Fórum - Téma


Almera vs. xxx


Fórum Almera N15 Almera vs. xxx

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3  4  5

2010-01-06 15:13:21

Chlapci a děvčata,

přečetl jsem si toto vlákno spíše ze zvědavosti, když jsem viděl v "nejnovějších" ty výkříky, a cítím, že taky mohu něco připsat:

I mne trochu zmátl název tématu vs. zakládající příspěvek. Lépe řečeno: souhlasím s tím, že je hezké na dlouhé rovince ujet kliďasovi tátovi od rodiny lechtajícímu pedál iXšestky. Ale pokud bych chtěl vyzdvihovat kvality svého třebas slabšího auta, začal bych u jiných situací. Drží v zatáčkách? Drží. Má úžasné brzdy? Fajn. A tak dál... (A samozřejmě u řidiče )

Měl jsem almerku (N16 1.5) několik let a nedám na ni dopustit. Nehonil jsem se s blbečky na dálnicích ve 180, ale ujížděl jsem jim na každém nájezdu, v horských serpentinách, ať na sněhu či ledu, vyjel i sjel jsem bezpečně každý zachumelený kopec, a i když bez ABS/ESP/TCS atd., nikdy se neutrhla, prostě mne nenechala ve štychu. (A protože to samé mohu udělat dodnes, musím stejně pochválit i Qashqaie, prostě Nissan asi umí )

Právě mám půjčeného náhradního Nota 1.4 (roztomilé žihadýlko ) a dnes brzy ráno jsem chytil cestou do práce neprojeté město i dálnici kolem Brna (kdo jel, ví). Ač s tím autem jezdím dva dny, držel se výborně, zatímco borci v oktávkách, superbech, audinách, pažoutech se jak podělaní báli přejet z pruhu do pruhu (a stydím se ještě teď, snad poprvé v životě jsem předjel vpravo ale co se dalo dělat...)

Takže myslím, že Nissan umí udělat autíčka, která i když nevynikají kilowatty a newtonmetry, chovají se jistě a předvídatelně. A to je pro mne nejdůležitější.

Hodně bezpečných kilometrů přeje medvěd

2010-01-06 15:18:12

Mno ja teda nevídím v situaci kdy na to muzu slápnout a nekoho predjet problém a to že se ten druhej nechá vyburcovat a pritom na to nemá už je jiná věc a že pak zpusobí nehodu a jde za to připadne sedět (na 2 roky bo méňe což je výsměch) je správný , protože každej má mozek a má ho používat , a že se prostě nechá vyburcovat je jen a jen jeho blbost ...... A silnice bývaj volný , trasu co se dá v bezným provozu jet hodinu a třičtvrte jsem jel za 45 minut sice mě to stalo 300,- kč za benzín ale zase to už je moje věc , a to jsem sice překračoval rychlost ale tak aby to nebylo o papíry ..... Takže když bude každej jezdit tak jak na to má a bezpečně , rychle se dá jet i bezpečně , tak proč ne ....

2010-01-06 15:58:09

JA sa tiež podelim... mam 55kw almeru a myslel som si že je najslabšia zo všetkych aut na svete,no mylil som sa ..vela aut ma 55kw len si myslia že maju niečo viac,felicia 1.6 ma nepredbehne no ma čo robiť aby držala krok, švagor ma IV Golf 55kw a tiež nestihal, kamoš na Octavii 1.6 tak isto nestiha...proste almera je lahke dobre sprevodovane auto. Ked radia už na dvojku ja ešte na jednotke 5000ot...nejazdim tak ako si mysliťe,mam rad pohodovu a tichu jazdu, ale už ked niekto čo na to nema sa chce ukazať..tak mu to vratim,,,až čumia

2010-01-06 16:24:50

Téma to není špatné, jen se trošku zakladateli vymklo z rukou a ubíralo se jiným směrem než předpokládal, ale to neovlivní. Škoda, že tady někdo nenapsal srovnání třeba dvou almer s 1.4 a dva různé papírové výkony 55 vs 64 kW. Jestli má smysl investovat peníze do úpravy. To by asi hodně lidem pomohlo v rozhodování, zda se do to pustit-viz, již řešené téma. A nebo srovnat naftu 66 kW v primeře a oktávce-taky užitečné. Ale 1.4 vs tdi, no nevím, jestli je to pro někoho užitečné. Ať se dobrovolně přihlásí ten, pro koho jo...... ..... Už radši nic neříkám.

