Fórum - Téma


Almeragt - Nissan Almera GTi


Fórum O vozech našich členů Almeragt - Nissan Almera GTi


Diskuze o vozidlu

1998 Almera 2.0

16 fotek  |  614 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, SR20VE (140kW).


1 ......... 18  19  20  21  22 ......... 31

2014-05-15 14:41:45

len dodam, ze naladenie nie je urcite idealne v zmysle dosiahnutia mozneho maxima, skor ideal v zmysle bezpecnej prevadzky a adekvatneho vykonu, zasadne ladim s ohladom na bezpecnost. co sa tyka cohdu motora, tak predtym (pred vymenou oleja) kazde prepnutie vaciek vybudilo knock senzor na maximum, teraz vobec nic, ale zase bol senzor na bloku, nie na hlave...kazdopadne, minuly rok mnotor produkoval urcite menej mechanickych ruchov, tazko povedat preco, moj tip su pevne zdvihatka (mozno vacsie vole?) mozno spolu s N1 vackami...

2014-05-15 15:29:16

Raddy: naprosty souhlas. Kdyz jsme ladily s Hynkem moje auto priorita byla na bezpecne nalazeni a pak na prubeh. Behem lazeni jsme se dostaly az na 195PS na kolech ale prubeh uz nebyl tak idealni, tak jsme se vratily zpet na 186ps ale prubeh od 2000 do 7500 skoro v jedne linii. Coz na kopcich vyuziji urcite vice.

2014-05-16 09:24:29

graf zo vcerajsieho merania... maximum 176KW = cca 239 PS

2014-05-16 09:58:28

almeragt: Musíš postnout nějaké videjko, protože to musí být pěkná "potvora"

2014-05-16 16:16:49

almeragt: To je slusnej narust vykonu stakovou trochou uprav oproti seriovemu motoru

2014-05-16 16:25:09

romik: na to ze do motoru nie je siahane je to excelentne. Na druhej strane kvalitne komponenty nie su lacne- vyfuk+zvody od AMA, Nistune, saci manifold s upravami, JWT popcharger, custom nasavacia trubka, uprava hadic, ina rozpera (seriova sa tam uz nezmesti), klapka z Q45, odladenie - vyjde asi ako 2 seriove Almery Gti v priemernom stave (nie serble za 1000Eur

2014-05-16 16:28:05

No zrovna jsem to chtěl říct, že bych to nepopsal úplně jako "minimum" úprav, i když chápu jak to Roman myslel.

Finanční náročnost je samozřejmě pochopitelná, na druhou stranu co může být lepšího než mít možnost si takto dělat radost a plnit sny?

2014-05-16 16:37:08

blesk666: nak tak zhruba vim co tam je delano na tom aute proto pisu z par upravama a co to udela az sam koukam

2014-05-16 18:22:11

blesk666: ano, mas uplnu pravdu... Ked sa to spocita, tak je to docela drahe. Ked to spocitame na pocet uprav / prinos vykonu - je to parada... bavime sa momentalne vo vyssej vykonnostnej kategorii ako ma seriove GTiR, co je pecka

Minulu sobotu som sa bol vozit po kopcoch a "dal" som cca 230 km - mozem povedat ze som si to fakt strasne uzil... Stalo za to si privstat a byt na Pezinskej babe po 08,00 hod. rano .

Inak este jeden postreh k podvozku - vozil som sa s "pritiahnutym" podvozkom, lebo som nemal cas prestavit z navstevy okruhu /pomale stlacovanie som pritiahol na max/. Samozrejme je naladenie velmi tvrde, ale napriek tomu funguje... Isiel som jeden usek s dost rozbitou cestou /zaplaty hadam na kazdom metre + nerovnosti - smer Bukova - Trstin/ celkom rychlo a auto stale drzalo kontakt s vozovkou... Tak to som pozeral ako puk - s inymi podvozkami by som niektore useky doslovne preletel... Fakt to drzi a dava pocit velkej istoty, resp. pocit toho, ze idete este s veelkou rezervou. Len to chce fakt jazdit, jazdit a jazdit a zvykat si...

Teraz ma caka konecne naladenie podvozku - uz sme dohodnuti na utorok, tak som zvedavy...

inak vsetkym dikes za odozvu...

2014-05-16 18:34:10

almeragt: Mato ja sa snad este viac ako na okruh tesim na nejaku spolocnu "vychadzku" po okreskach ako sme dali este na jesen minuly rok. Aj preto som nesiel ako s Cliom do tak hardcore setupu s Almerou. Ten tvoj podvozok musi byt prave na okresky uzasny.

