Fórum - Téma


Bionafta


Fórum Technický koutek Bionafta




2007-09-02 06:56:35

Do září se má začít podle rozhodnutí vlády přidávat do motorové nafty 2 % tzv. bionafty.Vzhledem k tomu že skutečné množství bude jen těžko kontrolovatelné a " fritovací olej " budou přidávat všechny distribuční firmy, mají se majitelé moderních dieselů na co těšit. .

N16
Honza 23
2007-09-02 07:36:10

Plyn patří do zapalovače,nafta do traktoru a benzín do auta tak v tom nevidím problém........

2007-09-02 08:34:42

Já mám stejný názor i když ho nikomu nevnucuji. Soukromé auto jsem měl vždy benzín. Ale v zaměstnání to byly diesely a vím jaké problémy způsobí nekvalitní nafta, hlavně v zimě. To už vůbec nemluvím o opotřebení a poruchách vstřikování. Naprosto katastrofální to bylo v 90 letech kdy se místo nafty prodávalo kde co . Při - 10 C se "nafta" měnila v rosolovitou kaši a nepomohlo žádné aditivum. .

2007-09-02 08:43:57

Nevidím, v čem je problém. Nikdo to na chodu a životnosti motoru ani nepozná.

2007-09-02 08:45:18

Existuje letní a zimní nafta - takže jste patně měli letní naftu v zimě

2007-09-02 08:52:35

Ano, 2% skutečně nikdo nepozná. Ale to by musely být 2%. Jsme v ČR!

2007-09-02 09:21:21

nevidim v tom žadny problem. tankuji jen u značkových pump a nikdy jsem neměl problem ani na horach. ale několikrat jsem startoval přes kabely jinné vozy a to většinou benzinové.

2007-09-02 11:59:51

Já tam teď leju 30% rostlinného oleje a auto jede možná i líp než na samotnou naftu. Ty dvě procenta MEŘO (metylester řepkového oleje - bionafta) navíc mě nezabijou.

2007-09-02 16:56:28

Taky jsem se na toto ptala a to přímo u Shellky a nejedná se o bionaftu, ale jiný přírodní produkt, který nebude negativně ovlivňovat kvalitu motorvé nafty. Pokud by to byla olejovitá kapalina, mohlo by to naopak ještě lépe mazat čerpadla, která dost trpí vinou menšího množství síry, oproti dřívějšku. Má se tím mimo jiné dosáhnout i snížení emisí. Kdyby přidávali 2% bionafty, též by to asi nemělo vliv na životnost motorů (rozhodně ty staré diesely jsou schopné spálit cokoliv oproti moderním choulostivým agregátům) a hlavně logicky - bionafta se prodává levněji než klasická motorová nafta, ale s těmi 2% nové příměsi má být na litru o pár desítek haléřů dražší, což nasvědčuje, že se nejedná o bionaftu - to by šla přece cena dolů, nebo ne?

2007-09-02 17:36:52

Ono totiž (v dnešní době skoro v každém odětví) záleží na dotacích od státu.

Bionafta (jako obchodní produkt je to směs nafty a MEŘO http://www.biodiesel.cz/mero/) je levnější proto, že se z MĚŘO neplatí spotřební daň, stejně tak se tato daň neplatí z rostlinných olejů určených pro pohon motorů.

Tato paliva jsou tzv. obnovitelnými zroji energie.

Je tedy otázkou, pokud je v palivu pouze 2% biosložky, zda je možné ho ještě označit jako obnovitelný zdroj energie nebo ne - myslím, že v tomto bude zakopaný pes, proč se nafta tímto přimícháváním zdraží

2007-09-02 17:56:44

Toť otázka. Máš pravdu, s tou spotřební daní to tak je. No dočetla jsem se, že se do nafty bude přidávat právě jen ten metylester řepkového oleje (MEŘO) a pokud tomu dobře rozumím, je to jedna ze složek pro výrobu bionafty - takže ne bionafta jako taková. Mimo jiné mě zaujalo i to, že mazací schopnosti řepkového oleje by mohly mít dokonce i příznivý vliv na mazivost nafty a údajně i zlepšení kompresí u motorů s vysokým počtem najetých km. Parametry motorové nafty s MEŘO zůstanou jinak nezměněné (cetanové číslo aj.). Rozhodně budu tankovat dále u osvědčených a značkových pump (Shell), neboť česká nátura bohužel často vede k šizení všeho, co se ošidit dá.

2007-09-02 18:28:40

Pravděpodobně jsem svůj přízpěvek postavil poněkud laicky. Nicméně ve zprávě, kterou jsem ráno četl byla uvedena příměs "bionaty". Omlouvám se tímto členům, které jsem uvedl v omyl. . Ale nikdo mi nevymluví, že auto jezdící na toto palivo smrdí jako špatná hospoda když v ní smaží hranolky. . Ne to je samozřejmě legrace

2007-09-02 18:35:33

Naopak, když tůruju auto tak to za mnou voní jako když grilujou na pouti klobásy

2007-09-02 19:07:57

Někdy si příjdu přičichnout a hádej jak ty klobásky budou jen trochu na přepáleným omastku.

2007-09-02 20:06:22

nekde sem cetl ze casem se ma pridavat i nejaka slozka do benzinu...jeste si uzijem

2007-09-02 20:11:25

Přesně tak, má se tam přidávat líh - konkrétně se jedná o kvasný líh a bude se časem přidávat až do poměru 1:10. Má jednu výhodu - a to, že jednou provždy bude odstraněm onen problém vysrážené vody v palivu, která ani není od výrobce, ale může být od prodejce nebo dlouhým stáním v garáži či venku a difůzí vodních par(vlhkosti) do nádrže. Aby se ale následně zajistila kvalita takového paliva, tak se do něj budou přidávat složky na bázi éterů, které zvyšují OČ a již více jak desítku let jsou trvalou přísadou do benzínových paliv v Japonsku, USA a i v některých zemích EU, kde zachytili tento trend v rámci zdravějšího životního prostředí.

2007-09-02 20:14:50

Slovnaft tam občas přidáva nějaké ředidlo (viz asi měsíc stará aféra) Někdy je tam prý voda aby to lépe chladilo Tohle je opět žertík. Ale o tom lihu jsem četl také,jen ten poměr se mi zdál poněkud vysoký.

2007-09-03 08:30:29

2 Percenta je je minimum.pre mna sa vynaraju otazky ci pojde tym cena nafty dole? pretoze je tam menej nafty a k tomu spotrebna dan za mero(prisadu-bionaftu atd) by mala byt ina hmm co myslite asi nie zee.

co sa tyka mazania to ze je nieco mastne neznamena ze to bude mazat najvacsie mozne percento by malo byt vraj okolo 30-40 percent mero a nafty cisty mero alebo olej trafo atd u starsich dieseloch nemusi byt problem ale aj tam dochadza k zalepeniu(zalakovaniu) suciastok-vstrekovace,vstrekovacie cerpadlo potrubia atd.

novsie vdaka lepsim technologiam mensim otvorom a vacsim tlakom su este viac nachylne na taketo veci.

takze zostava na pumpach co budu robit a na vyrobcoch taaak ako je to vzdy.


Odpovědět