2010-01-06 16:29:47

nissani nejsou motorve nic moc s porovnani se srovnatelnou konkurenci (toyota, hodna, mysi usi apod), vzdy vynikaly solidnimi podvozky, ktere byly jednoduche a mnohdy levne...

Ja porovnaval s myma kolegama z naseho skromneho JDM chlivku na letisti v milovicich.

proti me stala toyota corola 96' 1.6 4A-FE

mitsubishi carisma 1.8 4G93

a moje primera P11/144 s SR20DE

Dost vyrovnane HP/Kg a vysledek tomu nasvedcoval.. Corolka se krasne drzela nas obou, carisma me mnohdy drtila ... me minus byl tehda dosti trisktni stav auta, ktery cital zimni pneu vetsich rozmeru (dynamika pryc), rozjeta geometrie (silena sbihavost praveho kola) a deravy vlnovec, ale i tak primera predvedla silu, i kdyz rozdil 20KW to teda nebyl, spise tak 5ti ... Tu me napada i fakt, ze udavane vykony se mohou lisit v realu, kde je clovek dosahne .. Mitsu je zname tim, ze vetsinou vykon udava tak, aby korespondoval co nejvic s WHP, kdezto treba my mame vykon motoru, teda na kola se nam dostane o tech 20% min ..

Ale i tak, s primerou jsem naprosto spokojen kvuli jinym vecem. Jezdim dost casto sluzebne werglama by koncern VW a i kdyz i ten ma velice dobra vozidka, jejich deni kary moc nemusim, zvlaste pak kary by czech shade motors, ktera pro me zanikla pocinaje ukoncenim vyroby felicie 1.3MPI. Oproti temhle geweherum me v primere neboli po ceste do brna a zpet zada, nemam pocit, ze jezdim na hnede uhli, i kdyz mam koncepcne stejne stary motor jako je TDI PD. Sice si neuzivam naval krouticiho momentu jako s dehtakem, ale za to me bavi motor vyuzivat v sirsim spektru otacek. A i tak mam dost vykonu na pomerne bezpecny predjeti, i kdyz musim teda o d va stupne podradit, coz s uhlakem nemusim. I kdyz me neobklopuje v primere tolik ovladacich prvku jako v A6, tak vim, ze tech malo co mam v primere, tak vzdy funguje a vim co delaji. Zase na druhou stranu me prislo celkem sympaticke, ze treba A6 rv 2005 ma elektricky system tak promysleny, ze kdyz vam klesa palubni napeti, tak vam pocitac postupne vypina veci, ktere zbytecne drainuji elektrinu a vy by jste nebyli nasledne schopny startovat ... toto me potkalo pri jizde do DE, kdy mi postupne chcipla klima, navigace, autoradio, palubni osvetleni .. nez se zjistilo, ze hapruje altik a nedobiji. Jine znacky neodsuzuju, odsuzuju jedntotliva auta, a i u nissanu sem kdysi i ted nasel par modelu, ktere u me postradaji smysl, a jina ktere maji velky smysl, ale cechacek si na ne jen s obtizi sahne (silvie, sky, i derivaty od infinity G35 apod).

zavodeni v provozu nekomentuju, je to nesmysl, ale i me uz parkrat ruply nervy a nechoval sem se jako gentleman silnic, to si hrabnete do svedomi kazdej sam, kdo to v dnesni dobe vydrzi na 100%. Ale pokud to jde, tak s kolegama vyrazime na opustene plochy, ci silnice, kde si pomoci vysilacek hlidame provoz.

