Fórum - Téma


Alternátor nedobíjí


Fórum Primera P10 Alternátor nedobíjí

Informace o modelu: Nissan Primera P10



DvD
2009-11-07 18:37:54

Zdravim ... Mám problém s dobíjením svítí mi po nastartování kontrolka, ale je zajímavé že kontrolka nesvítí naplno svítí jenom na půl.

Myslel sem si že to bude Regulátor napětí, tak sem koupil nový a problém přetrvává !

Jedná se o Nissan Primera p10 1.6i.

Díky za každou radu !

2009-11-07 18:41:01

Ahoj.Už jsem to tu psal.Nastartuj a změř na kontaktech na baterce jestli dává 14,6 voltů.Jestli ano,alternátor dobíjí.Jestli ne,ukáže Ti to jen zbytek proudu v akumulátoru.Třeba 10 voltů.Měl jsem stejný problém.Jsou to uhlíky .

DvD
2009-11-07 18:43:33

Uhlíky to nebudou, protože sou součástí toho regulátoru, který sem měnil, takže uhlíky jsou uplně nový.

2009-11-07 18:45:36

Tak to změř jak jsem říkal a uvidíš

2009-11-07 19:53:38

Správné a přesné měření je, když při mírně zvýšeném volnoběhu a zapnutých potkávacích ( hlavních ) světlech naměříš na svorkách akumulátoru 13,8 - 14,2V.

Pokud ne, skontroluj ukostření jak alternátoru tak samotného motoru k šasi a aku na šasi. Dále plus pól od aku k alternátoru. Pokud i toto je OK, potom Ti nic jinýho nezbyde než nechat přeměřit samotný altík na zátěžové stolici.

2009-11-07 19:55:24

Změřit tak jak píši já stačí.Doporučeno automechanikem-elektrikářem.Ale každý má jinou metodu a návod.Nic proti tomu.

2009-11-07 20:00:24

Při měrění je potřeba altík zatížit, jinak 14,6V je už dost i bez zatížení.

2009-11-07 20:03:24

No jasně.Ale to víš Ty a já a ten kdo tomu rozumí.Pro laika prostě stačí napsat,aby dával víc než 12 voltů.Víš co tím chci říct,ne?

2009-11-07 20:06:05

souhlas

2009-11-07 21:01:57

13,8V

2009-11-07 21:11:54

Detailisto.

DvD
2009-11-08 20:44:16

Tak na svorkách baterky sem naměřil napětí jenom 12,7 V

2009-11-08 20:49:31

Hm tak to je malo zkus to co radil Almerka ,ale rek bych ze to bude v altiku.

2009-11-08 20:50:50

Takže altík ven a na zatěžák a test. Pravděpodobně máš regulátor KO Ale než ho demontuješ, projdi + i - celoucestu jak jsem psal výše

DvD
2009-11-08 20:58:17

Regulátor mám novej, tipuju to spíš na nějakej te kabel jak řikáš, ale i kdyby to ne tak ho vezmu na ten zátěžák.

Dííky chlapy

2009-11-08 21:04:09

No nepodceňuj ty svorky na aku, a kostření motoru a šasí. Někdy to hodně dovede potrápit.

Jestli máš regulátor ( tzn. vč uhlíků ) nový, můžeš mít "poskákaný" komutátor a ty uhlíky Ti na tom nadskakují a je to problem

Dá se komutátor "stáhnout" na soustruhu, vyměniš i ložiska a jedeš.

Jasný ale je, že problem může být i jiný.

2009-11-08 21:09:43

Taky bych to viděl na repas altíku nebo sehnat funglovku

DvD
2009-11-16 16:05:39

Tak sem si ten Alterátor odnesl na praxi a s mistrem sme zjistili že mám špatnou jednu Diodu.

Tak sme jí vyměnili a všechno j v pořádku

Dííky za rady


Odpovědět