Fórum - Téma


Ako odvzdušniť kúrenie?


Fórum X-Trail T30 Ako odvzdušniť kúrenie?

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic



2010-02-22 20:01:36

Prosím o radu ako odvzdušniť kúrenie (ide o 2,2 dCi 100KW). V čom je problém: Mal som rozobratý motor, hlava dole, rozobratá, zarovnaná , poskladaná. Všetky tesnenia nové a motor poskladaný. Po doplnení kvapalín motor naštartovaný zohriaty a opäť doplnené kvapaliny. Po prejdení cca 2-3 km motor prestane kúriť, vodu vytlačí do vyrovnávačky a v chladiči (samozrejme) chýba kvapalina. Doplnenie som (a aj mechanik) zopakoval niekoľko krát, ale stále rovnaký výsledok. Teplomer si drží stále rovnakú teplotu (správnu). Je pri odvzdušňovaní nejaká "finta", alebo je motor zle poskladaný a niekde do chladiaceho okruhu tlačí plyny?

2010-02-22 20:15:34

Odvzdušni to u termostatu.Nevím jak to má nafta ale benzín to má hned u termostatu.Samozřejmě neodvzdušňuješ topení ale chladící systém.Topení se odvzdušňuje někde u radiátoru.

2010-02-22 20:19:12

Nechci strašit,ale jestli je v chladiči tlak, tak je prasklá hlava.

2010-02-22 20:21:43

Nemusí být prasklá hlava.Mě to dělalo jen špatné víčko na chladiči.Prostě ten tlak nepustilo do vyrovnávací nádržky.

2010-02-22 21:05:41

Na 2,2 dci nemas co odvzdusnovat

2010-02-22 21:51:12

Motor 2.2 sa ovzdusnuje tak ,ze vyberies ovzdusnovaci srob je to 6 srob kluc 10.Najdes ho pred EGR ventilom najvyssia cast hlinikoveho odliatku.Nalejes vodu az,kym nezacne vytekat.Dotiahnes srob dolejes vodu do chladica prevezies a znova dolejes.

2010-02-23 08:21:45

marekma,tak teba caka este vela prekvapeni,ak som spravne pochopil ze si brusil hlavu

2010-03-06 20:25:17

Dufam ze prekvapenia su zazehnane. Problem bol v poskodenom tesneni pod hlavou. Bolo kupene nove, orig. zabalene, cez miestny Nissan. Poskodenie nevolo vidiet. Pri vyssom tlaku turba prefukovalo do chlad. systemu. Tesnenie je vymenene a vyzera to ze vsetko je OK.

2013-08-28 12:36:34

no mam podobný problem, po výmene chladica,cerpadla,termostatu mi stále prebubláva vzduch cez vyrovnávaciu nádržku, motor sa neprehrieva, prešiel som cca 300 km no stále t o buble, vodu vo vyrovnávačke drží stále rovnako, pri otvorení chladiča za studena som doň dolial cca liter ale po nahriati ten liter vody. vytlačí do vyrovnávačky.

Xtd

mirovincek, 2013-08-28 12:36:34 napsal:

no mam podobný problem, po výmene chladica,cerpadla,termostatu mi stále prebubláva vzduch cez vyrovnávaciu nádržku, motor sa neprehrieva, prešiel som cca 300 km no stále t o buble, vodu vo vyrovnávačke drží stále rovnako, pri otvorení chladiča za studena som doň dolial cca liter ale po nahriati ten liter vody. vytlačí do vyrovnávačky.

2013-10-01 20:06:35

mirovincek:

ahoj, mohu se zeptat, co bylo v tomto pripade pricinou zavzdusneni chladici soustavy?

Mam totiz podobny problem - X-trail 2.2 dCi 2004 100 kW, najeto 130tis km, a letos v lete v alpskem 10km stoupani na 1-2 rychlost se mi temer prehral motor, i kdyz sahara byla sepnuta. Od te doby probublavaji bubliny vzduchu do expanzky, i po vychladnuti motoru je chladici system stale natlakovan, horni gumova hadice z chladice do motoru je tvrda, doplnene chladivo se vzdy vytlaci do vyrovnavaci nadrzky (a drzi se v ni trvale ve stejne vysce, vysku hladiny v chladici nedokazi posoudit)). Pri normalni jizde i v kopcich nebo po dalnici je raficka teplomeru stale mirne pod vodorovnou polohou. Kapalina v celkovem souctu zrejme neubyva (prelevam ji obcas strikackou z expanzky do chladice), kour z vyfuku je spis cerny nez bily a motor se krome Alp nikdy neprehriva. Vykon motoru je subjektivne porad stejny a celorocni spotreba se dlouhodobe drzi okolo 6-6,5l. Chladici system byl vycisten od usazenin (temer zadne nevytekly) a netesnosti nejsou patrne. Rok predtim v zimnim obdobi vsak uz motor na volnobeh a v nizsich otackach netopil (vstupni hadice do vymeniku topeni byla vlazna, vystupni uplne studena), ale nebyly patrne vzduchove bubliny, horni hadice vychazejici z chladice byla v te dobe mekka a po otevreni vychladleho chladice byvala soustava bez tlaku. Rada zn. servisu znela cekat, rozebrat klapky a ovladani topeni, doplnovat vodu a pozorovat...

