Fórum - Téma


Autobaterie


Fórum Technický koutek Autobaterie



1  2

2008-12-21 13:21:21

No já měl druhou baterku v Primeře, vzhledem ke stáří 11,5 roku to vychází na cca 6 let na jednu baterii, což je docela běžné a její umření se dalo očekávat. Jen tak jsem si zkoušel otočit klíčkem a podívat se pořádně na kontrolky, no nezhasla skoro jediná, pěkně tam pořád svítilo mazání, porucha motoru a olej (já startuju prakticky hned, takže nikdy jsem se nedíval, které kontrolky kdy zhasínají), stejně jako blikal airbag. To mě dost vyděsilo. Po namontování nové baterky (Vartu Silver Dynamic 63Ah/610A) už airbag žádné problémy nedělal, ostatní kontrolky svítily pořád. Zkusil jsem nastartovat, chytlo to téměř okamžitě, kontrolky pozhasínaly a auto jezdí opět bez problémů, alespoň zatím. Taťka ale ulomil kousek svorky akumulátoru, takže ta teď sice drží dobře (má stále solidní kontakt), ale jde jí otáčet, takže mě čeká ještě koupě svorek a jejich montáž a bude to snad úplně v pořádku.

 Moris
2009-03-27 10:04:24

Mám P12, 2,0. V manuálu je akumulátor s kapacitou tuším 45Ah. Na akumulátoru v autě nemám žádný štítek, tak nevím jaký tam je. ( auto bylo kdysi bourané, na levou stranu, asi byl vyměněn). Nejsem elektrikář, ale není tedy zbytečné kupovat aku s větší kapacitou ? Předpokládám, že originál měl právě těch 45Ah a co vím, tak originální aku vydrží obvykle nejdéle. Nemůže dojít např. k problémům s dobíjením a nevím čím vším ještě?

2009-03-27 10:11:31

Takhle je to podle Varty

 Moris
2009-03-27 15:00:45

No a teď kdo má pravdu - výrobce auta nebo akumulátoru?

2009-03-27 15:11:29

Na 2,0 benzín a P12 se mi zdá 45 málo...ty se dávaly do fáčka

i na P11 v kombíku doporučují 56 a vyšší..

2009-03-27 15:27:12

to je uplne jedno ci ma baterka 45 abo 74Ah , obe roztocia starter rovnako rychlo (pokial su nabité) akurat je rozdiel v tom ze ta 45ka vydrzi menej startov(pokial by ju nedobijalo) , takze cim vacsia kapacita baterky tym lepsie

 Moris
2009-03-27 15:27:51

Jenže nastartovat fáčko vyžaduje větší úsilí než nastartovat Nissana, byt třeba 2,0.

2009-03-27 15:36:26

no to ano preto sa tam na baterke udava max odberovy prud napr 480,540,610A a tak. Hlavne do diesleakov treba silnejsi

2009-03-28 21:46:53

ma nekdo zkusenost s touto baterii Moura ?

mam ji na zkousku uz tyden v primere a toci jak diva

96+ nechapu jestli to ma 96 Ah +

zatim hledam info na netu ale nikde nic

moje varta 55Ah je jeste v poho ale na jinem aute jsme zkouseli jestli je vadny altik nebo baterie tka sem ji hodil a opravu rychlejsi start je znat... v tom druhem aute byla asi poradna muzika jelikoz cely kufr je dynamatem extrem polepeny ,dvere apod... zajimave ze potom 96 Ah vejde i do primery je docela mala

2009-03-28 23:33:05

google nasiel toto:

http://www.moura.com.br/s...oduto1&sub=especificacoes

takze je to asi 65AH

2009-06-12 08:13:15

Dostal jsem s autem bezúdržbovku od Banneru a kolem -pólu se mi dělá takovej bílej humus. O víkendu jsem to všechno očistil, očistil i kontakty a už to tam začíná být zase. Vždycky jsem měl v autech klasický aku, který stačilo 2x do roka zkontrolovat, dolít a dobít, pak vydržely mnoho let. Co s tím? Časem novou aku, nebo přebíjí auto?

2009-06-12 08:22:48

Taky mně to dělalo u nový BOSHky. V nissanu mně to natřeli nějakým sajrajtem a podle mě to stačí vzít vazelínou

2009-06-12 17:29:22

Santi ma pravdu vazelinu tam uplne staci dat

2mato  
Mato
2009-06-12 17:47:19

aku vazelinu ja mam bezudrzbovu bannerku a tiez sa mi tam ten sajrajt stale robi

2009-06-12 17:50:39

možná bezúdržbovú vazelínu

2mato  
Mato
2009-06-12 18:07:32

heh tak to bude asi aj s balenim :p

2009-06-12 18:14:11

hociaku vazelinu , jak sa davala do škodoviek napr , ale to len trosicku jemnu vrstvu tam davajte

2009-06-13 01:28:01

kontakty ocistim od rzi , pak sprejem na el. kontaktny , prisroubuju kabel a dam tam vazelinu a je klid


Odpovědět

1  2