Fórum - Téma


BMarcellus Almera N15 GTi SR20DE


Fórum O vozech našich členů BMarcellus Almera N15 GTi SR20DE


Diskuze o vozidlu

1998 Almera N15 2.0

57 fotek  |  1073 diskuzí

Výkon motoru 103 kW (140 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 185 Nm (136 ft/lb) při 4800 ot./min. Zrychlení 8.2 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 150 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, SR20DE (103kW).

Původem je Italka :-D Motor je měněný 2011 za stejný a 2014 nový těsnění pod hlavou se stažením hlavy o 0,14mm - najeto má o cca 40.000 km míň


1 ......... 14  15  16  17  18 ......... 54

2014-09-29 22:35:20

Vim, co je psano v manualu moc dobre, jen jsem napsal, co jsem udelal a funguje. Kazdopadne kdyz nekdo pujde podle manualu, tak urcite nic nepokazi.

2014-10-02 20:49:47

Po dnešku: z některých hydroštelů ještě šly bublinky.Vymačkaly se,natáhl se do všech oil a namontovaly. Výsledkem je znatelný zlepšení (bez rozpálenýho motoru),ale nezmizelo to.Když bych vyloučil nefunkční detonační čido,tak by to mohl mít na svědomý rozhozený předstih a je asi moc vysoký.Nikdy se po takový opravě nevrátí jak byl a ještě je o malinko vyšší komprese,tak je nasnadě tomu uvěřit.Zvlášť po prostudování různých fór a v tom našem jsem se dozvěděl nejvíc.

(pak by jinak následovala výměna toho čidla a pak hození ze skály)

Volnoběžný ventil nedosedá a proto to kolísání otáček.Ale řešit se to bude průběžně podle času.

2014-10-02 21:27:43

no nevím, to byste museli ten rozdělovač hodně netrefit, aby to bylo předstihem. Detonace má stejnej zvuk jako když jde kamínek do kastle (i mi to párkrát vzal senzor). Natankuj 100oct. a uvidíš hned.

2014-10-02 21:37:51

tofoj: To bych pro něj musel pomalu 40 km a mám půl nádrže 95.To si ho raději nechám rovnou zkontrolovat aspoň lampou.

Jestli se mi ze 17 st hnul nahoru,tak je to pravděpodobný. Takový cinkání,nebo ťukání to není,jako od kamínků.Už jsem se dočetl,že se předstih hnul sám (z jakýhokoliv důvodu) a po úpravě to přestalo.Takže mi držte palce .............

2014-10-03 15:09:48

na volnobehu ani pri vytoceni motora ziadne detonacie za ziadnych okolnosti nemozu vzniknut, rovnako to nemoze bytsposobene detonacnym cidlom. podla vsetkeho si mal zavdusnene zdvihatka, co bol hlavny problem a mozno niektore z nich nie su uplne dobre a slabsie drzia tlak oleja a klepocu. Teraz ked motor vytocis, tak klepanie zmizne?

2014-10-03 21:00:19

Na volnoběh nic nepozoruju.Jen když z volnoběhu dupnu na plyn až na podlahu (krátce),tak si cinkne. Při tůrování na volnoběh se žádný pazvuky nekonají.

Otáčky jsem se za jízdy ještě bál vyhnat nad 5500 ot a v tom hluku už nevím,jestli to chrastí dál,nebo je klid. Zatím se dá říct,že sem si překontrolováním hydroštelů moc nepomohl. Dokud si nebudu jistý se zákl. předstihem (je to kurva),tak nic nepodnikám.Bude se dělat pod lampou v pondělí.

2014-10-03 21:29:20

bmarcellus: Přes víkend jsem doma kdyby se ti chtělo jet tu dálku na předstih . Ale tak ho zkus ubrat o kus a tim nicemu neublizis a vyzkousis to . Ale vněm problém asi nebude

2014-10-05 17:03:58

Mnooo tak je po problémech díky Svobimu a jeho komplicovi

Nejdřív to vypadalo,že když se tlakuje klikovka,vzduch v odvětrávacích hadicích si dělá co chce a po otevření víčka na dolejvání oleje se vyvalí natlakovanej zakouřenej vzduch smrdící po zplodinách, na nějaký ten hydroštel a pootevřeným ventilu.Dokonce to po otevření i chcíplo motor a po zmáčknutí hadičky co vede z hlavy do sání nad aac taky

Jenže Svobiho kolega to nehodlal připustit a změřil tlaky,ale ty nic abnormálního neukázaly.

