Fórum - Téma


AKá je vaša max.rýchlosť?


Fórum Pokec všeobecný AKá je vaša max.rýchlosť?



1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 20

2011-01-16 15:06:00

mno nevadi aspon se nebuses muset ucit psat me jmeno... reagoval sem na to ze je mi jedno co maji nebo nemaji v autech potreba se trochu orientovat v kontextu, ze davam vsecky prachy co mam do auta a do benzinu je moje vec neni to tak slozity vydelat si nejaky penize a nemusi jich byt zase tolik staci necpat do do kurev, chlastu, kuřiva, a podobne jak maji ted lidi v oblibě,...

kdyz se divam na toje prispevky tak dost znich je typu: to jsi nepochopil, prectete si co sem napsal a nebo zacinaji mojim jmenem... z cehož mi vychází ze budes asi dost nepochopeny člověk dalsi vec asi bude ta ze jsi ne uplne porozumel ucelu fora a to je predevsim ten technicka pomoc tem co tomu nerozumi a nebo chteji neco prodiskutovat takovy ten pokec je prijemne zpestreni... co se tebe tyče je mi uplne u dolni casti zad co si o me myslis ale pomuzu ti je jsem 11ctilete mirne obtloustle ditě samozrejme panic a s malym penisem a velkymi mindráky kdyz dovoliš ted se pujdu stydět do kouta...

2011-01-16 17:28:13

s mojí shnilou primerou 1,6 66Kw 180 km/h sice to bylo docela z kopce, ale když beru v úvahu že při 110 mi začne mlátit čep v řízení, tak sem se docela dost bál že mi něco ulítne jo a povolená rychlost z toho kopce je 60 km/h ale nechápu teda proč....rovná, nová a široká silnice...

2011-01-16 17:48:19

Asi kvuli magorum z vymlacenyma cepama

2011-01-16 18:41:12

nissan sunny N13 1,6slx 54kw 195km/h z mirnaho kopce, po rovince 180km/h

2011-01-16 20:42:43

No tak kdyz to tady vsichni tak pisi,tak se take pridam.Vetsinou zas tak rychle moc nejezdim,ale co jsem pred delsi dobou zkousel,tak s moji Primerou (kdyz byla jeste uuplne stock), tak dle tacho 220 km/h,ale sla by mozna jeste trochu vice, uz jsem ale radeji nezkousel,letnaky jiz nebyly v nej stavu. Na toto leto chystam snad uz konecne 16" novy ALU s dobrymi pneu + nejaky ty upravy na Primerce jeste pribudou,tak to pojede urcite jeste o neco lepe.

2011-01-16 22:12:22

Ahoj,

s maximálkou se zatím chlubit nemůžu - chtěl jsem to zkusit v DE na dálnici (u nás se bojím policajtů :( ) ale byl docela provoz, takže jsem končil asi na 185 km/h (P11, SR20De, 96kW). Jela by víc, nicméně čekal jsem větší zrychlení.

Ale chtěl bych se zeptat - když podržíte plyn a vytočíte to do červenýho, tak zasáhne omezovač. To znamená, že řidič pak může držet plyn a autu se nic nestane, protože motor je "škrcenej"?

Pak ještě druhá otázka trochu mimo téma. Když jsem jel těch 160 až 180 a pak brzdil - nijak ostře, ale přece jenom znatelně a možná relativně déle, cítil jsem lehký vibrace. Jel jsem pak na převážení kol a jedno bylo trochu nevyvážený (po 1 měsíci od přezutí :( ). Ale jak jsem to v pneuservisu popisoval, tak mi říkali, jestli to není něco na podvozku...

Nemáte někdo podobnou zkušenost?

Díky P

2011-01-17 06:08:23

Neni důvod se nějak nijak dlouho zdržovat v omezovači, protože je to zbytečný. Jestli jsi to myslel jako že by jsi dával maximálku a na 5ku by ti to šlo až do omezovače, tak si myslim, že se tam stejně nedostaneš.

K těm vybracím, jestli ti to dělalo (á) při brždění, tak máš zkroucený kotouče.

2011-01-17 08:38:35

Jak říká kadli..

