Fórum - Téma


Almera 1.4 Turbo


Fórum Tuning a úpravy Almera 1.4 Turbo



1  2

2012-05-20 22:02:23

čaute chtel jsem se zeptat jestli je realne dat do je 1.4 64 kw Almery turbo.. jestli to motor vydrzi atd.. Diky

2012-05-20 22:20:54

TO vis ze je ,ale pocitej ,ze te to vyjde minimalne na 30 000kč,kdyz si vse udelas sam. Radsi tam soupni SRko . Mozna ti to bude i stacit a spolehlivejsi,min narozne na servis a udrzbu

2012-05-21 10:12:57

Jde to, ale nema to zadny smysl. Prodej a kup Primeru SR20DE nebo neco podobne.. napr. ted se prodava N15 GTi za 18tis...

2012-05-21 10:22:39

to jsou nápady. hele ale můj kamarád se zas chystá dát turbo na clio 1,2už mu to týden rozmlouvám

2012-05-21 10:32:46

Nechaj tak, bude sranda! Najlepšie sa učí na vlastných chybách a každý svojho šťastia škodcom...

2012-05-21 11:12:50

už do něj hodně nasypal no, je to hold miláček. A když měl možnost koupit williamse tak se na to vybodl

2012-05-21 11:22:30

Tak vsechno jde, s rozumnym tlakem a odladenim to muze i vydrzet ale proste ty investice nebudou odpovidat tomu vystupnimu vykonu, tot cele. Opravdu turbo ma smysl bastlit od toho objemu 1.8

2012-05-22 08:17:34

nemyslím si - aj keď objem ničím nenahradíš tak je niekoľko aut s malým objemom čo idú na turbe pekelne... Svojho času UNO Turbo bola 1,4 potom tuším R5, dnes fiat 500 ABARTH VW 1,2TSi a pod... Tie staršie turbá by mohli byť aj dobrí darci orgánov pre tú almeru...

2012-05-22 11:22:02

Myslíš, že turbo stačí?

2012-05-22 11:29:15

chrener, to ano, ale nutno si uvedomit, ze tebou vzpominana auta jsou jiz kontrukcne pripravena na preplnovani. Ale motor, ktery je vyvijen jako atmosfericky neni na turbo pripraven. A zvlaste u malych objemu, kde je snaha mit co nejvetsi kompresy aby se to pohlo pri tom objemu. A to je s pevnosti ojnic, kliky, pistu asi nejvetsi limitace takove uprave. Jaky tlak si pak budes moct dovolit? nepujde to pres 0.5baru a to je mozna uz moc, a to zas takovy vitr neprinese.

A to ladeni je spis za trest, detonuje to skoro furt, kdyz to vytocis, predstih zenes "za roh" a vysledny vykon zas tak zavratny neni. A jses v zacarovanym kruhu. Ja to vidim na sobe, pro seriove SR20DE je fakt hranicni neco kolem 0,7bar, uz tady to rado detonuje, pokud se pouziva BA95ka, takze pohodovy strop pro ladeni je asi tech 0.5bar.

2012-05-22 11:49:16

V jakem stavu je to GTI ? nemas fotky nebo tak ?

2012-05-22 12:32:00

Tlak neni nijak spojen s detonaci samotnou... vse je to naladeni. Znam GA16DE+T co melo skoro 400HP a fungovalo bez problemu. Ten motor je dobry, pokud neni ve spatnem stavu, tak vydrzi. Ale proste se to v zadnem pripade nevyplati.

GTI je uz prodano.

2012-05-22 13:31:56

Tlak = vzduch, tedy primo ovlivnuje v kombinaci se statickou kompresy kdy motor ma hranici co se tyce detonaci. A maskovani detonaci obohacovanim smesy se mi nejevi jako vhodna metoda... No a druha cesta jak predejit detonaci bez upravy motoru je zvysovani predstihu, ale tim i pada vykon...

bavim se o seriovem atmosferickem motoru. Pokud se srazi komprese, tak neni problem stim delat psi kusy to je jasny.

No a add to ladeni, kdo disponuje merenim progrese tlaku ve valci kvuli presnemu odladeni jeste pred vznikem detonace (tady u nas v CR) a bude to za rozumny peniz. Kdyz si vezmu cenu aplikace turba, a k tomu jeste profi odladeni, tak jses castkou nekde kolem 60-70-80tis a to si myslim, ze je rozumnejsi tuto castku investovat do stejneho projektu ale s robustnejsim motorem.

