Fórum - Téma


benzin 95,99 oktanovy ?


Fórum Pokec všeobecný benzin 95,99 oktanovy ?



1  2

2007-06-16 21:15:56

Jen tak tu nahodim mensi tema, zajima mne ja to mate s benzinem ? ktery pouzivate a nejlepe pro jaky motor ? citite rozdil ? - spotreba, vykon ?

ja pouzival 95 oktanovy klasicky z tesco pumpy , jelikoz tady v anglii shell je jednou za 300 mil , a jinak OMV,aral, sem tady ani nevidel ... takze beru kde se da ale k veci ted asi 40 litru co sem pouzil 97 octanovy se mi zda ze je o malinko lepsi , trochu to poznam na tahu , tak asi u nej zustanu .. motor 1.8 rv00 .. .

jak jste na tom vy ? sry jeslti takove tema existuje,ja vetsinu odpovedi na me otazky nemuzu najit

2007-06-16 21:43:07

Ja jezdim klasicky na 95 ale cim vyssi cislo, tim lip.. udajne se ma lehce snizit spotreba a zvysit vykon (spolu se zmenou predstihu). Bravam na OMV ale mam na vyber od Benziny, pres Paramo az po Shell.. ale je to drahy zase, az me to se...

2007-06-17 01:27:27

Jagy prave chcem skusit zajtra dat plnu V Power Racing (100 oktan). Mozem cakat nejaku pozitivnu zmenu aj bez zmeny predstihu?

2007-06-17 01:55:36

Kdyz sem tam /P10GT/ dal 100oktan od OMV, tak se mi subjektivne zdalo o neco lepsi, ale tezko rict. S predstihem by to par PS dat mohlo, ale nic od toho cekat nejde...

2007-06-17 07:30:28

Také jsem několikrát vzal plnou "100 oktanového" ale zásadní rozdíl ve výkonu jsem nepocítil. Spíš při V-Power mi připadal kultivovanější chod motoru. Je to ale vyloženě subjektivní pocit. Jediným měřítkem by byla motorová brzda.

2007-06-17 13:04:40

Mám zkušenosti se starým Fordem karbec 1,3. Když jsem natankoval plnou 99 oktanů (předtím 95), tak auto jelo citelně líp, ale na rozdíl jsem si rychle zvyknul. Největší rozdíl ale byl, pokud jsem po 99 natankoval 91 - to byla únava až hrůza a na to se zvyknout nedá .

2007-06-17 22:02:28

dnes som dal prvy krat plnu V Power racing, predtym V Power a zda sa mi ze je motor tichsi. napada ma jedine knock senzor ktory mam vraj v p-cku nezabera len pri najvyssich otackach. Poreferujem po viac km. Drahe je to ale jak opica, rafil som sa vsak do nedelej akcie a to ze davaju v nedelu 2x taky pocet bodov. Za kazdy 1l namiesto 3 Smart bodov davaju 6. za body potom kupujem olej

2007-06-17 22:47:20

Můj soukromý názor. Kdyby všichni ty šmejdi překupnický pořádně vymejvali cisterny, aby tam nebyl bordel a nafta, další překupníci to nepajcovali, tak by nám stačila ta 95-ka. Mě stačí, když vyjedu služební fóbií na západ, po prvním tankování na západě auto hnedka ožije. Ale pro zasmání, největší sólokapr byl, když jsem u nás na OMV natankoval 3/4 nádrže čistý vody..........

2007-06-17 22:55:24

A cos s tim delal? Vysvetleni vedeni benzinky? Odskodne?

2007-06-17 22:59:32

takze pridam aj ja do mlyna.

motory su stavane na urcite oktanove cislo uz vyrobcom motorov, kedze vyrobca motorov udava vykon motora ktory by nemal byt nikdy mensi ako udava tak uz tam je rezerva v pouzivani oktanoveho cisla. za dalsie vyrobca paliv tie nevyraba s presnym oktanovym cislom pretoze skladovanim benzinu sa vraj oktanove cislo(oc) znizuje cize asi tak.

na druhej strane oc ma na starosti to aby sa zmes zapalila od iskry a nie od tepla ale aj vplyv na horenie jeho rychlost horenia atd.no v zasade pri zmene oc by sme mali zmenit aj predzapal(tusim vacsie oc =vacsi predzapal) a to kvoli tomu aby sme dane palivo dostatocne vyuzili.pretoze priznajme sa aky je rozdiel medzi slivovicov 45 a 50 ziadny aj z jedneho aj z druheho je opica.takze to ze dame palivo do motora a nic ine mozeme dostat nejake subjektivne pocity

dalsie co je zaujimava pri tvorbe usadenin sa casto moze stat(skusenost)ze nam to ide lepsie a citit to prave na ten lepsi benzin(skoda rapid povodne na 96) jazdila lepsie na 98 ako na 95 citelne a zvlast co sa tyka zachovanie si rychlosti v kopci.

osobne ked vidim shell tak idem natankovat ale v ramci moznosti nerobim z toho vedu pretoze tiez ne peniaze takze sem tam hodim shell power sem tam v power racing a sem tam iba 95 no

a dalsie je otazka pumparov takze v tomto je vela veci co hra proti nam motoristom takze jedine pocuvat svoje auto a kazdy usudi co je lepsie.

moj nazor je davat auto to co je predpisane a napr benzin v power racing berem uz za luxus.pri palive shell v power mam aj aj lepsi pocit.takze kazdy nech si urobi nazor(ak ide niekto na okruh tak racing)

