Fórum - Téma


Akumulator na P11 2.0TD


Fórum Primera P11 Akumulator na P11 2.0TD

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-07-29 11:01:24

Ahoj, měl bych dotaz, i když možná trochu z křížkem po funuse. Mám Primeru P11 2.0TD a koupil jsem si do ní baterku ComBatt 74Ah 640A a přijde mi že je to malá kapacita, protože startér se točí o dost líněji než předtím, hlavně za tepla. Když tam byla 100Ah, a když fungovala správně, tak to chytlo jen na škrtnutí. Říkal jsem si že přece nebudu kupovat 100Ah, že je to zbytečný a na netu mi to našlo tuhle kapacitu. Jaké baterky používáte ve vašich dieslových primerách? Jinak regulátor i věnec na altíku mám nový, a dobíjí to správně. Díky za rady

2008-07-29 11:40:41

Banner Power Bull 74Ah, 700A. Myslím, že točí slušně, chytá během 2 vteřin (po nažhavení, jasně.)

2008-07-29 12:59:19

Takže podle tebe by měla být kapacita 74Ah dostačující? Taky jsem koukal, že máš větší proud u baterky. Ono mi to nestartuje nějak špatně, ale řekněme že startér se tak 4x - 5x otočí než to chytne, kdežto přetim to chytalo klidně na 1 otočení.

2008-07-29 13:51:19

74Ah určitě stačí, já myslím, že nějaká taková je i origoš. Ano, ten větší startovací proud udělá svoje , ale baterka, co jsem měl před tím měla 72Ah/640A a rozdíl ve startování teď s novou nijak nepozoruju. (Ta stará umřela náhle bez varování.) 100Ah baterka nemá nijak větší startovací proud než 74Ah, větší kapacitu baterky má význam dávat snad jen pokud bys měl výkonné audio či jiné další náročné spotřebiče. Pokud je startér opravdu hodně líný, zkus ještě zkontrolovat dotažení svorek na baterce, zda dobře sedí.

2008-07-29 21:38:12

Máme v dieselové Primeře aku Banner Uni Bull 69Ah a startuje to okamžitě s otočením klíčku a to za jakýchkoliv podmínek. Takže i tahle slabší baterie udělá svou práci dobře. První Bannerku jsme měli cca 6 let, pak už začínala v zimě slábnout, ale v létě fungovala bez problému. Nyní máme tutéž a jsme spokojeni. Jedná se o zcela bezúdržbovou baterii, která má o cca 30% větší startovací výkon.

2008-07-29 21:49:00

Tak naše primerka taky startuje na otočení klíče a hned pustění a i se slabou baterku proste supr motor . BAterka by měla stačit.

2008-07-30 08:45:45

Díky všem za ohlasy, já tedy ještě zkusim pořádně dotáhnout ty kabely a uvidim, jak to zabere.

2008-09-08 09:13:46

Ahoj, tak abych tenhle dotaz uzavřel a podělil se o své zkušennosti. Vyndal jsem startér, vyčistil ho (rotor v ředidle, stator vyfoukal kompresorem). Uhlíky byly celkem v pohodě, pružiny měly dobrej přítlak, tak jsem to složil zpátky a čekal co se bude dít. Výsledek byl skvělej, startér teď točí jak má a chytá to krásně. Předtím se sotva převaloval a chytalo to tak na 6 otočení a to ještě ztěží, takže mám opravdu radost a všem co to takhle blbne tak můžu doporučit. Taky chci všem poděkovat za názory a připomínky.

2008-09-08 21:27:06

Original bateria do P11 TD od roku 06.99-07.00 je 80AH 782 A Od 07.00 je pouzita bateria 76Ah 690A

2008-11-13 23:43:15

Nevim jestli to je baterii, ale dnes mi po nazhaveni u p11/ 144 TD v momente otoceni klickem na strart uplne vsechno zhaslo a nic se uz nestalo... po chvili jsme to zkusil znovu a v motoru to jen cvakalo a uplne vsechno blikalo... co to muze byt??