2012-05-22 15:25:46

Znovu. Komprese nic neznamena... je to vse o naladeni. Staci videt nove turbo motory... vse ma 10:1 a vic. Nove Mazda motory maji mit 12+:1. Staci se podivat do USA jak stavi schvalne vysokokompresne turbo motory. Obohaceni k potlaceni detonaci je ok. A jinak zvysenim predstihu vykon STOUPA ale nastupuji i detonace. Napsals to naopak...

Kdyz uz neco delat u vysokokompres motoru, tak napr. vstrik vody/alky nebo E85. Ale urcite ne snizovat kompres.

2012-05-22 19:32:48

pricin vzniku detonacii je viac ako len kompresia/tlak alebo teplota. je to komplexny jav, na jeho vzniku sa podiela rovnako aj rychlost horenia zmesi, doba/cas horenia zmesi a konstrukcia spalovacieho priestoru. K nastaveniu spravneho predzapalu a zamedzeniu detonacii nie je nutne merat tlak v spalovacom priestore, pretoze je ovela jednoduchise merat inu velicinu ktora je s tlakom v spal. priestore priamo spojena a tou je krutiaci moment. Menenim predzapalu za sucasneho merania krutiaceho momentu (a kontrolou vyskytu detonacii) dosiahnes presne to iste ako meranim tlaku vo valcoch. Co je podstatne je fakt, ze pri zvysovani predzapalu (resp. pri hladani najvyssieho efektivneho predzapalu) pred vznikom detonacii krutiaci moment zacne klesat. Touto metodou vies najst najvyssi mozny bezpecny prezapal a nevystavis sa nebezpecenstvu detonacii. Samozrejme, tato metoda plati pre ladenie predzapalu vseobecne, pretoze pri niektorych vysokooktanovych palivach, ako napr. E85 alebo cisty metanol palivo uplne zabrani vzniku detonacii pri akomkolvek predzapale. v tomto pripade sa hlada priamo bod poklesu krut. momentu. Idealny predzapal je proste pri najvyssom produkovanom krut. momente bez vyskytu detonacii, idealny bezpecny predzapal je pri istom poklese krut. momentu pri znizeni predzapalu, napr. 95% z maxima ako bezpecnostna rezerva.

Metoda sa vola MBT (maximum brake torque), na nete sa da najst vsetko okolo...

2012-05-22 20:48:31

Sem zase o neco chytrejsi, dekujem ;) Kazdopadne i tato metoda poleze do penez, protoze to znamena stravit tak tri dny na dynu, coz neni asi uplne levne.

2012-05-22 21:56:46

Asi se pokusit nejak domluvit v Praze s Dimitarem, nemel by to byt problem si myslim, kdyz bude rozumny.

2012-05-23 07:49:42

pokial nenastanu nejake nepredvidane problemy, kompletne naladenie na dyne sa da stihnut za jednu navstevu.

2012-05-23 10:28:19

Ano, nepredvidatelne problemy, v mem pripade EMB+prazvlastni ECU primery 144ky . Nebo to, kdyz jedu na dilnu, aby jsme natlakovali sani a zjistili uniky, tak me odejde lambda, a ja zjistim, ze bez ni jezdim jen na benzin, ani WB uz to neumi ukazat, jak je to bohaty, ale ECU nevim co dela, ale AFR temer vubec neraguje na zmeny v mapach v EMB pri odpojene lambde, ani chybu mi nevyblikne (i kdyz v pameti je ulozena). Jestli to nebude tim, ze kdyz se odpoji lambda, tak ECU na signalovem vstupu od lambdy napeti 0.3V, coz je chuda smes, tak i tak jezdi v closed loop a obohacuje. Nevim, kdo to vymyslel a odkud se to napeti bere, ale v manualu to tak je popsany.

Takze s timto jsem tam ty tri dny, jak jsem psal

2012-05-23 10:49:23

co sa tyka 0.3V pri odpojenej lambde, tak to je v poriadku, takto ECU detekuje odpojenu lambdu. Akonahle je lambda odpojena, tak ECU nejde podla nej, nedavkuje bohatu zmes, ale zacne pouzivat hodnoty priamo z mapy a closed loop je urcite vypnuty. Ak je v mapach ecu povoleny closed loop, musi sa vypnut a az potom mozes ladit mapy. Vseobecne plati, ze pri ladeni, resp. zmenach v pal. mape musi byt bud zakazany closed loop/O2 feedback alebo idealne rovno odpojena seriova lambda, to je istota. Nikdy nelad so zapojenou seriovou lambdou.


Odpovědět

1  2