Fórum - Téma


Alternator


Fórum Terrano Alternator

Informace o modelu: Nissan Terrano / Pathfinder



2016-09-10 11:13:08

Zdravim. Nedavno mi zacalo v motore nieco piskat, nejaka kladka. Teraz uz viem ze to bol alternator. Prisiel som dnes domov a viac terrano nestartuje. Baterka ma 12,3 volta tak neviem ci je to dost. Kontrolka dobijania nesvietila tak neviem. Ta by asi mala svietit keby to nedobija? Baterku som dal nabijat a uvidim. Uz asi rok som pozoroval ze mi niekedy svietili slabsie svetla tak asi odchadzal dost dlho. Prosim vas, ako zhodim klinovy remen na terrane? Je lepsie dat alternator opravit alebo zohnat druhy? Dakujem za odpovede.

2016-09-10 13:37:47

Ahoj, myslím že to nemusím být přímo alternator. Může být špatná nějaká kladka, nebo řemen, který pak prokluzuje a píská. Takže na to bych se podíval. Jestli je ale opravdu špatný alternátor, tak osobně bych byl pro opravu než kupovat jiný. Každopádně zkus změřit napětí na baterii když běží motor.

2016-09-10 22:33:33

Ja si myslim ze to je isto zly alternator ked okolo neho je to vsetko zaprasene takym hnedym (tehlovym) prachom a je tam citit trochu aj spaleny smrad. Len nechapem preco nesvieti kontrolka dobijania ked to nedobija. Ako zhodim ten klinovy remen ked k sponovaku je taky zly pristup?

3K5
2016-09-10 23:09:04

karel1980: Zdravim. Baterie o napeti 12,3v je vybita, dej ji na nabijecku alespon cca 16-24 hodin. Potom dej do auta a zkus nastartovat, zmer napeti na baterii- altik by mnel davat cca 13,8-14,6 v. Pokud nedobiji baterii timto napetim bude asi Ko bud celej altik nebo relé nabijeni. přiklanim se ale k tomu ze bude ko jen relé a bude možne altik opravit za cca 30-40 procent ceny noveho (chce to sehnat opravnu na alternatory kde maj tzv stolici a altik premerej,opravej a daj ti na to zaruku --na tzv garazove opravare se vyprdni-zaruku ti nedaj-to si radsi pokud nenajdes nekoho kdo ti opravy ten tvuj altik, kup novej.) . predem zkontroluj pri demontazi stav remenu a pokud bude popraskany, mastny apod. tak nezapomen objednat novy. Pokud jde o demontaz tak osobne nevim jak je to na 3,0 td, ja mam 2,7 tdi 92kw. budu tedy popisovat stav na 2,7 ale na 3,0 to bude asi stejne. Altik ma sponovak, ten lze povolit a sejmout remen z klikove remenice a hrat si snim nez ho dostanes pres vrtuly chlazeni. Ja osobne nedavno menil vodni pumpu a jednodusi sistem je odpojit vrchni hadici od chladice ktera jde ke skrini termostatu,pak spodni u vodni pumpy, vlez pod auto-oddelej kryt (plech pod chladicem) sundej saharu (ochrany plast vrtule) sahara je na chladic nacvakana-chce to najit kde a lehce odpacit, povol 2 srouby co drzi chladic a vysun chladic nahoru-chce to jemne zapacit (chladic je dole umisten ve dvouch gumovych pruvlakach. Pocitej s tim ze ti potece chladici kapalina z celeho okruhu ven (asi 10 lt- bud ji zachyt a znovu zpet pouzij nebo radeji pri zpetne montazi nalij novou--stejne je pred zimou a tak budes mit jistotu ze tam mas novou) Po demontazi chladice a sahary tam bude mista a vymena bude rychla, bez nervu atd. Ja mnel taktu vymenenou vodni pompu i s kafem a doutnickem za 45 minut. zda novej nebo opravovat se musis rozhodnout sam a podle svych financnich predstav a moznosti. kazdopadne plati heslo novej nebo opravenej altik_-__- novej klinovej remen. pokud budes sponovat klinak tak by mnel mit ve prostred pri stlaceni klinaku pruhyb cca 1-1,5 cm. moc nasponovanej rovna se odejdou loziska, malo nasponovanej-prokluzuje.piská NEDOBIJI !! Pred tim nez zacnes merit a demontovat ZKONTROLUJ JA MOC JE NASPONOVANEJ ! snad ti tohle pomuže, přeju zdarnou opravu a pamatuj že jezdi vždy antenou nahoře a kolama dole Mnoho zdaru přeje 3K5 Carlsbad (karlovy Vary) Czech Rep. Pokud budes mit dalsi dotaz tak pisni do SZ, rád poradim,pokud budu vědět.

