Fórum - Téma


Aliance Renault-Nissan oslavuje 10.výr.


Fórum Qashqai J10 Aliance Renault-Nissan oslavuje 10.výr.

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2

2009-05-20 15:23:18

Jeste ze mi nedovolili, abych to napsal ja

Aliancia Renault-Nissan oslavuje 10. výročie

Dohoda, ktorou bola vytvorená aliancia Renault-Nissan, bola podpísaná 27. marca 1999, a vytvorila unikátny obchodný model, ktorý pre obe spoločnosti znamenal veľký prínos.

Hlavné úspechy Aliancie:

Ziskovosť a trhová kapitalizácia

Aliancia viedla k veľkému nárastu ziskovosti a trhovej. Renault sa v roku 2007 stal 6. najväčším výrobcom áut na svete oproti roku 1999 kedy bol na 11. mieste. V roku 2007 bol Nissan 5. najväčší výrobca áut na svete, zatiaľ čo v roku 1999 bol na 10.mieste. Priemerný prevádzkový zisk za obdobie rokov 1999 - 2007 významne narástol oproti obdobiu rokov 1990 - 1999. U Renaultu predstavoval 5-násobný nárast, u Nissanu dokonca 8-násobný.

Predaj

Spoločný predaj vzrástol z 4 989 709 vozidiel v roku 1999 na 6 090 304 v roku 2008

Spoločné platformy a diely

Spoločné platformy a diely (diely, ktoré nie sú viditeľné pre zákazníkov, napr. prevodovky a klima- tizačné systémy ) sú nástroje, ktoré umožňujú dosahovať úspory a zredukovať náklady na vývoj a produkciu.

Výmena a vývoj pohonných jednotiek a prevodoviek

Opierajúc sa o poznatky obidvoch partnerov - Renaultu s dieselom a Nissanu s benzínom, Alliancia spolu vyvinula nové motory a prevodovky, napríklad 6-stupňovú manuálnu prevodovku a nový dieselový motor V6. Takisto prichádza k výmene motorov a prevodoviek, napríklad 3.5 litrový benzínový motor od Nissanu dodávaný do Laguny Coupé a 1.5 litrový dieselový motor od Renaultu pre Nissan Qashqai.

Krížová produkcia

V rámci Aliancie má každá spoločnosť možnosť využiť výrobné kapacity svojho partnera. V súčasnosti vyrábajú továrne Renault vozidlá Nissan v Kórei a Brazílii, zatiaľ čo továrne Nissanu vyrábajú vozidlá Renault v Južnej Afrike, Mexiku a Španielsku.

Výskyt vo svete

Vďaka geografickému dopĺňaniu Renaultu a Nissanu pokrývajú kľúčové trhy na všetkých kontinentoch. Historické územia Renaultu sú Európa, Severná Afrika a Južná Amerika. Hlavné trhy Nissanu sú Japonsko, Severná Amerika, Mexiko, Čína a Stredný Východ. Od roku 2005 Renault a Nissan spolu vstúpili na nové trhy, ako napr. India s cieľom rozšíriť svoju prítomnosť vo svete.

Autor: Renault

2009-05-20 15:25:26

Myslím, že není snad ani co slavit Pro nissan to mělo jediné pozitivum a to po ekonomické stránce...jinak pro zákazníky a majitele aut absolutně nic

2009-05-20 15:28:44

Hezké.... A co takhle porovnání kvality vs kvantity u Nissanu před a po sloučení? Že se tímhle Renault nepochlubí.....

2009-05-20 15:56:26

nie len kvalita ,ale aj dizajn.Mne osobne sa nepáči ten vyplašený renaltacky výraz

2009-05-20 16:16:33

Je mi na blití nejen z toho, ale ze všech francouzkých aut Výročí je to takové, že frantíci dojebali co se dalo a z Nissanu jsou poruchový pixle ostatně nový trend - - spotřebák jako vše

2009-05-20 16:20:31

taky si myslím že přínos tam je pouze finanční pro nissan, taky je vidět jakým způsobem toho bylo dosaženo na spolehlivosti novějších nissanů , současný design nebudu radši komentovat, to by tu musela padnout opravdu nepěkná slova...

