Fórum - Téma


Benzin viac ako 95 oktanov


Fórum Technický koutek Benzin viac ako 95 oktanov



1  2  3  4

2010-05-10 15:11:31

že by to hořelo ještě když jde píst nahoru mi příjde blbost dyk to je okamžik od zážehu, už když píst letí dolu musí to bejt dávno spálený ne? - jestli se ventily podpalujou tak proto, že netěsněj resp. maj blbě seštelovanou vůli resp. nemaj vůli ne?

hlavně jak by dopad katal a lambda ...

2010-05-10 15:23:26

no taky mi to přišlo divné.... jinak já jsem o shellu nic nepsal, kupuju carrera 100 a vyjímečně verva 100... Hm, takže biosložky jsou už všude, no tak budu doufat že tam jsou aspoň lepší aditiva, ty dvě koruny na litr už mi žíly netrhají..... A to skutečně už není natrhu žádný benzín bez těch biosložek?

2010-05-10 15:47:30

Bohužel není. Paradoxní je, že ty biosložky nemají žádná pozitiva, jen mínusy a to po všech stránkách. Výroba je neekologická a dražší, než samotná ropa, která je ale kvalitnější a pro motor šetrná. Ach jo. Osobně to řeším přidáváním aditiv, protože benzinky na nich šetří a přidávají jen nezbytně nutné množství, aby byly splněny normy.

2010-05-10 15:56:42

Jeden nemenovaný člen z SK to má odmerané na brzde a najlepšie hodnoty mu vyšli pri 17° hodnoty predstihu, doložené grafom zbrzdy.Motor SR20DE palivo 99+. Mimochodom ak si niekto prečíta tak výrobcovia áut teda aspon tých mojich doporučujú tankovať minimálne 95 a samozrejme vyššie. Osobne tankujem minimum 95 X ( prémiový) a cez letnú sezónu 100ku.

2010-05-10 16:00:39

Ja bych nevidel biopalivo tak strasne cerne. Naopak E85 je hodne levny "zavodni" benzin. Ma 109okt., produkuje mene tepla, jde vyuzit vice predstihu a vice tlaku turba. Po uprave palivoveho systemu - vstriky, palivova pumpa a map v ECU je to velice zajima moznost (rad bych do budoucna vyzkousel). Ale taky je potreba pouzit asi o 30% vic paliva oproti beznemu benzinu, takze se pak vyrovna i cena s beznym benzinem. Ceny jsou 15-23kc za 1l.

Do neupravenych a seriovych aut to ale smysl nema davat, auto pak hur startuje, nefunguje jak ma a hlavne je smes az nebezpecne chuda.

2010-05-10 16:06:59

Biosložky nejsou určitě pro benzínový motor tak nebezpečné, jako pro diesel. Tam jsou poruchy palivových a vstřikovacích systémů po povinném míchání bisložek do paliva od 1.9.2007 masovou záležitostí.

U benzínu bych obecně téma kvality neviděl úplně kriticky.

2010-05-10 17:26:46

Hlavně u moderních C-R dieselů je bio složka problém, třeba Mazda má přípustný limit maximálně 10% biosložky v naftě, nicméně i to malé množství, které tam nyní dávají, ničí DPF a vstřiky, případně čerpadla. A je jedno, zda lidi tankují na renomovaných pumpách nebo obyč. Starší diesel motory jsou na tom lépe.

2010-05-10 17:32:08

jj treba takova PRAGA V3S jezdi i na vyjety převoďák a ani nemusis lovit ulamane zuby co v tom plavou....

2010-05-10 21:27:11

proste je to vsechno o filosoficke nerovnosti bio X homo ))))))


Odpovědět

1  2  3  4