mi to bylo umožněno i přes dodatečný velký nasazení zastoupení DGR,který mě stejně tak mohlo odpálkovat Dělal jsem takovýho testera a odezvy jste ode mě mohli mít co nejvěrohodnější,aspoň jsem se snažil,ikdyž mi byly spíš vymlouvaný i přes souhlasný názory znalejších.

Mě se nejedná o měkkost,ale o PODDAJNOST (na Time Attack na okruh jsou tu jiní borci),která zaručí svižný svezení s tvrdým zacházením i tam,kde je to s prkenicí nemožný bez újmy Tuhle definici tu zřejmě zná málokdo,jagy rozhodně ano,protože ví,jaký je GTi uklepaný a zvukově nekomfortní oproti dospělejšímu stoickýmu GT,který snese větší tvrdost.

Moje auto je pořád tvrdostně dostatečně tuhý,vedení stopy přesný,ale verze 7/5 je privela a nejde pořádně použít silný útlum tlumičů,aby člověk neměl na zvlněný silnici neustále zadek ve vzduchu (a někdy měl i tak). Smysl by to mělo jedině při jízdě na kudlu ve 200+ koňový Almeře,kde by se možná našla souhra napříč chováním celýho auta při plným nasazení. To znamená,že neznám jedince,který by si chtěl užít jízdu tím,že když má zadek ve vzduchu a ten směřuje dolů,tak ho v půli cesty sedačka nakopne,poněvadž auto vjelo na terénní vlnu. To ať si tedy rovnou na dgr nechá zajít chuť,to není žádná sportovnost,ale masochyzmus a na to stačí koupit nějaký aušus,nebo tvrdý péra a né investovat takový prostředky. Nebo ať si nechá sériový měkký sedačky,který možná vytlumí to,co neumí anatomy z rézy.

Ti z mladších ročníků se srovnají s lecčím a měl jsem to tak i já,ale s věkem a zkušenostma z jiných aut,co by člověk chtěl parkovat ve svý garáži,už jsem náročnější a vím,kde by to nastavení mělo plus mínus být s ohledem na cenu toho kusu plechu. A to teď hodnotnější je a bude ještě víc,než celá zůstatková hodnota

Benny cítím,že ty tomu rozumíš a Svobi,u aut na pobavení a který jsou postavený na to,aby trochu utahaly před spaním by mě to nijak zvášť nevadilo.

2016-04-18 22:17:08

Marcel ked bude viac casu napisem k tomu. Inak ta myslim chaoem co si chcel povedat

2016-04-19 13:02:50

bmarcellus: chapem tiez co mas na mysli, ale poviem ti to tak - ziaden "lacny" podvozok to poriadne nedokaze... A dalsia vec - takmer nikto nedokaze tie nastavitelne podvozoky spravne nastavit. Mas sice vela moznosti, ale su ti na nic. Ak si to das poriadne nastavit, bude ta to stat viac ako 50% obstaravacej ceny tvojho podvozku /napr. u p. Ruisla/ a v 99% pripadoch sa ti ale s takym podvozkom nebude chciet nikto zaoberat, lebo vie ze to nedokaze optimalne nastavit nikdy.... Preto je mozno lepsia volba nenastavitelny, kvalitnejsi podvozok...

2016-04-19 14:12:50

almeragt: Souhlas, to je přesně co mám na mysli. Takovej funkční podvozek bude stát o několik řádů vejš. A doufám že si to Tofoj se Svobim nepřeberou tak že tvrdím že jejich podvozky nefungujou, to netvrdím. Bude to vždycky boj co osadit... B8 se myslím na almaru nedělaj, možná základní řada protlumu...

2016-04-19 17:05:31

almeragt: Mato podal si to moc pekne a nelze s tebou, nez jen souhlasit.

