Fórum - Téma


Benzín versus diesel


Fórum Technický koutek Benzín versus diesel



1  2  3  4  5

2008-02-16 07:09:55

Pomerne rozsiahla diskusia ,ale hlavne koli tomu,ze si tu niektory porovnavate neporovnatelne

Neda sa porovnat moderny common rail z predkomorkovym turbodiesel... to by bolo ako porovnanie dnes uz bezneho motocykloveho motoru z litrovym vykonom okolo200HP z motorom Skody 1000MB

No a ked sa vratim k prvotnej otazke,co bol tusim sprint rovnako vykonneho dizla a benzinu,vzhladom na radovo vyssi krutiaci moment dizlu,co v sprinte zavazi ,by som na vitazstvo benzinu nevsadil

2008-02-16 10:29:06

Domnívám se, že v tom sprintu s pevným startem by zvítězil benzín. Diesel má ale lepší pružné zrychlení např. z 80 na 120km/hod. S letmým startem by zřejmě vyhrál diesel. Jako firemní vůz používám 2.0TDI/103kW. Auto je ale dost těžké, výkon je pohlcován vlastní hmotností. TDI je dobré na spotřebu, to je jeho hlavní přednost. Kamarád měl Golfa TDI 66kW, liboval si jak jezdí levně (5,3l/100km). Porucha vstřiků a čerpadla ho vyšla na cca. 32 tis. Rázem byl tam kde já se soukromým benzíňákem a asi ještě pod. Jinak si myslím, že TDI je mezi řidiči dosti přeceňované.

2008-02-16 18:33:24

Přesně tak, souhlasím s Maxikem. Nafta patří do traktoru, nicméně turbodiesel má vyšší točivý moment a proto v pružném zrychlení je na tom lépe než benzín, který by ale podle mě byl lepší na sprint z 0 na 100 km/h.

2008-02-17 16:11:17

ked uz tocite o tocivom momente, tak na tychto linkoch je to dost podrobne:

http://www.autorevue.cz/default.aspx?article=2925

http://auto.server.sk/---...egory-je-49-x-id-je-17683

http://www.tuning.sk/dokument-vykon_tocivy_moment

2008-02-17 18:13:53

boratko : tak právě v případě oktávek RS z testu,na který je zde link,prohrála naftová verze i v pružném zrychlení i když všichni čekali opak.Řekl bych,že je to asi nejobjektivnější dosažitelné porovnání,které opravdu proběhlo na neteoretické bázi, diesel/benzin.Stejné auto,stejný podvozek,rozdílná jen motorace,ale od stejného výrobce.

Jediné plus naftové verze byla nižší spotřeba.Zrychlení,maximálka i pružné zrychlení patřilo benzínové verzi.

2008-02-17 21:30:18

tak a zase som sa 4 dni vozil v golfe v dieselu hezky pekny si to brumka(ale zase mi to raz skapalo pri rozbehu)

najazden do 100 mil spotreba tak 11 litrov. vacsinou kratke vzdialenosti a dve dlhsie trasy cca 30 mil.

vyhoda od 2500 do 4000 slape prefektne pod touto hodnotou je to normalna jazda na usporu a hluk som spozoroval

az na nizke rychlosti resp volnobeh.

ale u mna vitaz benzin

2008-02-17 21:44:51

benzin je benzin,ale diesel ma neco do sebe,na jezdeni do prace bych to bral,nafta se da sehnat jeste levne

2008-02-18 08:41:29

Jo nafta se ještě nechá sehnat relativně levně, to je pravda. Rozhodně bych ji nedoporučoval lít do moderních TDI-PD, HDI, DCI. Je to velké riziko že odděláš vstřiky. Tak jedině pořídit starší auto s klsickým D nebo TD na to ježdění do práce.

2008-02-18 08:45:17

Do starého motoru můžeš dát i jetý olej z friťáku

2008-02-18 11:30:36

Mám poměrně bohaté zkušenosti jak s benzínnem, dieslem i LPG. Ze svých zkušeností mohu říct, že se nedá obecně říct co je lepší. Jestli budete na silnicích chtít závodit a nezáleží Vám na tom kolik toho proteče, pak asi zatím bude nejlepší benzín i když při stejném výkonu motoru si tím nejsem moc jistej. Je potřeba se podívat při jakých otáčkách je ten výkon dosažen, u benzínových motorů je to v oblasti max otáček a jak tady již bylo napsáno záleží i na objemu motoru, kdy u menších objemů bývá dosaženo velkého výkonu právě za cenu nepříznivé výkonové křivky a tyto motory se musí opravdu točit. Obecně se snad může říct pro malá lehká auta je lepší benzín - menší hmotnost motoru ( namáhání přední nápravy), lepší startování v mrazech, zejména při volnoběhu tišší chod. U aut od střední třídy výš považuji za lepší diesly - zde se již projevuje výrazně nižší spotřeba i vyšší kroutící moment v nízkých otáčkách. Ekonomicky pak nejlépe vychází LPG ale musíme počítat s místem na nádrž a určitá bezpečnostní omezení, rovněž výfuk toho také moc nevydrží. Zdraví Lájoš

2008-02-18 15:24:05

Nafta patří do traktoru, a plyn do sporáku.

