Fórum - Téma


Autodiagnostika řídící jednotky motoru


Fórum Návody Autodiagnostika řídící jednotky motoru



1  2  3  4  5 ......... 26

2007-12-15 19:18:19

Rozsvítila se vám oranžová kontrolka CHECK na palubní desce a netušíte proč?Nemusíte okamžitě shánět servis - pokud chcete zjistit,co bylo příčinou rozsvícení,můžete si s trochou šikovnosti pomoci sami.Stejně jako řídící jednotka ABS některých verzí, o nichž jsem psal minule,dokáže prostřednictvím kontrolky informovat o nalezených závadách v okruhu pro řízení režimu běhu motoru také jeho řídící jednotka,zvaná ECU (Engine Control Unit).Tento režim se nazývá autodiagnostický nebo samodiagnostický a lze jej vyvolat naprosto jednoduše - pouhým propojením dvou pinů na diagnostickém konektoru,umístěném poblíž pojistkového panelu uvnitř kabiny.Spojují se piny,označované jako CHK a IGN - kouskem kabelu,kancelářskou sponkou,propojkou z drátu,prostě vodičem a to na dobu nejméně 2 vteřin (prostě počítejte do 5) při zapnutém zapalování (svítí kontrolky na přístrojové desce - motor ale nestartovat!).Příslušné piny jsou zobrazeny na obrázku - ať už máte konektor umístěný vodorovně nebo svisle,orientujte se podle zkoseného jednoho konce konektoru a piny CHK i IGN najdete spolehlivě.

Jakmile propojením pinů uvedete ECU do režimu autodiagnostiky,rozbliká se kontrolní žárovka CHECK se symbolem motoru - opět počítejte dlouhá (0,6) a krátká (0,3 vteřiny) blikání,kde dlouhé značí desítkovou řadu,krátké jednotky.To znamená,že např. 4 dlouhá a 2 krátká bliknutí značí kód chyby 42 a dle tabulky zjistíte,že ECU zjistila potíže se senzorem teploty paliva.Chybové kódy se vypisují v pořadí,v jakém si je ECU uložila do paměti a po vyčerpání celého seznamu se "vyblikávání" opakuje od začátku do doby,než autodiagnostický režim ukončíte.Pokud v paměti ECU žádné zjištěné závady nejsou,kontrolka blikne 5x dlouze a 5x krátce,což je kód 55 značící,že ECU nezjistila v řídícím systému žádné nedostatky a ten je plně funkční.

Autodiagnostický režim ECU ukončíte (a uložené kódy zároveň vymažete z paměti) stejně jednoduše,jako jste jej spustili - prostým opětovným propojením pinů CHK a IGN na minimálně 2 vteřiny při zapnutém zapalování.

Abyste mohli snadno identifikovat "vyblikanou" závadu,potřebujete ještě znát význam chybových kódů - tady jsou:

11 - Crank Angle Sensor/Camshaft Position Sensor (Snímač polohy vačkové hřídele)

12 - Mass Air Flow Sensor (Měřič hmotnosti nasávaného vzduchu neboli "váha vzduchu")

13 - Engine Coolant Temperature Sensor (Snímač teploty chladicí kapaliny)

14 - Vehicle Speed Sensor (Snímač rychlosti vozidla)

21 - Ignition Signal (Obvod signálu zapalování)

22 - Fuel Pump (Čerpadlo paliva)

23 - Idle Switch (Spínač zavřené polohy škrtící klapky))

24 - Throttle Valve Switch (Spínací ventil škrtící klapky)

25 - Idle Speed Control Valve (Řídící ventil vzduchu volnoběhu)

28 - Cooling Fan Circuit (Obvod ventilátoru chladiče)

31 - ECM (Řídící jednotka motoru - ECU)

32 - EGR Function (Ventil regulace výfukových plynů)

33 - Heated Oxygen Sensor (Vyhřívaný senzor kyslíku ve výfukových plynech neboli "Lambda sonda")

34 - Knock Senzor (Senzor detonačního spalování směsi neboli "Senzor klepání")

35 - Exhaust Gas Temperature Sensor (Snímač teploty výfukových plynů)

36 - EGR Control-Back Pressure Transducer (Klapka zpětného tlaku EGR ventilu)

37 - Knock Sensor (Senzor "klepání")

38 - Right hand bank Closed Loop (B2)

41 - Intake Air Temperature Sensor (Snímač teploty nasávaného vzduchu)

42 - Fuel Temperature Sensor (Snímač teploty paliva)

43 - Throttle Position Sensor (Snímač polohy škrtící klapky - potenciometr)

45 - Injector Leak (Netěsný vstřikovač)

47 - Crankshaft Position Sensor (Snímač polohy klikové hřídele)

51 - Injector Circuit (Obvod vstřikovacích trysek)

53 - Oxygen Sensor ("Lambda" sonda)

54 - A/T Control

55 - No Malfunction (Systém bez závad)

63 - No. 6 Cylinder Misfire (Válec č.6 nezapaluje - vynechává)

64 - No. 5 Cylinder Misfire ( - 5 - )

