Fórum - Téma


Almera N16 - vyčištění škrtící klapky + reset ŘJ


Fórum Almera N16 Almera N16 - vyčištění škrtící klapky + reset ŘJ

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2015-10-03 20:22:25

Zdravím všechny,

nikde jsem tu nenašel podrobný popis, jak vyčistit škrtící klapku (od popisu demontáže) až po reset ŘJ u almery N16.

Chci se do toho pustit a když už bych ji měl demontovanou, tak bych se mrknul i na AAC ventil...

Mám almeru N16, hatchback, 2000, 1.8, 84 kW

Děkuju všem za pomoc

2015-10-03 20:55:22

pokud s tím nemáš nějaký zásadní problém, nech to na pokoji, ušetříš si mnoho dalších problémů.

2015-10-03 21:04:35

Právě že mám... Minulý rok jsem ji nechal vyčistit v servisu a to ji nedemontovali, ale jen prostříkli sprejem... Byl jsem spokojen, protože se mně předtím zadrhával plyn a po "vyčištění" jsem mohl plyn dávkovat tak, jak jsem chtěl... Jenomže po roku zas ten samý problém, tak to chci zkusit sám. Ale chci to udělat pořádně, tak ji chci úplně vytáhnout a kompletně vyčistit a když už bude venku, tak i s tím AAC ventilem, který se stará o volnoběh (s volnoběhem snad problémy nemám nebo aspoň žádné problémy nepozoruju)...

Všude na netu se dočítám, jak je to bezproblémové a rychlé... Našel jsem tady na fóru komplet návod, jak na to u primery, ale tam ji rozdělával kompletně až k potenciometrům. Takový by se hodil i pro almeru...

A ten reset ŘJ by teoreticky mělo řešit jen to odpojení baterky na pár hodin, ne?

Nevlad  
Vladimír
2015-10-03 21:52:07

almera123: Nechci Tě zrazovat z toho bohulibého záměru, ale měl jsem ten stejný problém (zasekávající se lanko plynu), a určitě mi to nedělala klapka. Problém byl v samotném lanku, přesněji v bowdenu. Protože je prohnutý do "S", byla zřejmě prodřená kluzná vložka z teflonu či z čeho to je, plyn se mi sekal, a nepomohlo příliš ani promazání. Trochu a krátce pomohlo otočení bowdenu o 180°. Starší, ale ještě dobré lanko s bowdenem jsem sehnal tady v inzerci, problém to bezezbytku vyřešilo.

Nové mi v http://www.nissan-jpn.cz/ nabízeli kolem 600,- Kč.

Je sice možné, že to ta klapka je, ale než bych to celé demontoval, určitě bych zkusil napřed odpojit lanko a rukou zkontroloval chod a případné vůle.

Edit: trošku mi uniká, proč je po vyčištění klapky nutno resetovat ECU?

2015-10-03 21:55:06

Nevlad:

Díky za tip, určitě zkusím, ale jak píšu, minulý rok to pročištění pomohlo. Jen se mně moc nechce ten bordel splachovat do motoru...

Nevlad  
Vladimír
2015-10-03 22:01:22

almera123: To je fakt za rok nějak moc zasraný? Já jsem měl demontovaný sací filtr i váhu, na klapku jsem se díval a zdála se mi perfektně čistá. V tom servise jsi viděl, co s tím dělali?

2015-10-03 22:04:51

nevlad: Zatím jsem se na ni nedíval. V servisu jsem neviděl, jak to dělali. Měl jsem nedávno vytáhlou váhu vzduchu a byla pěkně čistá, mám tam na jaro dávaný nový vzducháč, takže v klidu.

To zaprasení té škrtící klapky je od motoru (olej + benzín), ne od vzduchového filtru...

2015-10-03 22:24:42

almera123: plyn se dokáže zadrhávat v případě , že dorazový šroub škrtící klapky je moc povolený a otočná klapka se úplně zavře v tělese klapky a potom vázne. Je možné to vyzkoušet, ale vždy na teplém motoru. Někdy stačí třeba jen čtvrt nebo půl otáčky vysunout a je pokoj. Tyto klapky se nezanáší ani po 250 000Km, to bys musel jezdit bez filtru a na petrolej. Je však možné že máš roztřepené lanko, ale i to se dá lehko vyzkoušet.