2008-02-18 15:26:31

Stifi - o tom přeci není pochyb

2008-02-19 10:39:29

niekde na zaciatku tu bol dotaz co bude rychlejsie pri rovnakom papierovom vykone. Medzicasom som pozeral v PC test co mam uz nejaku dobu ulozeny co robil: Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) pre MF Dnes a medzi inymi som tam nasiel dve Fabie obe v rovnakom prevedeni (hatchback):

1.4 (74 kW) mala cas:0-100km/hod 13,2s a na 400m: 18,8s,

1,9Tdi (74 kW) mala cas:0-100km/hod 11,6s a na 400m: 18,1s,

cize opat zas a znova opakovane, dolezity je priebeh vykonu. Rolu samozrejme hraje aj vhodne sprevodovanie, ale 1,4 74kW od VW je odspodu uplne mrtvy motor. Pritom v KW bergh Cup-e sa velmi slusne umiestnuje felicia s tymto motorom naladenym na 190koni

2008-02-19 15:56:19

Pokud je ta nafta 1.9a ještě v téčku, benzín pouze 1.4 v atmosféře , tak je i přes oněco málo horší čas vítěz benzínoví motor. Bych chtěl vidět 1.4 v naftě a bez turba. Jak by to dopadlo všichni víme.

2008-02-19 16:09:42

1,4 nafta vybavená turbem by to projela proti 1,4i16V/74kW na plné čáře. Nebo-li motor 1,4TDI trojpíst je trochu mimo. Ve VW se jim nechtělo vyvíjet nový agregát, tak vzali osvědčený agregát 1,9TDI a prostě vynechali jeden válec. Soudruzi asi někde udělali chybu.

2008-02-19 16:18:46

stiffi: nerozumiem logike keby boli v riti riby... porovnavame motor a motor a teoretizovanei s turbom a bez je k nicomu, chcel som len poukazat na to ze nie vzdy je to v prospech benzinu pri rovnakom vykone. To ze Nissan do nedavnych cias nemal podareny naftovy motor (myslim moderny a vykonny) nemusi diskuziu zvrtavat vzdy smerom ze nafta je nahovno. ja ju nemusim, ale fakty a cisla nepustia. Proste ten 1,4 74kW od VW ma mizerny priebeh vykonu. Ono to az zufalo do 3tis ot vobec ale vobec nejde. dokonca ked tomu neosolis pri spustani spojky to dost casto zdochne. Hore sa sice pekne zobudi a uz to celkom ide ale nedobehne co dole zameskal.

2008-02-19 18:28:28

Jo blesku sice je pěkné že srovnáváš stejný výkon v KW , ale jinak jsou to hrušky a jabka. A už jen to, že diesel musí být 1.9 a ještě v téčku aby měl ty samé KW jako 1.4benzín v atmosféře svědčí v prospěch benzínu Jinak OK při srovnávání pouze stejných KW u těcho fábek , je lepší nafta !

2008-02-19 22:10:07

Diesel a benzim o totoznem maximalnim vykonu pojedou vicemene totozne. Auto pohani vysledny vykon (ten je dan tocivym momentem a otackami). Vzdyt formule ma kolem 600kW a 400Nm. Dejte ten moto do bezneho auta a rekl bych, ze bude rozhodne rychlejsi nez totez auto s turbodieselem 130kW a 400Nm (totozny max. moment). Naproti tomu, kdyz tam date 130kW 220Nm benzin (totozny max. vykon), dostanete podobne vysledky. Vse je jen o vykonu, o nicem jinem.

Do hry pak samozrejme vstupuje zprevodovani a ostatni veci. Nejaka pruznost 80-120km/h je take u benzinu a nafty stejneho vykonu vlastne totozna. To ze se jede natvrdo na paty stupen je jen vyhoda pro naftu diky jinemu rozsahu pouzitelnych otacek a vyssim tocivem momentu, to ale nic nepovi o vysledne jizde. Kdyz bude ridic pri testu tohoto zrychleni vyuzivat maximalni otacky, tak benzin pojede jeste na dvojku, diesel uz bude muset mit zarazenou trojku a tim padem se tocivy moment srazi na hodnotu toho benzinu. Uvedme si moment na kolech. Prevodove stupne 3,5-2,0-1,3-1,0-0,75. Obe auta jedou 80km/h. Benzin ma este dvojku, takze 220*2,0 = 440 Nm. Nafta uz musi mit trojku, tedy 400*1,3 = 520 Nm. Ackoli nafta ma vyrazne vyssi tocivy moment, na kolech je jen lehce vetsi. Samozrejme prubeh se trochu meni a nemuzeme pocitat s jeho maximem, ale pro nazornou predstavu to staci.

2008-02-19 23:12:51

blesksixtysixasix: myslím,že v případě srovnání těch fábií by bylo přesnější říci,že ta chrochtací má o něco málo lepší zrychlení.V běžném provozu tenhle rozdíl skoro nepoznáš.Poznáš ale,že na přední nápravě veze chrochták o nějakých 30kg možná víc.Když to s chrochtákem nahulákáš do zatáčky stejně rychle jako s benzínem - blízko limitu podvozku,který je stejný u obou,tak tě ten chrochták vynese ven a daleko dříve ztratíš kontrolu nad autem.Taky ten váhový rozdíl poznáš na tlumičích(častější výměny),uložení nápravy,destičkách, pneu,olejích,filtrech..........Myslím,že tohle všechno nestojí za ty zlomky vteřin 0-100 a předpokládaná úspora PHM při dnešním vývoji cen (nafta dražší než benzín)padne do dražšího servisování.To vše vztaženo k oběma srovnávaným fábkám.

2008-02-19 23:15:24

mino : pro představu dokonalé,ale navíc si myslím,že dieselové převodovky mají většinou jiné zpřevodování (kratší kvalty)oproti modelovému bratříčkovi v benzínové motoraci.


Odpovědět

1  2  3  4  5