Fórum - Téma


Blesk666-Almera GTI-(ex Bono83)


Fórum O vozech našich členů Blesk666-Almera GTI-(ex Bono83)


Diskuze o vozidlu

1997 Almera N15 2.0

16 fotek  |  377 diskuzí

Výkon motoru 150.5 kW (205 PS) při 7130 ot./min. Točivý moment: 215 Nm (159 ft/lb) při 6090 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, SR20VE (140kW).

tak po viac ako rocnej prestavke bez auta na zabavu sme neodolali a kupili Almeru Gti od mojho dobreho kamarata Bono83


1 ......... 13  14  15  16  17

2014-08-03 22:34:37

bezva, doufám že i Luky něco koupí. No vidíš du mu napsat ať veme modrou

2014-08-03 22:38:03

tofoj: Samozrejme, ze jde o vyuziti, ale cim je pomalejsi zatacka a vetsi polomer, tim to ma vetsi smysl. Tuhost pruzin si snad muzes vybrat ne? Pokud ne, je to chyba... protoze nic nemuze byt univerzal. Co chodi standartne (casto pripad starsich D2) je nepouzitelne mimo top povrch. Kazdopadne netusim, jak muzes rict, ze je DRG lepsi diky jine pruzine nez BC - v cem? Nehlede na to, ze kazdy BC podvozek na P11 u nas melo jine pruziny - dle vyuziti... mozna by to chtel trosku nadhled a nepsat, ze nabizite lepsi, kdyz ani nevis proc, ale chapu ze si delas reklamu. A jeste bych podotknul, ze nemuzes porovnavat tuhost pruzin mezi rozdilnyma autama a rozdilnym typem naprav. Ma s tim co docineni Motion Ratio, info napr. zde: http://www.worksevo.com/Spring_Rates_1.pdf

Stejne tak nemuzes nacpat kde chces mekci/tvrdsi pruziny jen tak, to taky nebude fungovat. Doporucuji precist neco o Shock/Strut Revalving - http://www.bestcoilovergu...m/coilover-parts/revalve/ Podvozky jsou velka veda a plati, ze cim drahsi, tim lepsi. Urcite bych se nepoustel do vetsich akci bez znalosti teorie/praxe. PS: davat na N15 mimo okruh 10kg je ultra blbost.

sprinter: Obecne se nastavuje FWD naopak, tuzsi zadek - mekci predek pro vetsi poddajnost predni napravy a rotaci zadni napravy.

2014-08-03 22:46:03

můžu to napsat že mi to příjde lepší protože to mám vyzkoušený. Ach ta podobnost se smazanýma Tomei vačkama Ale co člověk to názor, až si to vyzkoušíš ty, tak to třeba vyhodnotíš naopak, prosím.

2014-08-03 22:51:09

jagy: tak proto já jezdil A POŘÁD BOKEM :)

u N14 jsem musel mít měkej zadek, při tom nevyváženém odlehčení jsem si nemohl dovolit tuhej zadek bez citu. spíš sem si to korigoval řiditelným smykem. ale třeba to byl tenkrát můj špatný úsudek.

viz. 27s. https://www.youtube.com/watch?v=5c6l7BK3WEE

NO_HITS  
Laďa
2014-08-03 23:01:04

nismosprinter: ono když máš tužší zadek a měkčí předek , tak by to mělo být víc přetáčivý, tím pádem nemusíš točit tolik volantem a pomáháš si jen přenosem váhy a plynovým pedálem , ale nesmí se to s tím podvozkem zas přehnat - prostě najít optimální nastavení - je to tak Jagy ?

mě tohle moje auto dělá taky když vjedu ostře do zatáčky a uberu plyn a o tom že bych změkčil zadek neuvažuju - ale mám serii ta se se závoďákem nedá srovnávat

Taky si to pamatuju ze simulátoru LFS, kde si musíš nastavit celej podvozek i pneu a převodovku auta sám aby to fungovalo, je tam krásně vidět , co která změna üdělá a jkej to má vliv na chování auta, je to dobrý pro to aby si člověk udělal představu , i když je to jen simulátor