2mato  
Mato
2010-01-06 17:09:33

Artee sprint na rovinke je jedna vec a trat so zatackami ci nejakym kopcom druha...tam vies kde by ta 1,6ka isla....a ber si to tak, ze to je spolu s hondackymi asi najlepsia 1,6ka vsetkych dob... mna napr p10 oproti ostatnim znackam prekvapila svojim spracovanim kvalitou vyvazenostou a jazdnymi aj prevadzkovymi valstnostami a nakladmi... a podvozok si musim velmi chvalit nemozem za to, ze na novych tlmicoch to jazdi proste skvele a velmi isto a citatelne... nepamatam auto z 93r ktore ponuka to co p10 v tej triede aj cene...

2010-01-06 18:47:27

o tee 1.6stce je to sporne, napr prave do coroly se davala 4A-GE, coz je zminovana 4A-FE ovsem ktera disponuje vykonem pres 100KW, coz me prijde na ten objem az az ;) ... to co ma kolega, tedy 4A-FE je jeji "ekonomicko-ekologicka" derivace, defacto je zmenena jen hlava, mela vic variant, 16V i 20V a jeste se pouzilo VVT (to je to nejsilnejsi), nejslabsi GEcko melo tusim neco kolem 90KW.. Planuje se swap, takze na tenhle vykon to smeruje, a az to dokona, tak musim rict, ze s ratingem hp/kg moji primeru strci do kapsy... Jeho rocnik coroly je dokonce ten, ktery jezdil bez velkych zmen podvozku WRC, treba zrovna tohle vozitko i dnes silne konkuruje (konkurovatelnemu, tedy almeram). Nissan to potiral solidni vybavou za malo penez, kterou drzi dodnes, jen si vemte cenu GTR a cenu srovnatelneho supercaru...

O honde nema smysl mluvit, tak proste umela vzdy z malych objemu vytriskat neobycejne kousky, jen se slzou s ocich vzpominam na chvile za volantu civica.. To bylo uplne o necem jinem nez s primcou, ta je proti tomu nudne tezkotonazni auto.

Jinak kopce, jasny, prave jak sem psal, kdyz sem mluvil o silnicich, myslel sem prave na cerno jezdene kopecky... ted v lete jsme nasli u rakovnika zavrenou silnici, na ktere bylo par km pouzitelnych na blbnuti... Ale nemeli jsme poradnou metodiku, jak se pomerit, zkouseli jsme to pomoci programu do mobilu (racechrono), ale ja se s autem v kopci teprve seznamoval, sve upravy smeruju prave touto cestou, sprint je hezky, ale je hlavne o vypovedi auta, a ja jdu spis preferuju cestu auto+ridic.. Vim, ze tehle tank neni zavodak, a tedy nemam zadne ambice se nekdy umistit, ale jen bych si to parkrat alespon zazil. (add umisteni, vedle nismosprintera lpepsiho, jagyho a dalsich, kteri skupinu drti suniky se stejnyma vykonama na mensi zivou vahu, bych stejne nemel sebemensi sanci :-D )

2mato  
Mato
2010-01-06 19:06:54

No hej ta corolla este s viacprvkom v zadu je skvela a ja som ju tiez moc chcel prave tu 1,6ku 81kw 3dverovu ciernu...ale sialene drahe boli... no musis uznat, ze civic a primera je rozdiel nielen triedy ale aj KG miesta a hrubky plechov...civic je maly lahky ale nie robustny...skor su tie civiky dost subtilne preto su aj lahke a tak slapu...takze primera je nekde inde ale v ramci triedy je zas nadpriemerne ovladatelna....ale ja pisem o p10 neviem ako su na tom tie neskorsie primery - tazsie...tak ja by som si tiez rad zajazdil s chalanmi, ale myslim ,ze vsetko pride chce to len cas inac nejak sa rysuje OT chacha

len tak pre ilustraciu na porovnanie robustnosti:

http://www.youtube.com/wa...hndUSqWUg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=nhJ4LhFZUII

civic vysiel o rok neskor ako p11 ale skoro sa zlomil na polku : ) ...primera je vyrazne tuhsia a robustnejsia