2007-06-17 23:21:49

To Jagy, vysvětlení, cisterna zavezla pumpu čistou vodou, jak se to mohlo stát, nikdo nevysvětlil. Voda je těžší než benzín, takže se usadila dole a stojany mají sání na dně ( zřejmě aby případný nepořádek, písek atd, pěkně vyexpedovali do naších nádrží ). Zaplatili nám servis + nový benzín, ale že jsem s tím strávil půl dne v servise, nikoho nezajímalo. Stejně trvalo asi tisíc km, než se to auto rozjelo, tak, jak má. Nejhorší bylo, když jsem začal předjíždět kamion a najednou se někde vloudila kapka vody a auto přestalo jet. V protisměru auto a mě nezbejvalo nic jinýho, než brzdit. A ty rozjezdy na křižovatce, připadal jsem si jako žáček ze základní školy.

2007-06-18 00:31:06

Moju skusenost s V-Power Racing som uz kdesi pisal ale budem sa opakovat Este na rodicovskom aute (Megane 1.4 1996ka, ano je to Renault, viem...) som mal ist pred par rokmi na dlhsiu cestu do okolia Piestan a Trencina, na tie mimostestske cesty a stupania, klesania. Pred cestou som sa zastavil na Shellke a zobral ako vzdy V-Power 95 oktanovy. Po odbehnuti tak 100, 150 km (ked som prisiel na tie stupania) mal som pocit ze auto nejak lepsie taha, lepsie ide do otacok a tie kopce zdolava sviznejsie ako by sa na 55 kW motor a predosle skusenosti patrilo. Az ked som prisiel domov, zistil som na blocku ze som dal omylom V-Power Racing 99+.... Takze oprosteny akychkolvek placebo efektov, kedy by som si nahovaral ze auto ide lepsie, som si vsimol lepsi tah bez toho, aby som vedel o natankovani 99+. Takze dojem jedine pozitivny, teda okrem ceny

2007-06-18 00:41:12

Hmm, to je dost zajimava zkusenost.

2007-06-18 01:05:51

mi to nedalo a s nadrzou plnou V Power Racing som sa predchvilou bol previezt do Senca a Spat po D1-ke a dva postrehy:

maximalka 230km/h tachometrovych a este to trosku islo vyssie len nebol prekvapivo priestor (po 12:00 a pomerne plna dialnica). Zatial to neni 100% potvrdene lebo zatial som nesiel 2x tu istu cestu s 95 a 99+ Ocatanovym palivom, ale doteraz som na kratsom dialnicnom useku smer hranica s AT dal max 210km/h na 95 octan. taku nizku maximalku na GT som prisudzoval malemu priestoru na rozbeh a tomu ze mi podfukuje tesnenie na zvodoch a mam deravy stredny aj zadny diel vyfuku. Som zvedavy na maximalku az bude komplet ladeny nerezovy vyfuk a k tomu dam 99+

Mne osobne sa javi pomerne citelny prechod na 99+ oc palivo aj kvoli tomu ze motor sa este viac utisil a nejavi v ziadnom otackovom rezime tandenciu ani minimalne zaklepat na ventiloch. Obcasne zaklepanie na 95 oct pripisujem preto teraz vadnemu knock senzoru ktory tam asi fakt nedali len tak zo srandy a bud si kupim novy, alebo budem tankovat 99+.

2007-06-20 21:45:17

mne to nedalo a s kufrom plnym dlazdic (cca 11x1.9m2) plus 15 kg lepidla plus 65 kuskov soklov a pre istotu som jej doprial 54 litrov v-power racingu takze za 30 km si brumkala 80 max. a kazdy hrbol som bol v strehu.zajtra.neprastavujem nic len som doprial plnu nadrz dobrotky dalsie budu len v-power.

2007-06-21 23:25:56

podle mého řídící jednotka nedokáže využít u normálního auta víc než 95 oktanů, max. bude motor čistší

2007-06-21 23:38:48

Normalni auto? co si pod tim predstavujes? Pokud zmenis predstih a das tam 100oktan tak to citit pude..

2007-06-22 20:49:55

co je normalne veru.staci aby malo 100 z bohvie akym palivom a uz mas tolko karbonu ze az

2007-08-11 17:59:56

Vždy tankuji u OMV 95 natural-pokud to jde.Předevčírem jsem jel ze Žďáru do Telče.V jihlavě jsem měl už rezervu,tak jsem natankoval plnou u Shellky -taky natural 95.No a po pár kilometrech jsem se nestačil divit.

Razantní úbytek výkonu,hlavně ve stoupáních.Kde stačilo dříve přidat plyn auto začalo dokonce cukat.A kde jsem podřazoval o 1 stupeň musel jsem podřadit o 2.V nízkých otáčkách bylo ato uplně mrtvý a ve vysokých žádný nástup taky nebyl.To samé jsem pociťoval i vdalších dvou dnech.Takže není 95 jako 95.

2007-08-11 18:04:53

jen tak že tu skleduju ty nekonečné diskuze o tom benzínu tak teda ja ajezdím tak 8000tis měsíčně skoušel sem ted´jezdit měsíc na schell 95 a druhej měsíc na V power no zjištění je takové že nepatrně líp to jede a na jednui nádrž sem v průměru ujel o 120km víc tak si to spočítejte jestly se vám to vyplatí nebo ne,no mě asi jo bo ja to neplatím


Odpovědět

1  2