Napada vas jeste jina pricina nez postupne se zhorsujici tesneni pod hlavou ci zvetsujici se trhlina v hlave? A kolik asi tak muze stat vymena tesneni vc. zabrouseni a natlakovani hlavy v neznackovem servise?

Mockrat dekuji za kazdy postreh i za tipy na opravare z jizni Moravy.

2013-10-27 10:21:59

mal som popraskanu hlavu vymenili mi ju v ziline oprava aj suciastky ma vysli ma 2700 eur

Xtd
2013-11-19 06:16:31

mirovincek: Hmm, tak to je skoro cena za novou hlavu valcu, co jsme zjistovali. A co vlastne bylo pricinou, ze popraskala hlava? Ucpaný chladič nebo jen malo vody v chladici?

U naseho X-traila to bylo nastesti jen zterele tesneni pod hlavou v oblasti prepazek mezi jednotlivymi vlozkami valcu - podle zkusenosti velmi casta zavada po 120-140 tis km.. Spolu s natlakovanim a zabrousenim hlavy, zarovnanim presahu vlozek, zabrousenim vsech vyfukovych ventilu + podlozky, vymenou tesneni sani i vyfuku a novymi srouby hlavy valcu to prislo "jen" na 700 EUR. Auto po oprave lepe topi, ale hur startuje za studena a ma nizsi vykon, takze uvedena castka zrejme neni finalni.

2013-11-19 08:49:04

xtd: časta zavada možno pri 420-440 tis ale určite nie pri 120.Zarovnanim presahu vložek?Mate tam motor z Favorita?Nissan nema vložky.Myslim že mistri viac napisali ako urobili,a ešte aj niečo pos......ked je to horšie ako predtym.

Xtd
2013-12-11 14:29:55

sjaro: Vychazel jsem ze zkusenosti mnoha australskych majitelu T30, kteri popisuji pravidelne okolo 120 tis km tlakovani chlad. soustavy s naslednou vymenou tesneni (v lepsim pripade, jinak i zavareni praskle hlavy). Dokonce si zalozili "klub" a resili s jejich dealerem, ze se jedna o konsrukcni vadu T30. Ale je fakt, ze tam jsou urcite narocnejsi provozni podminky.

Ano, to zarovnani se tykalo bloku motoru, nikoli vlozek. A mate pravdu i v tom, ze MISTRI zrejme neco popletli... pristi tyden se bude kontrolovat komprese, zhavici svicky a tepl. cidlo kapaliny a pak uz zbyva jen chybne nastavene rozvody nebo netesne ventily. Nebo vas napada jeste nejaka jina pricina, proc nejde studeny motor nastartovat a z vyfuku se vali kour z nespalene nafty? Treba tloustka noveho tesneni pod hlavou v souvislosti se zabrousenim hlavy? Baterie, uzemneni a starter jsou ok....

2013-12-11 20:32:34

xtd: Ak si toto auto v Australii mylia s offroadom tak to možne je,ale pri normalnom jazdeni sa taka vec stat podla mna na tom aute nemože.Prasknutu hlavu som na 2,2 ešte nevidel.

Je dost na knap brusit na tomto motore hlavu,ešte aj blok by som určite neriskoval.

Dalšia vec tesnenie pod hlavu orginal Nissan alebo Viktor Reinz žiadne ine tam nevydrži ani 5000 km (odskušane)

Hrubka tesnenia mala ist určite hrubšia ale u diesla nie kvoli hlave ale kvoli obrusenemu bloku,kolko z neho zbrusili tolko mali pridat na tesneni.

Je možne že po zloženi a naštartovani klepli ventily o piesty a je vymalovane.(su v hlave mierne nahnute,nie su kolmo na piesty)


Odpovědět