2011-01-17 10:15:16

54kodl, prosimte, zase netrojci... To mondeo neni zadna Enterprise. Pokud bude mit laserovy merak, tak jak muze rusit tvoji rusicku? Tvoje rusicka laserovyho meraku jsou ctyri zrcadka na predku auta, ktere paprsek vychyly tak, ze se vysilaci vrati desetina vyslaneho vykonu ci se nevrati vubec a merak to vyhodnoti jako chybu. To same s mikrovlnou... Vzdy se rusi tak, aby se vratila chyba (tzn zkresly se prijmuty signal, ci se posle duplicitni odraz se spozdenim = pro vysilac je to chyba mereni). To policajti nekvalifikuji jako dukaz, ze mas antiradar, protoze s temato chybama se clovek setkava furt, zvlaste v hustem provozu, kdyz se blbe zameruje. Takze nesir nesmysly... Tyto informace mam od tri kolegu u MP a od kolegy, ktery se v tomto vyziva a ma to zabudovane na aute, a to tak, ze to policajt nema sanci objevit (zrcadka mu zajizdeji do narazniku po stisku tlacitka).. Ja tomu neholduju, ja nemam potrebu vazneji porusovat predpisy, ja mam sve papiry rad... Kdyz testuju auto, jedu do nemecka na A6ku, je to z prahy relativne kousek, a za tu namahu to stoji, protoze i na ceskych dalnicich se neda jezdit rychle, mame tu moc velky provoz. Za rozvadovem je ta A6ka liduprazdna, kdyz teda clovek pomine vzdy dve Kobra-auta se Simirem cekajici na odstavnaku.

petagne, Omezovac u primer je realizovan metodou "fuel cut", tedy jednotka odstavi dodavku paliva do motoru, a podle hysterezni krivky ho zas pripoji. Motorou to nevadi, ale neustale "skubani" ve velmi vysokych otackach asi nebude delat dobre rozvodove soustave.

A potom si osobne myslim, ze SR20 v serii uz ztraci dech pred omezovacem, takze pri razeni ze tretiho rychlostiho stupne uz nema smysl vytahovat to tak vysoko, protoze pri prerazeni se dostavas nad bod nejvetsiho krouticiho momentu, takze vlastne prijde o kus efektivniho vykonu motoru.

Jinac SR20DE se pomerne rychle vyslape na 180tacho, ale pak uz to jde hooodne pomalu.

2011-01-17 11:24:57

díky za odpovědi!

nemyslel jsem to tak, že to budu schválně držet na max.otáčkách, ale jestli se něco stane, když to vytočím a dostanu se do červenýho pole

Je mi jasný, že auto není dělaný na to, aby se jezdilo v těhle otáčkách dlouhodobě :)).

Když se chci rychle rozjet (nebo si spíš blbnu :)) tak vytočím 2ku na tacho 100km/h a 3ku na tacho 150km/h - takže vždycky jsem buď lehce před nebo na začátku červených otáček.

Šlo mi o to, co by se stalo, kdyby se to podrželo ještě dýl ... .

Jen pro zajímavost - trocha teorie :) - podle grafu mi vychází, že řazení (pro P11, 96kW) by mělo být nejefektivnější z II° na III° při cca 90km/h, z III°na IV° při cca 125 km/h a z IV° na V° při cca 165 km/h.

Vycházím z měření na dynamometru a z převodových čísel, co jsem tady někde našel.

P

2011-01-17 12:52:35

Jednou sem zapoměl zařadit čtyřku asi při 160km/h a je to přesně jak píše artee, prostě strašněj black-out. Například fábie s elektronickym plynem maj omezovač úplně jemnej, ale u Primery je to šok.

Ale řadit čtyřku při 125km/h je podle mě naprostá blbost. Podle cílový rovinky na Mosteckym okruhu jsem zjistil, že nejlepší je řadit okolo 6tis na otáčkoměru, kdy se auto rozjelo na 170km/h.

2011-01-17 13:57:12

pro převody:

I° = 3,0625

II° = 1,8261

III° = 1,2857

IV° = 0,975

V° = 0,7556

a rozměr kola 195/60 R15 mi vychází, že na III° při 6000 ot jedeš 121,6 km/h. To je skutečných, ne tachometrových. Takže podle tacho to může bejt 135 km/h.

Nerozumím těm tvejm 170 km/h. To už přeci na trojku nejde !? A bavíme e o přeřazení z III°na IV° ... .

2011-01-17 14:19:50

Jasně to už bylo na čtyřku, ale ten poměr na trojku musí bejt špatně, možná pro převodovku z GTčka, protože při 6500ot jedu reálně 147km/h (měřeno na brzdě), a na tachometru je skoro 160...

2011-01-17 17:36:05

Jo nissanackej omezovac je dost drastickej, ja zvyklej ze svy hondy, kde se cloveku i libilo ho chvilku prdrzet na omezovaci, protoze .. no proste pustte si nejaky video hondy na omezovaci a pak si to predstavte v realu... A pak kdyz sem to poprve zkusil na primere, bohuzel ne zamerne (predjizdeni), takze sem nebyl lautr pripravenej, a malem sem se zakousl do volantu.

