Fórum - Téma


Almera TINO-nereaguje na sešlápnutí plynu


Fórum Almera Tino Almera TINO-nereaguje na sešlápnutí plynu

Informace o modelu: Nissan Almera Tino



2010-11-06 20:37:13

Ahoj tady

Pročítal jsem tu všechno kolem podobného problému u Tina,možná zakládám zbytečné dupl. téma..snad neva,když tak to přesunete..

Auto: Almera TINO, 2,2 Tdi, 84Kw. manuál. rv. 2002, najeto nyní 135.000 z toho já 40.000 koupeno se serviskou v dobrém stavu. Jezdilo bez potíží,kromě běžné udržby servisu nijaký problém s motorem....

Problém: V nízkých otáčkách kolem 1500-2000 kdy například jedu na dvojku a jen tak šolichám plyn. Když přidám i třeba prudce sešlápnu pedál plynu se auto vubec nehne kupředu-otáčky drží jako před sešlápnutím a po pár vteřinkách řekněme po 2-3 to jakoby "sepne" a auto vystřelí kupředu... nevšiml jsem si nějakého zvláštního kouře od vejfuku.. Zkrátka už skoro přesně mám v noze tu chvilku kdy se mužu přesvědčit že to dělá...

Oprava: Jel jsem do servisu ke známému,doporučil mě vyměnit palivový filtr,vše ostatní je tam měněno před cca 5000tis/km /olej+filtr oil. ---- po výměně paliv.filtru to jelo cca 120km uplně bez otíží-chod motoru klidný jakoby vyžehlený a i když jsem si zkoušel v tom spektru otáček "vymodelovat" tu situaci tak to prostě neudělalo...

Jenže: Po ujetí těch 120Km jsem dotankoval v místní benzince za 500kč nafty a zase to začalo zlobit...nicméně rozhodně o dost méně než před výměnou pal.filtru... Ale dělá to: jedu pomalu-nízké točky-chci přidat a určité chv. to nezrychluje.Všiml jsem si že motor jakoby "cvrdliká" nebo jak to popsat..jen tu dobu kdy to nezrychluje.Jakmile se chytne tak to v otáčkách a v tahu jede luxusně,fakt super.I na dálnici 160Kmh i v tom nejlepším 130Kmh to jen přede...

Ptám se: Co by toto mohlo zpusobovat? čím začít? resp.Zkušenosti ostatních majitelu Tina s tímto problémem a jeho odstranění?

Motor v zimě startuje na brnknutí a to stává na mrazu na Vysočině i -25st. a fakt to startu je luxus!

Dlouhodobá spotřeba je 6,7-7.

Olej 5W40 polos.

Nejsem mechanik,ale mám kolem schopné lidi co pomužou a autum jakš takš rozumějí + mají dílnu

a nakonec: pardon že to je takovej román,ale myslím že jsem snad uvedl co nejvíc info tak abych byl co nejvěcnější... (případně doplním další)

Tak mě zkuste kluci poradit.

Děkuji moc

Jo ještě jsem se koukal tak celkem podobné témata s Tinem se tu už řeší-tak to opravdu mužete přesunout a to tu nazasírám něčím podobným..Pardon

2010-11-07 10:53:59

odstav si klapky na sani

2010-11-07 17:37:46

sjaro to mužu udělat,ale jak to provedu? potřebuji k tomu odvézt auto do servisu nebo dle manuálu to pořešit doma? děkuji za odpověd.

2010-11-08 08:18:48

já bych zkusil EGR ventil

2010-11-08 11:38:10

dobře,obojí nadhodím lidem v servisu.

Díky za Tip

2010-11-08 13:55:55

Je potřeba si uvědomit jednu maličkost . Pokud jezdíš s otáčkami do 2000 otáček , tak tzv podtáčíš motor . To znamená, že pokud se budeš chtít rozjet na rychlost č4 na 2000 otáček, bude turbo jakoby odstavené, a nebudeš moci využít na krátká okamžik jeho účinku . Nejlepší otáčky jsou u dieslu okolo2500-3500 ot . Tam využívám výkon motoru . Ale přesto všechno, bych vyjezdil nádrž, a zkusil natankovat někde u Shell pořádnou naftu, protože ta dělá hoooodně moc .

2010-11-08 18:31:41

ahoj.Ano taky nás napadlo že to podtáčení motoru by mohlo být ono vteřinové nereagování..ale pokud sešláneš plyn a ono to nereaguje někdy víc někdy mín tak bych to raději prověřil..v jiném dieslu jsem toto nepocitoval...

zkusit diagnostiku...

tankuju v několika pumpách,zkusit ale mužu nějakou "lepší" jenže i tam je to něky vopruz

2010-11-09 22:52:33

Na 99% trafil do cierneho Sjaro.Vyzera to na zaseknute skrtiace klapky v sanii.Uplne najlepsie je demontovat sanie a klapky vybrat a vycistit karbon v sacich kanaloch.Motor bez klapiek ide lepsie,novsie motory uz klapky nemaju.

