Fórum - Téma


BMarcellus Almera N15 GTi SR20DE


Fórum O vozech našich členů BMarcellus Almera N15 GTi SR20DE


Diskuze o vozidlu

1998 Almera N15 2.0

57 fotek  |  1073 diskuzí

Výkon motoru 103 kW (140 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 185 Nm (136 ft/lb) při 4800 ot./min. Zrychlení 8.2 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 150 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, SR20DE (103kW).

Původem je Italka :-D Motor je měněný 2011 za stejný a 2014 nový těsnění pod hlavou se stažením hlavy o 0,14mm - najeto má o cca 40.000 km míň


1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 54

2014-09-28 17:39:21

volnobeh riadi aac ventil,musi byt funkcny a spravne nastaveny. PCV na volnobeh vplyv nema,kludne ho uplne zrus na skusku. Ak by sa prisaval falosny vzduch,otacky by boli stale vysoke... Ak otacky padaju pri zapnuti el. spotrebicov, je chyba vo funkcii aac ventilu(volnobezny ventil). Ak cvakaju hydrostely,tak bud sa instalovali zavdusnene alebo ide do hlavy malo oleja. Aj hydra v dost zlom stave (nedrzia tlak oleja) stichnu ak sa motor vytoci... Nez kupis nove,pohladaj pricinu. Dobry je tvrdy, ak je vadny alebo zavdusneny,ide stlacit.

2014-09-28 18:15:13

raddy: dobře díky.V tom abych se vyznal

Když z toho budu vycházet,tak aac ventil se mi rozbyl při ležení na stole? Ještě víc se propadnou a pak probudí otáčky,když není zapnutýho nic než motor.Třeba se světlama se drží líp,ikdyž vypnutí a zapnutí čekokoliv otáčky sráží dolů pokaždý.Plnej větrák a klima s ním houpou pořád.

Hydra rachotí při čím dál vyšší zátěži a na to,že mají jít stlačit při zavzdušnění,tak stlačit nešly !?! Nerozumím tedy těm zákonitostem

2014-09-28 19:32:16

bmarcellus: ak ti to niekto servisuje tak ze PCV osilikonoval tak od toho by som prchal.

Raddy ma pravdu, velmi dobre vie co pise,

Tak ci tak ja osobne by som PCV vymenil (zvykne casom prestat jednosmerne uzatvarat- zistis ked ho vyberies ked do neho fuknes z jednej a druhej strany, pozor pri vyberani sa trha tesnenie aby ti jeho zbytok nepadol dovnutra). Treba vymenit PCV aj jeho tesnenie.

Ak to rachoti aj ked pridas tak neviem ci to nie su skor ventily

2014-09-28 20:56:03

ako po odpojeni aac otacky vyraznejsie klesnu,je nutne aac nastavit postupom podla serv. manualu.

NO_HITS  
Laďa
2014-09-28 23:35:03

bmarcellus: Já když jsem řešil AAC, tak jsem ho odmontoval, celej rozdělal a pořádně pročistil, odstranil zbytky starýho těsnění, napružil pružinku (měla vůli asi 1mm po pročištění), pak jsem rozbalil nový OEM těsnění od Jagyho a namontoval na klapku, nicméně po téhle procedůře začly otáčky blbnout a ani po delší době se to nesrovnalo(myslel jsem , že drhne AAC ventil) . Taky mě to při rožlých světlách, puštěným vetráku, stání na brzdě a ještě otočením volantu spadlo na cca 400ot , což třeba při vjezdu a odbočování v křožovatce nebo na kruháču bylo na hovno protože při těchto otáčkách je v podstatě servo mrtvý a docela to člověka překvapí v danou chvíli.

