Fórum - Téma


Almeragt - Nissan Almera GTi


Fórum O vozech našich členů Almeragt - Nissan Almera GTi


Diskuze o vozidlu

1998 Almera 2.0

16 fotek  |  614 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, SR20VE (140kW).


1 ......... 23  24  25  26  27 ......... 31

2015-05-12 22:46:03

meny: diky... Inak sa sedi velmi dobre a na pocudovanie pohodlne... Vsetko tak ako ma byt. Akurát je sedacka o cca 2 cm vyssie ako spolujazdcova, nizsie sa dat nedala /museli by sa opat prerabat vyztuhy v podlahe, co som nechcel/. Ale napriek tomu sa "sedi" primerane nizko /povedal by som ze nizsie ako v OEM sedacke/ - mne osobne to maximalne vyhovuje. A parada ze je to posuvne - clovek si velmi lahko najde dobru polohu

2015-05-13 16:13:52

Paráda Maťeji Co a jak budeš řešit,co se týká bezp. pásů?

2015-05-13 20:43:50

bmarcellus: diky... A pasy zatial nijako, zostavaju OEM - Roman to spravil velmi sikovne - zachoval mi aj funkcnost pasov, resp prisposobil zamok pasov tak, aby sa dal bez problemov pouzit... Neskor hadam pribudnu zavodne pasy, ale momentalne to nie je priorita... Musim dat nastavit podvozok

2015-05-18 11:27:27

sobotne "testovanie"

2015-05-18 16:53:35

Jestli to nebylo testování foťáku,tak nás zajímají výsledky toho testování

2015-05-18 20:52:23

bmarcellus:

dojmy a prve "testy" ukazali nasledovne

  • almera je rovnako rychla v zrychleni ako RS Cup /skusali sme viackrát cca od 60 km/h do 200 km/h/. Jedno druhému neujde ani o meter, pokial vodic nezavaha a nespravi nejaku chybu...
  • kazde z aut ma svoje vyhody a nevyhody - zalezi co komu vyhovuje a na aky ucel auto potrebuje. RS sa da pouzivat kazdy den, almera s týmito upravami urcite nie... /alebo by to bolo dost otravne/

Podvozok,riadenie:

almera ma stale nenastaveny podvozok, t.j. nefunguje to idealne, napriek tomu je pocitovo v zákrutách istejsie, ale RS mu "dycha" na krk. Ak bude mat nastaveny podvozok, RS bude mat vacsi problem a Almera bude podla mna rychlejsia. Podvozok almery je vsak zavodny a v mestkej premavke velmi tvrdy.

Je jednoduchsie ist rychle na MRS ako v Almere. MRS ma oddelene tehlice co je velka vyhoda - samosvor "netaha" za volant a prejazdy zakrut a hlavne vyjazdy su velmi rychle a bez vacsej namahy. U Almery je to inak - je to "auto pre chlapov" a zdatnych vodicov - samosvor Mfactory taha za volant - a to poriadne... treba sa na jazdu velmi sustredit /napr. riadenie jednou rukou nie je mozne - nie ze by som chcel.../, auto je menej pokojne, pri nerovnostiach velmi taha kolesami. Vsetko je ovela tvrdsie, presnejsie, tuhsie - to maju za následok tvrde silentbloky, zavodny podvozok... Riadene je v almere ovela tuhsie - pri presadnuti do MRS sa zda, ako by malo zbytocne preposilovane servoriadenie. MRS sa mi vsak zda troska hravejsie - ale ako hovorim, treba este doladit na Almere podvozok - potom to bude fungovat este inak...

MFactory samosvor = jedna z najlepsich uprav na aute. Funguje paradne... Prejazdy zákrutami su zase "inde". Asi 2 krat ma az prekvapilo, akou rychlostou sa da zákrutami prejst - uz som cakal, ze dostanem smyk a pojdem bokom - na co som bol pripraveny, ale zapracovalo to neskutocne...

Bzdy:

tu je zbytocne porovnavat - este som nesoferoval auto, ktore brzdi lepsie ako Almera - vratane BMW - aj M3,roznych Subaru so zavodnymi doskami, Mitsu EVO, a vratane MRS. MRS seriovo nebrzdi - davaju k tomu autu nejake shit dosky a u auta potom chyba progresia v brzdeni /na prvy pocit zabrzdi velmi dobre, ale nasledne sa nedeje nic... Auto nebrzdi progresivnejsie/. To som vsak vyriesil vymenou dosiek - mam tam rovnake ako v Almere a momentalne to oproti nym autam brzdi paradne. Z almery som vsak vyhodil na jesen uplne ABS - co velmi pomohlo - teraz je na brzdach je neskutocne iste, a da sa s nim brzdit ovela neskor. Okrem toho aj davkovanie brzdenia je perfektne - ten pocit tazko opisat. Treba si vsak na to zvyknut - pri presadnuti z MRS to chvilocku trva... MRS ma pri prudkom brzdeni neposedny zadok, u almery to tak nie je...

