Fórum - Téma


Autodrom Most 24.3.2012 jízdy pro veřejn


Fórum O Srazech a akcích Autodrom Most 24.3.2012 jízdy pro veřejn



1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 22

2012-03-20 22:14:00

Na okruhu to podle me nijak moc dobre nenaladis...

10w40 bych asi na DE-T nevolil... spis 5w40, 5w50 nebo 10w60.

2012-03-20 22:39:41

Co jsem nekde cetl, od nejakyho znalce pres tohle, tak ve vysledku se v provozu 10W40 chova temer uplne stejne jako 5W40. Bud tam nejsou skoro zadny rozdily a nebo jen velmi minimalni. Ale kdovi...

2012-03-20 22:42:21

Heh, provoz... to je strasne fajn. A co na okruhu v plne zatezi?

2012-03-20 22:53:25

Zase to slovickareni, provoz jako ze to slape... Ale je to tezky, neco jinyho je to u atmo a pak u Arteeeho kdyz tam ma to turbo, tak to na to muze mit velky vliv.

 Svobi
2012-03-20 23:00:25

No nekdy lepsi 10w40 nez 5w40 nevim vcem by si sni pomohl

2012-03-21 00:02:18

a proč ne rovnou 5w-50? zase to není taková investice, ten mobil 1 konkrétně má větší obsah esterových složek než jiné oleje a za normální teploty se chová jako 10w-40 a jsou tam rezervy dolů i nahoru v teplotách (zajímavé čtení zde: http://www.dfens-cz.com/k...606&ck=295375&style=&page=)

2012-03-21 09:28:50

to je zase polemika, 5W a 10W se lisi pouze v zimnim obdobi a to za studena, tedy 5W40 a 10W40 nema na okruhu zadny rozdil, tedy pouze pokud se nelisi hodnota HTHS, ktera bude na okruho pri plne zatezi po delsi dobu rozhodujici!

5W40 je spis naprd diky tomu, ze zakladovy olej takovy teplotni rozsah nema, takze je plny modifikatoru vizkozity, ktere nemaji stejne moc dlouho zivotnost, takze za par tisic km mas stejne 10W40ku.

Jedina vizkozita ktera ma smysl na uvozovani je 10W60, ale to zas neni prilis na to denni zvykani. Takze 10W40 je optimum, vsak se leje i dvoukila s SRkem.

2012-03-21 10:22:18

Ano, já bych si tam 5w-40 už nedal ani náhodou, zvláště ne shell, ale psal jsem o 5w-50, a taky to není o tom jenom jestli 5w nebo 10w ale záleží na specifikacích oleje, pokud si přečteš můj odkaz uvidíš že to 5w-50 má lepší vlastnosti za tepla než 10w-40 a za studena než 10w-60 a vytváří velice nadstandartní mazací vrstu, také není základem HC složka jako u většiny 10w-40. Z toho všeho vidím jako největší přínos právě větši tloušťku mazacího filmu než u jiných olejů.

2012-03-21 10:42:46

cetl jsem, je to blazniva reklama na olej s vetsim podilem esterovych slozek, nic vic. Ja sem dlouho pouzival v atmosfere Motul, ktery ma pres 40% esterovych slozek, ktere jednak zlepsuji kompaktnost lejoveho filmu (tedy i zvysuji HTHS index) a potom se lepe vazi na kov. Ale ten motul jsem do turba nedal, i pres vizkozitu 10W40 me prisel hodne ridky, v atmosfere mizel, takze v turbu by zmizel hned.

V americe je Mobil 1 F1 velice oblibeny u uzivatelu SR20, bohuzel tato serie se uz nevyrabi, ale obecne Mobil neni spatny olej.

Ja ted pouzivam klasickou 10W40 (splnujici normy) s ridcim zakladovym olejem (je to na olejych poznat, protoze jsou vsehovsudy snad jen tri zakladove oleje, podle rafinerky, ktera ho vyrabi, lze poznat podle barvy, zapachu a chuti ;) ) a pouzivam keramiku jako aditivum. Nevim, jak by se moc esterovych slozek snaselo s tou keramikou, proto jsem utekl od motulu.

2012-03-21 10:49:16

Od kdy se dava do dvoukilla 10w40? Co vim, tak do turbo SR patri plna syntetika a to treba 5w30 a olej. chladic (okruh) nebo 10w60 (na tom najezdil jeden 60tis. km s 500+hp, seriovy DE-T).

 Svobi
2012-03-21 10:52:08

No 5w30 tam patri z jedine duvodu ,aby snizili spotrebu a emise ,ale trosku riskantni olej pro turbo benzin .