2014-08-03 23:10:07

tofoj: Nebud egoista a mej nadhled nad veci. Diskuze nesla bohuzel presunout, proto se OT z meho tematu smazalo. Klidne si to rozved jinde, ale opet porovnavas vacky, ktere jsi ani nemel, nevyzkousel a mas jen nejaky pocit z toho co jsi mel. Kazdopadne nevim, co te to porad zere, kdyz jsem ti nekolikrat potvrdil, ze Tomei Poncams do SR20 RR jsou nejlepsi pomer cena/vykon. Mas neco proti JWT nebo co?

Nejsi schopen mi napsat v cem to bylo lepsi nez BC a s konkretne kterym BC a s jak tuhou pruzinou jsi to porovnaval. Nechapu, proc do toho tahas nazory jednotlivce, nahore jsem ti dodal teorii k nastudovani, ze nemuzes delat veci "jen tak". Pokud te to urazi, nevadi. Ja chtel pomoct.

NO_HITS: Ne, to je uplne mimo...

Dave: Urcite by pomohla mekci smes dozadu a tvrdsi dopredu. A nevim, jak si mel nastavenou geometrii, tlak pneu, atd... vse s tim souvisi a jak jsem psal, je to velka veda a TOP specialiste si za to uctuji TOP ceny ale pak to funguje uplne jinak.

NO_HITS  
Laďa
2014-08-03 23:33:34

jagy: zajímavý, no každopádně jak pravíš nastavit nebo spíš naladit podvozek to je věda a většinou to není věc co je za den hotová , pravda je že moc lidí co to opravdu umí není a ti co to umí si to jak píšeš nechají patřičně zaplatit

2014-08-03 23:54:39

no_hits: Vlastne v tom pravdu mas, ale napsal jsi to trosku nesrozumitelne. Neni to o tom, aby FWD auto "driftovalo" a ridic se pral s volantem, ale pokud se zadek lehounce zklouzne (vychyli z puvodni drahy) tak jde spravne do rotace, tak predek "lip" zatoci. To uz je ale o spickovem nastaveni nastaveni a taky hlavne o ridici, ktery toho umi na max. limitu vyuzit. Doporucuji mrknout na tovarni Clio Cupy, je to nasim autum asi nejbliz.

2014-08-03 23:57:16

ono to neni tak jednoduche:

je rozdiel ci je auto pretacave v najazde alebo vyjazde zo zakruty.

Ak je auto pretacave pri výjazde da sa to riesit viacerymi velicinami co sa nastavuju:

  • znížiť / teda "zmakcit" hodnotu zadného pomalého nárazu tlmiča (rear slow bump) - vacsia hodnota sposobuje nedotacavost
  • znížiť hodnotu/tuhosť zadného stabilizátora (ak ho auto ma)
  • zvýšiť hodnotu predného pomalého nárazu tlmiča (front slow bump)
  • zvýšiť/spevniť hodnotu predného stabilizátora

NO_HITS  
Laďa
2014-08-04 00:00:55

jagy: tak jsem to myslel jen jsem to napsal nesrozumitelně , jsem rád že si už rozumíme

2014-08-04 00:03:13

blesk666: Ono jde, aby FWD auto na vyjezdu (uz pri akceleraci) bylo pretacive? Rec je samozrejme i mirne pretacivosti v najezdu...

NO_HITS  
Laďa
2014-08-04 00:08:53

jagy: já si myslím ,nebo spíš mě by vyhovovalo, když by bylo mírně přetáčivý při nájezdu a při výjezdu neutrální až lehce nedotáčivý, myslím, že s takovým setupem, pokud by to sedělo řidiči se dá zatáčka projet rychleji , ale to mě musíte potvrdit / vyvrátit vy co máte větší zkušenosti , já jsem jen v podstatě v teoretické fázi a rád se něco přiučím

2014-08-04 00:17:17

bmarcellus: o tej nerovzite si cital ci ju zazil?