2015-10-04 09:09:44

vincent: Nevím, ale myslím, že lankem by to být nemělo, ale kdo ví... Momentálně jsem ji zatím nijak zblízka neprohlížel, ale vím, že minulý rok se to chovalo stejně a to prostříknutí vše vyřešilo.

Celkově se do toho chci pustit, protože almera je líná. Sice jde do otáček a v cca 4000 ot./min. je takové mírné zaváhání a pak jde ochotně zase nahoru, ale natož že je to tak lehké auto a má 84 kW to prostě nejede.

S volnoběhem žádné problémy nejsou, takže AAC ventil asi v pohodě - sice jsou otáčky volnoběhu někdy různé a ručička na volnoběžné otáčky padá jinak rychle, třeba za jízdy při vyřazení, ale to může být teplotou apod., takže to bych neřešil.

Samozřejmě, že tam může těch věcí být víc, ale váhu vzduchu čistím pravidelně a teď už to vliv nemá - po prvním čištění mělo. Takže tam to asi nebude. Pak ta klapka - zadrhávání plynu (nic hrozného, ale je to poznat), to způsobuje i cukání, jak při akceleraci, tak deceleraci. No a v neposlední řadě chrochtání od motoru, takže asi špatný napínák (snad je řetěz jaký taký) - jak se řeší v jiném vláknu. No a ještě mám díravý poslední díl výfuku (tlumič), což na dynamiku má možná také trochu vliv...

A to jdu v květnu na technickou...

2015-10-04 09:48:01

Lehké auto a celých 84kw no 1300kg nic moc a 84kw taky ne, davno jsou doby lehkejch aut pryč, bud v klidu ona nejede ani Primera se 110kw.. Normálně sundej sací hadici, ven si hadřík a líh nebo benzín, rukou si otevři klapku a vytři to, dělám to tak vždycky a je za 10 minut hotovo..

2015-10-04 10:06:43

djmicho: porovnávám s oktávkou 1.6, 75 kW... A oproti oktávce je almera líná... To je v pořádku ?? :))

2015-10-05 18:51:50

Tak jsem se do toho dneska odpoledne pustil...

Sice jsem trochu bojoval s vzduchovým potrubím za váhou vzduchu a moc nechápu k čemu je tam dobrý takový plastový "čurament", což je taková plastová hadička - trubička, která je na konci zaslepena a přichycena k bloku motoru. Nicméně jsem vzduchové potrubí demontoval a dostal jsem se k škrtící klapce...

Docela mě překvapilo, jak pěkně chodí. Jelikož mám mechanický plyn, tak jsem pěkně mohl zkoušet, jak dosedá a nezaznamenal jsem opticky žádný problém.

K čištění jsem použil isopropylalkohol a hadru (s tou se docela špatně dostávalo dovnitř = klapka má dost malý průměr a i při plném otevření přístup nic moc) a štěteček, kterým jsem se snažil hlavně rozpustit nějakou tu nasedanou špínu na obvodu klapky.

Samozřejmě, že jelikož klapka nebyla demontována, tak jsem určitě nějakou špínu zatáhl i dál k motoru, ale snad takové čištění tak nějak stačilo (aspoň pro klid v duši).

Myslím si, že pro "běžně zanesenou" škrtící klapku není ani potřeba žádný speciální čistič, protože tím Isopropylalkoholem to šlo pěkně a určitě by stejnou službu udělal i obyčejný líh.

Pak jsem to zase všechno zapojil zpátky a nastartoval. Chvilku jsem nevěděl, co si myslet, protože volnoběh trochu kolísal tak 2 sekundy, ale pak už ustálený chod motoru a až se prohřál na provozní teplotu, tak jsem měl předepsaných 750 ot./min..

Takže asi tak a ano, měl jsem odpojenou baterku víc jak hodinu...

Nevlad: S tím plynem je to takové všelijaké... Klapkou to tedy nebude. To takové mírné zadrhávání se děje dál a nejvíc, když mám sešlápnutý plyn skoro až na podlahu a pak ho došlápnu úplně až na podlahu (tak při tom přechodu).

Nedovedu si představit, jak ho správně promazat, protože do bowdenu se špatně něco stříká (zkušenosti ze sekačky na VARI)...


Odpovědět