Tak šla klapka dolů AAC jsem zkoušel elektricky i rukou a chodil jak novej a vůli neměl. Tak jsem se naštval a rozhodl se celou klapku nově nastavit podle manuálu. Takže jsem seřídil termočlen, kterej byl ustřelenej úplně mimo a po namontování na auto jsem pomocí měřáku doladil snímač polohy klapky a potom na nastartovaným motoru doladil volnoběh a teď to po zahřátí motoru drží 850-900ot a nehne se to

2014-09-29 06:46:29

blesk666: vážím si tvých a otatních rad Nicméně pokud nejsi v profi dílně a zjistíš,že kolem pcv při zahejbání to fičí,tak ti nezbyde nic jinýho,než to omáznout silikonem,abys vyloučil chybu.Kolem průchodky,která už venku byla,která byla špatně nandaná celou dobu jakbysmet.

Kolikrát mám ještě psát,že ventily nerachotí jen tak,ale jen při akceleraci.

 Svobi
2014-09-29 08:32:49

bmarcellus: Není to auto nakonec o zub ?

2014-09-29 13:32:00

... napadlo ma to iste co Svobiho - skontroloval by som ci je spravne poskladany rozvod...

NO_HITS  
Laďa
2014-09-29 14:06:18

svobi: já to nezmiňoval , protože jsem počítal s tím, že rozvody dělali podle přípravku a zkontrolovali to než nakopli motor

 Svobi
2014-09-29 14:17:19

no_hits: Jakej přípravek prosím na rozvod SRka ?

Mohlo by se stát ze to blbe presadil ale moc bych tomu nevěřil ,ale člověk nikdy nevi

2014-09-29 14:47:17

no ak je skoceny rozvod o zub a CAS je nastaveny rovnako ako pred opravou, tak by to bolo poznatelne uz na volnobehu, urcite by motor nesiel pravidelne...ci?

2014-09-29 18:48:35

Kluci motor jede a táhne jako před tím,jen s těmihle neduhy.Volnoběh taky přede,než poklesne a vyběhne zpátky. Dneska odvážím auto zpátky kamarádovi a bude se vidět co dál,až sundá ty hydra.

Jak se tedy dají zmáčknout,když v ruce mu prý nešly? Dík

Zase jdu mydlit silnice s naší bublinou

NO_HITS  
Laďa
2014-09-29 18:56:11

bmarcellus: přes hadru ve svěráku ale opatrně aby se nedeformovaly dosedací plošky

2014-09-29 19:14:58

Ja ted delal na svem Cliu RS hydra - v hadre do sveraku (nebo lisu) nekolikrat po sobe vytlacet olej, pak hydro "zmekne" a jde krasne mackat v ruce. Takhle jsme slozili motor, po startu chvili rachot, nez natahly olej a pak OK.

2014-09-29 19:20:03

Tak bezva díky

Jen tak přemejšlím: vlastně se tam dají zavzdušněný,to co mám ůdajně teď?!

NO_HITS  
Laďa
2014-09-29 19:39:12

bmarcellus: vymačkej to jak říká jagy až změknou, pokud některý nezměknou nebo budou drhnout, tak výměna

2014-09-29 19:51:59

bmarcellus: Taky mi to moc nedavalo smysl, ale rekli mi to 3 mistni hodne zkuseni panove (2 motorari, jeden soustruznik), tak jsem to tak udelal a funguje to jak ma...

2014-09-29 20:20:18

zdviatko mozes stlacat kvoli kontrole,pred montazou ho ale treba cele ponorit do oleja dolu hlavou a stlacanim z neho dostat vzduch a don olej,az je uplne tvrde. Potom moze ist do motora. Nie je spravne montovat suche zdvihatka.

 Svobi
2014-09-29 22:01:18

Dělám to stejně jako rady

2014-09-29 22:15:49

Taky se mi to nezdá aby tam šli nasucho. I v manuálu je přeci postup jak je odvzdušnit před montáží. Možná že si to nepamatuji úplně přesně, ale pokud vím tak to hydro je zespoda uzavřený a jediný otvor má shora k té kuličce co zmáčkneš při odvzdušňování ne... jak do něho natlačí olej když to je v podstatě "mimo tlak" pod tou vidličkou?


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 54