Fórum - Téma


Airbagy


Fórum Technický koutek Airbagy




2007-08-06 20:44:54

Zdarec

Mam prosbu.V aute mam po vybuchlem aibagu zaslepku a chtel bych tam dat jinej aibag,treba z bouraneho auta kde je aibag ready.A ted par otazek nejspis pro nekoho,kdo to resil: 1-je to proveditelne v amaterskych podminkach ? 2-co na to ridici jednotka ? 3-jak je to s cidlama,ktere ridi samotny vybuch-kde je mam hledat na karoserii auta a nevim v jakem jsou stavu 4-nevim co mam dal jeste resit ohledne navraceni neposkozeneho aibagu zpet...Diky moc predem vsem

2007-08-07 07:32:32

Nepíšeš co je to za auto, zda je airbag jen u řidiče nebo patří i ke spolujezdci, zda jsou pouze přední airbagy nebo i boční..

Jinak obecně není problém je tam zase zpět namontovat.

1. Je potřeba si koupit novej airbag (z vrakoviště). Pozor i stejný auta mají více typů airbagů dle roku výroby.

2. Dál je třeba vymontovat řídící jednotku airbagů a nechat ji znovu aktivovat (stojí to asi necelej litr a správně se to nesmí dělat). U všech nissanů je umístěna pod tunelem, u většiny za řadící pákou, u některých před řadicí pákou.

3. Je potřeba zkontrolovat pásy, zda jsou v pořádku, nebo byly taky vystřeleny, pokud byly vystřeleny, tak u některých je to krásně poznat u jiných špatně. Pokud byly vystřeleny je třeba koupit i pásy - pásy se nedají opravit a řídící jednotka si je kontroluje.

4. Pokud byly airbagy i boční a nejsou tam, je třeba koupit i tyto včetně příslušného čidla - čidla jsou ve sloupcích za pásama.

5. Pokud byl airbag i u spolujezdce je třeba koupit i ten (není rozdíl v letech výroby, ale je rozdíl v barvách palubovky na stejném modelu. Pokud bylo více airbagů musí být vechny nejde namontovat jen něco!!

6. Namonotvat oba airbagy, případně i do sedadel (ty se musí rozčalounit), namontovat nevystřelené pásy.

7. Po namontování pásů a airbagů namontovat řídící jednotku airbagů

8. po odpojení baterie, připojit jednotku airbagů, následně zapojit baterii a nastartovat. Pokud zapojíš jednotku airbagů a bude mít něco nezapojeno a zapneš klíček, objeví se chyby, a musíš si ju nechat smazat v servise.

9. Pokud je vše Ok a máš to vše dobře zapojeno, po zapnutí klíčku kontrolka airbagu svítí, po nastartování zhasne. Pokud je něco špatně, bude blikat a pak to znamená jet na počítač a zjistit co je špatně. Většinou bývá špatnej pás (není poznat že je vystřelenej), nebo někde není domáčklý konektor. Ale pokud začne blikat i když odstraníš závadu, tak na vymazání musíš do servisu.

10. Pokud je to N16 (a některé další modely dle roků) tak po vystřelení airbagu mají roztavenej konektor ve volantu na zapojení airbagu, tak je třeba koupit celej ten přenosovej kroužek co je pod volantem, nebo na vrakovišti si koupit konektor od pásu (je stejnej) a naletovat místo originálního (ustřihnout včetně kousku drátků). Pozor při letování nepřehodit dráty levej za pravej.

Závěr. Pokud je vše Ok tak je to práce tak na 1-2 hodinky, pokud vznikne problém, tak to znamená ještě jet do servisu a zjišťovat co je špatně a odstraňit závadu. to jsem se tu ještě nezmínil o kontrolce v tachometru, jestli ti svítí nebo ne. Pokud je to starší auto tak je tam jen kontrolka, která se většinou vydělá a tím airbag nesvítí - je potřeba si ju koupit na vrakovišti, protože je speciální - není stejná jako ostatní, takže tam jinou nedáš. pokud je to novější auto, tak se tam přeškrábne plošný spoj, tak je potřeba ho znovu přeletovat. pokud je to úplně nový auto (záleží na typu - např. jedna z posledních K11) tak je třeba koupit jinej přístroj, protože originál je ta, ledka a tu ucvakáváme, protože se nedostanem na plošňák (takže již ju tam nikdo nedá).

Pokud jseš někde od brna pošli soukromou zprávu a můžem se na to podívat.

2007-08-08 21:13:05

Predni aibagy Almera N16 22 di rok 00

Sorry

2007-08-08 21:22:01

Tak to je mazec

Diky za vycerpavajici popis veci...do brna to mam peknej kousek,jsem z Chrudimska.

Jsem z toho nejakej vydesenej...necham si to ulezet a uvydim

Kazdopadne jeste jednou diky

2007-08-09 08:12:06

Pokud je to N16 rok 2000 a jen přední airbagy, tak to znamená:

1 vyháknout gumu kolem řadicí páky - vzadu je nacvaklá, vpředu je zastrčená, takže ju musíš tahat vzadu nahoru i s plastem a zepředu pak vyháknout z tunelu.

2. Vpředu jak končí tunel, tak z obou boků od noh odšroubuješ po 1 šroubku.

3. Před ruční brzdou malinkým šroubovákem vycvakneš záslepku a vyšroubuješ další samořezku.

4. Vzadu mezi sedadlama vycvakneš z tunelu ten odpadkovej koš co vypadá jako popelník a pod ním jsou další 2 šroubky.

5. Vyděláš tunel směrem nahoru, pokud jsou v něm nějaké vypínače nebo vzadu zásuvka (dle modelu), nezapoměň po přizvednutí odpojit konektory.