2008-12-05 14:31:07

nazdrek lidi nema nahodou nekdo z vas sznam vsech zarovk na p 11??????????

2008-12-05 14:37:09

Ahoj, co já vim, tak jsem měnil akorát vepředu potkávací i dálkový, tam byla pro obojí patice H1 a příkon 55Watt. Na zbytek bych se ti musel mrknout, manuál mám doma.

2008-12-08 21:55:09

nazdar machy,

potreboval by som tvoju radu, ako co najjednoduchsie vybrat starter, mam s nim asi problem, viz tema "Primera2.0TD pri startu zachrasti a nic" a potrebujem ho vybrat, ale je k nemu dost blbej pristup. Mam trochu obmedzene podmienky, chcelo by to asi zdvihak, alebo jamu. Svagr ma garaz, ale je maly a je tam teraz zima. Prosim Ta napis mi strucny postup, ako si vyberal starter. Ked bude vhodna chvila chcel by som sa do toho pustit, starter vybrat a vycistit. Za odpoved vopred diki.

PS. pouzivam bateriu Banner 74 Ah a toci to v pohode...

2008-12-09 08:59:11

Ahoj, dělal jsem to sice v září, ale snad si to ještě pamatuju .

  • - Nejdřív musel dolu Airbox i s hadicí od sání, aby z té strany byl pěkně ke startéru přístup
  • - Odpojíš si baterku, aby sis případným šáhnutím goly na startér neškrtl o napětí,a pěkně nezajiskřil, jako se to povedlo mě
  • - Odšroubuješ si napěťový kabely vedoucí ke startéru (radši si vyfoť jak to bylo ať to dáš dohromady)
  • - Startér drží za dva šrouby a nejlepší přístup je k němu buď zespoda když je auto na nájezdech (to doporučuju tak jako tak si tamm najet), nebo se to dá ze strany jak byl airbox s filtrem. Budeš potřebovat golu s ořechem myslím že 14 (fakt si to nepamatuju přesně) a taky nástavec na golu tak 5-10 cm, aby ses k tomu dostal
  • - Startér mi šel ven jenom spodem, aniž bych musel odpojovat cokoliv dalšího (jako třeba hadice od chladícího oběhu apod.)
  • - Pak ho nějak opatrně rozeber a zkontroluj hlavně uhlíky, startor vyfoukej kompresorem rotor vyper v technickým benzínu. Já osobně jsem ani uhlíky neměnil, protože nebylo třeba. Už samotný vyčištění znamenalo obrovskej pokrok ve startování. Zkontroluj taky ložiska jestli se točí pěkně zvolna, kdyžtak je namaž. U tebe bych to viděl na špatný uhlíky, jsou tam 4 celkem. Na Peugeot 406 to stalo kolem 3 stovek, na nissana nevim :-/
  • - Až tam budeš dávat rotor na unašeč uhlíků, musíš vyháknout přužiny, aby na uhlíky netlačily, protože by se zničily. Pružiny jsem dal mimo a až bylo vše usazené, pak jsem tam šroubovákem šáhl a nasměroval pružiny na uhlíky. Povedlo se to asi až na potřetí, takže trpělivost.
  • No a až to sestavíš dak dodržet postup při sestavování. Posílám pár fotek co jsem z tý demontáže pořídil. Přeju hodně štěstí. Já takhle dal zbytečně novou baterku. Ale za blbost se platí

2008-12-09 19:23:37

Machy,

dakujem , bolo to vycerpavajuce, dufam, ze ked uspesne vymontujem starter, ze tam nebude nejaky iny vazny problem. Po rozobrati startera budem mudrejsi, pekne vianoce

2008-12-09 21:33:26

Ať ti to dobře dopadne. Ale já osobně bych to tipoval na ty uhlíky, protože zrovna to samý co tobě se stalo kámošovi na tom Peugeotu a po výměněn uhlíků to šlapalo jak hodinky. Tak ještě jednou držim pěsti


Odpovědět