Fórum - Téma


Benzín versus diesel


Fórum Technický koutek Benzín versus diesel



1  2  3  4  5

2008-02-20 07:28:49

Naftové motory jsou vždy osazovány dlouhými převody, už pro ten vyšší krouťák. Co by to mělo za smysl točit nafťák v horním pásmu otáček?

Mimo: V pružném zrychlení většinou vítězí moderní nafťák. Jak už jsem psal dříve, s pevným startem bude mít navrch benzín.

2008-02-20 08:05:10

maxík : no já nevím,ale benzínová octavka 1,8 má I-V 3,450 1,940 1,290 0,940 0,710 při stálém 4,25 a naftová 1,9 má I-V 3,300 1,944 1,308 1,029 0,837 při 4,235 z toho bych soudil,že delší kvalty má benzín.U diesela se řadí daleko rychleji než u benzína,což je dáno právě tím menším rozsahem otáček a kratšími kvalty.Navíc osobní zkušenost s kolegou co zastavěl benzína do naftové kastle a nechal původní převodovku.Tak rychle jako on neřadí ani v F1,motor se točí jako blázen a auto skoro nejede.

2008-02-20 18:19:19

Richarde, v tomto případě máš argumenty v ruce a já se nechci zbytečně přít. Jen bych Ti chtěl říci, že Octávka 1,8i 20V/92kw není zrovna ten správnej případ pro porovnávání. Tenhle motor používal koncern pro vozy Audi A4 / VW Pasat k naprosté spokojenosti klientů. Jen co ten samý agregát strčili do Octávie nastaly problémy se spotřebou a to dost značnou. Můj známý servisák tuhle motorizaci měl a už o něm nechce ani slyšet. No možná že to v Boleslavi přehnali právě s tím těžkým převodem, těžším než použili pro TDI. Pokud by se jednalo o Oct. 1,8 T 110 nebo 132kw, tak tady je již dostatek krouťáku. Převody budou tedy asi delší. V mém předchozím příspěvku jsem napsal něco v tom smyslu že moderní nafťák bude mít převody vždy delší, tak tedy beru zpět. Každý koncern se pokouší o vlastní cestu, tak to může být různé.

2008-02-20 20:13:45

maxík : odkaz je zde z diskuse výše,technicky velice zajímavé

http://www.tuning.sk/dokument-vykon_tocivy_moment

2008-02-20 20:35:36

Tak to je mazec, je tam zajimava vec:

Vozidlo s vyšším točivým momentom v nízkych otáčkach sa bude vodičovi zdať pri bežnej jazde veľmi pohodlné a svižné. Keď ale "príde na vec", vozidlo s menším točivým momentom, ale rovnakým výkonom, bude zrýchľovať rovnako.


Odpovědět

1  2  3  4  5