2016-04-19 17:28:15

almerogt,blesku666 a ostatní: Děkuju vám za komentáře a pochopení,co se snažím nemotorně vyjádřit. Napadají mě další slova,tak proč je neříct. Já už jsem i tak velmi spokojený a funguje to velmi dobře a nový zadní péra budou jen třešinka na dortu. Almera je jízdníma vlastnostma o dva levely výš a jízdně dospělejší,než na oem podvozku. To ale musí jít ruku v ruce s cestovním použitím a u takovýho nevýznamnýho auta jménem almera si to dokážu se svýma zkušenostma a kontaktama odladit sám. Něco o autech totiž vím i já,byť né z technický stránky. Proto stávající kola,obutí,sedačka a tichý výfuk k tomu patří taky. Můžu tuhle verzi vřele doporučit,protože za ty nemalý peníze vůdši cenám almer GTi je ještě +- relevantní díky deklarovaný kvalitě. Ostatní dražší možnosti jsou pro lidi s jinýma možnostma.

Otázkou je,co je definice správný nastavení... Pro mě je to takový,co pojme každodenní PLNOHODNOTNOU použitelnost jedinýho auta s rozumnnou výškou nadkolí. Proč si tedy *teoreticky* nechávat nastavit profíkem,který to bude ladit na způsob co nejefektivnějšího výkonu pro přebuzený auta,co jezdí zatáčky do vinglu,že?! Já hledám a našel něco mnohem univerzálnějšího,co se dá vychutnat v jakýkoliv situaci včetně jízdy kolonou a městem a nebýt z toho nervózní na autě,který má jen příjemných 140 koní a pro ultra sportvní využití jsou auta jiný,pro který bych bez váhání šel!

Mám pocit,jestli nejsem moc troufalej,že můžu svoje auto označit za sníženou Almeru GTi s nejpříjemnějším sportovním charakterem podvozku,se kterou se tady dá dostat do kontaktu.

Taková další tu už ale nikdy nebude,protože ty co ještě neshnily slouží jako testovací muly začátečníků na rozstřelení a +- 900e za DGR nikdo nedá

PS.: neznám pevný podvozek na Almeru GTi,co by jí byl ušitý na míru s mými požadavky a těch je mnoho od charakteristik,po vnější vzhled

2016-04-19 19:08:46

bmarcellus: chapem - potrebujes podvozok ktory funguje, ale bude pouzitelny na kazdy den. Je super ze si nasiel svoje nastavenie, s ktorym si spokojny. Vo vseobecnosti maju problem sklbit dokonale vsetky tieto poziadavky aj samotny inzinieri modernych aut. Stretavame sa s autami ktore funguju perfektne pri rychlej jazde na okreske, su vyborne na okruhu ale na kazdy den su pre 90% ludi nepouzitelne. To je aj napr pripad MRS v specifikacii CUP. Mne vsak nevadil, vacsine ludi ktorých som v nom po meste viezol to vsak vadilo... Takze sto ludi, sto chuti - to plati ako pri vsetkom.

Tak ci tak, bavime sa o zavodnych podvozkoch. Aj ten tvoj DGR ma nasledovne urcenie - teda podla vseobecnych podmienok, a to si treba pred kupou vzdy podla mna uvedomit:

Sportovní podvozky DGR nemají homologaci pro provoz na pozemních komunikacích. Podvozky DGR jsou určeny výhradně pro sportovní využítí na uzavřených tratích.

Vo vseobecnosti problem vsetkych týchto podvozkov je vo vacsine pripadov kratky zdvih, nasledne tvrde pruziny. Plati pre vacsinu komercnych podvozkov zakladnych rad, vratane relativne drahsich rieseni ako je TEIN Superstreet a pod.

Co sa tyka nastavenia profikom a otazky preco - prave preto, lebo je to nastavitelny zavodny podvozok, a pokial sa to nezvazi, nenastavi geometria, nevyuzije sa jeho potencial a v domácich podmienkach bohuzial nemas sancu. V tvojom pripade je to zrejme na nic, ale pokial mas auto len pre radost, je to uplne ina vec. Inak by k p. Ruislovi nechodili zavodnici z DE s Radical a pod. ... A mozno by si sa cudoval, ale je nastaveny takmer co najmaksie, lebo mam kopcove nastavenie...

Vo vseobecnosti aj vsetky rally podvozky funguju v tahu, t.j. auto musi mat urcitu rychlost - takze pre jazdenie v meste pri malých rychlostiach je to "prkno". Akonahle je vsak "v tahu", je poddajny, neodskakuje - iba kopiruje vozovku a dovoli jazdit nezmyselnymi rychlostami tam, kde ta OEM podvozok vyslovene "vyhodi" z vozovky... Mam vyskusane.

