Fórum - Téma


Almera 1.4 r.v. 1997 nestartuje


Fórum Almera N15 Almera 1.4 r.v. 1997 nestartuje

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2015-02-01 19:20:18

Zdravím, vlastním již 14 let Almeru 1.4 s motorem GA14DE.

Dosud naprosto bezproblémové vozidlo, jenom s "trochou rezu" na zadních blatnících...

Před týdnem jsem měl cestu cca 60 km, potom zajel do garáže a včera už nenastartoval. Pročítal jsem zdejší diskuzi a vyzkoušel pár věcí.

Vyměnil svíčky za nové, všechny pojistky OK, vyčistil palce rozdělovače, odpojil hadici přívodu paliva u motoru a zkusil do nádoby zda čerpá - OK.

Hadici paliva napojil zpátky a při startu zkusil "zmáčknout" (podle rad by měl být cítit tlak v hadici po dobu cca 5 s) - nepocítil jsem nic.

Zkoušel jsem vyjmout svíčku z válce a přes kostru zjistit, zda při startu přeskočí jiskra - NE. Svíčky jsou naprosto suché.

Vím, že to je těžké radit takto na dálku, ale na co se zaměřit a vyzkoušet v amatérských podmínkách?

Napadá mě jestli nemůže být nějaká chyba třeba v imobilizéru, když svíčka nedá jiskru a nejsou mokré od benzínu. Lze ho pro zkoušku nějak např. "obejít"?

2015-02-01 20:09:50

hlaji: typoval bych to na rozdělovač

2015-02-01 20:28:32

xxxmichal: děkuji. Budu muset tedy vyhledat nějaké vrakoviště v okolí.

Jenom otázka, když by byl vadný rozdělovač, tak "to nepustí" ani palivo dál? Svíčky jsou úplně suché...

Je možné nějak vyzkoušet rozdělovač?

2015-02-01 21:23:24

hlaji: nejdřív bych změřil jestli jde při klíčku napětí do rozdělovače

2015-02-01 21:57:26

hlaji: Rozdelovač,ECM rele,poistka

NO_HITS  
Laďa
2015-02-02 09:00:54

Snímač polohy kliky nebo rozdělovač. Hodně rozdrlovacu na Ga14 ma tuším uživatel sjandus

 Svobi
2015-02-02 12:29:46

no_hits: Da se říct ze tedy jen rozdělovač protože snímač je vnem

NO_HITS  
Laďa
2015-02-02 15:26:30

svobi: snimac na klice je jen u verze s VTC? Ja myslel ze ten snimac v rozdelovacu je misto samostatnyho snimace na vačce a je tam pak i snimac na klice. Mluvím ted o GAxxDE motorech. Asi budu muset znova lip kouknout do manuálu.

2015-02-02 15:40:26

Snimac kliky/vacky je to same = rozdelovac. Az novejsi QG motory maji cidlo na klice a vacce (nemaji rozdelovac ale civky).

Tohle bude nejspis klasicky pripad snimace v rozdelovaci. Umim sehnat novy a neni nutne zkouset jete rozdelovace a cekat, kdy se vysype... nehlede na to, ze za nej chteji vic, nez za novy snimac.

NO_HITS  
Laďa
2015-02-02 16:23:40

jagy: díky

Doplněno o navod na kontrolu z manuálu

2015-02-02 16:47:08

no_hits: to je hezkej návod ale co když bude to rele ECM co vede ke snímačům napájení KO, to pak nenaměříš nic. Takže ještě zkontrolovat hlavně napájení cívky a snímače voltemtrem Pak měřit toto musí se hledat závada od zdroje aby podle toho někdo hned neměnil snímač a ono by se nic nezměnilo.

2015-02-02 16:54:55

Zdar, tak předně - DĚKUJI všem za rady a snahu pomoci!

Zkusím postupně doporučené postupy a uvidíme...

2015-02-08 15:41:48

Zdravím po týdnu.

Tak jsem dnes udělal nějaká měření a potřeboval bych od vás poradit co dále...

Podle "dilenske prirucky SK":

Hlavní napájení str. EC-92 - bod "D" - nezkontrolováno (nevím kde hledat relé ECCS a jednotku ECM). Ve středu přístrojové desky jsou 2 "krabičky", bílá a černá. Která z nich je jednotka ECM?

Bod "E" - OK.

Bod "F" - nezkontrolováno.

Bod "G" - OK

Snímač polohy vačkového hřídele str. EC-99 - bod "A" mezi vývodem 5 a kostrou bez napětí - tzn. chyba.

Bod "B" - mezi vývodem 6 a kostrou není spojení - tzn. chyba. Měřák ukazuje odpor 2 kΩ.

Bod "C" - nezkontrolováno - opět ECM...

Ještě jsem zkontroloval spojení mezi kostrou a blokem motoru - OK.

Na co se dále zaměřit? Děkuji předem.

2015-02-20 18:55:12

Ahoj, tak jsem opět trochu pokročil s odstraňováním závady.

Dostal jsem se k palivovému filtru - a tady nastal problémek. Nemůžu povolit šrouby s křížovou hlavou...

Někdo už se zřejmě přede mnou (asi před mnoha lety) pokoušel povolit šrouby a pěkně je "ožvejkal". Zkusil jsem je prostříknout sprejem na uvolňování závitů - bez úspěchu. Sikovkama se tam nedostanu. Co poradíte?

Zřejmě bude filtr úplně ucpaný, zkoušel jsem ho profouknout vzduchem (cca 2 atm) - nepodařilo se.

2015-02-20 18:59:27

hlaji: Ukaž fotku těch šroubů.

2015-02-20 19:18:21

hlaji: vždyt si uplně protiřečíš v prvním příspěvku píšeš že si odpojil hadici paliva a palivo teče tudíž uplně ucpaný fitr nebude (měl bys naměřit tlak aspon 3bary a víc při OK stavu čerpadla) navíc píšeš že to nehází jiskru. Jinak v servisním manuálu máš ten popis měření ale musíš jít postupně né že pulku věcí vynecháš.

Jinak To ECM relé má dle návodu být na zemi pod jednotkou ve středovém tunelu jednotku poznáž že tam je šíroký konektor s hodně kabelama

P.S. toto není fitr paliva

NO_HITS  
Laďa
2015-02-20 19:23:52

To na fotce je fpr - regulator tlaku paliva. Horni trubicka je podtlak k membráně - nesmi jit profouknout. Filtr je ten valec v držáku u brzdovyho valce. Ocibidne vubec nevis na co saháš tak od toho dej ruky pryc

2015-02-20 19:25:08

xxxmichal: ano, psal jsem, že palivo "teče". Ale to jsem měl hadici odpojenou před filtrem, tj. zkoušel jsem funkci palivového čerpadla. Se zapalováním jsem už pokročil - jiskru už to dává, provizorně jsem "opravil" palec rozdělovače. Na hliníkové výstupky uvnitř jsem nasadil cca 0,8 mm plíšky.

2015-02-20 19:28:27

hlaji: Paliváč je něco takového. http://www.autotwin.cz/zb...I--N15---07-95-07-00-.htm

2015-02-20 19:33:47

NO_HITS: OK, omlouvám se za nevědomosti. Máš pravdu, budu se muset s Almerou předčasně rozloučit.

Brouček: děkuji za odkaz.


Odpovědět

1  2