Fórum - Téma


Benzín versus diesel


Fórum Technický koutek Benzín versus diesel



1  2  3  4  5

2008-02-13 18:39:08

Čuss. Rád bych slyšel Vaše odborné názory na toto. Když vememe dvě auta. Obě se stejným výkonem,např. 80 kW, ale jeden benzíňák a druhej diesel. Kdo by komu ujel např. na sprintech? nehledě prosím na hmotnost, zajímá mě čistě jen porovnání motorů benzín versus diesel se stejným výkonem. Kdo z koho? jsem zastáncem toho, že benzín je prostě pořád co se výkonu týče lepší než diesel. Co vy na to ? ocením každej názor

2008-02-13 19:21:08

Můj názor neodborníka. Benzín a diesel se stejným výkonen bude mít naprosto jiný průběh kroutícího momentu a jiné maximalní otáčky. Já sám se domnívám že benzín by zvítězil. Formule nebo motorky se taky nedělají běžně v dieselu ikdyž tam je to spíše otázka váhy motoru. Nicméně až se tu do sebe pustí zastánci nafty a benzínu bude to zajímavá diskuze.

2008-02-13 19:33:14

diesl nebrat

2008-02-13 19:37:51

No Miki nebuď si tak jistý, aby to nebylo s"odřenýma ušima" .

2008-02-13 20:02:57

Jezdím na řepku a zatím je to v poho

2008-02-13 20:08:11

ak by sme sa pozreli na to ake vzdialenosti tak by sme mozno vedeli ide o to ze diesel ma potrebu radit(otacky atd) cize na kratsi odpich by vyhral asi diesel lepsi zatah vdaka turbu a krutiacemu momentu od nizkych otacok

na dlhsiu vzdialenost by to uz nemuselo byt take.ale toto si tak teoreticke otazky ze az.

niekde sa mi tu valal link na porovnanie rs octavie v diesel a v benzine a diesel nevyhral vo vsetkom

zvlast nie rychlost na kolo pretoze tazky predok uberal sekundy z prejazdov zakrutami.

2008-02-13 20:21:51

jestli jsem se dobře díval,tak diesel byl akorát úspornější,jinak všechno projel.Paradoxně i zastánce dieselu z testu nakonec přiznal,že by si raději vybral benzínovou verzi.

http://www.autoweb.cz/autoweb-tv/237

2008-02-13 20:25:31

dieselova RS ma 125kW a benzinova 147kW,takze to je o niecom inom. a na sprint by mal byt vzdy lepsi benzin,lebo ma vacsi rozsah otacok takze na zrychleni napr. na 100 ti staci preradit raz a s dieselovym motor aspon 2 krat a je jasne,ze to ta dost spomali.ale ked ide len cisto o motor,tak ked ma vykon 80kW,tak ma vykon 80kW.myslim,ze je to jednotka rovnaka ci pri diesly ci pri benzine.ale neratam tam krutiaci moment,ktory maju zase lepsie diesle,co je vlastne tazna sila.mne sa osobne nepaci ked si niekto mysli,ze diesel vzdy zrychli lepsie napr z 80 na 120,lebo pruznost v podstate tak porovnavaju,lenze pri 4 rychlostnom stupni dosahuje diesel pri tych otackach uz vysoke percento svojho maximalneho vykonu a krutiaceho momentu a benzin sa este len zacina rozbiehat.ale co keby sme na benzine podradili,kde by potom ostal diesel ked by uz napriklad nemal kde podradit kedze nema taky rozsah otacok.to je uz brutalne vela teoretizovania.

2mato  
Mato
2008-02-13 21:31:13

Najlepsie je mat oboje ,benziny milujem ale diesle su tiez fajn....Benzin pre tu naj radost a diesel ked treba jazdit usporne a svizne ,nieje zle mat pod kapotof silny moderny diesel a byt si vedomi ,ze koli tej spotrebe na nom mozes jazdit bez zleho pocitu zbytocne prejazdenych km....a benzin si zobrat na odreagovanie a vychutnanie si (mozno) ticha a sport vlastnosti vozu...a ked uz aj s takym focusom tdci sa da trocha potesit ,ci nejakym 5 valcom od alfa romeo 2,4 JTD (jediny diesel v ktorom som zatial siel co sa necha tocit v pohode ku 5tis a ma aj zaujmavy zvuk ).