Motor:

oba super, tazko porovnavat. Je to turbo vs atmosfera... moj osobny nazor je ze atmosfericky motor je lepsi na kopce ako turbomotory... Turbo motor je zase komfortnejsi pri jazde na dialnici atd. MRS ma ovela vacsi krutiaci moment - takze pocit zatlacenia do sedacky pri plnom plniacom tlaku turba je proste iny a perfektny... Almera zase ide fenomenalne vo vysokých otackach pri prepnuti vaciek...

S oboma autami je zabava a su velmi rychle. Pocit v Nissan- e je vsak neskutocny - kombinacia zvuk+brzdy+podvozok+ostry atmosfericky motor robi z neho neskutocnu zbran... Ako som vsak spominal - vyzaduje 100% sustredenie, vela prace za volantom a po 200 km je clovek sice prijemne, ale naozaj unaveny a vypoteny Je to proste zavodak bez ramu... MRS odpusti ovela viac, je to stale auto, ktore je genialne navrhnute s ohladom na zabavu, rychlost a komfort - nie je problem spravit dlhe trasy bez akehokolvek pocitu unavy. Patri k modernym autam, ktore su mozno rychlejsie, stale velmi zabavne - ale ako hovorim, vacsine chyba charakter a dusa, ktoru clovek najde len v starsich autach bez elektroniky, kde dokaze clovek perfektne auto citit az pod kozou... MRS je urcite charakterne, ale nieco mu stale oproti starym autam proste chyba - taky je vsak moj osobny pocit. Je to vsetko dost individualne...

A este jedna vec - po jazdeni na obede sme neviem preco, rozmyslali len o tom, ako jazdi Nissan... Ten pocit Vas normalne "zoberie". Na nic ine mysliet nebudete, aj ked pred Vami stoji take skvele auto ako je MRS

2015-05-18 21:15:30

Super porovnávací rozbor obou aut. Celkem jsem i na toto srovnání byl zvědavý a v podstatě to cos napsal jsem trochu očekával. Trochu mě jen překvapilo, že obě auta na motor jedou stejně. Trochu jsem očekával, že Almera bude v pružném zrychlení o malinko rychlejší. Ikdyž teď když o tom přemýšlim, tak spíše z pevného startu by Almera odjela lépe už díky váze.

2015-05-18 21:23:39

dvoricp: diky... Inak ano - Almera nedokaze MRS ujst... Moze to mat viacero dovodov - MRS ma ovela vyssi krutiaci moment, je lepsie sprevodovane /MRS ma rychlosti velmi blizko seba, pri preradeni na vyssi stupen klesnu otacky len o cca 200 RPM/. Vaha Almery nie je az taka nizka - potreboval by som este odlahcit tak o 50 kg /ma o cca 200 kg nizsiu vahu ako MRS/ Rozhodol som sa ze dam dole z podlahy este izolaciu, nahodim lahku bateriu a uvidíme...

Nemyslim ze Almera odide MRS na prvy prevodovy stupen - MRS dokaze lepsie preniest krutak na cestu uz len vdaka sirsim pneu - obuva 235/40/18...

2015-05-18 21:36:08

Jo tak ok, tomu rozumím a celkem závidím, že dokážeš mít pekelně rychlý auto na zábavu (okresky a okruhy) a i dost rychle na rodinne jezdeni vc dálnic. Super kombinace

2015-05-18 22:38:13

ja o tom s Matom diskutujem kedze som mal Almeru (aj ked nie az tak upravenu ako Mato) a mam rovnako MRS Cup (nepouzivam ho uplne daily) a poznam aj jeho auto spoza volantu aj z miesta spolujazdca (aj ked posledny setup s MFactory som neskusal).

Som hlavne rad ze to sem Mato dal. Jedno treba este pripomenut MRS treba zrovnavat s Almerou v mode RS a s uplne vypnutym ESP. Vyrazne sa zmeni praca s nim na limite - pre niekoho je uz zbytocne agilny az nervozny, pre niekoho tym ukazuje ze predokolky nemusia byt len "presne a rychle" (rozumej z mojho pohladu tak trochu nudne kedy zadok len poslusne nasleduje predok). Da sa tu hrat s presunom vahy, s brzdenim do zakruty... alebo nechat zapnute ESP v strednom mode a byt len efektivny a rychly. Kazdy ine potrebuje a ideal su asi 3 a viac aut do rodiny. Na ilustraciu na MRS som v rezime "jazdenie pre zabavu" najazdil za pol roka viac co na Almera a Cliu za 3,5 roka dokopy a to je pre mna osobne to najpodstatnejsie.