2010-01-09 23:46:53

tak tady bych si dovolil říct, že mám dvouletý skušenosti s P11 1,6 16V a ne teda s Oktávkou, ale Toledem TDi 81kW. I když byl Nissan miláček, tak co se týká dynamiky jízdy, tak Toledo vede na plný čáře. Jediný, kde může být chyba je řidič tý oktávie, nebo technický stav. Pokud řidič jezdí pořád jenom na spotřebu a má zanešený EGR a naklápění lopatek, pak i 1,4 má lepší dynamiku. Mně taky trvalo dlouhou dobu, než jsem si zvyknul, že nemá cenu ten motor točit a je lepší než podřadit, předjíždět na pětku. od 1.000 otáček až do 3.500 otáček je k dispozici přes 200 N/m, o čemž si benzín 1,4 může jenom nechat zdát......Ale nechci tady jitřit vášně, vím jak jsou tady na TDi vysazení.

2010-01-09 23:52:14

Nevim kolik ti váží ta primera, ale zkus jí postavit na sprint vedle toho toleda a uvidíš že ti neujede

Ono "síla" TDI je v hroznym turbo kopanci (prostě pocitově to jede líp jak veyron)... Jen když se pak podíváš na tachometr, zjistíš, že se toho zas tolik neděje :)

Zrovna ve čtvrtek jsem si dával sprinty s kamarádem co má Mazdu 3 1.6 diesel - 81kW a i já s těma 66kW jsem se dostal kousek před něj...Fakt je teda, že měl spolujezdce a já jel sám...

EDIT: Jinak od 1 000 do 3 500 ? Vždyť je ten motor do nějákejch 1 800 ot/min. totálně mrtvej (prostě do doby, než zabere turbo).

2010-01-10 00:09:12

říkám, nechci tady dělat rozbroje. Je pravda, že toledo má oprot Oktávii ve dvou dospělých a dvou dětech necelých 1.400 kilo, to jsem se vážil. Opravdu má velmi slušnej zátah už od volnoběhu, jenom je problém přenýst ten krouťák na silnici. Podvozek to absolutně nestíhá, snažím se to kompenzovat slušným obudím, Dunlop Sport01 a zimní Wintersport. Já kupoval TDi jenom kvůli tahání přívěsu, jinak bych si Primeru nechal. Kdybych si tenkrát já vůl koupil P11 dvoulitra a ne 1,6, nemusel jsem tohle řešit.......

2010-01-10 11:03:01

Cemu ty rikas "dynamika" ... Asi mluvis o pocitu zamacknuti do sedadel, to je jasny, ze to co nabidne oturbenej motor (jedno jestli dehet nebo benzin) ti atmosfericky benzin s podobnym objemem nidky nenabidne. Ale i tak si vem cisla.. z jednoho grafu primery P11 se sirsim vyfukem ma kroutici moment velice blizky sve nominalni hodnote (181Nm) od 2500 do 6800 ot ... Takze rozdil dieselu (klidne i plus 300Nm) ovsem ve spektru 2000ot je ti nanic, kdyz mezi tim, kdy benzin ma jeden kvalt, dehet musi dvakrat radit. A prave tim razenim jeho kvalitou, nacasovanim (to jeste zarazeni tak, ze pustist turbo - radit s mezi plynem atd) muze hodne ztratit, ale i nabrat ...

Kde jednoznacne srovnatelny TD bude nad benzinem dominovat je letmy sprint treba ze 60km/hod, tam se ten kroutici moment uz pozna...