6. Odpojíš a odšroubuješ řídící jednotku airbagů i pásů (je to společná jednotka). Jsou tam speciální šrouby, takže potřebuješ speciální klíč - hvězdičku s dírkou uprostřed.

7. Vycvakneš boční a spodní krytky na volantu (3 kusy), pokud máš ovládání rádia na volantu tak místo jedné krytky musíš odšroubovat to ovládání rádia.

8. Vyšroubuješ krytku airbagu, pokud jsou tam originál šroubky, tak potřebuješ další speciální klíč, taky hvězdička s dírkou, ale malá.

9. Otevřeš přihrádku před spolujezdcema na dně máš černý přichytky, které tahem k sobě vytáhneš. Tím se uvolní celá přihrádka a tu vytáhneš pryč.

10. Odšroubuješ cca 7-8 šroubku, které drží černý kryt za tou přihrádkou.

11. Uvidíš žlutej konektor na připojení airbagu a 2 zlaté šrouby, které drží airbag (jsou stejné jako na řídící jednotce). Ty když odšroubuješ, tak se ti uvolní airbag a vytáhneš ho nahoru ke sklu.

12. nevím jak máš udělanou krytku airbagu spolujezdce, jestli je nalepená, tak nevím jak ju oddělat, to musíš zjistit.

13. Odděláš apodní část sloupků mezi dveřma - jde to pouze silou, nikde nic není přišroubováno, tak je potřeba zabrat.

14. Vycvakneš krytku horního šroubu pásu - tam někdy se ulomí příchytka a je potřeba koupit novou krytku - stává se mě to tak ve 20 %.

15. Odšroubuješ a odpojíš pás 2 velký šrouby a 1 samořezka

16. Airbagy a vše ostatní namontuješ opačným způsobem zpět a zapojíš. Jako poslední zapojuješ řídící jednotku.

POZOR ! Při koupi airbagu řidiče jsou 2 druhy - ty potřebuješ ten starší na šroubky s plechovým znakem uprostřed volantu. Airbagy spolujezdce jsou všechny stejný, možná ty úplně nejstarší N16 sedan japonsko mají trochu jinou barvu. Japonský auta poznáš podle toho že mají anténu ve sloupku nad dveřma řidiče a řídící jednotku motoru mají v motoru na pravé straně pod krytem stěračů. (Mají ještě kvanta dalších odlišností). Evropský N16 mají anténu ve středu střechy (dle roku vpředu nebo vzadu) a řídící jednotku motoru mají pod palubkou před spolujezdcem za přihrádkou.

Též jsou minimálně 2 druhy pásů na starou N16 (blikače samostatně) liší se konektorama a další druh pásu je na novou N16 (světla s blikačema v celku) liší se barvou a konektorama. Takže doporučuji si vzít na vrakoviště pás sebou.

Jestli si vzpomenu, tak se odpoledne podívám jak je to s kontrolkou, jestli se škrábe plošňák aby nesvítila, nebo je tam žárovka, která se pouze vydělá. to si takhle od počítače neuvědomuju.

To je postup práce. cca 1 hodinka.pokud nejsou problémy.

Klidně se ptej pokud ti něco není jasné.

2007-08-09 10:43:25

Zdarec

Tak to ctu a potim se u toho a valim oci ,ty delas v servisu Nissan,ze to mas tak namakany ??

Tak ja mam dle servisu japonskej model,ale s antenou na strese a ridici jednotka je vedle sani do topeni...

Jak dodelam klimu,tak se do toho pustim.Kazdopadne dekuji za vycerpavajici informace a jak budu neco jeste potrebovat vedet-a to ze asi budu (treba jak zjistit stav narazovejch cidel jestli tam vubec nejaky jsou) tak te budu kazdopadne kontaktovat...

Zatim ti diky

2007-08-09 16:16:31

Jenom dotaz: U Nissana nelze nahradit vystreleny pasy odporem 2R2 jako u vetsiny jinych aut? Meli jsem vystreleny pasy u otcovyho Peugeota a po uprave dat v ridici jednotce airbagu a nahrazeni patron odporem 2R2 a vyresetovani chyby v ridici jednotce motoru je vse OK. U nekterych aut lze takhle presvorkovat i hlavni airbagy.....

2007-08-10 07:58:06

Nevím to neřešíme, protože pokud nedáváme do auta airbagy, tak s erozebere vystřelenej pás a odstraní se ten mechanismus vystřelení, takže pás se pak pouze zasekává, ale nepřitáhne se při havárii. prostě funguje, tak jako dřív fungovaly pásy, který neměly ty pyrotechnický přitahovače. A pokud dáváme airbagy zpět, tak dáváme nový pásy, protože bych si nedovolil dát k funkčním airbagům pásy bez přitahování z důvodu bezpečnosti. Takže nahrazování nějakým odporem neřeším, i když jsem to taky slyšel.

Jinak v servisu nedělám, jsu inženýr ekonom, ale kamarád vozí havarovaný nissany z venku, tak mu to chodím o víkendech rozebírat a skládat před a po klempířské a po lakovně.

2007-08-10 09:40:13

air bag nahradis 2ohm odporom na oklamanie RJ,mam tak na svojich autach odpojene airbagy spolujazdca koli detskej sedacke. Ale mam pocit ze RJ ktora uz odpalila raz airbagy sa zablokuje pre dalsie pouzitie


Odpovědět