Opakujem este raz - super ze si nasiel fungujuci kompromis pre teba, lebo auto vyuzivas prave len ty. Akurát mi troska pride nezmyslom kupovat zavodny podvozok a potom hladat komfort...

Nema vsak zmysel dalej riesit...

2016-04-19 19:43:57

almeragt: Hezky jsi to popsal,stejně tak se jezdí odsud do CarTechu v Mnichově. Je to přesně jak říkáš,lépe a obšírněji to už říci nejde. Ostatně tohle jsem si četl už před 20ti lety a potom v Autocaru. Zvolil jsem proto DGR verzi Street (společně s dobrou cenou jsem tedy zatoužil po tom,aby už vysoká Almera nevypadala směšně s tou dírou předního nadkolí) a né Racing - apropo nic tuningovýho legálního stejně není,takže jsem neměl na vybranou. Kdyby byla jen jedna možnost a to ta tvrdší,ani bych se o to nezajímal a taky do tý doby dopravdy nezajímal A jak jsi zmínil,poddajnost a sportovnost se nevylučuje a je to svatý grál silničních aut,který přivedl na vyšší úroveň teprve vývoj magnetoreologických tlumičů. Já jsem pro svůj účel vyždímal maximum a možná sám pro sebe objevil skrytý potenciál,kdy to nemusí být na sedačce jako při rodeu - vztaženo na omezenou výkonnost a zaměření mýho auta. Tepve a jedině sladěnost auta k jistýmu účelu dělá auto dobrým

2016-04-20 00:01:29

Marcel ano moc moznosti na Almeru neni, resp su k dispozicii podvozky: D2 Racing, BC Racing, DGR, Tein Superstreet a to je asi tak tusim vsetko. Viac mrnej vsetky tiezo podvozky su podobne. Velka skoda je ze na Almeru nerobi podvozok KW. Podvozky KW V2 a V3 su prave vyborne funkcne na street. Hlavne ked sa pouziju bez unibalov ktore prenasaju najvacsie razy do karoserie. No a potom je moznost dat si urobit Protlum. Pokial vsak nie je podvozok adaptabilny (ako si spominal mangnetoelektricky) v nizssich rychlostiach bude vzdy prilis nefunkcny ak bude fugnovat pri vyssich, rovnako to plati naopak. S tym nic nejde robit. Istym riesenim je velmi zriedkave pouzivanie plynovo kvapalinovych tlmicov s expanznymi nadobami u seriovych aut. Kedy pri malych rychlostiach a mensom prepruzeni "sedi" a tlmi auto vzduch v tlmici v expanzke tlmica, zaroven pri vyssich rychlostiach sa olej v tlmici vplyvom kompresie kvapaliny tak neprehreje a nespeni lebo je vnutorny objem tlmica vacsi (s expanzkou). Take tlmice malo napr. Clio 182 Cup a vzadu Honda S2000

2016-04-20 17:23:12

blesk666: taky díky za obsáhlost,kéž by to bylo k užitku dalším,kdo by snad zvažovali,jakým způsobem a kde by se chtěli vozit s přihlédnutím ke svýmu typu a stavu auta.

Dnes dorazil zpátky z Volantechu přešitý volant (původně Bleskovo,pak Nismosprintera ) Klasika: jemná perforka,černá nit a žlutý pásek. Práce pečlivě udělaná za příznivou cenu a stejně tak seriozní jednání.

2016-04-20 20:05:29

bmarcellus: chvalim vyber, vyzera perfektne, dobra praca. Firmy s dobrymi referenciami a kvalitne odvedenou pracou si vzdy ukladam a Volantech tam mam uz dlhsie...

2016-04-24 18:35:40

Ve dvou ze tří případů hrabání se v podvozku mě provází sněžení a zima,co nebyla ani v Březnu Ale nevadí,pružiny jsou na autě. Opět jako vepředu se v podstatě zachovala tuhost a sportovnost s tím,že pružení od počátku jemněji reaguje. Tak a teď doufám,že už na to dlouho nesáhnu


Odpovědět

1 ......... 40  41  42  43  44 ......... 54