Ale proste podle pocitu, ze to "dobre tahne vocpoda pyco", nema absolutne korespondenci stim, co se deje na silnici Atmosfera benzin malo kdy poskytne takove pocity, ale diky tomu, ze ma homogeni chovani (nema zadny vyrazny nabeh kroutaku jako s turbem), tak ma kazdy pocit, ze to nejede ... Denno dene jezdim s dehtama sluzebne, at uz skodovky, tak hlavne A4, ktera s 2.0 TDi ve 103KW jede hezky, asi by muj 103KW v benzinu potopila, ale proste sem si vyzkousel ze ten pocit je jen pocit. Staci pomalicku motor vytocit nad hranici kdy turbo je nafoukane, a pak dupnout plyn az na podlahu .. a hle kde je to zamacknuti do sedadel? Nikde, turbo uz tlaci, takze dalsi naval krouticiho momentu na kola neni, ten tam byl, kdyz turbo najelo a najednou mam horsi pocit nez s benzinem, proste najednou uzasne asfalt trhajici TDI PD zrychluje dost srovnatelne jako atmosfera benzin. Protoze kdyz svoji primeru vytocim pomalicku na 3500rpm a seslapnu pedal, tak mam pocit jako kdyz se mi v TDi nafoukalo turbo (samo, ze slabeji), a tento pocit muzu zazivat kdekoliv nad 3500rpm

moje resume: Dehet je dobry na daily jezdeni, firemni auto, ale ale pokud nemate alespon 3.0 TDI, ktere vyvazi svym vykonem svou tezkou vahu, tak zapomente na dynamickou sportovni jizdu.. vzdyt na kopci by jste se kvuli neustalemu razeni utrapili.

ps: ale 1.4 srovnavat s 1.9 TDI je uplne mimo misu, uplne svedomite muzu rict, ze 1.9 86+KW uz zatapi i me primere (103KW lehce upravena, vyfuk atd) a jde jen o to, zda dobre chytnu, odhadnu podrazeni, kdyz tomu autu chci ujet, kdyz spatne podradim tak mu proste neujedu a auto me tlaci dal.

2010-01-10 11:53:00

Arteee dá se říct že s tebou souhlasím na druhou stranu je těch 10 nebo i 20 minut na trase praha ostrava tak zásadně a životně duležité pokud tě třebas nedojedu někde v koloně oproti pohodové a mnohem levnější jízdě to už nemluvím o bezpečnosti.Takže nakonec jsme zase u toho že nejlepší je to auto co tě spolehlivě a bezpečně doveze kam potřebuješ a jedno jestli benzin,nafta.nisan nebo škodovka

2010-01-10 12:27:38

tak o tom žádná

Jinak vcera sem nahodou shlednul Auto Moto styl na CT1, mluvili tam o hybridech a predstavovali tu novou hondu, redaktor mel velice vtipnou vetu, ktera me sesadila ze zidle. Pravil neco v tomto smylu: "Nova Honda Insight 1.4 ma prumernou spotrebu 5.5l/100km, to ovsem Japoncti inzenyri zapomeli na mladoboleslavsky zazrak techniky 1.9TDi, ktery ma spotrebu nizsi a jeste trha asfalt" Myslim, ze za tuhle vetu meli redaktora zavrit do morceci klicky a pouzivat ho jako alternativni pohon... Asi z dalsich "objektivnich" clenu kultu uctivacu TDi

2010-01-10 12:46:08

no ono s tou pruměrnou spotřebou to také není tak jednoduché ta škodovka asvalt netrhá ani náhodou za 5,5 litru má ji ale při delší jízdě ale po městě ne a pokud ten hibrid má 5,5 po městě tak to je slušné a navíc nejde ani srovnávat sspotřebu u benzínu a nafty.

2010-01-10 13:37:45

OT: ona, Arteee, o odborne urovni toho AMS docela vypovida uz zneni soutezni otazky.