Jinac pokud se nemylim, tak SR20ky 96, 110, 103KW maji jine prevodvky. U me (103) napr neni vubec tak vyrazne nakopnuti ve 4tis, jako mate vy, protoze 103 ma delsi prevody, jede daleko plynuleji. Jinak ani u 103 nema smysl od tretiho kvaltu (vcetne) tocit vyrazne k 7000tis, tam se kroutak uz vytraci, takze nejaky 6500-6700 je u primery ideal... Prvni a druhy stupen je neco jineho, tam se projevuji neduhy pri rychlem razeni, tam je potreba dosahnout nejakyho momentu, aby se neztratil vykon uplne, nez tam clovek tu rychlost vrazi

Ale treba jeste pred vymenou MAF sem na sprintech tocil temer k omezovaci a necitil sem zadny vyrazny vykonovy drop, ale zase auto nechtelo jet pod 2000rpm, ted s novou MAF motor tahne jak blazen uz od 1500 a je citit, ze za tech 6500 to nema cenu tahat... takze potencial motoru je nekde, a realita je elektronicky posunuta jinde.

2011-01-18 13:48:23

tak to bych ho radši nezkoušel :)) , jen je ještě otázka, při kolika ot. ten omezovač zasáhne (u 96kW).

Co je prosimtě, Artee, ten MAF? mně taky přijde že do 2000 to moc nejede (už čekám kritiku, že pod 2 tis se nemá jezdit :D ) tak jestli to může být něčím způsobený ...

Jinak to nakopnutí je daný průběhem točivýho momentu a ne převodovkou. Ty novější P11C mají (1,8 asi i 2,0) plošší (lepší) průběh bych řekl. Ale zase když to člověk nechá vytočit, tak je to super pocit .

Jinak pokud byste někdo věděl převody u 96 kW, byl bych za to vděčnej. Já to bral z papíru, co tu někdo poskytl, ten samej jsem našel i na sr20 foru, a tam jsou od trojky výše 2 různé verze. Nevěděl jsem jestli to není P10 vs P11, ale možná to bude GT vs neGT :( .

P

2011-01-18 14:11:02

MAF = Mass Air Flow, neboli take cesky vaha vzduchu...

Omezovac by u 96kW mel zasahnout u 6850ot. jestli se nepletu,ale ja nemam osobne vyzkouseno. Prevody uz se tady nekde take resili,zkus pohledat.

2011-01-18 14:27:29

díky za info, lukyisku

do váhy vzduchu se mi sahat moc nechce, to až bude opravdu ňáký problém

2011-01-18 14:36:54

Omezovač je reálně na 6500ot, stačí se podívat na graf z brzdy, kde jsou otáčky snímaný z kabelu ke svíčce. Otáčkoměr to asi o 300ot proměřuje.

Btw: ty převody tu jagy kdysi vypsal. GTčko má myslím kratší první tři převody ale i stálej převod. Proto ten rozdíl v rychlostech

2011-01-18 14:44:59

Je to i tema prevodama, prave prevod ti ovlivni vyuziti krouticiho momentu preneseneho na kola... Je to jako s jizdim kolem, stejny clovek na kole (alá stejne silny motor) se bude rozjizdet ruzne rychle podle nastaveneho prevodu na prehazovacce. P11C ma delsi prevody, takze ten skokovy narust krouticiho momentu nedokaze vyuzit, protoze jej vyuziva na delsi prevodove draze, takze ten skok kroutaku se vyuzije po delsi dobu... Princip dieselovyho auta, ty maji taky dlouhe prevody, protoze pouzitelne otacky jsou pro ne tak 700~1500 otacek motoru, ty musis na kola roztahnout do daleko delsich useku. (proto TD v automatu je daleko zivejsi, protoze ma vetsinou vic rychlosti nez MT = vic kratsich prevodovych stupnu).

Jinak P11C ma omezovac na 7000rpm

2011-01-18 15:05:04

tak jsem našel snad správné převody pro 96kW (ty předtím byly pro GT):

stálý 4,1765

I 3,0625

II 1,8261

III 1,2067

IV 0,9268

V 0,733

a podle nich vychází řazení z II°na III° cca 95 km/h, z III° na IV° necelých 140 km/h a z IV°na V° necelých 180 km/h. Vše skutečných, ne podle tachometru.

Artee:

Už vím co myslíš - delší převody snížej rozdíly v tom průběhu.

Ale stejně si myslím, že větší podíl na tom skoku ve 4 tis. má odlišný průběh toč. momentu než rozdíl v převodech.

Díky za reakce


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 20