65 - No. 4 Cylinder Misfire 4

66 - No. 3 Cylinder Misfire 3

67 - No. 2 Cylinder Misfire 2

68 - No. 1 Cylinder Misfire 1

71 - Random Misfire (Náhodné vynechávání zapalování)

72 - TWC Function right hand bank (Třícestný katalyzátor)

73 - TWC Function right hand bank (Třícestný katalyzátor)

76 - Fuel Injection System Function right hand bank (Vstřikovací systém paliva)

77 - Rear Heated Oxygen Sensor Circuit (Obvod zadní vyhřívané "Lambdy")

82 - Crankshaft Position Sensor (Snímač polohy klikové hřídele)

84 - A/T Diagnosis Communication Line

85 - VTC Solenoid Valve Circuit (Obvod elektromagnetických ventilů variabilního časování ventilů)

86 - Fuel Injection System Function right hand bank (Vstřikovací systém paliva)

87 - Canister Control Solenoid Valve Circuit (Obvod elektromagnetického ventilu nádržky odpařených emisí)

91 - Front Heated Oxygen Sensor Heater Circuit right hand bank (Obvod přední vyhřívané "Lambdy")

94 - TCC Solenoid Valve (Elektromagnetický ventil aut.převodovky)

95 - Crankshaft Position Sensor (Snímač polohy klikové hřídele)

98 - Engine Coolant Temperature Sensor (Snímač teploty chladicí kapaliny)

101 - Front Heated Oxygen Sensor Heater Circuit right hand bank (Obvod přední vyhřívané "Lambdy")

103 - Park/Neutral Position Switch Circuit (Obvod parkovacího a neutrálového spínače - pro aut.převodovky)

105 - EGR and EGR Canister Control Solenoid Valve Circuit (Elektromagnetický ovládací ventil uvolňování odpařených emisí)

108 - Canister Purge Control Valve Circuit (Okruh ovládacího ventilu objemu odpařovaných emisí)

Dodatek: Jelikož zmíněné kódy platí pro různé modely Nissan,jsou zde uvedené i takové,které asi sotva spatříte (například vynechávání zapalování 6. válce).Kódy převzaté z internetových stránek ruského autoklubu Nissan Maxima a volně přeloženy (omluvte moji pasivní angličtinu,proto uvádím raději plné znění,případné upřesnění uvítám a opravím).Takže ať návod slouží a pomůže při ojedinělých problémech s našimi čtyřkolovými miláčky

2007-12-22 18:27:45

Nevite nekdo co je chyba 21 na N14 Sunny

max
2007-12-26 22:59:00

A co ti to dělá ? Motor jede ?

2007-12-26 23:07:19

Cau, motor jede akorat spotreba je vysoka a zdase mi ze vykon je horsi. Vymenil jsem svicky filtry a olej furt to neni ono. Krom toho svicky jsou cerne jak bota to sveci o nejakem problemu.

max
2007-12-28 19:58:48

čau, nečteš to opačně vypadá to na váhu vzduchu (12). Měl jsem podobný problem na maximě. a nech si zkontrolovat lambda sondu.

2007-12-28 20:00:03

Jeste nato mrknu a dam vedet .

Takze je to jak jsem rikal chyba 21.

2008-01-01 20:57:10

jo tak to je parádní dík

2008-01-12 11:03:27

mám P11/144,má jiný konektor.Po propojení dvou horních v pravo se nestalo nic.Které mám tedy propojit?

Díky za radu.

2008-01-12 13:31:48

Nechci rejpat,ale když je popisovaný konektor v návodě jiný,asi bych jen tak bez znalosti věci nespojoval kontakty na jiném provedení - nebojíš se,že můžeš něco odrovnat?!

Tvůj typ konektoru má jiné zapojení,spojuj kontakty č.1 a č.8, taky nejmíň na 2 vteřiny - ještě musím zjistit význam kódů (možná se liší u EURO OBD,zkus vydržet,dám to sem,jakmile to najdu a opíšu),schéma je tady:

2008-01-13 15:52:20

Tak doplnění: po spuštění samodiagnostického módu ECU odečítáš kódy chybových hlášení podle téhle amplitudy (viz obr. níže).Jejich význam si najdeš v tabulce tady, je to originál,zatím nemám čas to překládat,takže to dávám v angličtině:

