Fórum - Téma


Automat - zkušenosti a doporučení


Fórum Primera P10 Automat - zkušenosti a doporučení

Informace o modelu: Nissan Primera P10



2007-09-24 11:46:04

Zdravím všechny, toto téma jsem založil proto, že na netu jsem našel spoustu sobě odporujících článků ohledně jízdy s automatem, jeho údržby apodobně. O tom, že je Primka , zejména automat, velmi pohodlné auto se nemá smysl bavit (i když musím vytknout malý rejd a nižší strop, ale to je asi vše co se dá vytknout - zatím). S automatem jsem se zžil velice rychle a je fakt, že mi dělá občas problém, když v práci jedu s manuálem a zejména na křižovatce mi to chcípne, protože zapomenu na spojku apod. Jsem s autem tak spokojen, že jsem za tento měsíc najezdil tolik, co jindy za tři měsíce a nebýt drahého benzínu, tak si jezdím i pro noviny (ostatně to jsem kdysi dělal, když jsem měl Ford Sierra na lpg, jezdil jsem přes ulici pro noviny).Proto by mě zajímalo, kdo z Vás má automat, jaké má zkušenosti, kdy (za jakých podmínek) používá O/D , jaký dáváte benzín (já beru vpower od shellu a uvažuju o power racingu, ale každopádně už nikdy noname benzinky)apodobně. Proto neváhejte a podělte se se svými zkušenostmi, určitě nebudu sám, komu by toto mohlo pomoci ať už při rozhodování zda si koupit manuál nebo automat či při jízdě, údržbě samotné.

2007-09-26 08:11:47

a tak koukám, že budu první kdo přispěje - škoda. Tyto dva návody mi poslal Almerka, který mi tím pomohl a usnadnil život. Ještě jednou dík.

2007-09-27 09:56:27

Automat mám od května,trochu jiný než máš ty (CVT)od té doby jsem najel cca 7tis. km.Před koupí jsem měl trošku obavy,sice jsem se pár autama s automatem svezl,ale přece jen u nás to je ještě "objevování ameriky".První seznámení bylo klasický hned na prvních světlech jsem vystupoval z auta oknem .

Bydlím v Praze takže jízda ve městě,takové to popojíždění v kolonách neměnil bych,dokonce se mi zdá,že mi ochably svaly na pravé ruce .

Při jízdě mimo město jsem měl jediný problém při předjíždění si zvyknout přidat plyn o 1-2 sec. dříve než začneš předjíždět.Přece jen tam je trochu prodleva.Zdá se mi,že jezdím tak něják víc plynuleji a klidněji,což je další pozitivní věc automatu.Mám i možnost manuálního řazení,což jsem ze začátku využíval,ale postupem času si na něj ani nevzpomenu,asi lenivým .Zkoušel jsem maximálku a přes 210km/h tacho jsem se nedostal ani v manuálním režimu.Jinak 2.0 jede jak z praku,okolo těch 4000ot chytne druhý dech,ze začátku mě bavilo závodit na světlech při rozjezdu a když se pomalu plynule přidává plyn tak i "načipováný chrochtáci" mají co dělat aby se drželi v závěsu,a že v Praze je těch závodníků požehnaně.

Ještě jeden rozdíl,když nastartuju nechám auto tak půl minuty až minutu běžet,kvůli oleji v převodovce,poradil mi to kamarád,snad dobře.Pak ještě tak jednou za měsíc kontroluju stav oleje v převodovce,abych měl lepší spaní.Jiný rozdíl proti manuálu zatím nevidím.

Benzín tam leju "co zrovna stojí při cestě",kromě benzínek v JZD.Zkoušel jsem tři nádrže Shell V-power,ale žadný velký rozdíl jsem nepozoroval akorát byla o 0,5l menší spotřeba.Ke spotřebě,průměr mám 9,2 podle tankování,jezdím ze 70% po Praze takže je to asi na 2.0l v automatu v normě.Mimo město se dá jet za 7,4-7,6.

Na závěr otázečka,po kolika km by se měl měnit olej v převodovce,podle servisního manuálu je jen kontrola každých 60t km????

2007-09-27 10:57:52

Tome: taky mám automat CVT s možností sekvenčního řazení. Mám ho přibližně stejně dlouho jako Ty, od dubna a najel jsem už 10.000 km. Je jasné, že k popojíždění v Praze, je příjemnější automat než neustále mačkat spojku. K tomu předjíždění úplně stačí, když přehodíš do sekvenččního modu, podřadíš kolem 100 km/h na 4 a auto vystřelí. Já jsem z Moravy a snažím se jezdit úsporně, nechal jsem si tam, kvůli kilometrovému nájezdu , dát plyn a jsem zatím spokojen, až na spotřebu, která se pohybuje na 10 litrech a to mám moderní sekvenční vstřikování plnyu. Stav oleje v převodovce jsem ještě nekontroloval, ale asi by to chtělo, není tam ale klasický olej, ale nějaká vizkozní kapalina. Jestli jezdíš mimo město mezi 7,4-7,6, tak je to pěkná spotřeba. Chtěl bych se Tě zeptat, neproblikává Ti náhodou airbag na přístrojovce?

2007-09-27 11:55:24

S tím sekvenčním řazením jsem to zkoušel,ale jak jsem psal jsem línej,takže radši přidám o trochu dřív ,ta spotřeba mimo město je tak při 100km/h.

Airbag mi neproblikává,to může mít hodně příčin,typoval bych to že někde máš porušenou kabeláž nebo zoxidovaný konektor.

Jestli jezdíš za 10l plynu tak to není špatný,mě to po městě baští taky 10-12l benálu

,já měl pred tím chrocht octavku a tam to taky vycházelo okolo 1,7kč/km

2007-09-27 12:14:42

Zajímavé je, že dkyž sáhnu na klakson a zatroubím, tak tím reaguje i ta kontrolka iirbagu, před asi měsícem se mi podařilo tak dobře zatroubit, že to hned zhaslo a rozsvítilo se tak, jak má, tj. 7 sek od zapnutí klíčku a pak zhasl. Teď mi to z ničeho nic začalo znovu blbnout a když zatroubím, tak to zase zhasne, nerozumím tomu. Něco je v kroužku volantu asi.

2007-09-27 12:42:17

Zkus to rozebrat,i když to asi bude pěkná pakárna,vypadá to na nějáký konektor ve volantu.

2008-01-25 13:01:02

Tak tenhle klub jsem hledal... pro začátek otázka - v manuálu radí parkovat samozřejmě v poloze P, a k tomu zatáhnout ruční brzdu. Ve velkým kopci samozřejmě, ale myslíte že to má smysl třeba na rovině nebo v mírném kopečku?

2008-01-25 18:51:35

Ja ji zatahuji jenom v kopci na rovině ne.

2008-01-26 20:03:43

ruční brzdu používám jen při parkování v kopcích (skopcích) jinak ne.


Odpovědět