2014-05-16 18:42:18

blesk666: ano, tesim sa aj ja... Vtedy to bola parada a tato cesta dalej je este lepsia, fakt pecka...

Nastavenie podvozku chcem dat spravit "kopcove", nie okruhove...

2014-05-16 19:44:36

maťo ty jak to píšeš, tak sa z toho normálne teším aj ja gratulujem k perfektným výsledkom a želám mnoho mnoho naplňujúcich chvíľ

2014-05-19 22:08:38

176kW ndpc tak to 2 palce hore, paradna praca a dufam ze nazivo niekde to auto uvidim

2014-05-21 20:01:08

Stym olejom a vykonom to moze byt pravda, ja sice len na seriovom motore ale po vymene oleja 10w40 mobil1+filter, vycistena a pretesnena vana, nove tesnenie vika ventilov a motor ozil hlavne v nizsich a strednych otackach a ma plinulejsi a tichsi chod. Neviem co tam lieval predchadzajuci mahitel.

Dalej natankovane na slovnaft 99+evo a je to citit oproti shell V-Power

Takze daco natom bude

2014-05-26 19:58:57

tak opat maly update - konecne som sa dostal minuly tyzden k p. Ruislovi na nastavenie podvozku. Cele to trvalo cca 1 den prace.

Musim povedat ze z auta je poriadny "neposlusnik" - vobec sa mu nepaci ked ideme pomaly - poskakuje si po ceste a skripe/piska brzdami. Akonahle idem rychlo, stava sa z neho maly "pekelnik", ktory krici siroko daleko, pri kazdom ubrati plynu z vysokých otacok dava rany do vyfuku a stale chce ist rychlejsie a rychlejsie

Postrehy z podvozku:

p. Ruisl ma vopred upozornil ze sa jedna sice o spickovy produkt, ale zavodny, takze tak ako na vsetkych zavodnych podvozkoch a nastaveniach, nebude sa s tym dat jazdit "normalne" - ak pojdem pomaly, auto bude strasne tvrde a jednoducho to nebude fungovat ako ma. Akonahle sa auto dostane do "tahu", bude fungovat. Tak to aj je - pomala jazda = rebrinak, nakolko nase cesty v BA su totalne rozbite... Na dobrej kvalite vozovky = dobry komfort aj pri pomalej jazde.

Ako to funguje skutocne som bol testovat vcera - opat som bol uz okolo 7.00 hod rano na kopci, aby som si to mohol uzit a nemusel sa otravovat s velkou premávkou, cyklistami a pod. a samozrejme zaroven nemusel nikoho ohrozovat.

Pred tym este par slov ake je nastavenie: kopcove nastavenie /zlata stredna cesta, nakolko bez vacsieho testovania sa to neda "donastavit"/

Geometria: vpredu rozbiehavost, vzadu zbiehavost

Odklon: 1.9°negativ vpredu

Auto bolo postavene na vahy a vyska aj predpatie pruzin nastavene presne podla vah

Bol doplneny tlak dusika v externých nadobkach /tlak aky p. Ruisl pouziva na zavodnych kopcových autach a co im funguje/, pomale a rychle stlacovanie, ako aj roztahovanie tlmicov nastavene na kopec.

Sam p. Ruisl mi povedal ze sa treba vozit, testovat a potom mu zavolat a povedat ake su dojmy, pocity a povedat co by som chcel zmenit... Podla týchto informacii mi vie povedat co zmenit, aby to fungovalo tak ako chcem. Je naozaj velmi ochotny a ako jeden z mala ludi vie, co robi...

Teraz k samotnym pocitom:

Ked sa ide rychle, funguje to perfektne... Rozdiel bez nastavenia a s nastavenim je velky - je to prakticky uplne ina liga... Je to sice velmi tvrde, ale funguje vsade - aj na rozbitej vozovke a takym stylom, ze sa clovek sam divi, ako je to kurna mozne... Malymi negatívmi je ze auto viac "taha" vo vyjazdených kolajach a v urcitom zmysle negatívom to, ze dokazete ist vsade docela nebezpecne rychlo. tym ako to ako celok funguje, dava pocit velkej istoty, vzdy je presne citit vozovku a co auto a pneumatiky robia - takze si clovek viac dovoli, no napriek tomu vie, ze rezervy su este velke. Musim povedat ze stale idem s "rozumom" a nejdem "hranu", co je na beznej ceste v premavke samozrejme uplny nezmysel... Co je najdolezitejsie - fun factor je obrovsky - bol som vysmiaty celych 170km a takmer 2.5 hodiny, kym som neodparkoval v garazi

este doplnujuca informacia k vahe vozidla: auto ma 1139 kg vratane cca 20l benzinu, bez vodica. Vyssia vaha = velke brzdy, kolesa, pneu... V aute som este neodstranil protihlukovu izolaciu /asfaltove platy na podlahe/ a ani sa na to zatial nechystam...