Matova Almera ma len jeden mod "Full race mode". Je to cistokrvne zavodne auto s nejakym interierom a bez ramu. Tociva atmosfera je aj pre mna navzdy top. Aj GT3 RS ju stale ma (zatial). Napriek tomu u Mata je maximalne v spravnych rukach - urobil z nej najlepsiu N15 siroko daleko ak nie este dalej a aj si ju vie uzivat a jazdi na nej. Drzim palce dufam ze to tak bude aj nadalej. Mas stale moj obdiv aj to auto

2015-05-18 22:52:01

blesk666: diky Vilo. Inak MRS sme skusali samozrejme len v mode RS, inak by nemalo asi sancu. Skusali sme s ESP aj bez, ale tie rychle okresky su nebezpecne... Co sa tyka prace brzdy a nastavenie si brzdou auta do zatacky, to funguje na oboch paradne... Niekedy mozeme pojazdit :)

2015-05-19 17:34:34

Skvěle napsaný,to musím posvětit a děkuju za to

Výborně je tu od vás popsáno,jak porozumět těmto autům,na co jsou postavený a jak fungují v určitým stupni úprav a nastavení.Stále tu drtivá většina nerozumí předokolkám a nemá jim to co nabídnout.Opak je ale pravdou

A vždycky jsou nejlepší sportovní auta ty,který svýho řidiče odmění až když si to za volantem podstivě odpracují a že je to takováhle Almera,je pro mě velmi radostné Být rychlý v každodenním provozu a přitom i neunavit je zase výsadou dnešních aut,což je jediný pokrok,co za ty peníze stojí.

Bohužel my co máme slabší možnosti a jsme odkázáni na jedno auto si musíme najít hranici,za kterou se v rámci sportovnost/pohodlnost nehodláme vydat.A tam někde jsem já Kdykoliv ale z jinýho přesednu do svýho,jsem chvíli pocitem jako Matěj,když si přesedne z M do A

Nezbývá než popřát,ať se jízdy obejdou bez jakýchkoliv potíží

2015-06-03 16:19:17

opat nejaky update - nemal som moc casu, takze fotky iba na rychlo spred garaze... Predosle sady kolies su predane a na auto isli:

kolesa: ATS DTC Superlight, 7.5x17, ET40

pneu: semislick AVON ZZR A64 - viac menej okruhova zmes...

Vyber na ATS padol kvoli viacerym dovodom: chcem obuvat sirku pneu 215/40/17 a sirsie, na co je najvhodnejsi sirsi, 7.5 palcovy disk, ktory ma v ponuke ako jeden z mala ATS. Dalsim dovodom je vaha disku - tu je zachovana vaha okolo 7.4 kg/disk a pneu vazia o 0,2 kg menej ako povodne Yokohama, takze som na vahe kolesa ako bola predtým na O.Z. Ultraleggera... Treti dovod je cena ATS. Zvolil som ciernu farbu - nech je troska zmeny

2015-06-03 16:36:09

Moc hezká a dobrá volba.Máš pod nima podložky? Protože já mám menší ET u 16ctek a taky 7,5 palců a stejně mi chybí asi půl metru do slícování s nadkolím.

Auto vypadá hezky,ale kola přestala dominovat autu a je absolutně - řekněme nenápadné.V noci ho Maťo ani nenajdeš

Černý kola na černým autě už není moje káva.Ale tak kvalitní auto je může mít třebas svítivě zelený

NO_HITS  
Laďa
2015-06-03 16:43:50

Červený kola tmavší sytej odstín by byly pekelný a ještě gti cerny světla

2015-06-03 16:54:42

Takhle je to prádní Maťo krása.... hoši vy by jste z toho pořád dělali cirkusový auta... s tímto designem kol si červenou nedokážu moc představit..

2015-06-03 17:02:12

S tím srovnáním aut plně souhlasím. Za volantem Primery GT a nebo i tý mojí křusky se cítím jistěji než v moderních sportovních autech. Třeba MPS od mazdy jsem kvůli tomu pustil dál, chyběla tam ta hravost a lehkost i se svorem vzadu.. Poslední "moderní" auto, které mě bavilo řídit byla E46 tam ještě odezva řízení a chování auta dělalo radost...

Jinak kola pěkny a vůbec mi celočerná nevadí

2015-06-03 17:15:49

Co sa tyka farby - ma to viacero dovodov:

1. Bielej a striebornej mam dost... Cervenu som zvazoval, ale ako hovori Meny - to by bol uz dost cirkus...

2. Cierna je praktickejsia - nevadi az tak prach z oblozenia, a tie moje prasia brutalne... Biele kolesa boli po 50 km bielo/oranzove :)

3. Mne sa to na zivo velmi paci - taky nenapadny cernosko :)

Inak ano, pouzivam 15mm podlozky kvoli brzdam - boli tam aj na OZ, aj 5Zigen-och...

2015-06-03 17:23:50

almeragt: tak to se divím,že podložky máš,protože pan jagy říká,že je to největší zlo pro chování auta a výslovně mi je nedoporučil ...... A to by snášely jen čtvrtinovou zátěž

Nejvíc by slušela bronzová barva (nmoho odstínů) právě kvůli zaprášení,ale to už mám v přípravě já a né,že mě někdo předběhnete

2015-06-03 17:34:20

bmarcellus: ano, mam ich a dlho... Idealna volba to nie je - lepsie su disky s mensim ET, ale:

  • boli drahsie o 120€
  • boli tazsie cez 1 kg
  • musel by som menit na povodne stifty, cize opat praca, atd.

Kvoli brzdam to inak nejde... A 15mm je nic :) pre zatial na to se...m


Odpovědět

1 ......... 23  24  25  26  27 ......... 31