2009-05-20 18:09:37

Nissan sa potreboval s niekym spojiť inak by na EU trhu asi skončil. A za všetko viniť Renault je hluposť, dnes je to spotrebak a tak sa k tomu pristupuje, čiže aj keby nedošlo k spojeniu spoľahlivosť by šla u Nissanu dolu ako u všetkých ostatných áut. U

2009-05-20 19:37:09

S martin.sofi mohu jedině souhlasit. Mimo to Nissan vlastní 15% akcií Renaultu, stejně jako 15% francouzský stát a zbytek drobní akcionáři. Nissan může tedy podstatně kontrolovat a ovlivňovat činnost společné firmy. Objem výroby Renault / Nissan je zhruba půl na půl ( zde nevím zda jen auta, nebo i stroje traktory, manipulační technika atd?) A ještě malinká poťouchlá otázka. Kolik těch nových Nissanů jste si přátelé koupili aby jste podpořili značku? A originál náhradních dílů do svých starších aut? Ale to vy ne. Vše z druhovýroby ,nebo vykovat doma na kovadlině. No s námi by se Nissan určitě vzchopil. Tak tohle byla jen taková legrácka ale k zamyšlení.

2009-05-20 19:45:09

no, je pravda že s námi by to asi moc nevyráli, když tak o tom přemýšlím tak mám akorát originální olejovej filtr od nissanu z toho co jsem kupoval ale určitě si koupím i něco dalšího....

2009-05-20 20:16:14

pavel53: tak ať nasadí ceny konkurující druhovýrobě a nebudu váhat. To, že z našich ojetých aut nemá Nissan kolikrát ani korunu, není vina naše, ale Nissanu. Jsme v tržním hospodářství. Nebudu přeci kupovat, něco v kvalitě Nissan, když to můžu koupit v podobné kvalitě za polovinu. Navíc si myslím, že prodej náhradních dílu kdejakou větši automobilku nijak nevytrhne, veškerý jejich zisk jde z nových aut. Stejně tak, jako veškerý zisk benzínky jde z PHM a ne z předražené destilované vody. Anebo možná ne, kdo ví....

2009-05-20 20:28:21

Tak to já je podporuju až nezdravě moc

2009-05-20 20:57:21

Nuninek, najväčší zisk automobilky ide zo servisu

2009-05-20 21:51:54

Ano Kibo, auto se prodá jen jednou ale následný servis a prodej dílů pokračuje v podstatě po celou dobu provozu auta. Tedy stálý zdroj příjmů. Nunínku,chlapče, ty ale ekonomii nebo marketing doufám nestuduješ? Že ne?

2009-05-20 22:09:58

v servise sa stale najviac zaraba na nahradnych dieloch,keby mali zit s predaja aut tak taky nissan vela nevydrzi to sa nepredava ako fabie alebo suzuki ktore ma neskutocne predaje teraz.Ale je obdobie kedy idu a zase kedy nic.Stale sa nejvecsie obraty robia z ND.Ved si nadsadzuju svoje ceny a aj niektore diely ako capy riadenia nove original nekupite,povedia vam len ze kompet riadenie ktroe stoji 30tis a jeden cap 300sk.Proste je to az nezdrave.Ale tak aj oni musia z dacoho zit

2009-05-20 22:31:26

Pavel53: bohužel studuju obojí, což o to, taky mě to moc nejde ... Doufám, že si to nepřečte moje profesorka z ekonomie

2009-05-20 22:37:41

Nic si s toho nedělej, příště se polepšíš a na tyhle stánky paní profesorka snad nechodí.

2009-05-20 22:52:16

nikdy nevíš.... sem si neuvědomil, že existuje origo servis, kde ti daj do auta jen origo díly, a že se tam jezdí s novýma autama, holt, kdyžs tam nikdy nebyl, tak tě ani nenapadne, že existuje něco, co ti nevymění kamarád......

2009-05-20 23:44:12

Na srazu uspořádáme seminář k této problematice. Po pár pivech bude diskuze krásně perlit jako ten mok a moudra se budou jen sypat.

2009-05-21 06:37:39

To bude zase schůze to uděláme v hospodě i několik GO motorů a celých aut za jeden večer

2009-05-21 11:21:00

jestli je co slavit?? já fakt nevím


Odpovědět

1  2