Kazdopadne je to o prachoch ako vsechno ,tak keby mam na benzin bez obmedzenia tak mi je ten diesel nanic...

Co sa tyka tych sprintov atd vela zalezi aj od vodica a vzdy zalezi presne od konkretneho pripadu pri porovnani..

2008-02-13 22:42:43

pokud bud brát v potaz diesel vs. benzín s 80kw tak se budu ptát jaký diesel a jaký benal. Zda benzím bude 1,2 či 2L, 8Vči 16V zda Nafta bude 1,9 či 2,5L? Jaká bude rozdílnost vah. Pokud teoreticky vemu stejné auto , stejný výkon, stejná váha, benzín bude 1,6 a nafta 1,9Turbo tak vyhraje nafta. Při každém ostatní bude shoda nebo vyhraje benzín. Pořádnej benzín. např od Hondy.

2008-02-13 23:47:21

dle mého prostě jsou benzíny výkonově pořád vepředu před diesely. A jak už tady bylo zmíněno, na závodech jsou vždycky skoro samý benzíny. Proč asi.

2mato  
Mato
2008-02-13 23:56:30

Maxik nemysli si ,ze vykon je vsetko....ani zdaleka a pri zavodoch to plati dvojnasobne

2008-02-14 07:28:20

To je podla mna otazka na to kolko sa s autom jazdi ak sa jazdi tak 10-20 tisic km rocne (ako ja) tak ziadny diesel sa mi neoplati prevadzkovat, ak by som vsak najazdil viac takuz sa to oplati hlavne kovli zivotnosti a spotrebe. O tom ze ktory motor je lepsi je tazko povedat, ak vedla seba postavim 1,9TDI a 1,8 Ti a obidve budu mat turbo, tak diesel bude pomalsi, lenze rozdiel bude hlavne v tom ze ten diesel bude o nieco pomalsi ale zozerie len polovicu paliva ako turbobenzin. Proste kto chce vykon a ma na to tak si kupiturbobenzin, kto jazdi vela a chce setrit kupi si turbodiesel, kto chce jazdit na repku tak asi kupi hlatky diesel, kto jazdi malo kupi malolitrazovy atmosfericky benzin ako ja.

2008-02-14 08:31:03

spotřebu bych asi moc neřešil,protože nafta už asi vždy bude dražší než benzín.V současné době rozdíl 3l/100km dělá asi 100Kč a to jsou asi 4 piva nebo necelé dvoje cigarety.Jenže rozdíl 3l vznikne jen v extrému ,spíše bych to tipoval ke 2l/100 rozdílu.Známý s A6 2,5TD jezdí při srovnatelné jízdě také za 8+,jako já.A plazit se se slabším nafťákem, jen aby ušetřil, na to nemá nervy.Kdo hodně najede a plyn jen lechtá,nikam nepospíchá ,tomu se diesel vyplatí.Kdo jezdí málo,pro toho je lepší volba benzín.Ušetří si dramatické zimní starty,více trpící uložení motoru a přední nápravu,dražší servis........Až se začnou po těch srágorách co míchaj teď do nafty sypat čerpadla,tak nastane teprve veliká bžunda.Někteří čerpadláři si totiž pod pojmem "přimísení biosložky"představují možnost "doupravit" si naftu dle svého,coč je hrubý omyl.

2mato  
Mato
2008-02-14 08:49:07

prescent vo vacsine pripadov mozes dieslu dat viac na krk a zozerie menej a nemusis sa snim vobec vliect.... v spotrebe su lepsie to je iste az na vynimky. No najdu sa aj usporne benziny ,ale stale sa to neda porovnat pri dynamickej jazde co sa spotreby tyka.