N15 je hlavne ked sa da na tuhsi podvozok o dost "nervoznejsi" do istej miery za to u oboch aut moze nedelena zadna naprava (aj ked N15 ma Scott-Russelov zaves aj tak je to tuha, vlecna zadna naprava). Preto som to dal do uvodzoviek, podla mna ono pretacave chovanie pri ubrati plynu v najazde do zakruty je naopak mila vlastnost a Megan ju ma slusne citatelnu. Na N15 dost pomoze spravne hustenie, mne sedelo ked bol predok jemne maksi- nastavoval som 1,8bar predok a 1,9bar zadok (studene) sviznejsou jazdou s ato zahrialo tak ze aj predok aj zadok bol rovnako 2bary-vtedy to bolo na tych AD 08 od Yokohamy velmi citatelne ked utrhavalo zadnu napravu a dost ma to bavilo vyuzivat - ono jemne vybocenie zadku. Napr. tak ze na Slovakia Ringu jazdili stale na trati Porschce 911 a Mustang teamu Procar Motorsoort ktory auta prenajmimali roznym ludom a boli stale na trati a stale niekde zavadzali takze ich bolo treba dost casto predchadzat. No a tak mi asi 3-4krat vyslo ze Porschce chodilo optimalnu stopu a ja som ho na brzdach predbehol ale musel som dovnutra co je hlavne vo vracaku spatna stopa na vyjazd - no a tu som prave potom brzdil do zakruty a nechal si stacat zadok aby auto neslo po predku smerom na Porsche ale som sa na malom polomere pekne takto otocil bez toho aby sme si v zakrute zavadzali

Bmaarcelus: ja si sice precitam vsetko dostupne ale auto by som bez porovnavania na vlastnej kozi nekupil.

Mam dobreho kamarata motoristickeho novinara a ten ma presviedcal ze Cupra 280 je momentalne suverenne najlepsi hot hatch na trhu. Ano je ukrutne efektivna s tym chytrym samosvorom a v zakrute na suchu az popiera fyziku ako vie byt rychla, sudruhovia vsak niekde urobili chybu a na mokre to tak akosi nedoladili a nefungovalo to dobre. No a druha vec je ze mna to auto tak velmi nebavilo. OPC je na tom s pobavenim lepsie ale stale to nema na MRS.

2014-08-04 00:19:59

jagy: jagy urcite nie, pretacavost pri vyjazde u predokolky urcite nie je ziaduca ale da sa to aj tak sprznit

NO_HITS  
Laďa
2014-08-04 00:52:07

blesk666: takže se svým posledním příspěvkem nejsem daleko do pravdy

2014-08-05 09:48:57

Blesk666: gratulujem Nismosprinterovi ku kupe - nepochybne jedno z naj aut na klube. Verim ze bude robit vela radosti. Vzhladom k stavu vozidla a kvality pouzitych komponentov / rozsahu uprav sa nema zmysel bavit o tom, ci sa kupa oplatila /jednoznacne ano/, nakolko je vo vozidle preinvestovaných urcite aspon 3 násobok predajnej ceny. Okrem toho ziadne neodborne zasahy a snazenie sa na vsetkom setrit, co byva bezne...

Vilo - myslim ze pre teba /tvoje kriteria/ je jednoznacna volba v pripade vsetkych zmienených aut MRS... Gratulujem, myslim ze nebude nudza o skvele zazitky za volantom. Ak by som mal spomedzi týchto aut vyberat ja, vybral by som rovnako. Potom sa ukaz, hadam stihneme tento rok pojazdit, nakolko s Nissanmi nam to doteraz moc nevyslo...

2014-08-05 22:16:35

almeragt: Díky Mato, budu si jí hýčkat .)

2014-09-22 19:39:56

kto by nahodou si chcel pozriet moje videa na youtube (nie su uz verejne), nech mi napise PM. Rad si zachovavam anonymitu na webe hlavne ak na videu nejdem uplne pomaly na okreske...

2014-09-30 19:27:25

uz je tu ten zloduch s kosostvorcom

2014-09-30 19:35:19

blesk666: peknej akorat bych volil jinou barvu bila me moc nebere


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17