Fórum - Téma


Almera N16 2.2Di - "check engine"


Fórum Almera N16 Almera N16 2.2Di - "check engine"

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2011-03-27 23:27:24

Zdravím, omlouvám se, pokud tady takový problém již někdo řešil, ale já ho nenašel.

O co jde: při předposlední jízdě mi zhruba po ujetí 30km začla svítit kontrolka "check engine". Jenže kontrolka svítí jen pokud je zařazená rychlost, jakmile vyřadím, kontrolka během chvilky zhasne. Rozsvítí se i při brzdění motorem z kopce i při sešlápnutí plynu na neutrál. Při poslední jízdě (auto stálo asi 5hod.) začla svítit asi po 15km.

Někde jsem viděl, že by to mohlo být nekvalitní naftou, jenže mám skoro plnou nádrž a nevím jak naftu dostat ven (hadicí se tam nedostanu).

Zkoušel jsem si vyblikat závadu jenže podle "5x dlouze, 5x krátce" není v paměti žádná závada. (ale nejsem si jistý, zda jsem se do diag. režimu dostal - kontrolka blikala pouze při ponechání drátku v kontaktech, při rozpojení neblikala, i když by podle návodu měla)

Napadá někoho co to může způsobovat a jestli s tím mám ještě zkusit jet? Jinak nic neobvyklého jako kolísání otáček atd. jsem nezpozoroval.

Mám Almeru N16 2.2Di, r.v. 2000, najeto přes 140000km.

Předem díky za jakoukoliv pomoc.

2011-03-28 23:44:35

Pokud máš v palivovém filtru plovák na kontrolu přítomnosti vody v palivu, tak by to mohlo být ono. Zkus odkalit filtr, eventuelně na zkoušku odpoj konektor plováku. Pokud už po výměně filtru plovák nemáš , může to být v jakémkoliv konektoru nebo čidle volný nebo zoxidovaný pin, který při určitých vibracích motoru na chvíly ztratí kontakt. Může být i poškozený vodič v nějakém kabelovém svazku.

2011-03-29 00:03:52

Filtr jsem odkalil, ale plováku jsem si nevšiml. Po odkalení jsem to ještě nezkoušel, protože nevím jestli s tím i po rozsvícení "MIL" můžu normálně jet (jezdím přes 60km). Kdyby to bylo špatným konektorem/zox. pinem, tak by to mělo začít dělat hned po vyjetí, ne? Ta nafta se dá vyloučit?

Díky

2011-03-30 00:15:52

Nafta je blbost,jen je divné že ti to nic nevybliká Závada tam musí být uložená,zřejmě nějaké přiblblé čidlo.Jede to normálně?

2011-03-30 00:47:05

Po tom, co mi to začlo svítit jsem to nijak nehonil, ale nevšiml jsem si žádného poklesu výkonu, kolísání otáček, ani nějakého "divného" zvuku. Prostě všechno se zdálo být normální... až na tu kontrolku. A co se vyblikání týče - myslíš, že to má blikat jak jsem popsal? (stále spojené kontakty)

Asi mi nezbude nic jiného, než s tím zkusit jet, počkat jestli se rozsvítí zase a pak to zkusit vyblikat.

2011-03-30 14:59:17

spojené určitě bejt nemaj

2011-03-30 17:03:19

Tak to nechápu... když je rozpojím tak hned blikat přestane. Prostě spojím piny, čekám 5s, rozpojím a nic.

2011-03-30 19:44:35

u některých aut musely být ty piny spojene po celou dobu (viz třeba moje auto)

2011-04-01 17:27:26

Takže aktualizace: dnes jsem s tím jel asi 35km a nic. Po hodině jsem jel zpátky a po 20km to opět svítilo.

Doma jsem to zkusil vyblikat a je to chyba 77. Jen té definici moc nerozumím. Stačí vyměnit lambda sondu, nebo "rear heated oxygen sensor circuit" znamená něco jiného?

Díky

2011-04-01 17:29:55

Tahle Nafta asi nebude mit lambdu

Me to naslo pod 77 Intake valve control solenoid bank1-circuit High . Wiring short to positive , intake valve control solenoid ECM.

2011-04-01 18:35:30

Tak to jsem blázen... našel jsem to tady: nissanclub.cz/forum-tema/autodiagnostika-ridici-jednotky-motoru-49076 . Jinak na googlu jsem našel i něco okolo EGR.

Zkusím se ještě mrknout přímo do manuálu.

2011-04-03 22:23:06

Jak sem psal už někde tady jednou,ty kody v tematu "autodiagnostika" jsou blbost,musíš brát podle každého typu auta a motoru chyba 0707 je závada okruhu čerpadla,což muže být mraky věcí třeba rychlostní snímač,poškozené nebo korodované konektory atd atd a bohužel i to čerpadlo.