(Aha, a jak koukam na ty predchozi, zadna vyjimka (i kdyz ty aspon mely spravnou odpoved))

2mato  
Mato
2010-01-10 13:57:09

som rad, ze aspon niekto si vsimol, ze to trhanie asfaltu sa u TDi kona len nakopnutim do sedacky a dalsim nasledovnym nic a to nielen v sedacke ale aj na tachometri... a jak pisal artee staci dobre podradit...mna octa1 combi s tdi pd 130koni /to bola nejake special verzia/ nevedela striast pri predbiehani 80-140 som ju dobiehal ale pravda je ze nad 140 som ho uz nevedel dobehnut aj ked nejak vyrazne neutekal.... a to mam papierovych 85kw z 2,0 hah

btw nemam nic proti TDi nahodou sharan vo full palbe na ktorom som chodil bolo celkom v pohode na bezne jazdenie a aj ked som ho obcas nesetril tak chodil za 6,5l....o com hociaky benzin moze snivat v mokrych snoch...na druhej strane budem mat radsej potentny a tocivy silny benzin za 8,5l na 100

2010-01-10 13:57:42

Kdyby ten redaktor měl aspoň pravdu a byl to opravdu mladoboleslavský zázrak techniky. Ale pokud si pamatuju, tak první tdi se montovalo do Audi 80 B4 kolem r. 1992, kdy motor, ale s předkomůrkou, byl použit dávno před tím.

2010-01-10 14:24:37

aumirek, no vsak tomu sem se zacal smat, druha pulka vety me dorazila Vim jak ty TDI zerou, preci jen pri castem rozjizdeni motor ma neskutecnou spotrebu, protoze spotrebuje hooodne vykonu na roztoceni samotneho turba, pokud motor pracuje uz v rezimu turba, tak naopak jeho velky moment setrvacnosti napomaha drzet malou spotrebu (s A4 se da jet 120 tacho za 4l, s benzinem to bylo u me nejmin za 5l - Golf VI GTI :-D ale to melo DSGcko, to udela taky sve).

AMS vubec nesleduju, ted sem to videl poprve a asi naposledy, protoze objektivita byla na urovni TopGearu, ale tam se prou (vtipne) o autech za 2 miliony, a ne za kozum, a kdyz redaktor prohlasi tuto, pro me pamatnou, vetu, ktera jak kdyby pubetakovi s tatinkovou octavii vypadla z tlamy, tak takovy porad u me nema sanci.

Jo Stane, o historii toho motoru moc nevim, ale vim, ze je koncepcne hodne stary, i kdyz nase SR20 je mozna starsi, ale pro me furt lepsi... Vzdy sem rikal lidem, kteri se snazili porovnavat TDi a benzinovou atmosferou: "Nic mi prosimte nerikej, dodej benzinu turbo a pak porovnavej, at to mas srovnatelne" .. Ja sem jen rad, ze doba dotlacila vyrobce automobilu, ze benzin s turbem bude cim dal castejsi, a hned se ukazuje, ze i 1.4 benzin s produkcnim (nizkotlakym) turbem je stejne schopna (jak v agilite tak spotrebe) jak 1.9 turbo dehet.

2010-01-10 14:32:43

Každý si najde to svoje. Měl jsem naftu jen jednou v životě, takže jsem zvyklej na benzín a když chci předjet, tak automaticky řadím dolů. Udělat to s naftou, tak jsem ještě předjížděn. Kdo je zase zvyklý na naftu, tak nechce nic jiného. Vidím v práci, jak borci, co mají doma naftu, tak mají problémy se s benzínem rozjet a řadí stylem, kterej mi zvedá tlak-zvlášť ti, co mají VGT. Ať si každej koupí co chce, chválí si co chce, ale srovnávat benzín s naftou je u mě pi.....na. Sorry.


Odpovědět

1  2  3  4  5