3K5
2016-09-10 23:10:51

karel1980: Kontrolka nesviti protoze bude asi KO relé dobijeni. 3K5.

2016-09-11 07:33:17

Nechapem preco by som mal zhadzovat chladic ked alternator je hore a je k nemu super pristup. Mystim ze drzi na dvoch sroboch ale to neviem este isto. Asi to je inak ako na 2.7. To rele dobijania by som mal kde hladat? A ten prach z alternatora to je co?

3K5
2016-09-11 10:47:41

karel1980: Ahoj. Budu vychazet z toho ze tvuj altik je KO,mas to zmerene ze nedobiji a potrebujes ho vymenit. Ptas se kde je rele dobijeni-je uvnitr alternatoru,na zadni strane (pristupne po odmontovani cerneho plastu vzadu. ten prach na altiku muze byt z uhliku nebo mas na altiku sjetou kotvu (uhliky se daj vymenit,relatko taky ale pokud bude sjeta kotva tak bych spis doporucoval koupi noveho alternatoru) pokud alt. zapacha po spalenine tak to svedci s velkou pravdepodobnostina prilis napnuty klin. remen. pises ze nechapes proc doporucuji vymontovat chladic--- tvuj nazor ze to jde vymontovat i bez demontaze chladice ti neberu-zkus to.(povolis kontakty na baterii,pak napinak,spodni sroub,kabely na alt,pritlacis k bloku motoru,sundas klinak a alt. je venku) pak ale mozna zjistis ze remen je KO (popraskanej,potrhanej,mastnej a budes muset povolit napinak servorizeni/vodni pumpy a sundat prvni remen kterej žene servo-protahnout ho mezi chladicem a vrtuli- dost jebačka a pak stahnout druhej remen kterej žene vodni pumpu a alternator) pak nasadit nove remeny-dalsi jebani a strach aby jsi nepomackal voštiny na chladiči...... stejne budes muset oddelat spodni kryt abys remeny nasadil na remenici klikove hridele. nakonec se nastves a bud sundas jen kryt sahary (plast mezi chladicem a vrtuli, nebo vytahnes i chladic. pak zjistis jakej je bordel mezi intercolerem (ten mensi předni chladic) a chladicem vody a budes rad ze jsi to preventivne vymontoval a odstranil ten bordel...... (bude to lip chladit) to ze takto muzes zkontrolovat lepe vodici kladku,vodni pumpu (loziska a gufero) a servo- nemusim asi zduraznovat. chladici kapalinu dej novou (bud od nissanu nebo ve specifikaci G12 --stejne pochybuji ze vis jak je tam chladici kapalina dlouho ---ma zivotnost cca 3-4 roky) NEVNUCUJI TI ZE TO NEJDE BEZ DEMO CHLADICE-vse co popisuji je spis prevence a zabere to cca 1 hodinu casu. ale pokud chces vymenit jen alter tak to zkus bez demo,pokud budes davat nove remeny tak preju pevne nervy a davej pozor na chladic. Na zaver si dovolim upozornit at zkontrolujes stav vodni pumpy, nebo pokud alternator odesel kvuli moc napnutemu remenu tak bude brzo KO i vodni pumpa !! lepsi prevence nez uvařenej motor !!

2016-09-11 13:12:17

Alternator zhodeny. Je tam zla volnobezna kladka. To doma asi nevymenim. Remen nebol moc nasponovany, aspon sa mi nezdalo. Ten napinak sponuje remen automaticky tak po nejakych rokoch co tam je moze sponovat uz akurat slabsie. Zatial som ostatne kladky nepozeral ale preskumam ich zajtra. Ziadna z nich aj tak pri nastartovanom motore nehadzala tak dufam ze budu vsetky dobre.


Odpovědět