2011-04-03 22:44:17

Máš pravdu, dnes jsem se díval do manuálu a je to ten okruh čerpadla: http://goo.gl/WbXjc . Jako možné příčiny jsou uvedené: http://goo.gl/sH776 . Takže zkusím zkontrolovat konektory, jestli má pumpa proud a kostru a stejně se asi nevyhnu vyčerpání nádrže. Snad to bude něco z toho a na samotné čerpadlo nedojde...

2011-04-05 17:07:20

Včera jsem vyčerpal nádrž až na rezervu, abych dojel k benzince, natankoval jsem půl nádrže Vervy a asi 30km až na pár zhasnutí beze změny, dalších 60km to svítilo víceméně jen když jsem jel do kopce, nebo šly otáčky přes 2000. Po rovince a do 2000 ot. se to vůbec nerozsvítilo.

Diagnostika - opět 77. Je možné, že by ta původní nafta byla tak špatná, že i 30 litrů (snad) dobré nafty nestačilo na zředění toho zbytku? Nebo mám vyměnit i pal. filtr?

Může to způsobovat úbytek oleje v převodovce (i když to je mimo diagnostiku)? Když jsem měnil olej v motoru, všiml jsem si, že je převodovka lehce od oleje, ale v garáži jsem nikdy olejovou skvrnu neměl.

2011-04-05 22:37:24

Rychle vymen naftovy filter a vycisti si pumpu nad nim alebo ju zrovna vymen a prefukni trubky do nadrze pripadne vycisti nadrz. Mas malo nafty v cerpadle.Ak nechces zhanat cerpadlo,elektronicka hlava na cerpadle je totiz chladena aj naftou.

2011-04-05 22:58:56

Mě svítila stejná závada před rokem rozsvěcel se check různě,jak se mu chtělo a nakonec to byl drát od náhonky tachometru uhnil a upadnul. Jestli je to v tvém případě hlavně ve velké zátěži,začne to nějak škubat a kouřit než se rozsvítí?

2011-04-05 23:27:50

fi.lip: Žádné škubání ani kouření. Po rozsvícení se akorát zdá, že to jakoby trochu ztratí tah... Ale i při rozsvícené kontrolce jsem zkusil přidat i nad 3tis. a kouření žádné.

Mimochodem co si myslíš o předchozí reakci? Mám zítra radši auto nechat doma?

2011-04-14 23:17:39

Je možné, že je špatná řídící jednotka čerpadla? Objevila se mi totiž nová chyba 75 a u 77 jsem zkontroloval vsechny konektory a kabely.

Co jsem hledal, tak komu kleklo čerpadlo (nebo jeho řídící jednotka), tomu auto nenastartovalo. Moje ale bez problému startuje.

Mimochodem, neví někdo od čeho je žlutý drát který vede ve svazku kabelů jakoby vepředu pod chladičem? Je tam docela špatně vidět, ale vypadá jako přerušený, nebo bez kousku izolace. Je to zhruba na tomto místě: http://goo.gl/X5AzH

2011-04-25 23:05:05

Takže po diagnostice v servisu jak ECU, tak přímo ř. j. čerpadla je výsledkem: "přidírající se přesuvník vstřiku v čerpadle". Bylo mi řečeno, že s tím takhle mám jezdit dokud to "neklekne" úplně. Nemůže se kvůli tomu v čerpadle podělat ještě něco jiného? Pokud bych s tím dál jezdil, můžou tomu pomoct aditiva do nafty?

2013-02-02 12:34:14

od dnes mame podobny problem,almerka v cz zacala strajkovat a trhala a skakala,bolo -22 stupnov tak som kazal naliat priatelke do nadrze aditiv (zeny tankuju najlacnejsie a potom to takto dopadne) auto po zahriati uz islo ok ale zacalo vyblikavat chyby : 77 , 71 , 14!

14 snimač zatial nemozem zohnat,budem musiet asi ist iba do nissanu!

71 Random Misfire (Náhodné vynechávání zapalování)

77 Rear Heated Oxygen Sensor Circuit (Obvod zadní vyhřívané "Lambdy") neviem ani kde je zadna ani co je lamba a kde to hladat!,myslis sjaro ze vymena filtra tomu pomoze? Ani vyresetovat chybi nejde!

este taky detajl pri ceste domov na dialnici dostala frajerka smyk tak ze spravila dvoje hodiny a malo buchla predok o zvodidla! pohladom skrabanec na narazniku! mohla byt pricia ta nehoda pripadne ze brzdila bez spojky a auto zdechlo?


Odpovědět

1  2