Fórum - Téma


Almera Tino - prosba o radu


Fórum Almera Tino Almera Tino - prosba o radu

Informace o modelu: Nissan Almera Tino

Diskuze o vozidlu

2001 Almera Tino 2.2

12 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, YD22DDT.



2013-06-03 19:29:53

Milí Nissanisté,

potřeboval bych poradit s Almerou Tino 2,2 Di r.v. 2001, najeto cca 165k km.

Minulý týden mi kamrád měnil olej a spolu s ním "pro jistotu" i naftový filtr (i když byl tak v půlce životnosti).

Ale od tý chvíle šlo všechno do kopru. Po výměně filtru jsem ujel cca 50 km v pohodě, pak se rozsvítila kontrolka motoru a auto se začalo dusit. V podstatě se začalo chovat stejně jako popisuje jura68 v tomhle dotazu: http://www.nissanclub.cz/...trolka-motoru-tino-200923 (vlastně je to i stejný auto, stejný ročník)

Inu dal jsem auto de servisu s tím, že tam kámoš něco podělal když měnil ten filtr.

Mistr servisák prohlásil, že je tam nějakej šajze filtr z Auto Kelly a že tam dal Nipart (?), což je skoro originál a že auto se na zkušební jízdě chovalo jak má. Jenže jsem ujel zase tak 30km a všechno znova.

Inu vzal servismen auto na diagnostiku do Nissanu a tam jim to vyjelo chybu P1241. Takže mi oznámil, že čerpadlo je v řiti a repas v Boschi 25k + práce při výměně.

Po nastartování je většinou všechno v pohodě (i když jednou se to začalo dusit hned po startu a i na volnoběh běžel motor hodně nepravidelně/jakoby nárazově) tak první 2-3 km, pak to začne.

Moje otázka tedy zní - mohla nepovedená výměna filtru dorazit čerpadlo, nebo může být chyba jinde a jen se to na diagnostice tváří jako čerpadlo?

Existuje nějaká méně nákladná varianta opravy - byť dočasná? Nechce se mi totiž nacpat takovej ranec do auta, který má to nejlepší za sebou.

Omnlouvám se za délku vyprávění a děkuji za případné rady rady.

Filip

P.S. Musím podtknout, že nejsem dvakrát zkušenej v týhle oblasti, takže případný rady formulujte jako pro blonďatou puberťačku, nebo tak aby mi s tím dokázal pomoct googlu a wikipedie...

2013-06-03 21:34:50

filipsp: čerpadlo zle určite neni. Treba znovu rozobrat filter,vyčistit pumpu nad fitrom ,prefuknut trubky do nadrže a vyčistit nadrž.Maš zapchaty privod nafty.To že hlasi poruchu čerpadla je normalne-je tam sensor teploty ktory pri nedostatku nafty hlasi poruchu čerpadla

2013-06-03 22:50:34

sjaro: ohohooo, to zní daleko přijatelněji než čerpadlo - díky moc

pokyny předám chlápkovi s nářadím

2013-06-04 07:34:29

filipsp: jaksi neznám nepovedenou výměnu filtru. to nevím co to je. Buď se filtr vymění nebo nevymění. A je úplně jedno co je tam za značku pokud vše ostatní ej OK. Myslí si že závada s výměnou vůbec nesouvisí, že je to shoda náhod.

2013-06-04 08:20:06

honzabk: Jak jsem psal, nejsem v tom zrovna kovanej... Nepovedenou výměnou filtru jsem si představil jako nějakou netěsnost, nebo třeba to, že se mohli někam dostat nějaký nečistoty, nebo co já vím. Že je to souhra náhod je samozřejmě možný, ale vzhledem k tomu, že to začalo bezprostředně po tý výměně mi jako lajkovi přišlo jako příčina a důsledek

2013-06-04 08:35:21

Nazdar ve spolek, připomíná mi to můj problém před 3 roky.

Po výměně palivového filtru ujeto 30 km, další den nastartováno bez problému. Jenže motor šel jen do 1500 otáček, pak hrozné zvuky a bílý dým...

Po odtažení do servisu taky prý asi nafta. Po přetažení do BOSH jsem hned mezi dveřmi dostal informaci o nemoci Tina: "přidřený" představník vstřiků. Tato závada se potvrdila a oprava stála tehdy kolem 20 (pro přístup k čerpadlu je prý potřeba sundat motor...).

2013-06-04 08:49:56

hawel: tohle se chová trochu jinak - ve chvíli kdy se rozsvítí kontrolka motoru tak auto přestane táhnout a začne cukat, přidušuje se, nicméně při sešlápnutí plynu otáčky jdou dál nahoru, ale auto na to nereaguje. Jediný co pomáhá je hodně ho vytočit, pustit plyn tak na 2-3 sekundy a většinou se po opětovným přidání plynu (a vypuštění bílýho dýmu co sakramentsky smrdí naftou) znovu rozjede a kontrolka zhasne. No a to se opakuje tak každých 5 až 10 minut - což prakticky znemožňuje běžný ježdění, byť na krátké trasy. V těch mezičasech, nebo hned po nastartování jede dobře.

2013-06-08 18:18:30

sjaro: tak to božel zapchaté nebylo - nechal jsem vyčistit vše od nádrže po čerpadlo a bu´hužýel bez výsledku. takže sháním to čerpadlo :(

2013-06-08 21:33:51

filipsp: Zapoj si čerpadlo priamo z nejakej 3 Litrovej bandasky čistej nafty, privod aj prepad v motorovej časti,aby si na 100% vylučil netesnost a vodu v palivovom systeme.Ak nepomože tak nalej do systemu vela aditiv na uvolnenie piestu predvstreku

2013-06-08 23:01:33

sjaro: díky zkusím. v případě těch aditiv - kolik je vela?

2013-06-26 23:44:25

honzabk: ahoj nevim jak jinaktě kontaktovat mam dotaz a nikde nemužunajit odpověd. snad to budeš vědět a poradíš mi potřebuju vědět jestli do nisana almera tino 1.8benzin 16v rv.2005.pasuje nějaky jiny motor popř nevíš o nějakem takovem a da se někde koupit jedna ojnice na tento motor?? diky za odpověd.s pozdravem thienel pisni mi prosim na email thienelm@seznam.cz nebo pisni čislo a ja ti zavolam. diky marek

2013-06-27 07:17:18

marthi: ahoj na to tady slouží vzkazy, kdy můžeš napsat komukoliv. Motor do 1,8 určitě jiný nepasuje, zase jen 1,8, samozřejmě může být jak z N16, tak z Tina, a stejný je i na primerách. Samostatně ojnicu nevím kde, jedině u někoho kdo zadřel motor. My jsme bohužel všechny zadřný motoryvyházeli, ale podívám se, jestli něco nemáme.


Odpovědět