Som velmi zvedavy, ako to bude fungovat na okruhu...

2014-05-26 20:24:36

almeragt: Super, jsem na to zvedavy... na Cliu mam zakladni Protlum "Sport", kamos ma na CTR Gr. N Protlum "Race" a nevim, zda si dokazu predstavit, co umi "Top Race". Ale je to presne jak rikas, cim rychleji jedes, tim lepe funguje a neskutecne zvlada nerovnosti. Tak hlavne uziveji na 100%.

2014-05-26 20:25:12

Almero super. U vyhraněnýho nastavení bez elektroniky je to stejný pokaždý - čím lepší v rychlosti,tím horší při couračce.Mimochodem Almery tohle mají ve vínku od série Pán doopravdy ví co dělá a jak to dělá. Necháš si v nastavení podvozku rezervu na jízdu po vodě na silnici,nebo to půjdeš cestou na krev suchá okruhová trať?

A jakou máš rozbíhavost a o kolik se tím zlepšila reakce na volant společně s odklonem dle tvýho pocitu?

Asi se to teď dá teď těžko popsat společně s celou změnou viď?

2014-05-26 20:42:54

Almeragt: poznam ta uz trochu a podla toho ako si to napisal sa az zacinam bat ako to bude pekelne dobre. Velke Gratulujem!

2014-05-26 20:43:26

Jagy: ja si myslim, ze kym sa rada Top Race neda nastavit, tak to mozno funguje rovnako alebo mozno horsie ako nieco, co je uz nastavene z fabriky... Nemozem to tvrdit na 100%, nakolko som nemal moznost priameho porovnania, ale myslim ze to tak bude... Ako hovorim, funguje to aj na rozbitej ceste, ale nie ked ides pomaly...

BMarcellus: aku mam nastavenu rozbiehavost ti teraz presne povedat neviem, nakolko papiere z nastavenia som nechal v aute. A ako hovoris - tazko porovnat - to je ako keby ti dali ine auto - a citis to az ked sa poriadne povozis, resp. vyskusas.

Co sa tyka dalsieho nastavenia: necham geometriu tak ako je, to upravovat nebudem. S cim sa mozem hrat je pomale, rychle stlacovanie tlmica a roztahovanie tlmica. Zatial vsak vsetko funguje perfektne, uvidíme co okruh. Ak to bude dobre aj na okruhu, tak nebudem menit nic...

Inak na mokrej vozovke jazdim iba ked musim... Ako som uz spominal - s volantom "bojujes" pri vyjazdených kolajach a samozrejme clovek musi stale s volantom pracovat - treba sa sustredit...

Co sa tyka buracky na takejto plechovke - to je nocna mora - tieto stare auta nemaju bezpecnost takmer ziadnu

Inak p. Ruisl povedal, ze stale nemam sancu vyuzit na 100% potencial podvozoku, kym nie je v aute poriadny ram. Auto je napriek vylepseniam stale makke... /hovoril ze vzdy lepsie ako "seriovky", ale stale malo tvrde/. Ked sa dalo na vahy, tak trvalo 3 min. kym si sadla kasna... Tym padom sa vsetky rany dostanu skor do kasne ako do tlmicov... To iste sa stane v zakrute - najprv sa zacne hybat kasna a az potom fungovat tlmic... Takze napr. pre Dvori-ho by bol takyto podvozok podla mna urcite velky krok vpred - nakolko je perfektne vyjazdeny a ma ram...

Inak vsetkym diky...

Blesk666: niekedy sa musíme spolu povozit a vyskusas Teraz je auto do piatku v TLM na oprave sedaciek, tak hadam to do piatku zmaknu a na buduci tyzden by sme mohli nieco "spachat"

2014-05-26 21:09:42

Jsem velice rad, ze jsi to nechal nastavit u profiku a vnimam tyto nove poznatky, uz dlouho me to zajimalo. Jinak dle toho co pises to musi byt masakr. Palec nahoru

Dle popisu mi to dost pripomina Danovu alfu 156 GTA mel na ni zavodni podvozek Bilstein, kdyz sem se stim svezl auto bylo neskutecne tvrde ale pritom na nerovnostech neodskakovalo


Odpovědět

1 ......... 18  19  20  21  22 ......... 31