NO DTC IS DETECTED. FURTHER TESTING MAY BE REQUIRED. P0000

MAF SEN/CIRCUIT*3 P0100

AIR TEMP SEN/CIRC P0110

COOLANT T SEN/CIRC*3 P0115

TRTL POS SEN/CIRC*3 P0120

HO2S1 (B1) P0130

HO2S1 (B1) P0131

HO2S1 (B1) P0132

HO2S1 (B1) P0133

HO2S1 (B1) P0134

HO2S1 HTR (B1) P0135

HO2S2 (B1) P0137

HO2S2 (B1) P0138

HO2S2 (B1) P0139

HO2S2 (B1) P0140

HO2S2 HTR (B1) P0141

HO2S1 (B2) P0150

HO2S1 (B2) P0151

HO2S1 (B2) P0152

HO2S1 (B2) P0153

HO2S1 (B2) P0154

HO2S1 HTR (B2) P0155

HO2S2 (B2) P0157

HO2S2 (B2) P0158

HO2S2 (B2) P0159

HO2S2 (B2) P0160

HO2S2 HTR (B2) P0161

FUEL SYS-LEAN/BK1 P0171

FUEL SYS-RICH/BK1 P0172

FUEL SYS-LEAN/BK2 P0174

FUEL SYS-RICH/BK2 P0175

FUEL TEMP SEN/CIRC P0180

MULTI CYL MISFIRE P0300

CYL 1 MISFIRE P0301

CYL 2 MISFIRE P0302

CYL 3 MISFIRE P0303

CYL 4 MISFIRE P0304

CYL 5 MISFIRE P0305

CYL 6 MISFIRE P0306

KNOCK SEN/CIRC-B1 P0325

CKP SEN/CIRCUIT P0335

CMP SEN/CIRCUIT P0340

TW CATALYST SYS-B1 P0420

TW CATALYST SYS-B2 P0430

PURG VOLUME CONT/V P0443

VEH SPEED SEN/CIRC*4 P0500

IACV/AAC VLV/CIRC P0505

CLOSED TP SW/CIRC P0510

ECM P0605

PNP SW/CIRC P0705

ATF TEMP SEN/CIRC P0710

VEH SPD SEN/CIR A/T*4 P0720

ENGINE SPEED SIG P0725

A/T 1ST GR FNCTN P0731

A/T 2ND GR FNCTN P0732

A/T 3RD GR FNCTN P0733

A/T 4TH GR FNCTN P0734

TCC SOLENOID/CIRC P0740

L/PRES SOL/CIRC P0745

SFT SOL A/CIRC*3 P0750

SFT SOL B/CIRC*3 P0755

SWIRL CONT SOL/V P1131

ENG OVER TEMP P1217

CKP SEN (REF)/CIRC P1335

CKP SENSOR (COG) P1336

A/T DIAG COMM LINE P1605

NATS MALFUNCTION P1610 - P1615*2

TP SEN/CIRC A/T*3 P1705

P-N POS SW/CIRCUIT P1706

O/R CLTCH SOL/CIRC P1760

Ten kód je čtyřmístný,délky rozsvícení máš v diagramu amplitudy,taktéž prodlevy a oddělení jednotlivých kódů.To P v kódu chyby se zobrazuje při diagnostice Consultem,žárovka vyblikává pochopitelně pouze číselné kódy.

Kódy označené *2 je možno odhalit pouze Consultem II, kódy platí pro systémy EURO OBD.

V případě kódů označených *3 a *4 jsou tyto ignorovány ECU při spuštění motoru (ECU se přepne do defaultního nastavení a ignoruje nesprávné signály zmíněných snímačů,běh motoru se řídí podle defaultní mapy) - v tom případě kontrolní žárovka trvale svítí (nebliká a nezhasíná).

2008-01-13 22:01:59

10x dlouze+10xkrátce+10xkrátce+10xkrátce to je 0000?

2008-01-14 11:38:39

Ano,první číslice v pořadí kódu je vždycky indikována dlouhým blikáním (0,6 s),druhá a další pak krátkým (0,3 s).Nuly znamenají,že nebyla nalezena žádná závada.

2008-01-14 17:25:34

Super.Děkuji za objasnění.

2008-01-22 15:17:06

Zdrawim mám almeru N16 a taky mi svíti kontrolka.Tam je stejný konektror jak u tvé almery nebo ne??Nebo to vyfotim a uvidime až to najdu v autě

2008-03-14 15:21:43

pod volantem je prihradka tak zespod po leve strane je tva zasuvka

2008-03-30 11:07:44

TAk sem zkousel tenhle figl a hlasilo mi to kod 21 jako kolegovy prede mnou ale nevim co si pod tim mam predstavit,obvod zapalovaciho systemu

2008-03-30 18:09:23

Ume problem s chybou 21 pretvava. Vymenil jsem kabely ke svickam (ty bych musel stejne menit ), jeden autoelektrikar mi poradil vycistit vsechny kostrici svorky , kontaktolem jsem vycistil konektory a furt stejny problem. Vypozoroval jsem ze chyba 21 se vyskytuje jen pri studem motoru. Kdyz chybu vyresetuju pri zahratem motoru a test opakuji po nekolika najetych KM nebo opetovnem nastartovani tak se chyba neukaze. Muzete nekdo poradit.

2008-04-06 15:26:37

Jak odstranit chybu Airbagu. Ta totiz s timhle nema nic spolecneho je tam jeste neco?

2008-04-07 19:06:41

čau

mám P11/144

svítí mi kontrolka MI (CHECK) a snažil jsem si to prověřit podle návodu který se P11C týká.

napadá někoho, proč se mi to nepovedlo?

opravdu si nejsem vědom, že bych něco dělal špatně.

díky za rady

2008-04-07 19:47:22

cau,

mam uplne stejny problem. V jednom servisu mi rekli ze to taky zkouseli a taky nefungovalo.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 26