Pak už došlo na mnou podezřelý předstih a ejhle,byl minimálně 25st a víc Po seřízení na 17st motor běží jako myška,zase lítá co mu síly stačí a po rozkolísaným volnoběhu ani památky. Po měsíci čekání

Holt se stalo,že mýmu mechanikovi se sice jako vždy podařilo sestavit motor a rozvody jak se má,ale dole na klikovce se musely záhadně pohnout o zub On ale lampu bohužel nemá,aby to poznal. Naštěstí to rozdělovač dohnal a teď je na zajímavým místě.Svobi má fotku,tak jí sem snad dá a něco doplní

Uff to je zase historka jako prase a děkuju za vaší snahu o pomoc Vzalo mi to dost sil a ty nervy,že se to bude potřetí rozebírat a kupovat další díly. A tak je doplním vínem,který jsem si schoval na zvláštní příležitost : A hopsací bublinu vracím na zasloužený odpočinek do garáže

Součet:

Zarovnání hl. 1000.-

těsnění hlavy 1200.- (Niss.)

víka 600.- (Niss.)

výfuku a sání cca 1000.-

oil 5w40 Divinol + filtr Jakop. 700.-

a taky ''něco'' za práci

Jo a jízda se Svobim na tom DGR byla fakt dobrá,funguje to dostatečně na to,abych oloupil nějakou babičku a pořídil si ho

NO_HITS  
Laďa
2014-10-05 17:32:56

bmarcellus: 1) gratuluju žes našel příčinu

2) jestli jsem to správně pochopil ,máš rozvody skočení o zub na klice ... přijde ti to v pořádku

2014-10-05 17:35:41

no_hits: rozvody né,jen řetěz,nebo rozvody-já nevím?! Ano je to vpořádku podle kluků,nic to neudělá a jen se dohoní rozdělovačem Jinak bych šel na reklamačku,to se neboj

NO_HITS  
Laďa
2014-10-05 18:07:23

bmarcellus: pokud na všech 3 kolech skočil o zub ( což je nepravděpodobný) tak by to bylo ok , pokud ale jen na jednom nebo 2 kolech, tak bych to na tvým místě srovnal, v lepším případě to bude línější, v horším případě si to už domysli sám. Myslím , že by tě mělo trknout to , že je rozdělovač vytočenej jinam než by normálně měl být

2014-10-05 18:09:31

no_hits: chytráčku co ti tu píšu víš? Funguje to parádně jako před tím.Tak to neřeš poplašňáku

NO_HITS  
Laďa
2014-10-05 18:16:18

bmarcellus: Já tě chtěl jen varovat, máš jedno z nej aut tady na klubu , byla by škoda něco podcenit a pak nadávat , nechtěl jsem dělat chytrýho Jsme tady od toho abysme si přece pomáhali

2014-10-05 18:19:39

Nevime teda detaily, jak to opravdu je, ale spis mi to dle popisu sedi na to, ze to je skocene mezi sebou (jak pise NO-HITS) a to urcite neni v poradku.

2014-10-05 19:04:34

jagy: Marcel ke mě přijel dneska . Jeli jsme se projet a motor cvrdlikal do kopce jako plech . Marcelovi to pripadalo jako ventil coz me se nezdalo pac s otackama se to nemenilo .

Po prohlídce jsem zjistil že když otevřeš nalejvací víčko oleje (opraveno) , auto většinou chcípne občas na mě vylítnul malej bílej obláček . a taky chípal když si uzavřel hadici PCV ventilu ..

Teď se mi to začlo zdát divné jsem si říkal jakoby zůstal sací přiotevřen a honilo se to kolem nebo že by to mohlo bejt fakt o zoubek , Tak jsem zavolal sousedovi at vytáhne měřák na tlaky (můj jsem si rozbil) a at se také podívá a tlaky OK . Tak jsem vzal už připravenou lampu a úplně mimo stupnici .

Rozdělovač jsem musel přetočit úplně na druhou stranu než je zvykem ,abych nastavil +- 17 . A všechny problémy náhle zmizely , volnoběh už nekolíbá , auto necinká - to byla detonace

Takže asi bude někde o zoubeček ,ale auto jede standartně ... Rozdělovač to ještě pobral a v serii tam bude +- dost stupňu taky rozdíl v časování . Není to ideální ,ale snad to problém dělat nebude a nebo by si mechanik musel udělat rozborku rozvodů ještě jednou .

NO_HITS  
Laďa
2014-10-05 19:58:54

svobi: Asi jsi chtěl říct nalévací víčko oleje (já jen aby to někoho nezmátlo )

Jinak pokud má motor tlaky, nefučí spodem a systém odvětrání klikovky funguje jak má, tak by při otevření víčka oleje měly zakolísat otáčky, u některých aut může i motor chcípnout - je to kvůli tomu, že to přisaje skrz olejovej otvor falešnej vzduch se kterým motor nepočítá (odvětrání klikovky ústí až za klapkou na rozdíl od odvětrání víka ventilů, který ústí před klapkou, i když u SR20 je obojí za váhou, takže i odpojení odvětrání víka do ,,luftu,, by mohlo taky zahýbat s otáčkama), s tím je potřeba taky počítat, aby to pak někoho nezmátlo

2014-10-05 20:01:38

Odvětrání víka a kliky je stejně u SRka . Z kliky jde do víka a z víka před klapku nebo přímo do sání přes PCV .

Zakolísat ano ,ale chcípnout SRko určitě nesmí !!

2014-10-05 20:08:05

měl jsem za chodu už hodně krát otevřený olejový víčko a v pohodě, nic to z chodem neudělalo (P10 SR20)

NO_HITS  
Laďa
2014-10-05 20:34:38

Já tím chcípnutím myslel spíš jiný auta , věřím , že SRko nechcípne

2014-10-05 20:53:04

no_hits: mě zdechlo když jsem odpojil sání (hadici) od klapky, to už ten motor nepobral bez té váhy


Odpovědět

1 ......... 14  15  16  17  18 ......... 54