2012-03-21 11:30:51

ja teda zadny olej "PLNA SYNTETIKA" neznam. Takovy neexistuje v bezne distribucni siti a kdyby jo, tak ho nezaplatis. Uz se prestante ohanet timhle terminem.

Z beznych oleju se da rict, ze je vic syntetictejsi nez ostatni prave ten motul 300V, ktery ma necelych 40% podilu esterovych slozek. Plna syntetika je 100% esterovych slozek, zjistete si, kolik stoji rafinace esterove slozky.

2012-03-21 13:08:29

Svobi: prosimte, nevim jak si na to prisel... ano, prisou v brozure, ze se tam muze dosahnout lepsi spotreby, ale neres, co pisou v brozure pred 15lety, ale kdo ten olej pouziva v takovych aplikacich... Ja jsem psal, co bych tam dal. A zrovna 10w40 urcite ne, to je na okruhu bez chladice cesta do pekel...

2012-03-21 13:33:07

Už tady dlouho nebyla debata o oleji

 Svobi
2012-03-21 13:38:48

Stejne jako 5w30 na okruhu cesta do pekel a podobne jako 5w40. A ano duvod oleju 5w30 je ve snizeni spotreby . Maj malou HTHS viskozitu, slabsi film kterej se pri zatizeni a vyssi teplote trha a proste tuplem nejsou pro vyssi teploty delany.

A pisou to i v novych brozurach ,je to obecne znamo .

Jagy neco nastuduj o olejich o tomhle s arteem vime asi o kus vic.

5w30 i 40 budou mit lepsi akorad viskozitni index ,ale HTHS muze mit lepsi klidne i 10W40 . 5w30 ma treba 3.6 (pokud to neni ve tride A1 B1 kde muzou mit pod 3.5 , 5w40 nejakych 3.9 ,ale treba 10w40 od motulu ma 4.19)

Ja pokud ma auto psano 5w30 a nedejboze s normou A1 tak ji nahrazuju A3/B3,B4 a nejlepe jeste za 5w40 a pokud je to sportovnejsi tak klido 5w50 . Na spotrebe to podle me nepoznas a motor bude lepe chranen.

¨Jo presne at si tam kazdej lije co chce . Ja jenom chci podotknout na to ze ,,plna syntetika " 5w40 ho nicemu nezachrani od 10W40 . A obecne pokud se olej sakra prepejka nemusi pomoct nic.

2012-03-21 14:45:30

Arteee : co vím tak do japan turbo motorů používají právě hlavně Motul

Viď Kageki

2012-03-21 15:30:15

No kazdopadne olej vymenit nestiham, takze budu muset to setrit, rozhodne nejedu nekolik jizd hned za sebou. A budu doufat, ze tech necelych 10min to vydrzi.

Kazdpodane se meni podvozek a neprijemna prekvapeni se objevila, total prolezly zadni podbeh a na predku to nevypada taky moc dobre. Neni to moc videt, ale kdyz se sunda ta folie a sunda bordel a vezme se sroubovak tak to jde skrz

Takze po Mostu pujde asi zase do garaze. Holt nissan, tu antikorozni ochranu proste neumi.

2012-03-21 15:41:32

Artee co tam máš za turbínu? máš někde nějaké vlákno jak si to dělal a tak...? co výkon ? měřil si to ?

já nic nevím,, není čas tu sledovat denně forum :D

2012-03-21 15:54:00

no ne že by ji neuměl, on žádnou antikorozní ochranu nemá snad ani ale na to že to není pozink to ještě jde. když se podívám na octávky z té doby tak to je tragédie a ty pozink byly. jediné co primeru drží od rzi je lak, průser je pak odspoda no když se něco objeví

2012-03-21 16:34:56

Vlado, je to ex-Jifova primerka, takze zkoukni jeho thread jak to postupovalo, ja to dostal jako 95% hotovka, nejaky doladeni, hledani lepsich reseni. Ted asi pujdu od atmosferickeho BOV a vrznu tam recyrkulacni, protoze to hodne obohacuje, kdyz se pousti plyn a podobne issues se stale objevujou, ale jsou to drobnosti, jinak to maka zatim spolehlive. turbo je T28ka (kopca, ne original garett, takze neco mezi T25/28).

Add ta rez. My nemame ani pozink? Sem mysel, ze v 90tych letech to uz melo kazdy auto. Kazdopadne tady je to prave od spoda, kdyby se nesundaval komplet podvozek, tak se na to jen tak neprijde. To je to co me desi, neni to videt, no. Blby je, ze kdyz uz to zacne, tak to jde rychle.


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 22