Fórum - Téma


Auto nejede rovně


Fórum Pathfinder Auto nejede rovně

Informace o modelu: Nissan Pathfinder



2013-08-13 20:49:02

Ahoj všem chtěl bych se poradit, mám auto po geometrii, podle ni je vše Ok ale pokud budu držet volant v rovině tak auto jede doprava, a kola se nesjíždějí stále mám volant natočen o cca 2 cm doleva abych jel v přímem směru kontrolovali jsme i brzdy ale tím to taky není . Vím že tuto závadu ma ještě jeden Pathfinder

2013-08-13 20:59:46

Nevím,jestli ti to pomůže,ale nám to dělalo u almery horní uložení př. tlumičů.Bylo v háji a po výměně už jezdí rovně.

2013-08-14 07:11:23

bmarcellus: a co sem třeba naskenovat protokol z digitální geometrie??

2013-08-14 10:41:44

honzabk: mohly by to být "nesrovnané" řídící tyče při seřizování souběhu (nevyrovnaný volant) tj. na geometrii nic vidět nebude a jen volant je křivě 2cm na obvodu volantu jsou asi i v běžné toleranci

2013-08-14 14:00:23

honzabk: Ahoj tak ten protokol nebude problém naskenovat, ale když mě udělali geometrii tak jsem se tam po týdnu vrátil že to táhne doprava, provedlo se nové měření se stejným vysledkem protokolu.

2013-08-15 06:41:22

lary: Tak teď to trošku nechápu. auto táhne doprava, nebo pokud držíš volant rovně auto jede doprava.

Pokdu auto táhne doprava, to znamená, že pokud pustím volant a nedržím ho a přidám plyn nebo i nez plynu, tak auto začne samo zatáčet. Zcela něco jiného je když chytneš volant na rovno, zda auto začne zatáčet pokud ho držíš rovně. Jsou to dvě zcela odlišné věci, které spolu vůbec nesouvisí. Já předpokládal to první - tomus eříká že auto táhne na jednu stranu a to je jen a pouze geometrií. Pokud je to druhá možnost (to že držíš ten volant), tak ej špatně udělaná sbíhavost, je jen potřeba přesunout určité milimetry z jedné strany řídící tyče an druhou. Prosím edy o vyjasnění která z těchto dvou variant to je.

2013-10-17 19:54:50

honzabk: Ahoj omlouvám se že reaguji až ted. Tak když dáš volant do vodorovné polohy, auto tede doprava, musí být lehce pootočen cca 0 1-2 cm do leva. Byl jsem na jine geometrii tam se vymenila tyčka s čepem kde byla vule ale je to pořád stejné. Domluvil jsem se s nima a pootočili volant na tyči ale pak to už bylo moc na druhou stranu. Za tu dobu co mám udělanou tu geometrii tak jsem najel cca 3-4 tisíce a gumy jsou ok.

2013-10-17 20:03:56

lary: jo to je si myslím celkem normální stav věci - můžeš laborovat s tyčemi řízení a vychytat si to (nevím jestli to jde uplně přesně udělat na geometrii, ale myslím, že ne, že to jinak než 100% tak, že to několikrát za sebou nebudeš upravovat 100% spokojenosti nedocílíš), ale zas bych se tím asi přehnaně netrápil.

2013-10-17 21:50:25

lary: Ahoj,

Nemám teda zkušenosti s teréňákama, ale princip bude stejný...

Jak psal HonzaBK - je rozdíl mezi tažením do strany nebo natočeným volantem.

Pokud je volant natočený a auto jede rovně, stačí seřídit tu dělenou sbíhavost (když je volant rovně). Pokud auto ujíždí doprava a ty to musíš korigovat volantem, může to být geometrií nebo koly (nebo pokud je to při akceleraci tak třeba i unavenými lůžky ramen,...). Já si myslím, že by to mohly dělat kola. Zkus diagonálně zaměnit kola a uvidíš, jestli to pojede na druhou stranu.

P

2013-10-17 22:11:38

petagne: kdyby to bylo kolama tak si myslím, že by mu to táhlo do strany, pokud se to chová normálně a jde jen o natočení volantu to fakt může být jen řídícíma tyčema resp. umístení volantu na hřídeli případně nějakou deformací někde na řízení - chce to změřit délku tyčí a případně doladit +/- jedna, druhá strana

2013-10-18 07:38:19

lukka: přeasně tak, navíc si myslím že volant na tyči pootočit nejde, protože vždy nahoře na volantu je to uděláno tak že jedna drážka na tyči chybí a ve volantu není výřez, takže to nejde pootočit. Takže jen na jedné řídící tyči utáhnout a na druhé povolit aby byl volant rovně.

2013-10-18 13:33:32

lukka: však jsem to tak psal... Já to měl na primče - táhla doleva, prohodil jsem přední kola a světe div se táhla doprava


Odpovědět