2010-11-10 09:17:39

Fajn, ještě než začnu hledat nechce mi někdo hodit link kde najít schéma-manuál k demontáži klapek? ... děkuji moc.

každopádně asi zkusím ještě vyměnit palivovej filtr a dotankovat někde kvalitní naftu.Však pak napíšu jestli tu závadu odstraníme.Všem díky

2010-12-09 23:15:02

ahoj,zatím jsem vyměnil palivák a tankuji kvalitnější naftu a je to o dost lepší...nechci se v tom hrabat nebo nechat někoho tak pokud by to jezdilo takto budu to akceptovat... uvidíme časem....

Zatím děkuji za pomoc,rady.Dušan

2011-01-17 21:45:54

Tak jak ti to funguje? Ptám se proto že začínám pociťovat něco podobného u Terrana dřív od1500ot. táhlo bez problémů ale teď asi tak 14 dní a nepravidelně po sešlápnutí plynu jakoby vyrazí,ale vzápětí se přidusí a nechce ject Bohužel to jeden den dělá a pak třeba dva né.

2011-01-18 08:13:11

Ahoj. No tak je to už zase stejný..někdy to na plyn nereaguje dost,že jej třeba došlápnu až k podlaze a auto se šourá pár vteřin.Pak povolím pedál, znovu sešlápnu a vyrazí kupředu jak sfině...jindy zase jen tak cvrdliká,to v těch otáčkách pod 2000tis. Nicméně mám domluvenou diagnostiku,tak uvidím.Dle dalších info to muže být iks věcí co dělaj bordel,snad nějaká menší věc at to nestojí ranec....

Koncem ledna jedu na diagnostiku tak pak napíšu co vyběhne za problémy...

Každopádně zkus vyměnit palivák,ještě předtím vyjed palivo a dotankuj lepší kvalitnější ověřenou benzinku a určitě to bude lepší.Mě to vydrželo chvilku,ale třeba Tobě to vydrží dlouho...

2011-01-24 17:30:06

Naftu sem bral u různých pump,používám aditiva,ted sem dal i na čištění vstřiků,zjistil sem že to dělá jen studený motor nebo těsně pod provozní teplotou. Nekouří ,startuje super,kontrolka nesvítí,EGR odpojenej už rok,turbo OK ,čidla teploty a solenoidy vyměněny. Jinak příznaky jako máš ty.

2012-03-21 13:48:19

Dobrý deň,

ja som tiež kúpil Tino a z výkonu motora som fakt sklamaný. Pred tým som mal Peugeot 406 1,9 SLDT, ktorý mal iba 66Kw, ale výkonovo sa to s Tinom nedá porovnať. Tino je fakt do 1500 otáčok mŕtve a na jazdu po meste úplne nevhodné, pretože potrebuje riadne vytáčať, a o hluku motora pri štarte v mraze ani nehovorím, hučí ako traktor a trasie s celým autom. Tak nekultivovaný motor som ešte nevidel. Môj starý peugeot (r.v:1997)bol oproti Tinu ako Mercedes.

Dúfam že keď odstavím klapky tak trochu to auto ožije, lebo fakt taký nevýkonný motor som ešte nezažil a už som odšoféroval všeličo. Teraz už kúpu Tino dosť ľutujem.

Posielam obrázok na ktorom je znázornené znefunkčenie tých klapiek na saní, ktoré vraj tak brzdia ten výkon.

S pozdravom

R.V.

2012-03-21 14:13:13

Další možností je totální zasrání sacího potrubí, měli sme na dílně Tino u kterýho se pán stěžoval že to nemá výkon, po sundání sání z hlavy měli sací kanály průměr asi tak 1/3... ostatní byl nános sazí . Po vyčištění hlavy a sání najednou auto jelo Když s tím děda jezdí pořád po městě na 1500 otáček pak to takhle dopadne

2012-03-27 09:13:29

Pánové nechci tu zatěžovat dalším vláknem můj dotaz tak se snad s tím vlezu i sem,nikde se nemohu dohledat na inetu kolik má nissan tino spotřebu mimo město u benzínu 1,8,prostě vůbec nenalézám nějaké seriozní stránky kolem technických parametrů osobních vozů vůbec až se mě to věřit nechce a to jsem zkoušel do vyhledávače zadávat kde co,jediné co jsem našel byla tato stránka :

http://nissan.katalog-aut...mera-ii-tino-1-8-16v-85kw

ale tam je uvedená pouze kombin. spotřeba,děkuji za link apod.

2012-03-27 20:33:27

Si myslim že kolem těch 8 litrů to bude pravdivé u Tina...

2012-03-27 22:59:50

No podle zákazníků co ke mně jezdí jeto od 8 do 12 itrů , podle toho k čemu je hlavně používáno .


Odpovědět