Fórum - Téma


Akumulátor vs. alternátor


Fórum Technický koutek Akumulátor vs. alternátor




2009-01-10 20:04:15

Zdravim, mam jednu otazku, netyka sa Nissana.

Vezmime si nejake male auto s bateriou 44 Ah. Urcite je mozne dat tam aj silnejsiu. Ak tam pouzijem napr. 80Ah, moze sa nieco poskodit, resp. alternatoru je jedno aku bateriu dobija? Ci sa nemusi namahat nejako viac, aby ju dobil a tym by nejako odpisoval sam seba. Pripadne nejake ine suciastky by mohli byt pri takejto silnej baterke poskodene?

Asi nie, ale zaujima ma to. Diky za odpovede

 Svobi
2009-01-10 20:16:03

Kdyz uz by si to zvetsil o tolik tak by se ti baterka nestihala dobijet . Byla by potreba vetsiho altiku .

Viz almera N16 1,5 Akumulátor 48 / 52(Ah) Alternátor80(A)

N16 2.2Di Akumulátor60 / 64 / 70(Ah)Alternátor90 / 100(A)

2009-01-11 13:36:59

V tom to neni.... ten silnejsi alternator je tam kvuli vetsim proudum potrebnym ke startu Dieselu + žhaveni - vice se vybiji baterka a nasledne je potzreba ji rychleji dobit. Spise ale zalezi na stylu jizd. Jesli se casto startuje - treba jizda po meste nebo se auto vyuziva spise na delsi streky... Pokud pouzijes baterii s vyssi kapacitou, bude se proste dele nabijet, ale altik neposkodis.... spis se prodlouzi zivotnost baterie z duvodu mensiho zatizeni silnejsi baterie stavene na vetsi startovaci proudy oproti baterii slabsi....

2009-01-13 23:20:47

Ale altík při startu,ani žhavení, ať je sebesilnější,vubec nepomáhá Tam je dohromady hodně faktorů V podstatě by to mohlo jít jakkoliv kombinovat,ale tak velký rozdíl je asi zbytečný a ničemu si nepomužeš

2009-01-14 06:53:59

Casom sa Ti nedostatocnym dobijanim realna kapacita tak velkeho akumulatora znizi podla toho akym prudom bude pocas prevadzky dobijana. Teda napriklad ak by som dal do svojho Favorita 80Ah bateriu, asi do kufra , tak by to mozno bola vyhoda v silnych mrazoch, pri kratkych jazdach, no po dlhsom case by som kvoli nedostatocnemu dobytiu vedel z akumulatora vyuzit napriklad uz len cca 50Ah. Takze zbytocna kombinacia, ale poskodenie alternatora urcite nehrozi. Pri dobijani je to napatie baterie proti zregulovanemu napatiu alternatora. Od tohto rozdielu zavysi dobijaci prud. Zbytocna / nakladna / kombinacia.

2009-01-14 07:56:34

to fi.lip: Nepsal jsem, ze alternator pri startu a zhaveni pomaha, jen to, ze u Dieselu je na start potreba vice proudu....

2009-01-14 08:10:25

Edward nemáš pravdu. Pokud ti bude v pořádku dobíjet alternátor, tak je úplně jedno jakou máš baterku, vždy ju dobije na maximum. je jedno jestli dobíjí altík 20 ah na baterce o kapacitě 80 AH nebo 20 AH na baterce o 40 AH. Takže baterie a altík na sebe nemusí vůbec navazovat. Za jízdy musí altík plně pokrýt provoz automobilua ještě dobíjet baterii. Nic se nemůže tedy stát ani baterce ani autu.

2009-01-14 09:36:06

Autobateriu tam mozes dat aku velku chces, lebo je to jedno, podstatny rozdiel je vsak v cene.

Ak mas 44 Ah, mozes dat aj 80Ah, alternatoru to nevadi, lebo bateria o dvojnasobnej velkosti neodobera pri nabijani podstatne viac prudu.Po nabiti bateria neodobera takmer ziadny prud a alternator len pokryva potrebu spotrebicov potrebnych na prevadzku.

Takze ked vacsiu nie je problem, ale je to drahe a vacsinou sa to tam nezmesti.

Vsak aj audiotunerovia pouzivaju vacsie baterie alebo rovno dve a maju iba jeden povodny altik.

2009-01-14 11:40:13

Aku můžeš mít jakou chceš, jediné čím si limitovaný je samotný rozměr. Altíku to absolutně neva. Kdysi před cca 20 ti lety, jsem měl ve Š120L za zadními sedadly aku z autobusu dostal jsem ji zadara a jezdil jsem na ní několik let. Měla myslím kapacitu 175 Ah a že by to nějak vadilo autu, nebo altíku a TOČILA FAKT SQĚLE


Odpovědět