2008-02-14 10:00:32

co sa tyka spotreby tak je to jasne ze diesel ma spotrebu nizsiu,ale tie naklady navyse oproti benzinu tiez niesu male.a ked ide o ten sprint,ze 1,6 benzin a 1,9 turbodiesel,tak si nebud isty,ze ten diesel vyhra.ja som mal almeru 1,4 64kW a kamarat mal octaviu 1,9 TDI 110kW a raz sme skusali nie sprint,ale z nejakych 40 km/h na 140 km/h a mal velky problem aj ked bol rychlejsi ale to je velka bieda ze len tak na tesno,lebo som cakal ze mi dost ujde.ja som mal na almere otvorene sanie a vybraty katalizator.myslim,ze z 0 na 100 km/h by bola almera rychlejsia.teraz ma on audi a6 2,5 TDI 103 kW a ja primeru p11c 103 kW a este sme to neskusali priamo porovnavat,ale co som sa na tej audine vozil,tak pocitovo to ide lepsie,ale ked sa pozries ako stupa rucicka rychlomeru,tak primera je na tom urcite lepsie.do 2000 mu to taha snad slabsie ako mne a ked zapne turbo tak to riadne zrychli ale co ked stupne rychlost tak o 30 kedze ma ako kazdy diesel slaby rozsah otacok.ja by som si osobne v osobnom aute nikdy nekupil diesel aj ked sa hovori nikdy nehovor nikdy,ale napriklad v nejakom offroade,alebo SUV by som asi radsej diesel.napr vcera som isiel z liptovskeho mikulasa cez kremnicu do topolcian a spat zo starym fordom transit s nakladom 1,3 tony zeleza a cez donovaly som vysiel na 3 rychlostny stupen a to je 2,5 diesel 56kW,takze proti dieselom vobec nic nemam. a este jedno porovnanie.brat ma mercedes ml 320cdi ma to tusim 224 koni a asi z 20 km/h na to slapol a isli sme tak do 160,tak mi moc teda neusiel,teda mojej 140 konovej primere,aj ked skoro o tonu lahsej a na 3,0 maximu nema uz vobec aj ked to je s casti aj vahou aj aerodynamickym odporom.

2008-02-14 12:28:14

Ono aj tak vzdy zalezi na tom kolko kW je na 1 kg vozidla ja mam Micru 1,0 40kW/775kg tak to vychadza 0,051 kW na 1kg a auto ide dobre, napriklad R5 1,4 GTT ma 87kW/970kg tak to je 0,089kW na 1 kg a tento rozdiel je taky velky ze ked slapnem na tu R5 tak z Micry sa na nu mozem len pozerat ako odisla. Vsetko zalezi aky vykon taha hmotnost.

Vsak vykonne auto ako nova Octavia RS 2,0FSI ma 147kW/1470kg tak to je 0,1kW na 1kg takze to musi byt celkom dobre zrychlenie. O sportiakoch nehovorme, to je ina trieda, toto su normalne auta, ale naprikla normalna octavia 1,9 TDi zaklad na 77kW/1350kg tak to je 0,057, takze moc rychlejsie ako moja micra nezrychli. Este ale treba dodat dolezity fakt ze este zalezi na sprevodovani a systemu prenesenia vykonu na kolesa, ale to je uz iba maly rozdiel toho ako to auto zrychluje. Na zaver hovorim ze som pisal o zrychleni a nie o jazdnych vlastnostiach ci maximalnej rychlosti.

2008-02-14 13:04:14

v tomto s tebou plne suhlasim pri benzine,alebo pri dieseli,len diesel a benzin to uplne nesedi,kedze kedze su tam dost velke rozdieli v krutiacom momente,ktory ma tiez do toho co povedat.

2008-02-14 13:09:58

Vsak mohli by sme spravit kompromis ze zalezi na vahe,vykone,krutiacom momente,prevodovke,prenesenom vykone na kolesa a mame to vsetko co ovplyvnuje "ako" auto ide respektive zrychluje.

2008-02-14 13:21:18

tak takto je to uplne v poriadku a este je tam jeden skoro najpodstatnejsi faktor pri celkovej jazde,nie len pri zrychleni, a to je vodic.


Odpovědět

1  2  3  4  5